Αλεξάνδρα Σδούκου: Το ΠΑΣΟΚ δεν θέλει να αλλάξει απολύτως τίποτα

«Η συζήτηση πρέπει να διαχωριστεί σε δύο επίπεδα και δύο χρόνους: τη διαχείριση του παρόντος και τον σχεδιασμό της επόμενης ημέρας», τόνισε η εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας Αλεξάνδρα Σδούκου μιλώντας σήμερα στο ERTnews και στο OPEN αναφερόμενη στις αγροτικές κινητοποιήσεις.

Όπως σημείωσε, «το επάγγελμα του αγρότη είναι ιδιαίτερα σκληρό και κοπιαστικό, με τους ανθρώπους του πρωτογενούς τομέα να βιώνουν σήμερα έντονη ανασφάλεια για το μέλλον τους, καθώς επενδύουν σημαντικούς πόρους χωρίς να γνωρίζουν πώς θα εξελιχθεί το εισόδημά τους, το οποίο εξαρτάται από τις καιρικές συνθήκες, τις διακυμάνσεις στο κόστος παραγωγής και πολλούς ακόμη παράγοντες».

Υπογράμμισε ότι «η Πολιτεία οφείλει στους αγρότες μια ξεκάθαρη προοπτική» και επισήμανε πως «γι’ αυτό έχει κρίσιμη σημασία η σοβαρή συζήτηση για ένα εθνικό σχέδιο και μια συνολική στρατηγική, όπως αυτή που πρότεινε ο Πρωθυπουργός στη διακομματική επιτροπή, ώστε η γεωργία να πραγματοποιήσει το ποιοτικό και τεχνολογικό άλμα της επόμενης ημέρας».

Είναι, συνέχισε η κ. Σδούκου, απολύτως αναγκαίος «ένας ουσιαστικός διάλογος για τα προβλήματα, τις κλιματικές συνθήκες, τις καλλιέργειες του σήμερα, αλλά και αυτές που πρέπει να έχουμε σε μια δεκαετία, για την τυποποίηση των προϊόντων, για την ενίσχυση των συνεταιρισμών», για να πηγαίνουν πιο σύντομα, με λιγότερους ενδιάμεσους και καλύτερες τιμές για όλους τα προϊόντα από το χωράφι στο ράφι.

Η κ. Σδούκου τόνισε ότι «δεν μπορεί να αποδοθεί στην κυβέρνηση άρνηση διαλόγου ή έλλειψη προσπάθειας για την εξεύρεση λύσεων», σημειώνοντας ότι «ο πρωθυπουργός και οι αρμόδιοι υπουργοί έχουν καλέσει επανειλημμένως τον αγροτικό κόσμο σε ουσιαστική συζήτηση». Όπως ανέφερε, «τα αιτήματα αξιολογήθηκαν, κοστολογήθηκαν και η κυβέρνηση μίλησε με ειλικρίνεια για το τι μπορεί και τι δεν μπορεί να υλοποιήσει», προσθέτοντας ότι «η συντριπτική πλειονότητα των αιτημάτων ικανοποιείται».

Αναφερόμενη στις επιπτώσεις των κινητοποιήσεων, σημείωσε ότι «η ταλαιπωρία δεν αφορά μόνο τους ίδιους τους αγρότες, αλλά και το σύνολο της κοινωνίας», επισημαίνοντας ότι «υπάρχει οικονομική, κοινωνική και ψυχολογική πίεση για τους πολίτες, τους επαγγελματίες, τον τουρισμό και την εστίαση», ιδίως αναφέρθηκε στους μικρούς επιχειρηματίες, όπως «στον μικροξενοδόχο στη Φλώρινα και σε άλλα μέρη χειμερινών διακοπών, που έχουν λίγα δωμάτια και εργαζόμενους που όλοι περιμένουν να δουλέψουν αυτή την περίοδο». Επισήμανε ότι «υπάρχει έντονη δυσκολία μετακινήσεων και αυξημένη επικινδυνότητα» λόγω του όγκου των μετακινήσεων από παρακαμπτήριους. Παράλληλα, διερωτήθηκε «γιατί, τη στιγμή που τα περισσότερα αιτήματα ικανοποιούνται, επιλέγεται η κλιμάκωση αντί του διαλόγου στο τραπέζι».

Σε σχέση με το θέμα γύρω από τους ελέγχους στον κ. Ανεστίδη, η κ. Σδούκου τόνισε πως «δεν είμαι δικαστής και δεν μπαίνω στην διαδικασία να “δικάσω” τηλεοπτικά ανθρώπους. Υπάρχουν τουλάχιστον 40.000 ΑΦΜ που ελέγχονται, δεν γνωρίζω αν είναι και του κ. Ανεστίδη ή όχι. Υποθέτω όμως ότι ο κάθε έλεγχος είναι καλοδεχούμενος από οποιονδήποτε». Επισήμανε μάλιστα ότι όταν συνδέουμε ελέγχους Ανεξάρτητων Αρχών με τη δράση του καθενός κάνουμε «ένα λογικό άλμα που είναι εντελώς ασύνδετο». Υπογράμμισε δε πως «αν γινόταν έλεγχος σε πράσινους συνδικαλιστές, θα έλεγαν εκδικητικοί έλεγχοι στους αντιπάλους. Αν δεν γινόταν έλεγχος στους συνδικαλιστές θα έλεγαν δεν κάνουν έλεγχο στους συνδικαλιστές», αναρωτήθηκε μάλιστα «από πότε πρέπει να απολογείται μια υπηρεσία για διαφάνεια και έλεγχο;».

Συμπλήρωσε δε ότι «τόσο καιρό συζητάμε για το ότι έχουμε μια εστία διαπλοκής που άνθισε επί δεκαετίες και έρχεται η κυβέρνηση και λέει “βάζω τέλος” και επιβάλλει έλεγχο, διαφάνεια και δικαιοσύνη και τώρα περνάμε στην αντίπερα όχθη και κάνουμε σενάρια συνωμοσίας ως προς την “τυχαιότητα” του ελέγχου;».

