Το Υπουργείο Παιδείας δεν αντέχει ούτε την Καλλιτεχνική – Μουσική Παιδεία και Αριστεία. Μετά τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία ήρθε η ώρα των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων
Στο Σχέδιο Νόμου «Συνέργειες Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις» προωθούνται στο άρθρο 40 διατάξεις που αλλάζουν τους ιδρυτικούς νόμους των Μουσικών Σχολείων και των Καλλιτεχνικών Σχολείων. Η επιχειρούμενη «επανίδρυσή» τους ισοδυναμεί με αποδόμησή τους.
Οι πιο ριζικές αλλαγές είναι:
- Τα Μουσικά Σχολεία δεν θα παρέχουν πλέον «… κατάρτιση των νέων που επιθυμούν να ακολουθήσουν την επαγγελματική κατεύθυνση της μουσικής …».
- Τα μαθήματα αισθητικής παιδείας – δηλαδή τα μαθήματα μουσικής παιδείας – παύουν να εντάσσονται στο αναλυτικό πρόγραμμα των Μουσικών Σχολείων.
- Απαλείφεται η οποιαδήποτε αναφορά στην ανάγκη ύπαρξης μουσικών οργάνων και λοιπού ειδικού τεχνικού εξοπλισμού για τα Μουσικά Σχολεία.
- Καταργείται η Καλλιτεχνική Επιτροπή Μουσικών Σχολείων του ΥΠ.Π.Ε.Θ.
Μαζί με αυτές, προωθούνται και άλλες θεσμικές αλλαγές που θα έχουν δυσμενείς επιπτώσεις για τα Μουσικά Σχολεία. Αναλόγως καταργείται η Επιτροπή Καλλιτεχνικών Σχολείων για τα Καλλιτεχνικά Σχολεία.
Στα 30 χρόνια λειτουργίας του θεσμού των Μουσικών Σχολείων και στα 15 χρόνια του θεσμού των Καλλιτεχνικών Σχολείων, θεσμών καταξιωμένων στην κοινωνία, δεν έχει επιχειρηθεί τέτοια θεσμική «άλωσή» τους, άλωση που επηρεάζει μία πολύ μεγάλη κοινότητα ανθρώπων σε όλη τη χώρα και καταστρέφει τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία.
Εκπαιδευτικοί , γονείς , μαθητές και Δημοτικές αρχές είναι στο «πόδι».
Oι ισχυρισμοί του Υπουργείου Παιδείας ότι δεν αλλάζει τίποτε είναι ψευδείς. Τα μαθήματα Μουσικής και Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης θα είναι εκτός του αναλυτικού προγράμματος και θα παρέχονται μετά τη λήξη των υπολοίπων μαθημάτων, εφόσον βέβαια υπάρχει διαθεσιμότητα εκπαιδευτικών και οργάνων . Όπως δυστυχώς συμβαίνει στα ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία με τα μαθήματα ειδικοτήτων . Επίσης ο ισχυρισμός του Υπουργείου ότι η κατάργηση της Καλλιτεχνικής Επιτροπής δεν βλάπτει διότι το ΙΕΠ θα αναλάβει τα καθήκοντα της Καλλιτεχνικής Επιτροπής, αποδεικνύει πόσο αδαείς είναι αυτοί που σχεδιάζουν στο Υπουργείο Παιδείας .Το ΙΕΠ δεν διαθέτει προς το παρόν καμία απολύτως τεχνογνωσία για να διαχειριστεί και να αναμορφώσει το όλο πλαίσιο λειτουργίας αυτών των σχολείων
Άμεσα πρέπει να αποσυρθούν οι διατάξεις του άρθρου 40 του προαναφερθέντος Σχεδίου Νόμου που αφορούν στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία, όχι μόνο γιατί κατατέθηκαν ερήμην της σχολικής κοινότητας ((Καθηγητές – γονείς – μαθητές ) αλλά κυρίως διότι με αυτές «διαλύονται» τα σχολεία αυτά.
Απορούμε πως μια κυβέρνηση μπορεί να είναι τόσο «αλλεργική» με τον Πολιτισμό , την Καλλιτεχνική Παιδεία, το διαφορετικό, την αριστεία και την αξιοκρατία . Αφού μείωσε στο μισό τις ώρες της Θεατρικής Αγωγής και Μουσικής στα Ολοήμερα Σχολεία ( Ε. Α. Ε.. Π ) που είχε θεσμοθετήσει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ τη διετία 2010 -12, αφού αποδιοργάνωσε τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία , προχωράει τώρα στο ξήλωμα των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων .
Είναι σαφές ότι το Υπουργείο Παιδείας εκτός από πιστός υπέρμαχος των δανειστών και των περικοπών στο χώρο της Παιδείας είναι φανατικός υποστηρικτής της απόλυτης ομοιομορφίας και ισοπέδωσης των πάντων.