ΑΣΕ – ΠΑΜΕ Ημαθίας: Συνάντηση ΑΣΕ με Προϊστάμενο για Αναπληρωτές και για προβλήματα με τη 2η Ξένη γλώσσα

Την Πέμπτη, 25/6, μέρα Πανελλαδικής Δράσης για τα Δικαιώματα των Αναπληρωτών, κλιμάκιο της ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΗΜΑΘΙΑΣ,

ανταποκρινόμενο στο κάλεσμα της Πρωτοβουλίας Αναπληρωτών, Ωρομισθίων κι ελαστικά εργαζομένων στην Εκπ/ση,  μπροστά στις επικείμενες απολύσεις των 40.000 περίπου συναδέλφων αναπληρωτών, ανά την επικράτεια,  συναντήθηκε με τον Διευθυντή Α/θμιας Εκπ/σης Ημαθίας κ. Διαμαντόπουλο, στον οποίο παραθέσαμε όλες τις αγωνίες, τη δικαιολογημένη οργή και τα αιτήματα των αναπληρωτών, όπως αυτά αποτυπώνονται στο Ψήφισμα Διαμαρτυρίας της Πρωτοβουλίας (σας το επισυνάπτουμε).

Έγινε εκτεταμένη συζήτηση για τα αδιέξοδα στα οποία οδηγούν τους συναδέλφους αναπληρωτές, το σύστημα και οι κυβερνήσεις, με τα μέτρα που παίρνουν στον κλάδο μας (από το Προσοντολόγιο και τους Πίνακες Αναπληρωτών του ΣΥΡΙΖΑ, που το εφαρμόζει κατά γράμμα η κυβέρνηση της ΝΔ, ως το πρόσφατα ψηφισθέν Πολυνομοσχέδιο) και αναφορά στα προβλήματα που θα δημιουργηθούν με τον ελάχιστο και τον μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα, που θα οδηγήσει σε λιγότερα τμήματα, επομένως σε λιγότερες θέσεις και προσλήψεις αναπληρωτών, σε μετακινήσεις μαθητών, υπεραριθμίες εκπ/κών.

Σύμφωνα με την ενημέρωση από τον κ. Προϊστάμενο ήδη, «χάνεται» κάθε χρόνο στον Νομό λόγω των μέτρων και της υπογεννητικότητας (αποτέλεσμα των εφαρμοζόμενων πολιτικών!) ένα 6θέσιο σχολείο).

Ως ΑΣΕ (ΠΑΜΕ) εκφράσαμε για μια ακόμα φορά τις θέσεις μας για:

  • Άμεση μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών όλων των ειδικοτήτων, πλήρους και μειωμένου ωραρίου, που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία, με ταυτόχρονη κατάργηση του νόμου Γαβρόγλου.
  • Καμία απόλυση. Αυτόματη ανανέωση όλων των συμβάσεων που υπογράφτηκαν μέσα στη σχολική χρονιά 2019-2020 για ακόμα ένα έτος, ώστε να δοθεί άμεσα τέρμα στην αγωνία με τους νέους πίνακες της Γενικής Αγωγής.
  • Άμεση πρόσληψη όλων των αναπληρωτών σε μια φάση, ώστε να μην υπάρχουν κενά με την έναρξη των μαθημάτων τη νέα σχολική χρονιά (2020 – 2021) που θα ξεκινήσει στις 7/9.
  • Να μην εφαρμοστούν οι απαράδεκτες διατάξεις του πολυνομοσχεδίου που οδηγούν σε απολύσεις αναπληρωτών (τιμωρητικές διατάξεις, υποχρεωτικές μετακινήσεις παράλληλης στήριξης κ.α.).
  • Εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μόνιμων (άδειες, συνδικαλιστικά δικαιώματα).
  • Άμεση λύση των προβλημάτων μετακίνησης, στέγασης και διαμονής με ευθύνη του κράτους.
  • Άρση όλων των αδικιών που έχουν γίνει στους πίνακες της ειδικής (αποκλεισμό συναδέλφων χωρίς εξομοίωση, απορριφθέντες λόγω παράβολου, κομμένα μόρια από πτυχία Αγγλικών, λάθη στη μοριοδότηση κ.α.).

Β. Για το πρόβλημα της δημιουργίας των ξενόγλωσσων τμημάτων (2η ξένη γλώσσα) (περιπτώσεις 3ου και 6ου-13ου Δ.Σ. Βέροιας)

Στη συνάντηση θέσαμε στον κ. Προϊστάμενο το πρόβλημα της δημιουργίας των ξενόγλωσσων τμημάτων (2η ξένη γλώσσα) που γεννά το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, το οποίο έχει εξελιχθεί σε μεγάλο πονοκέφαλο και σε λαιμητόμο των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών. Εκφράσαμε τη θέση πως οι σχετικοί εγκύκλιοι λειτουργούν αντιφατικά μεταξύ τους και τσαλαπατούν βάναυσα τις μορφωτικές ανάγκες και τα δικαιώματα των μαθητών, που συμπληρώνουν κάθε χρόνο αυτήν την περίοδο τις αντίστοιχες αιτήσεις επιλογής για την επόμενη σχολική χρονιά.