Σε σχέση με τις τηλεφωνικές επικοινωνίες στελεχών με τον κ. Ανεστίδη, εξήγησε πως, όπως και ο ίδιος ανέφερε, «επιδίωκαν τη δημιουργία διαύλων για να εκκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος με τους αγρότες, κάτι απολύτως λογικό και αναμενόμενο».

Σε ερώτηση για ελέγχους της Ανεξάρτητης Αρχής στον Σύλλογο Τεμπών, η κ. Σδούκου σημείωσε ότι «καλωσορίζει το “όλα στο φως” που εν τέλει είπε η κ. Καρυστιανού» και πρόσθεσε πως «δεν έχουμε άποψη για τους ελέγχους που κάνουν οι Ανεξάρτητες Αρχές, αλλά κανείς δεν είναι υπεράνω του νόμου και δεν μπορούμε να φτάσουμε σε ένα σημείο που θα διαμαρτυρόμαστε επειδή το κράτος κάνει ελέγχους, δηλαδή τη δουλειά του».

Απαντώντας σε επιμέρους ζητήματα, η εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας ανέφερε ότι «η κυβέρνηση μιλά καθαρά για το ποια αιτήματα μπορούν να ικανοποιηθούν άμεσα, ποια όχι και ποια πρέπει να εξεταστούν σε δεύτερο χρόνο», υπογραμμίζοντας ότι «υπάρχουν συγκεκριμένες λύσεις για το αγροτικό ρεύμα, το πετρέλαιο και την επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης». Σημείωσε επίσης ότι «έχουν ήδη καταβληθεί 3,2 δισ. ευρώ, ενώ απομένουν περίπου 600 εκατ. ευρώ που θα δοθούν έως το τέλος του έτους».

Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι «υπάρχουν σαφή όρια στο τι μπορεί να υλοποιηθεί», επισημαίνοντας ότι «αιτήματα όπως ο διπλασιασμός των αγροτικών συντάξεων, με δημοσιονομικό κόστος 3 δισ. ευρώ, δεν είναι εφικτό να εφαρμοστούν αυτή τη στιγμή». Τόνισε ακόμη ότι «δεν μπορεί να υπάρξει επιστροφή σε παλιές πρακτικές πληρωμών χωρίς διαφάνεια και δικαιοσύνη», υπενθυμίζοντας ότι «βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη έλεγχοι για ψευδείς δηλώσεις και αχρεωστήτως καταβληθείσες επιδοτήσεις».

Η κ. Σδούκου άσκησε κριτική στην αντιπολίτευση, υποστηρίζοντας ότι «δεν δείχνει καμία διάθεση αποκλιμάκωσης των εντάσεων και πλειοδοτεί σε λαϊκισμό», ενώ ειδικά για το ΠΑΣΟΚ τόνισε ότι «τη στιγμή που η κυβέρνηση επιχειρεί να δώσει τέλος σε μια εστία διαφθοράς δεκαετιών και προχωρά διασφαλίζοντας τη νομιμότητα, τη διαφάνεια και τη δικαιοσύνη το ΠΑΣΟΚ καταψηφίζει». Η κ. Σδούκου αναρωτήθηκε αν στο ΠΑΣΟΚ ενδιαφέρονται «από ποιον οργανισμό θα δίνονται οι επιδοτήσεις ή αν θα δίνονται με νόμιμο και διαφανή τρόπο ή αν θέλουν να συνεχίσει να πληρώνει ο αμαρτωλός ΟΠΕΚΕΠΕ με τον τρόπο που πλήρωνε».

Υπογράμμισε ότι «έγινε απόλυτα κατανοητό από όλες τις τοποθετήσεις ότι δεν θέλουν να αλλάξει τίποτα, αλλά η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προχωρήσει ακόμα και μόνη της και να πράξει όσα χρειάζονται». Αναφερόμενη στην ευρύτερη στάση τους σημείωσε ότι «τα κόμματα της αντιπολίτευσης βολεύονται να παραμένουν οι αγρότες στα μπλόκα. Δεν έχουν καμία επιθυμία αποκλιμάκωσης της έντασης, αλλά συντήρησης της. Υπόσχονται πράγματα που δεν μπορούν να ικανοποιηθούν και θέλουν να μείνουμε στις πρακτικές του χθες που γιγάντωσαν τα προβλήματα του σήμερα».

Κλείνοντας, υπογράμμισε ότι «η μετάβαση στο νέο, νόμιμο και διαφανές καθεστώς πραγματοποιήθηκε σε πλήρη συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και αποτέλεσε αναγκαία προϋπόθεση ώστε να μη διακινδυνεύσουν οι ευρωπαϊκές επιδοτήσεις», ενώ η αντιπολίτευση δεν έχει απολύτως κανέναν ενδοιασμό να καταψηφίσει τις αναγκαίες αλλαγές, ακόμα και αν θέτει σε κίνδυνο τις ευρωπαϊκές επιδοτήσεις για τις οποίες καμώνεται πως αγωνιά.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Παράταση για την υποβολή δικαιολογητικών στο πρόγραμμα «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» έως 31 Ιανουαρίου 2026

Την παράταση της προθεσμίας υποβολής συμπληρωματικών στοιχείων για τη β’ φάση του πιλοτικού προγράμματος «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» έως τις 31 Ιανουαρίου 2026, ανακοίνωσε το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας.

Η παράταση αφορά δικαιούχους που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποβολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών, με στόχο τη διευκόλυνση της συμμετοχής τους και την απρόσκοπτη υλοποίηση των παρεμβάσεων προσβασιμότητας.

Παράλληλα, δίνεται εκ νέου η δυνατότητα υποβολής ένστασης για τους αιτούντες που απορρίφθηκαν στη β’ φάση, ώστε να επαναδιατυπώσουν τις ενστάσεις τους, σύμφωνα με τους νέους όρους και τα κριτήρια του προγράμματος.

Υπενθυμίζεται ότι για λόγους διευκόλυνσης των πολιτών, έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή σημαντικές απλουστεύσεις:

– Για παρεμβάσεις που αφορούν κινητό εξοπλισμό, δεν απαιτείται τεχνική έκθεση μηχανικού ούτε δικαιολογητικά που αφορούν το ακίνητο (Ε1, Ε9 κ.λπ.).

