Αυτοκίνητο: “Μύθος επιβλαβής για το περιβάλλον”, η ανάγκη αλλαγής ελαστικών όταν το πέλμα φτάσει τα 3 χιλιοστά, υποστηρίζει η Michelin

Να καταρρίψει μια σειρά από μύθους που αφορούν τα ελαστικά επιδιώκει η Michelin. Η γαλλική εταιρεία έχει ανοίξει τους τελευταίους μήνες μεγάλη συζήτηση γύρω από το πέλμα των ελαστικών και τον κατάλληλο χρόνο αλλαγής τους.

Κύρια επιδίωξή της είναι να ενημερώσει για τα τεράστια οφέλη που συνεπάγεται για τους καταναλωτές και το περιβάλλον, η αλλαγή των ελαστικών να γίνεται όταν το βάθος πέλματος φθάσει στο νόμιμο όριο του 1,6 χιλιοστού – κι όχι νωρίτερα.

Η Michelin μπήκε στη διαδικασία δοκιμών για να αποδείξει ότι το βάθος του πέλματος δεν αποτελεί το μοναδικό δείκτη για την επίδοση στο φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα, καθώς πολλά ελαστικά με βάθος πέλματος στο νόμιμο όριο, έχουν την ίδια ή και καλύτερη επίδοση με ορισμένα καινούργια ελαστικά.

Οι δοκιμές έγιναν τόσο σε στεγνό όσο και σε βρεγμένο δρόμο. Όσοι τις παρακολούθησαν από κοντά, διαπίστωσαν ότι ένα ελαστικό με επίπεδο φθοράς κοντά στο νόμιμο όριο, είχε ίδια ή και καλύτερη επίδοση με ένα άλλο ελαστικό πολύ καλύτερο σε πέλμα.

Όλα αυτά ανατρέπουν την άποψη τεχνοκρατών που ισχυρίζονται ότι το ελαστικό πρέπει να είναι καινούριο με μεγάλο πέλμα και προσπαθούν να αλλάξουν την νομοθεσία για το όριο του πέλματος του ελαστικού από τα 1,6 χιλιοστά στα 3 χιλιοστά. «Αυτές οι δοκιμές απέδειξαν ότι η υποτιθέμενη ανάγκη για αλλαγή στα 3 χιλιοστά είναι μύθος, δεν έχει επιστημονική βάση και θα επέφερε σημαντικές οικονομικές απώλειες για τους καταναλωτές και το περιβάλλον», τονίζει με ανακοίνωσή της η Michelin.

Δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε και το γεγονός, ότι μελέτες απέδειξαν ότι αν οι οδηγοί αλλάζουν τα ελαστικά πολύ νωρίς και πριν εκείνα φτάσουνε στο νόμιμο όριο, μειώνεται ο κύκλος ζωής του προϊόντος. Αυτό έχει ως συνέπεια να χρησιμοποιούνται 128 εκατομμύρια περισσότερα ελαστικά τον χρόνο μονάχα στην Ευρώπη, ενώ αυτό θα σήμαινε 9 εκατομμύρια τόνους περισσότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα την ίδια χρονική περίοδο.

“Σήμερα, οι δοκιμές ελαστικών πραγματοποιούνται μόνο με καινούρια προϊόντα, χωρίς να υπολογίζεται το πώς τα επίπεδα των επιδόσεών τους μπορεί να αλλάζουν με το χρόνο. Σκοπός της Michelin είναι να αναδείξει ότι η επίδοση των ελαστικών – και όχι το βάθος πέλματος – αποτελεί το μοναδικό κριτήριο για τα επίπεδα ασφάλειας που διασφαλίζουν. Μέσα από αυτήν την πρωτοβουλία, η εταιρεία καλεί τους φορείς των επίσημων δοκιμών αλλά και τις ενώσεις καταναλωτών, να ξεκινήσουν να εξετάζουν και τις επιδόσεις ελαστικών που δεν είναι καινούρια, αλλά έχουν φθαρεί μέχρι το νόμιμο όριο”, αναφέρει η ανακοίνωση της γαλλικής εταιρείας ελαστικών.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Προηγούμενο άρθροΑνασφάλιστα: Διόρθωση λαθών ή ασφάλιση των οχημάτων έως τις 14 Ιουλίου χωρίς την επιβάρυνση του παραβόλου
Επόμενο άρθροΆμεσα νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης για τους συμβασιούχους ζητά η ΚΕΔΕ