Ως αποτέλεσμα όλων των ανωτέρω σε πολλά σχολεία, ενώ υπερκαλύπτεται ο απαιτούμενος αριθμός των 12 μαθητών δε δημιουργούνται τα αντίστοιχα τμήματα, καίτοι σε πολλά σχολεία και διαθέσιμη αίθουσα υπάρχει και εκπαιδευτικοί, που αντί να διδάξουν το γνωστικό τους αντικείμενο καλούνται/υποχρεούνται να συμπληρώνουν ωράριο με διάφορες άλλες αναθέσεις κι “άσχετα” αντικείμενα (Διοικητικό έργο, Ευέλικτη Ζώνη κ.λπ.).

Αναφέραμε στον κ. Προϊστάμενο χαρακτηριστικά τις περιπτώσεις του 3ου Δ.Σ. Βέροιας με 15 αιτήσεις για Γαλλικά και του 6ου-13ου Δ.Σ. Βέροιας με 18 αιτήσεις επίσης για Γαλλικά) που, όμως, σύμφωνα με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο δε θα δημιουργηθούν τμήματα Γαλλικών, με διάχυτη την πεποίθηση σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές πως η Πολιτεία αδιαφορεί για τις επιλογές των μαθητών, αφού τους καταδικάζει να παρακολουθούν και στην επόμενη βαθμίδα, κάτι το οποίο δεν επιλέξανε (ενώ αρχικά τους δόθηκε δήθεν, δυνατότητα επιλογής).

Ζητήσαμε από τον κ. Προϊστάμενο την παρέμβασή του για να δημιουργηθούν τμήματα Γαλλικών στα 2 προαναφερόμενα σχολεία και όπου αλλού χρειάζεται. Ο κ. Διαμαντόπουλος μας επισήμανε πως το νομικό πλαίσιο δεν αφήνει περιθώρια ελιγμών σε κανέναν εμπλεκόμενο (Διευθυντές σχολείων, Διευθυντές Εκπαίδευσης).

Ως εκ τούτου το θέμα συζητήθηκε το ίδιο απόγευμα με δική μας πρωτοβουλία στο Δ.Σ. του ΣΕΠΕ Ημαθίας και πάρθηκε ομόφωνα η απόφαση να σταλεί – διαμέσου της Δ/νσης Α/θμιας Εκπ/σης Ημαθίας – επιστολή προς το ΥΠΑΙΘ, την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και να κοινοποιηθεί στην ΔΟΕ, με την οποία να ζητείται νομοθετική παρέμβαση για την επίλυση του προβλήματος.

Συνάδελφοι, ως ΑΣΕ (ΠΑΜΕ), δεν καλλιεργούμε καμία αυταπάτη για την ευόδωση τέτοιων πρωτοβουλιών. Οι λύσεις στα προβλήματα δίνονται μόνο μέσα από τη συλλογική δράση στα συνδικάτα, στους χώρους δουλειάς και στους αγώνες που πρέπει να δυναμώσουν ακόμα περισσότερο το επόμενο διάστημα.

 

Γ. Για ακόμα μια φορά ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΕΡΑ καταψήφισαν την πρόταση για ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ από την ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ!

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες

στις 20/6 η ΑΣΕ (ΠΑΜΕ) κατέθεσε ηλεκτρονικά στις άλλες παρατάξεις του Δ.Σ. τα παρακάτω:

Με την ψήφιση του Πολυνομοσχεδίου, η Κυβέρνηση όρισε αυστηρώς το θεσμικό πλαίσιο για την αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Αξιοποιώντας όλο το νομοθετικό πλαίσιο που της άφησε ως «παρακαταθήκη» η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με το νόμο 4547/18 και την Υπουργική Απόφαση 1816/ΓΔ4/11-1-2019 (γιατί το κράτος έχει συνέχεια!), το «εμπλούτισε», το εξειδίκευσε και το συγκεκριμενοποίησε με τα σχετικά άρθρα που αφορούν στην εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών.

 Δεν υπάρχει η παραμικρή αυταπάτη για το «ρόλο» της αξιολόγησης. Αποτελεί το επιστέγασμα, την κορωνίδα για τον έλεγχο της υλοποίησης όλων των αντιεκπαιδευτικών μέτρων/κατευθύνσεων του πολυνομοσχεδίου που έχουν στο στόχαστρο τη δομή, το περιεχόμενο και τη λειτουργία του σχολείου. Θα λειτουργήσει ως μαστίγιο για τους εκπαιδευτικούς και καμιά σχέση δεν έχει με τη στήριξη και την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού. Επί της ουσίας γίνεται ακόμα πιο βαθιά η κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών με διάφορα κριτήρια και ειδικά με τα «εκπαιδευτικά αποτελέσματα». Ενοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία, οι ίδιοι οι μαθητές και οι οικογένειές τους, για ό,τι δεν πάει καλά στην εκπαιδευτική διαδικασία και από την άλλη στόχος είναι να αθωώνονται οι αντιλαϊκές πολιτικές των κυβερνήσεων. Αν ήθελε πραγματικά η κυβέρνηση να αναβαθμίσει την παρεχόμενη εκπαίδευση, το πρώτο πράγμα που θα έκανε θα ήταν να διορίσει τους χιλιάδες αναπληρωτές που δουλεύουν στα σχολεία και βρίσκονται σε ομηρία.