– Για παρεμβάσεις που δεν απαιτούν άδεια μικρής κλίμακας, στο παρόν στάδιο υποβάλλονται μόνο φωτογραφίες της υφιστάμενης κατάστασης του χώρου, ενώ η βεβαίωση του άρθρου 30 του Ν. 4495/2017 υποβάλλεται μετά την ολοκλήρωση των εργασιών.

– Μόνο για παρεμβάσεις που απαιτούν άδεια μικρής κλίμακας ή αφορούν σε αναβατόριο, υποβάλλεται τεχνική έκθεση μηχανικού. Η άδεια μικρής κλίμακας, θα πρέπει να υποβληθεί στο τελικό στάδιο.

Επιπλέον διευκολύνσεις επήλθαν ειδικώς για τις παρεμβάσεις για κωφούς και βαρήκοους, με την μετάπτωση αρκετών παρεμβάσεων στην κατηγορία α.

Η παράταση κρίθηκε αναγκαία για τη διευκόλυνση των αιτούντων που η αίτησή τους έχει ήδη προεγκριθεί, ώστε να προχωρήσουν σε παρεμβάσεις που ενισχύουν ουσιαστικά την αυτονομία και την ποιότητα ζωής των ατόμων με αναπηρία.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ανάκληση προϊόντων από τον ΕΦΕΤ

Ο ΕΦΕΤ και ειδικότερα η Περιφερειακή Διεύθυνση Πελοποννήσου, στο πλαίσιο του προγράμματος «Επίσημος Έλεγχος για την Παρακολούθηση των Επιπέδων Προσθέτων Τροφίμων και Αρωματικών Ουσιών σε Τρόφιμα», προέβη σε δειγματοληψία τροφίμων με τα στοιχεία:

-Καραμέλες «της Αγάπης-Αρωματικές» με ημερομηνία ανάλωσης πριν από τις 30 Δεκ. 2026, συσκευασίας καθαρού βάρους περίπου 110 γρ. της εταιρείας με διακριτικό τίτλο «αρκαδιανή» που εδρεύει στο Ψάρι Αρκαδίας.

-Καραμέλες «fruit mix» με ημερομηνία ανάλωσης ως 10/2026, συσκευασίας καθαρού βάρους περίπου 230 γρ., το οποίο παράγεται και συσκευάζεται στην Ελλάδα από την «Candy Lab» που εδρεύει στο Λουτράκι Κορινθίας.

Τα προϊόντα εξετάστηκαν από το Α’ Τμήμα, της Α’ Χημικής Υπηρεσίας Αθηνών, του Γενικού Χημείου του Κράτους της ΑΑΔΕ, όπου, ενώ βρέθηκε να περιέχουν επιτρεπόμενες χρωστικές, δεν αναγράφονταν στην επισήμανση η υποχρεωτική επιπρόσθετη πληροφορία: «Μπορεί να έχει επιβλαβή συνέπεια στη δραστηριότητα και προσοχή στα παιδιά».

Ο ΕΦΕΤ απαίτησε την άμεση ανάκληση του συνόλου των συγκεκριμένων παρτίδων των εν λόγω προϊόντων και ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικοί έλεγχοι. Παράλληλα, καλεί τους καταναλωτές που έχουν ήδη προμηθευτεί τα εν λόγω προϊόντα, να λάβουν υπ΄ όψιν την ανωτέρω επιπρόσθετη πληροφορία.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Συνεδριάζει αύριο στις 11 το πρωί το υπουργικό συμβούλιο

Συνεδριάζει αύριο στις 11:00 το πρωί το υπουργικό συμβούλιο υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Η συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί στο Μέγαρο Μαξίμου.

Τα θέματα της συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου είναι:

-Εισήγηση από τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και υπουργό Επικρατείας Κωστή Χατζηδάκη και τον υπουργό Επικρατείας ‘Ακη Σκέρτσο για την έγκριση του Ενοποιημένου Σχεδίου Κυβερνητικής Πολιτικής 2026,

-Παρουσίαση από τον υπουργό Δικαιοσύνης Γιώργο Φλωρίδη και τον υφυπουργό Γιάννη Μπούγα του νομοσχεδίου για το Ενιαίο Ψηφιακό Μητρώο Παρακολούθησης Υποθέσεων Διαφθοράς,

-Παρουσίαση από τον υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Γιάννη Κεφαλογιάννη του νομοσχεδίου για την αναμόρφωση του συστήματος πρόληψης, ετοιμότητας και απόκρισης έναντι δασικών πυρκαγιών και λοιπών φυσικών, τεχνολογικών ή ανθρωπογενών καταστροφών,

-Εισήγηση από τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου σχετικά με πρακτικές οδηγίες για τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης από τα Υπουργεία.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Υπεγράφη η παραγγελία για 23 νέα τρένα – Ιδιωτική επένδυση 308 εκατ. ευρώ – Υλοποίηση έως το 2027

Αλλάζει η Σύμβαση Ελληνικού Δημοσίου με Hellenic Train με συνολικές επενδύσεις 420 εκατ. ευρώ και νέους κανόνες στον σιδηρόδρομο με αυστηρότερες ρήτρες. Ειδικότερα, σύμφωνα με  ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τα βασικά σημεία της αναθεωρημένης σύμβασης προβλέπουν : 

Νέες επενδύσεις 420.000.000 ευρώ.

α)  308 εκατ. ευρώ για 23 νέα τρένα.

β) 112 εκατ. ευρώ για νέα αμαξοστάσια, αναβαθμίσεις και ψηφιακά συστήματα.

■     Για πρώτη φορά ρήτρα καταγγελίας σύμβασης σε περίπτωση που τα νέα τρένα δεν είναι στην Ελλάδα το 2027.

■     Αυστηρότερες ρήτρες υπέρ του Δημοσίου για καθυστερήσεις, ακινητοποιήσεις και αθέτηση της υποχρέωσης συντήρησης των τρένων.

■     Διπλασιασμός αποζημιώσεων επιβατών σε περίπτωση ακινητοποιήσεων.

■     Παρακολούθηση εκτέλεσης δρομολογίων με το νέο ψηφιακό σύστημα γεωεντοπισμού – διαφανής μηχανισμός πληρωμών αντί για το σημερινό έγχαρτο σύστημα.

