Ο Συντονιστής Οικονομικών Υποθέσεων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Φθιώτιδας, κ. Χρήστος Σταϊκούρας και ο Υπεύθυνος του Τομέα Φορολογικής Πολιτικής, βουλευτής Ημαθίας, κ. Απόστολος Βεσυρόπουλος, σχετικά με τα στοιχεία για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, που έδωσε στη δημοσιότητα η Κυβέρνηση, έκαναν την ακόλουθη δήλωση:
«Τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής εκθέτουν την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Κυβέρνηση η οποία αφού είχε κάνει – προεκλογικά και μετεκλογικά – “σημαία” τις λίστες και το λαθρεμπόριο, σήμερα αποδεικνύεται ότι απέτυχε.
Κυβέρνηση η οποία υποσχόταν, στα λόγια, 3 δις ευρώ έσοδα από την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής μέσα στους πρώτους 6 μήνες. Και σήμερα, στην πράξη, μετά από σχεδόν 2 χρόνια, έχει εισπράξει ελάχιστα.
Ειδικότερα:
- Το 2013 και το 2014, ξεκίνησε ο έλεγχος σε 401 υποθέσεις της λίστας Λαγκάρντ.
Από τις αρχές του 2015 έως σήμερα, ξεκίνησε ο έλεγχος σε 212 υποθέσεις. Μάλιστα το πρώτο εξάμηνο του 2016 σε 44! Η ολοκλήρωση κάποιων ελέγχων, τα βεβαιωθέντα έσοδα, καθώς και τα ελάχιστα εισπραχθέντα ποσά (μόλις 38.000.000 ευρώ από την έναρξη ελέγχου της λίστας το 2013) είναι προϊόν δουλειάς και ωρίμανσης ελέγχων της προηγούμενης περιόδου.
- Μέχρι το 2015, ξεκίνησε ο έλεγχος 1.482 υποθέσεων εμβασμάτων του εξωτερικού.
Εφέτος, η Κυβέρνηση ξεκίνησε ελέγχους μόλις σε 9 υποθέσεις. Μάλιστα, το 1ο εξάμηνο του έτους, δεν έκανε κανέναν έλεγχο!
- Το 2014, έγιναν 27.365 έλεγχοι για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων.
Το 2015, οι έλεγχοι συρρικνώθηκαν στους 8.859 και το 2016, ακόμη περισσότερο, στους 2.567! Επιπλέον, η Κυβέρνηση επιδεικνύει, εκτός από ανικανότητα, και μια “περίεργη” αδράνεια στα ζητήματα της καταπολέμησης του λαθρεμπορίου καυσίμων.
Συγκεκριμένα, δεν έχει προχωρήσει η αξιοποίηση και διασταύρωση του συστήματος εισροών – εκροών στα πρατήρια, που η σημερινή Κυβέρνηση βρήκε έτοιμο και εγκατεστημένο. Ενώ η Κυβέρνηση δεν προχώρησε στο διαγωνισμό για την μοριακή ιχνηθέτηση καυσίμων, στην τοποθέτηση συστήματος GPS στα βυτιοφόρα και συστήματος εισροών – εκροών στις εταιρείες παραγωγής και διακίνησης καυσίμων και στα διυλιστήρια, για να ελεγχθεί η διακίνησή τους σε όλα τα στάδια.