Άμεση η ανάγκη επικαιροποίησης των πρωτοκόλλων στον τουρισμό – Γράφει ο Χρήστος Παγώνης

Όσο πλησιάζει η τουριστική περίοδος, οι παρεμβάσεις για την πολιτική στον τόσο σημαντικό για την ελληνική οικονομία τομέα, πληθαίνουν.

Χρήστος Παγώνης
Γράφει ο Χρήστος Παγώνης

Η αγωνία για την πορεία του τουρισμού κορυφώνεται, καθώς όπως όλα δείχνουν, “κλειδί” για τις εξελίξεις θα αποτελέσει η πορεία των εμβολιασμών στη χώρα μας, κάτι που θεωρείται προς το παρόν πρόβλημα, διότι το ποσοστό των εμβολιασμών βρίσκεται μόλις πλησίον του 10%. Οι Βρετανοί για παράδειγμα, δηλώνουν εμφατικά ότι δεν θα ταξιδέψουν στην Ευρώπη αν το ποσοστό εμβολιασμών δεν αγγίξει το αντίστοιχο του Ηνωμένου Βασιλείου, ενώ παράλληλα ο δείκτης αυτός. θα αποτελέσει και το κριτήριο για το “πράσινο χαρτί”.

Από την άλλη πλευρά, υποκλάδοι του τουρισμού ανακοινώνουν σταδιακά την έναρξη λειτουργίας τους. Η κρουαζιέρα π.χ. ανοίγει στα τέλη Μαϊου, σύμφωνα με ανακοινώσεις εταιρειών. Ωστόσο κανείς ακόμη δεν γνωρίζει τους όρους, τους κανόνες και τα πρωτόκολλα. τα δεδομένα από πέρισι έχουν αλλάξει και η επικαιροποίσή τους κρίνεται αναγκαία.

Στο θέμα των πρωτοκόλλων στέκεται με έμφαση και η FedHATTA με σημερινή της ανακοίνωση.
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν την ανάγκη να ανακοινωθούν εγκαίρως αναλυτικά και επικαιροποιημένα πρωτόκολλα που θα διέπουν τη λειτουργία όλων των τομέων του τουρισμού και των ταξιδιών ώστε να γίνει γνωστό από τώρα πώς ακριβώς θα λειτουργήσουν τη σεζόν του 2021.

Η FedHATTA έχει επισημάνει με ιδιαίτερη έμφαση, από τις αρχές της χρονιάς, και επανέρχεται στην τοποθέτησή της, ότι προκειμένου η Ελλάδα να μπορέσει να δεχθεί απρόσκοπτα το μερίδιο επισκεπτών που της αναλογεί για δεύτερη συνεχή χρονιά μεγάλων προκλήσεων για τον τουρισμό και να μην χάσει έδαφος στον ανταγωνισμό, απαιτείται να ακολουθήσει σταθερή πολιτική και τακτική έγκαιρης ενημέρωσης, να θέσει λογικούς κανόνες, να προστατεύσει τους εργαζομένους στον τουρισμό και να μεριμνήσει για την πιστοποίηση της τουριστικής αλυσίδας έναντι της μετάδοσης του Covid-19.

Με νέα επιστολή της, τώρα, η FedHATTA τονίζει την ανάγκη πληροφόρησης σχετικά με τα πρωτόκολλα που θα ισχύσουν φέτος στον τουρισμό. Η πληροφόρηση αυτή θα πρέπει να διοχετευθεί άμεσα και σε όλους τους ενδιαφερόμενους στο εξωτερικό, οργανωτές ταξιδιών αλλά και ταξιδιώτες, οι οποίοι είναι αναγκαίο να γνωρίζουν, επίσης έγκαιρα και έγκυρα, με ποιους όρους και κανόνες θα ανοίξει και θα λειτουργήσει αυτή τη χρονιά ο ελληνικός τουρισμός.