«Η αναθεωρημένη σύμβαση του ελληνικού Δημοσίου με την Hellenic Train «κλειδώνει» συνολικές επενδύσεις 420 εκατ. ευρώ, ενεργοποιεί ρήτρες υπέρ του Δημοσίου για καθυστερήσεις στα δρομολόγια, θεσπίζει νέο πλαίσιο προστασίας επιβατών με διπλασιασμό αποζημιώσεων, αυστηροποιεί τους κανόνες συντήρησης και διαθεσιμότητας στόλου, ενώ προβλέπει υποχρεωτική εκπαίδευση προσωπικού καθηκόντων ασφαλείας και ψηφιακή μέτρηση εκτέλεσης έργου μέσω του νέου συστήματος γεωεντοπισμού.» επισημαίνεται  στην ανακοίνωση.

Από τη δήλωση προθέσεων στην υλοποίηση

Στις 12 Μαΐου 2025, παρουσία των πρωθυπουργών Ιταλίας – Ελλάδας, Τζόρτζια Μελόνι και Κυριάκου Μητσοτάκη, υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της Ελληνικής κυβέρνησης και της Ferrovie dello Stato, μητρικής εταιρείας της Hellenic Train, όπου κατεγράφη η πρόθεση για νέες επενδύσεις σε τρένα με αποκλειστική δαπάνη της Ιταλικής πλευράς.

Από την πρόθεση όμως, στην υλοποίηση της υπόσχεσης, μεσολάβησαν διαπραγματεύσεις για τους όρους αυτής της συμφωνίας, ώστε να υπάρχουν εγγυήσεις εκτέλεσης των επενδύσεων και να μην μείνουν “στα χαρτιά”. Αυτό επιτυγχάνεται σήμερα, αφού ταυτόχρονα με την αναθεώρηση της Σύμβασης Ελληνικού Δημοσίου – Hellenic Train, υπογράφεται και η επίσημη παραγγελία των 23 νέων τρένων από την κατασκευάστρια εταιρεία Alstom, με αυστηρό χρονοδιάγραμμα παράδοσης έως το 2027. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση που έχει υλοποιηθεί ποτέ στις χερσαίες μεταφορές της χώρας και την πρώτη αγορά νέων τρένων από την προ-ολυμπιακή περίοδο του 2004.

Νέα ηλεκτροκίνητα τρένα Coradia Stream

Στο πλαίσιο της ανανέωσης του στόλου, εντάσσονται στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο 23 νέοι ηλεκτροκίνητοι συρμοί τύπου Coradia Stream. Πρόκειται για ηλεκτροκίνητους συρμούς νέας γενιάς, σχεδιασμένους για υπεραστικές και προαστιακές επιβατικές υπηρεσίες.

Οι συρμοί διαθέτουν χαμηλό δάπεδο και επιβίβαση χωρίς σκαλιά, αυξημένη χωρητικότητα (335 θέσεις ανά υπεραστικό και 362 ανά προαστιακό συρμό), μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, προσαρμοζόμενο LED φωτισμό, ειδικούς χώρους για ποδήλατα, καρότσια και μεγάλες αποσκευές, καθώς και ενισχυμένη ηχομόνωση.

Σε επίπεδο ασφάλειας και λειτουργίας, ενσωματώνονται πλήρως τα ευρωπαϊκά συστήματα ETCS για τον έλεγχο κυκλοφορίας και ταχύτητας, καθώς και το TCMS για την κεντρική διαχείριση όλων των κρίσιμων λειτουργιών του συρμού, με συνεχή παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο και δυνατότητα αυτόματων παρεμβάσεων όπου απαιτείται.

Οι συρμοί έχουν μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα με δυνατότητα αναβάθμισης όπου το δίκτυο επιτρέπει μεγαλύτερες ταχύτητες και παρουσιάζουν έως 10% μειωμένη κατανάλωση ενέργειας. Η πλατφόρμα Coradia Stream αποτελεί δοκιμασμένη λύση της Alstom, με εκτεταμένη χρήση διεθνώς με πάνω από 4.500 συρμούς σε λειτουργία σε Ευρώπη, Αφρική και Βόρεια Αμερική.

Από το σύνολο των 23 συρμών, 12 προορίζονται για τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη και 11 για την ενίσχυση των προαστιακών γραμμών Αττικής και Θεσσαλονίκης. Το κόστος επένδυσης για τους νέους συρμούς αντιστοιχεί σε 308.000.000 ευρώ και το αναλαμβάνει αποκλειστικά η Hellenic Train.

Ταυτόχρονα, με βάση την αναθεωρημένη σύμβαση αναλαμβάνει την υποχρέωση για ακόμη 20.000.000 ευρώ που αφορά την ανακαίνιση του υπάρχοντος στόλου και ακόμη 35.000.000 για υποδομές συντήρησης και συστήματα.

Νέα υποδομή και συστήματα στον ‘Αξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη μαζί με επεκτάσεις προς Πάτρα και Βόρεια Ελλάδα

Σε πλήρη εξέλιξη και εντός χρονοδιαγράμματος βρίσκονται τα έργα υποδομής στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη ο οποίος από το καλοκαίρι του 2026 θα διαθέτει σε διπλή γραμμή 100% σηματοδότηση, 100% τηλεδιοίκηση και 100% ETCS – σύστημα αυτόματης πέδησης τρένων (το τελευταίο δεν περιλαμβανόταν στη σύμβαση 717).

Τα ίδια συστήματα θα είναι εγκατεστημένα και στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη έως τα σύνορα της χώρας, καθώς το έργο παραδίδεται τον Απρίλιο του 2026. Ταυτόχρονα δημοπραττείται πλήρης ανακαίνιση του τμήματος Αχαρνές – Οινόη και προχωρούν τα έργα αποκατάστασης στο Δομοκό. Με την ολοκλήρωση αυτών των έργων και τα νέα τρένα στο δίκτυο, το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα εκτελείται σε λιγότερο από 3,5 ώρες.

