H έννοια του brand, κυριαρχεί πλέον σε όλες τις επιχειρηματικές οντότητες, από πολύ μικρές επιχειρήσεις, έως τους μεγάλους πολυεθνικούς κολοσσούς και μάλιστα σε όλους τους κλάδους της επιχειρηματικότητας.
H εταιρική ταυτότητα είναι αυτό που ξεχωρίζει την επιχείρηση στους πελάτες της. Μπορεί να είναι μία μόνο λέξη ή μια εικόνα, αλλά δεν είναι ένα απλό θέμα. Η δημιουργία της ταυτότητας μιας εταιρείας είναι μια δυναμική διαδικασία. Δείχνει ποια είναι η εταιρία, τι θέλει να γίνει, πώς θέλει οι άλλοι να την βλέπουν, τι να περιμένει ο πελάτης. Είναι η αντίληψη, η εντύπωση που έχουν οι πελάτες για τα προϊόντα / υπηρεσίες που παράγει η εταιρία.
Η ταυτότητα μπορεί να μεταφέρεται από τις εικόνες και το μήνυμα μιας διαφήμισης, τη συσκευασία του προϊόντος που θα κάνει τον καταναλωτή να το επιλέξει, την υπόσχεση ποιότητας που συνοδεύει το προϊόν, την περιγραφή που θα διαβάσει στο ηλεκτρονικό κατάστημα ένας υποψήφιος αγοραστής. Αλλά είναι επίσης τα σχόλια που θα ανταλλάξουν οι πελάτες μεταξύ τους στα social media, στις αξιολογήσεις και στις προτιμήσεις.
Είναι προφανές ότι σε ένα κόσμο ανοικτό και ολοένα και πιο ανταγωνιστικό, το brand, εταιρική ταυτότητα, είναι αναγκαία για κάθε προϊόν ή υπηρεσία.
Οι ελληνικές επιχειρήσεις πρέπει να κατανοήσουν ότι για να γίνουν διακριτές και ανταγωνιστικές οφείλουν να κτίσουν διατηρήσιμο, διακριτό και λκυστικό πακέτο εταιρικής ταυτότητας. Μέσα από αυτήν θα δημιουργηθεί η εμπιστοσύνη, η συναισθηματική σύνδεση, η αναγνωρισιμότητα, η ευκολότερη επικοινώνιση.
Βασικά κριτήρια πρέπει να είναι η ποιότητα, το όραμα, οι αξίες της επιχείρησης και κυρίως να είναι σαφής η πελατοκεντρική προσέγγιση όλης της ιδέας και της στρατηγικής.