Οι δυναμικές απεργιακές κινητοποιήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας (εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών), δείχνουν τον δρόμο για να συνεχίσουμε τον αγώνα, ώστε να μείνει στα χαρτιά και ανενεργή, για άλλη μια φορά, η αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση.

Μέχρι τώρα 77 πρωτοβάθμια σωματεία εκπαιδευτικών έχουν υπογράψει την πρόταση Συλλόγων και ΕΛΜΕ υπέρ της κήρυξης Απεργίας – Αποχής από την αξιολόγηση, με βάση τις αποφάσεις των ΔΣ ή/και των Γ. Σ.

 Μετά την ψήφιση του τελευταίου Πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία και τη θεσμοθέτηση νέων διατάξεων που αφορούν στην αξιολόγηση, επικαιροποιούμε, ανανεώνουμε τις αποφάσεις μας και ενάντια στο σύνολο των νέων διατάξεων του νόμου 4692/2020 (ΦΕΚ 12 Ιουνίου 2020) που αφορούν την αξιολόγηση και συγκεκριμένα τα άρθρα 33,34,35,36. 

Η οποιαδήποτε απόπειρα εφαρμογής της αξιολόγησης χρειάζεται να βρει τον κλάδο ενωμένο και θωρακισμένο με το όπλο της απεργίας – αποχής. 

Οι αγώνες μας είναι που εδώ και χρόνια έθεσαν ισχυρά εμπόδια για να καθυστερήσουν οι αντιεκπαιδευτικές αλλαγές,  το μαζικό κίνημα των εκπαιδευτικών είναι αυτό που μπορεί να βάλει και τώρα φραγμό στα σχέδια της κυβέρνησης. 

Σας καλούμε λοιπόν, να συνυπογράψετε το παρακάτω κοινό κείμενο απεργίας-αποχής από την αξιολόγηση:

ΠΡΟΤΑΣΗ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΚΗΡΥΞΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ-ΑΠΟΧΗΣ

 ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. ΗΜΑΘΙΑΣ

Δηλώνει την αντίθεσή του στους σχεδιασμούς για αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και για ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Αποφασίζουμε απεργία – αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης στελεχών και αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων που προβλέπονται από τον νόμο 4692/2020 (ΦΕΚ 12 Ιουνίου 2020) που αφορούν την αξιολόγηση και συγκεκριμένα τα άρθρα 33,34,35,36. 

  1. Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να κηρύξει ΑΜΕΣΑ απεργία-αποχή στη βάση και της αντίστοιχης απόφασης της ΑΔΕΔΥ και να προχωρήσει σε όλα τα οργανωτικά μέτρα προετοιμασίας του κλάδου για τη μάχη αυτή.
  2. Απαιτούμε από το Δ.Σ της ΔΟΕ να προχωρήσει στην πραγματοποίηση των εργασιών της 89η Γενικής Συνέλευσης της ΔΟΕ, πριν την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς (2020-2021), με βασικό (ή μοναδικό) θέμα το πρόγραμμα δράσης και την λήψη απόφασης για απεργία αποχή.
  3. Καλούμε και όλους τους Συλλόγους ΠΕ και τις ΕΛΜΕ να πάρουν αντίστοιχες αποφάσεις.

Στη συνεδρίαση της Πέμπτης 25/6 το θέμα συζητήθηκε στο Δ.Σ. του ΣΕΠΕ Ημαθίας και για μια ακόμα φορά τα μέλη των παρατάξεων της ΔΑΚΕ (πλην του συναδέλφου της ΔΑΚΕ κ. Χρυσικόπουλου, που υπερψήφισε), ΔΗΣΥ και ΕΡΑ αρνήθηκαν να ψηφίσουν την πρόταση για ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ από κάθε αξιολογική διαδικασία. Με τη στάση τους αυτή βάζουν πλάτη στην απόπειρα να εφαρμοστεί η αξιολόγηση-χειραγώγηση την επόμενη σχολική χρονιά. Καλούμε κάθε συνάδελφο να προβληματιστεί και να βγάλει συμπεράσματα για τη στάση και τον ρόλο αυτών των παρατάξεων μέσα στα σωματεία.

Σε κάθε περίπτωση τη μάχη ενάντια στην λαιμητόμο της αξιολόγησης το εκπαιδευτικό κίνημα θα τη δώσει με ή χωρίς αυτούς.

Με τους αγώνες μας θα βάλουμε και τώρα φραγμό στα σχέδια της κυβέρνησης!

Προηγούμενο άρθροΤμήμα Ασφάλειας Βέροιας: Συνελήφθησαν 2 άτομα για διακίνηση ναρκωτικών ουσιών
Επόμενο άρθροΞεκινά το θερινό εργαστήριο ψηφιοποίησης μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς του Δήμου Νάουσας