Έως το 2027 θα έχουν ολοκληρωθεί επίσης:

– Η υπογειοποίηση των Σεπολίων που αυτή τη στιγμή διχοτομεί την Αθήνα με πολλαπλές ισόπεδες διαβάσεις.

– Οι γραμμές Λάρισας – Βόλου και Παλαιοφάρσαλου – Καλαμπάκας (Έργα Daniel)

– Ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής (Λιόσια – Μέγαρα) και ο Προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης (ΝΣΣ – Αγχίαλος – με δυνατότητα επέκτασης προς Γέφυρα).

– Η επέκταση προς την Πελοπόννησο θα έχει ενεργοποιηθεί έως τον Ψαθόπυργο (15 χλμ από την Πάτρα) και τα έργα θα συνεχιστούν προς Ρίο και Πάτρα.

– Η γραμμή Λουτράκι – ‘Αγιοι Θεόδωροι

Τα έργα που ακολουθούν κατά προτεραιότητα είναι η πλήρης ανάταξη των γραμμών στη Βόρεια Ελλάδα, η υλοποίηση των έργων στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και η επέκταση προς την Πάτρα.

Τέλος, υπεγράφη πριν από τρεις εβδομάδες η συμφωνία για τον κάθετο άξονα Ελλάδας – Βουλγαρίας – Ρουμανίας που βγάζει τη χώρα μας από τη σιδηροδρομική απομόνωση και θα συμβάλλει σημαντικά στις εξαγωγές και στην απεξάρτηση της Ευρώπης από τα στενά του Βοσπόρου.

Νέοι Σταθμοί

Εκκινεί στις αρχές του 2026 η Α’ φάση ανακαίνισης των Σταθμών Αθήνας και Θεσσαλονίκης με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης έως το φθινόπωρο του 2026. Ταυτόχρονα δημοπρατείται η ανακαίνιση των σταθμών του Προαστιακού Αττικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης ενώ παραδίδονται 4 νέοι σταθμοί στην Πελοπόννησο.

Με χρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο, συνολικά 35 επιπλέον σιδηροδρομικοί σταθμοί σε όλη τη χώρα θα αναβαθμιστούν τόσο αισθητικά όσο και σε υποδομές προσβασιμότητας για ΑμεΑ.

Η Β’ φάση για τους κεντρικούς Σιδηροδρομικούς Σταθμούς Αθηνών, Θεσσαλονίκης και Πειραιά βρίσκεται σε φάση αρχιτεκτονικών προτάσεων.

Ρήτρες χρονοδιαγραμμάτων –  Αυστηρότερες κυρώσεις

Το καθεστώς κυρώσεων στη νέα αναθεωρημένη σύμβαση είναι σαφώς αυστηρότερο, ενώ για πρώτη φορά εισάγεται συγκεκριμένο πλαίσιο ποινών για τις καθυστερήσεις των δρομολογίων.

Από 1η Ιανουαρίου του 2026 ενεργοποιείται νέο πλαίσιο ποινών για ακινητοποιήσεις συρμών λόγω βλαβών, με δικαίωμα καταγγελίας της σύμβασης από το ελληνικό Δημόσιο, εφόσον διαταράσσεται άνω του 10% των ετήσιων δρομολογίων. Το δικαίωμα ενεργοποιείται σε περίπτωση διατάραξης των δρομολογίων για τουλάχιστον 2 συνεχόμενες ημέρες ή τουλάχιστον 5 ημέρες σε διάστημα ενός μήνα. Προβλέπονται ποινές μέχρι 1 εκατ. Euro υπέρ του Δημοσίου και αύξηση αποζημιώσεων επιβατών.

Ειδικότερα, με τη νέα σύμβαση θεσπίζεται αυστηρότερο και ενισχυμένο πλαίσιο αποζημιώσεων επιβατών, προβλέποντας, για πρώτη φορά, διπλασιασμό των αποζημιώσεων σε περιπτώσεις σοβαρών συμβάντων κατά την εκτέλεση των δρομολογίων.

Σε περίπτωση μη τήρησης του χρονοδιαγράμματος δρομολόγησης των νέων τρένων, προβλέπεται εξάμηνο περιθώριο συμμόρφωσης, μετά το οποίο το Δημόσιο μπορεί να καταγγείλει οριστικά τη σύμβαση και να την αναθέσει σε άλλο πάροχο. Αντίστοιχα βέβαια σε περίπτωση μη έγκαιρης αποκατάστασης της υποδομής, το ελληνικό Δημόσιο θα κληθεί να αποζημιώσει τον πάροχο για ανεκτέλεστα δρομολόγια.

Οικονομική συμφωνία

Η Hellenic Train βάσει της σύμβασης σήμερα λαμβάνει 21 εκατ. ευρώ από το ανώτατο πλαφόν των 50 εκατ. ευρώ. Τα υπόλοιπα 29 εκατ. ευρώ επιστρέφουν στο ελληνικό Δημόσιο. Από αυτά, τα 29 εκατ. ευρώ αφορούν τα τέλη δικτύου ΟΣΕ και τα μισθώματα τροχαίου υλικού και εγκαταστάσεων. Σημειώνεται ότι όσα περισσότερα δρομολόγια εκτελούνται από την Hellenic Train και άλλες σιδηροδρομικές επιχειρήσεις (δεν υπήρχε ούτε υπάρχει καθεστώς αποκλειστικότητας), τόσο περισσότερα τέλη δικτύου εισπράττει ο ΟΣΕ.

Διαφάνεια και ψηφιακή παρακολούθηση

Η διαφάνεια ενισχύεται και ως προς την παρακολούθηση ομαλής εκτέλεσης των δρομολογίων καθώς η παρακολούθηση των δρομολογίων και η καταβολή αποζημίωσης κόστους δεν θα βασίζεται στις έγγραφες αναφορές της Hellenic Train, αλλά θα υπολογίζεται με βάση τις ψηφιακές καταγραφές του νέου συστήματος γεωεντοπισμού που νομοθετήθηκε τον Ιούλιο του 2025 και υλοποιείται από τον ΟΣΕ.

Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε «Στον σιδηρόδρομο επιχειρούμε να κάνουμε μια νέα αρχή, διορθώνοντας παθογένειες δεκαετιών. Με την προώθηση των αναγκαίων έργων στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με προηγμένα συστήματα ασφαλείας και, βεβαίως, με νέα τρένα. Σε αυτό το πλαίσιο, η υπογραφή της συμφωνίας για την προμήθεια 23 νέων τρένων, σύγχρονων προδιαγραφών, έως το 2027, αποτελεί ένα σημαντικό βήμα μπροστά. Πρόκειται για την πρώτη παραγγελία καινούργιων τρένων εδώ και δύο δεκαετίες, με το κόστος να καλύπτεται εξ ολοκλήρου από τη Ferrovie dello Stato.

Το γεγονός ότι η παράδοση των πρώτων τρένων έρχεται αμέσως μετά την ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων και την εγκατάσταση των νέων συστημάτων ασφαλείας στέλνει ένα σαφές μήνυμα ότι είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε πράξη τη δέσμευσή μας για ένα σύγχρονο, ασφαλή και ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο, ο οποίος θα ξανακερδίσει την εμπιστοσύνη των Ελλήνων πολιτών».

Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης δήλωσε «Σήμερα, μετά από 6 μήνες διαπραγματεύσεων, γυρίζουμε μια νέα σελίδα για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Ο ιταλικός όμιλος Ferrovie dello Stato δεν μένει σε προφορικές δεσμεύσεις, αλλά με τη σημερινή υπογραφή προχωρά στην παραγγελία νέων τρένων για τον Ελληνικό σιδηρόδρομο και την εκταμίευση 308 εκατομμυρίων ευρώ με αυστηρό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης έως το 2027. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ξένη επένδυση χερσαίων μεταφορών στην ιστορία της χώρας.

Εκφράζουμε τις ευχαριστίες μας προς την Ιταλική κυβέρνηση και την Ιταλίδα πρωθυπουργό, κυρία Τζόρτζια Μελόνι διότι τήρησε την υπόσχεσή της. Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω προσωπικά τον αναπληρωτή πρωθυπουργό και αρμόδιο για Υποδομές και Μεταφορές, Ματέο Σαλβίνι για την συμβολή του στην υλοποίηση αυτής της επένδυσης που αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα.

Η σημερινή υπογραφή αποτελεί ένα κρίσιμο βήμα για τη μεγάλη αλλαγή που επιχειρούμε στον Ελληνικό σιδηρόδρομο. Πραγματική αλλαγή σημαίνει: Νέα υποδομή, νέα τρένα, νέοι σταθμοί. Αυτό είναι το σχέδιό μας και το υλοποιούμε με συνέπεια και αποφασιστικότητα».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 Ποινική δίωξη για δύο κακουργήματα άσκησε ο Εισαγγελέας Οργανωμένου Εγκλήματος σε τρεις αγρότες – Μεταξύ αυτών και γνωστός συνδικαλιστής στην Βόρεια Ελλάδα

Δύο αδικήματα σε βαθμό κακουργήματος περιλαμβάνονται σε δίωξη για υπόθεση παράνομων επιδοτήσεων από τον ΟΠΕΚΕΠΕ που άσκησε ο Εισαγγελέας Οργανωμένου Εγκλήματος κατά τριών αγροτών μεταξύ των οποίων και γνωστός συνδικαλιστής , που συμμετέχει στο μπλόκο των Μαλγάρων, μέλος της Πανελλαδικής Επιτροπής Μπλόκων .

Οι κατηγορίες που απήγγειλε ο Εισαγγελέας αφορούν απάτη (κοινή και διακεκριμένη) σε βάρος των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και  ψευδείς υπεύθυνες δηλώσεις. Συμφώνα με πληροφορίες, η δικογραφία, σε ό,τι αφορά τον συνδικαλιστή, περιέχει αποτελέσματα ελέγχων της οικονομικής αστυνομίας σε δηλώσεις Ενιαίας Ενίσχυσης στα οποία το ΑΦΜ του εν λόγω,  φαίνεται να έχει λάβει παράνομες επιδοτήσεις ύψους 122.000 ευρώ.

Από τους εκτεταμένους ελέγχους σε ΑΦΜ προέκυψε η εμπλοκή σε παράνομες επιδοτήσεις και των άλλων δύο αγροτών που πλέον είναι κατηγορούμενοι στους οποίους καταλογίζονται ποσά 130 και 170.000 ευρώ αντίστοιχα. Πρόκειται για αγρότες από την Κρήτη. Οι επίμαχες επιδοτήσεις φαίνεται να αφορούν τα έτη 2019 έως και 2024.

Τις διώξεις κατά των τριών άσκησε ο Εισαγγελέας Δημήτρης Γκύζης ενώ παράλληλα δεσμεύτηκαν κινητά και ακίνητα στοιχεία στον πρώτο εκ των κατηγορούμενων. Την υπόθεση θα χειριστεί Ανακριτής ενώπιον του οποίου θα κληθούν σε απολογία οι κατηγορούμενοι αγρότες.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κυρ. Μητσοτάκης στην τριμερή Ισραήλ-Ελλάδας-Κύπρου: Η Ελλάδα αναδεικνύεται σε σημαντικό παίκτη στα ενεργειακά στην ανατολική Μεσόγειο

“Η συνεργασία αυτή δοκιμάστηκε και αποδείχθηκε ανθεκτική και συμβάλλει στην σταθερότητα και την ασφάλεια στην Ανατολική Μεσόγειο” τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στις δηλώσεις του μετά το πέρας των εργασιών της 10ης Τριμερούς Συνόδου Κορυφής Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ.

Ο πρωθυπουργός εξέφρασε την καταδίκη του στις τρομοκρατικές ενέργειες στην Αυστραλία με θύματα Εβραίους, τα συλλυπητήρια του στις οικογένειες των θυμάτων, και την αλληλεγγύη του στην εβραϊκή κοινότητα.

