Η πρόσφατη εισαγωγή υλικού στα σχολεία με αντιεπιστημονικό και σκοταδιστικό περιεχόμενο εγείρει σοβαρά ζητήματα για την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
Σε εποχές, όπου η γνώση και η επιστήμη προσδιορίζουν σχεδόν καθοριστικά το δημιουργικό μέλλον της σύγχρονης κοινωνίας, κάθε απόπειρα εισαγωγής μεσαιωνικών και ανορθολογικών αντιλήψεων ιδιαίτερα στο σχολείο δημιουργει μεγαλο παιδαγωγικό ζήτημα.
Μια τόσο ακραία αντιδραστική θεώρηση του ανθρώπου και της ζωής – όπως αυτή που κομίζει η πρόσφατη αντίληψη περί «αγέννητου παιδιού» – δεν μπορεί να περάσει χωρίς να αποδοθούν συγκεκριμένες ευθύνες. Οι απόψεις που διατυπώνονται υπονομεύουν ευθέως την γνώση, την εκπαίδευση, την επιστήμη, την αγωγή.
Το εν λόγω πρόγραμμα είχε «εντολή Υφυπουργού» και εστάλη στα σχολεία με τον πιο επίσημο τρόπο. Συνεπώς, δύο τινά συμβαίνουν. Ή το Υπουργείο Παιδείας ασπάστηκε τις εν λόγω θεωρίες και έκρινε ότι έπρεπε να εισαχθούν επίσημα στο περιεχόμενο της θεσμικής γνώσης ή δεν έχει στελέχη ικανά να διακρίνουν τι είναι επιστημονικά και εκπαιδευτικά σωστό για τα σχολεία.
Ως εκ τούτου, το Υπουργείο οφείλει να δώσει σαφείς απαντήσεις για το τι συνέβη, να δημοσιοποιήσει τα σχετικά έγγραφα και να αποδώσει συγκεκριμένες ευθύνες.