Συγκεκριμένα, η FedHATTA θεωρεί απαραίτητη τη δημιουργία επικαιροποιημένων και ορθολογικών  πρωτοκόλλων  στις μεταφορές (Δ.Χ. ειδικά τουριστικά λεωφορεία κλειστού και ανοικτού τύπου και ταξί, Ι.Χ. mini van τουριστικών γραφείων, αεροπλάνα, ακτοπλοΐα, σιδηρόδρομοι), στην κρουαζιέρα, στις ναυλώσεις σκαφών (πολυήμερες και μονοήμερες εκδρομές), στις επισκέψεις και ξεναγήσεις στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία (π.χ. αριθμός ατόμων, υποχρεωτική χρήση ακουστικών σε όλους τους χώρους για τις οργανωμένες ομάδες τουριστών και άλλων επισκεπτών), στην εστίαση (γενικοί και ειδικότεροι κανόνες για γκρουπ σε εστιατόρια και ξενοδοχεία), στους συνεδριακούς χώρους και τους χώρους δεξιώσεων, στις δραστηριότητες εσωτερικού και εξωτερικού χώρου (π.χ. μαθήματα μαγειρικής, πεζοπορική εκδρομή κλπ.), στην άφιξη και αναχώρηση από τη χώρα, ιδιαίτερα δε αν υπάρχει διαφοροποίηση ανάλογα με τη χώρα προέλευσης. Δεν είναι λογικό τα αεροπλάνα να έχουν πληρότητα 100%, τα τουριστικά λεωφορεία 65% (περίπου 35 άτομα) και στους αρχ. Χώρους να επιτρέπονται ομάδες μέχρι 9 ή 20 ατόμων. Πρέπει να υπάρχει ορθολογισμός στα μέτρα που αντιμετωπίζει ο τουρίστας και ο διοργανωτής των εκδρομών.

Ιδιαίτερη μέριμνα και έμφαση θα πρέπει να δοθεί στους επισκέπτες από τρίτες χώρες (Ρωσία, ΗΠΑ, Ινδία, Κίνα κλπ.), για τους οποίους θα πρέπει επίσης να ανακοινωθούν έγκαιρα ξεκάθαροι και αναλυτικοί κανόνες, προκειμένου να μπορούν να ταξιδέψουν χωρίς προβλήματα στη χώρα μας, αφού μάλιστα οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν ήδη ότι ξεκινούν τις πτήσεις προς την Ελλάδα από την 1η Ιουνίου.

Όσον αφορά τον οργανωμένο τουρισμό, η FedHATTA κρίνει απαραίτητη την ανακοίνωση ξεκάθαρου πρωτοκόλλου με την ακριβή διαδικασία που πρέπει να ακολουθείται σε περίπτωση που πελάτης από το εξωτερικό αρρωστήσει.

Η FedHATTA θεωρεί ότι στην περίπτωση αυτή υπάρχουν τρία στάδια: η διάγνωση, η απομόνωση, η νοσηλεία. Παράλληλα, θα πρέπει να είναι εκ των προτέρων γνωστό:

(α) Ποιος καλύπτει το κόστος νοσηλείας

(β) Ποιο θα είναι το πρωτόκολλο μεταφοράς – διάγνωση, απομόνωση, νοσηλεία

(γ) Πού θα διαμένει ο ασθενής και πού η οικογένεια ή οι συνταξιδιώτες του. Ποιος καλύπτει το έξοδο αυτό και εάν θα υπάρχουν δωμάτια καραντίνας

(δ) Αν υπάρχει αλλαγή σε αεροπορικά εισιτήρια επιστροφής, ποιος τα καλύπτει

Επίσης, είναι σαφές ότι θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψιν τα εξής:

-Δεν θα πρέπει να υπάρχουν απότομες αλλαγές σε καθεστώς lockdown περιοχών ή και στην μετακίνηση, όπως υπήρχαν το 2020, δεδομένου ότι αυτό, ιδιαίτερα στον περιηγητικό τουρισμό, δημιουργεί πολύ μεγάλα προβλήματα.

-Για την επιστροφή στην χώρα τους, οι πελάτες μπορεί να χρειάζονται αρνητικό τεστ Covid. Η διαδικασία, όπως και ο κατάλογος των κέντρων που πραγματοποιούν το τεστ ανά περιοχή, θα πρέπει να είναι αναρτημένα, έτσι ώστε να γνωρίζουν πού μπορούν να κάνουν τον έλεγχο. Προτιμότερο βέβαια είναι να υπάρχει η δυνατότητα για κλείσιμο ραντεβού online, στην αγγλική γλώσσα.

Προηγούμενο άρθροΔ. Μιχαηλίδης: Σεμινάριο Μεντόρων Κοινωνικής Οικονομίας στα αγροτικά
Επόμενο άρθροΕρώτηση του Κων. Μπούμπα για την απαράδεκτη η κατάσταση στα ειδικά σχολεία