“Ο αντισημιτισμός δεν έχει θέση στη σημερινή κοινωνία και θα πρέπει να καταπολεμήσουμε το θρησκευτικό μίσος. Ο αγώνας αυτός πρέπει να είναι συνεχής” είπε ο κ. Μητσοτάκης. Επισήμανε ότι η περιοχή μας βιώνει βαθιές αλλαγές, με σοβαρούς κινδύνους και πολλές ευκαιρίες για να διαμορφώσουμε αρχιτεκτονική ασφαλείας στην περιοχή μας που θα εξασφαλίσει ειρήνη και ευημερία. Πρόσθεσε ότι το σχήμα της τριμερούς συνεργασίας έχει μεγάλη στρατηγική βαρύτητα, διέπεται από το διεθνές δίκαιο και τις αρχές καλής γειτονίας, και η συμμαχία των τριών παράκτιων δημοκρατικών κρατών προάγει την ευημερία της περιοχής.

Ο κ.Μητσοτάκης είπε ακόμη ότι συζητήθηκε το θέμα της Γάζας και έκανε έκκληση να επιστραφούν τα τελευταία θύματα της τρομοκρατικής επίθεσης της Χαμάς, ενώ σημείωσε ότι με τις πρωτοβουλίες Τραμπ αναδύεται μια νέα ευκαιρία, και η τήρηση της συμφωνίας που επιτεύχθηκε πρέπει να είναι ευθύνη και των δυο μερών. “Πρέπει να εξουδετερώσουμε κάθε προσπάθεια τρομοκρατίας και να ενισχύσουμε την περιφερειακή ασφάλεια” είπε ο κ. Μητσοτάκης και πρόσθεσε ότι η Ελλάδα είναι πάντοτε έτοιμη να συμβάλλει στην επόμενη μέρα μέσω της διπλωματίας και τις προσπάθειες σταθερότητας.

Εξέφρασε την στήριξη του στη σταθερότητα του Λιβάνου και την εδαφική του ακεραιότητα, επισήμανε ότι η ελληνική βοήθεια στο Λίβανο συνέβαλλε στην ενίσχυση της ασφάλειας της χώρας, ενώ αναφερόμενος στη Συρία τόνισε ότι ένα χρόνο μετά την πτώση του καθεστώτος ‘Ασαντ έχει αποκατασταθεί η ασφάλεια αλλά θα πρέπει να γίνονται σεβαστές όλες οι θρησκείες και εθνότητες, ενώ έδωσε έμφαση στην ανάγκη προστασίας των χριστιανών ορθόδοξων της Μέσης Ανατολής.

Όπως είπε, τα παραπάνω είναι μια παράμετρος για μια διαρκή πολιτική επίλυση. Παράλληλα ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι κατά τη συνάντηση οι τρεις ηγέτες αναφέρθηκαν στην ασφάλεια και την αμυντική συνεργασία των χωρών τους, είπε ότι μπορεί να γίνουν περισσότερα σε τομείς όπως η ετοιμότητα σε θέματα πολιτικής προστασίας και τόνισε ότι η Ελλάδα στηρίζει τις άλλες χώρες σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών. Αναφερόμενος στο θέμα της συνδεσιμότητας είπε ότι η Ελλάδα είναι ένας σημαντικός παίκτης στην Ανατολική Μεσόγειο, είναι πύλη εισόδου για το LNG κάτι που είναι επωφελές και για την Κύπρο και το Ισραήλ, όπως είπε, και πρόσθεσε ότι “μπορούμε να είμαστε εξαγωγείς ηλεκτρικής ενέργειες και μπορούμε να συνεργαστούμε στον τομέα αυτό”.

Τέλος, ο πρωθυπουργός είπε ότι αναφέρθηκαν στο θέμα της θαλάσσιας ασφάλειας που όπως είπε, είναι πολύ σημαντική για την Ελλάδα που είναι κορυφαία χώρα στη ναυτιλία, και πρόσθεσε ότι θα γίνουν κοινές ασκήσεις με τις ακτοφυλακές των τριών χωρών. Ο κ. Μητσοτάκης είπε ακόμη ότι συζητήθηκε η αναγκαιότητα κατασκευής του IMΕC και έκανε λόγο για “την ανάγκη να περάσουμε από αυτό που είναι σήμερα μια ασαφής έννοια, σε παραδοτέα συγκεκριμένα έργα που θα αναδείξουν τη μεγάλη σημασία της σύνδεσης με την Ινδία, την Κύπρο και την ηπειρωτική Ευρώπη”. Επανέλαβε πόσο γρήγορα κινήθηκαν οι ΗΠΑ να υπογράψουν συμφωνίες με την Ελλάδα για να ενεργοποιηθεί ο κάθετος διάδρομος για την αποστολή αμερικανικού υγροποιημένου αερίου μέσω του διαδρόμου, που όπως είπε είναι ένα έργο στρατηγικής σημασίας και οι ΗΠΑ δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον γι αυτό.

Καταλήγοντας εξήρε την σημασία της τριμερούς συνεργασίας, είπε ότι έχει αποδώσει απτά αποτελέσματα και θα αποδώσει περισσότερα σε αυτή την περιοχή προκλήσεων και ευκαιριών, και όπως είπε, προσβλέπει στη συνέχιση της συνεργασίας αυτής και στην ενίσχυσή της.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Στη φυλακή τέσσερα άτομα με ποινές κάθειρξης έως 12 έτη για λαθρεμπορία τσιγάρων

Στη φυλακή οδηγούνται τέσσερα άτομα που καταδικάστηκαν από το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Θεσσαλονίκης σε πολυετείς ποινές κάθειρξης για διακίνηση και εμπορία λαθραίων τσιγάρων στη Βόρεια Ελλάδα. Η υπόθεση αποκαλύφθηκε το 2019 με τους διαφυγόντες δασμούς για το ελληνικό Δημόσιο να ξεπερνούν τα 4 εκατ. ευρώ.

Συνολικά παραπέμφθηκαν σε δίκη 25 κατηγορούμενοι, εκ των οποίων οι 23 κρίθηκαν ένοχοι χωρίς αναγνώριση ελαφρυντικών. Εκτός από τους 4 που πήγαν στη φυλακή με ποινές κάθειρξης από 8 έως 12 έτη, το δικαστήριο επέβαλε στους υπόλοιπους ποινές, ανάλογα με την περίπτωση, από φυλάκιση με αναστολή έως κάθειρξη (κάποιοι αφέθηκαν ελεύθεροι ενόψει του δευτεροβάθμιου δικαστηρίου υπό υπό τον όρο της καταβολής χρηματικής εγγύησης).

