Άδενδρο : Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για το κλείσιμο των εκδοτηρίων της Hellenic Train – Βίντεο – Φώτο

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας των εργαζομένων στα εκδοτήρια του σταθμού του ΟΣΕ στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης, αλλά και των γύρω περιοχών, πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Πέμπτης 24 Απριλίου στο συγκεκριμένο σταθμό. 

Ρεπορτάζ: Στέλιος Νίκας

Οι εργαζόμενοι στα εκδοτήρια αντιδρούν με αυτό τον τρόπο στην απόφαση της Hellenic Train να προχωρήσει στο κλείσιμο τους και να οδηγήσει εκατοντάδες εργαζόμενους στην ανεργία. Αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ η αρχική απόφαση ήταν τα εκδοτήρια να κλείσουν στις 28 Φεβρουαρίου δόθηκε δίμηνη παράταση, ενώ οι συμβάσεις των περισσότερων λήγουν στις 15 Μαΐου, χωρις να υπάρχει κάποια ενημέρωση μέχρι στιγμής αν θα υπάρξει νέα παράταση ή θα κατεβάσουν οριστικά ρολά, πολλά εκδοτήρια σε αρκετές περιοχές της χώρας.

Διαμαρτυρία στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Άδενδρο 3

Αρκετός κόσμος από το Άδενδρο είχε συγκεντρωθεί από νωρίς το πρωί στις εγκαταστάσεις του σταθμού, αντιδρώντας στο συγκεκριμένο μέτρο, ενώ για 10 λεπτά οι συγκεντρωμένοι έκαναν συμβολική κατάληψη της γραμμής,  μπροστά στο τρένο με κατεύθυνση προς την Έδεσσα. Δηλώσεις στην κάμερα του emvolos.gr έκαναν οι εργαζόμενοι στα εκδοτήρια του σταθμού στο Άδενδρο  Αλεξανδρίδου Σοφία και  Θανατοπούλου Αθηνά.

Δείτε το βίντεο:

Αναλυτικά η ανακοίνωση των εργαζομένων:

Οι εργαζόμενοι σε 34 εκδοτήρια ανά την Ελλάδα, υπάλληλοι αναδόχων, συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε από τις αρχές Φεβρουαρίου για να διατηρήσουμε τις θέσεις εργασίας μας αλλά και να διασφαλίσουμε την ισότιμη αντιμετώπιση των επιβατών.

Η εταιρία HELLENIC TRAIN έχει αποφασίσει το κλείσιμο των εκδοτηρίων, με αποτέλεσμα δεκάδες οικογένειες να μένουν χωρίς εισόδημα. Ο ήδη υποβαθμισμένος σιδηρόδρομος απαξιώνεται ακόμη περισσότερο καθώς οι σταθμοί θα εγκαταλειφθούν, θα λεηλατηθούν και θα καταστραφούν.

Διαμαρτυρία στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Άδενδρο 1

Οι επιβάτες σύμφωνα με την πολιτική της εταιρίας καλούνται να βγάζουν εισιτήρια είτε ηλεκτρονικά είτε επάνω στο τρένο. Η ιστοσελίδα είναι δύσχρηστη και δυσνόητη ακόμη και σε επιβάτες νεαρής ηλικίας. Πώς θα καταφέρουν οι ηλικιωμένοι να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία;

Επιβάτες ΑΜΕΑ που χρειάζονται βοήθεια για επιβίβαση και αποβίβαση πώς θα εξυπηρετούνται σε κλειστούς σταθμούς; Ήδη παρατηρούνται προβλήματα σε σταθμούς που έχουν κλείσει πρώτοι.

Διαμαρτυρία στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Άδενδρο 2

Οι συνοδοί επάνω στα τρένα έχουν καθήκον να ελέγχουν τα εισιτήρια που έχουν προμηθευτεί οι επιβάτες, να φροντίζουν για την ασφάλεια όλων και να βγάζουν εισιτήρια σε κάποιες μεμονωμένες περιπτώσεις όταν χρειάζεται. Με το κλείσιμο των εκδοτηρίων επιβαρύνονται με μεγάλο φόρτο εργασίας και δεν θα προλαβαίνουν να τα φροντίσουν όλα. Ο αριθμός δε όσων θα ταξιδεύουν δωρεάν θα πολλαπλασιαστεί, ειδικά τις ώρες αιχμής και σε σταθμούς που είναι πολύ κοντά μεταξύ τους.

Επίσης, επάνω στο τρένο χάνονται σημαντικές εκπτώσεις, όπως των εισιτηρίων επιστροφής, τα οποία δεν έχουν την δυνατότητα να βγάλουν οι συνοδοί. Δεν εξυπηρετούνται όλες οι κατηγορίες, όπως νεανικά(12-24 ετών), φοιτητικά, πολυτέκνων, συνταξιούχων ΟΣΕ και αυτές οι κατηγορίες πληρώνουν επάνω στο τρένο κανονικά εισιτήρια.

Η αρχική απόφαση ανέφερε κλείσιμο στις 28/2. Μετά από διαμαρτυρίες όλων των εκδοτών μας δόθηκε μία παράταση 2 εβδομάδων την οποία αποδεχτήκαμε όλοι, εκτός από την Οινόη. Ζητήσαμε μία συνάντηση με τα στελέχη της HELLENIC TRAIN η οποία πραγματοποιήθηκε στις 17/2. Στη συνάντηση μας ανακοινώθηκε 2μηνη παράταση για όλους. Οι περισσότερες συμβάσεις μας λήγουν στις 15/5, κάποιες νωρίτερα κάποιες αργότερα και δεν έχουμε καμία ενημέρωση αν θα υπάρξει νέα παράταση ή κλείνουν τα εκδοτήρια μόνιμα και πηγαίνουμε σπίτια μας.

Διαμαρτυρία στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Άδενδρο 4

Οι εκδότες δεν είμαστε κατά της τεχνολογίας και της προόδου, αλλά ζητάμε να συνυπάρχουν τα δύο, ηλεκτρονική έκδοση και εκδοτήρια στους σταθμούς, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα επιλογής για τους επιβάτες.

Η έλλειψη φυσικής παρουσίας στους σταθμούς μετατρέπει τον σιδηρόδρομο σε ένα απρόσωπο και μη φιλικό μέσο μεταφοράς. Οι εκδότες φροντίζουν τους επιβάτες σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, δίνουν σημαντικές πληροφορίες όπως για καθυστερήσεις ή μονοδρομήσεις, ακόμη και τουριστικές πληροφορίες για την περιοχή αν χρειαστεί και αυτά δεν μπορούν σε όλες τις περιπτώσεις να γίνουν ηλεκτρονικά.

Κανένα εκδοτήριο κλειστό. Ίσα δικαιώματα για όλους στην έκδοση εισιτηρίων και στην ενημέρωση.

Προηγούμενο άρθροΚαταργούνται ως δικαιολογητικά στο Δημόσιο τα πιστοποιητικά γέννησης και οικογενειακής κατάστασης
Επόμενο άρθροΣαν σήμερα 25 Απριλίου – Σημαντικά γεγονότα