Το κατηγορητήριο περιελάμβανε περιπτώσεις μεταφοράς παράνομων φορτίων με μεταφορική εταιρεία. Τα λαθραία τσιγάρα φυλάσσονταν σε αποθήκη, απ’ όπου διακινούνταν σε διάφορες πόλεις της Βόρειας Ελλάδας, ενώ διατίθονταν προς πώληση σε λαϊκές αγορές, πολυσύχναστους δρόμους κ.ά. Μεταξύ αυτών που καταδικάστηκαν είναι ιδιοκτήτης μεταφορικής εταιρείας.

Τα εμπλεκόμενα πρόσωπα, κατά το ίδιο κατηγορητήριο, χρησιμοποιούσαν κωδικοποιημένες εκφράσεις στις μεταξύ τους συνομιλίες- για παράδειγμα αποκαλούσαν «λάχανα» τα χρήματα, «μαντρί» την αποθήκη, «καρότσι» το αυτοκίνητο, ενώ ανάλογα με τα χαρακτηριστικά της συσκευασίας των τσιγάρων αυτά αποκαλούνταν «καμήλες», «καουμπόηδες» κλπ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Παρέμβαση Χ. Παπαστεργίου για τις πλημμύρες στη Βόρεια Πιερία 

ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΠΥΔΝΑΣ – ΚΟΛΙΝΔΡΟΥ  ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΚΙΤΡΟΥΣ

Β. Πιερία πλημμυρες

Το ζήτημα της αντιπλημμυρικής προστασίας στον δήμο Πύδνας – Κολινδρού και ιδιαίτερη αναφορά σε περιοχή της Κοινότητας Κίτρους έθεσε με ερώτησή του, στην συνεδρίαση Λογοδοσίας της διοίκησης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ο επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «Πράξεις για τη Μακεδονία» Χρήστος Παπαστεργίου.

Επισυνάπτεται το κείμενο της ερώτησης:

ΘΕΜΑ : ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΠΥΔΝΑΣ – ΚΟΛΙΝΔΡΟΥ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΚΙΤΡΟΥΣ

ΠΡΟΣ : Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας κ. Σοφία Μαυρίδου

Αξιότιμη κ. Αντιπεριφερειάρχη

Η Π.Ε. Πιερίας υφίσταται πολύ συχνά τα τελευταία χρόνια τις συνέπειες που προκαλούν καιρικά φαινόμενα τα οποία και εντείνονται από την κλιματική αλλαγή. Μια από τις περιοχές που πλήττεται ιδιαίτερα ανήκει στην κοινότητα Κίτρους του Δήμου Πύδνας – Κολινδρού.

Συγκεκριμένα, όπως είναι διαμορφωμένη η λεκάνη απορροής της κοινότητας, τα νερά των βροχοπτώσεων αντί να απολήγουν στο ρέμα του Αγίου Δημητρίου, λόγω έλλειψης των αναγκαίων αντιπλημμυρικών έργων, κατακλύζουν χερσαίες εκτάσεις  εκατέρωθεν της εθνικής οδού. Οι περισσότερες από αυτές τις εκτάσεις, ειδικά στα  ανατολικά της ΠΑΘΕ είναι καλλιεργήσιμες (περίπου 1000 στρέμματα), με είδη όπως το ακτινίδιο, που είναι απολύτως ευαίσθητα σε παθογένειες π.χ. φυτοφθορά, αλλά και σε άλλες ασθένειες. Αποτέλεσμα είναι οι μεγάλες ζημιές της αγροτικής μας παραγωγής.

Συνεπώς ερωτάσθε:

1) Τι έργα αντιπλημμυρικής προστασίας έχει υλοποιήσει η Περιφέρεια στην Βόρεια Πιερία και ιδιαίτερα στην  εν λόγω περιοχή;

2) Ποιος είναι ο ολοκληρωμένος αντιπλημμυρικός σχεδιασμός στον οποίο εντάσσονται τα ανωτέρω έργα που τυχόν έχουν γίνει, το αναλυτικό χρονοδιάγραμμα αυτού και ο βαθμός υλοποίησης του;

3) Σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί για την αποζημίωση των αγροτών που πλήττονται και την άμεση προστασία των καλλιεργειών;

Με εκτίμηση,

Χρήστος Παπαστεργίου

Επικεφαλής της Παράταξης

Πράξεις για τη Μακεδονία

Ι. Ν. Αγίου Αλεξάνδρου Αλεξάνδρειας: Υποδοχή Ιερού λειψάνου του Αγίου Λουκά του Ιατρού και άναμμα του Χριστουγεννιάτικου δέντρου – Βίντεο – φωτό

Ο Ιερός Ναός Αγίου Αλεξάνδρου Αλεξάνδρειας τη Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2025 είχε την τιμητική του, καθώς διοργανώθηκε πολυποίκιλη εορταστική, αλλά και θρησκευτική εκδήλωση.

Ρεπορτάζ: Βασίλης Σιμόπουλος – Κάμερα: Γιώργος Γκιώνης

Ο Ναός υποδέχθηκε το ιερό λείψανο του Αγίου Λουκά του Ιατρού εκ της Παναγίας Δοβρά, δια χειρός Επισκόπου Αθηναγόρα. Μετά τον εσπερινό, το σκηνικό μεταφέρθηκε στο προαύλιο της εκκλησίας όπου παιδιά τραγούδησαν Χριστουγεννιάτικα άσματα. Στη συνέχεια τραγούδησαν και χόρεψαν τα μέλη του Συλλόγου Καππαδοκών ο ΒΑΡΑΣΟΣ Πλατέος,  τον Άγιο Βασίλη της Καππαδοκίας. Τη σκυτάλη διαδέχτηκε ο Πολιτιστικός Σύλλογος Κινηματόδρασις Αλεξάνδρειας που μέλη της χόρεψαν τα παραδοσιακά ρουγκάτσια.

Τέλος, το άναμμα του Χριστουγεννιάτικου δέντρου έγινε ως αποκορύφωμα των εκδηλώσεων, στολίζοντας εορταστικά το προαύλιο του ναού.

Δείτε το βίντεο:

Φωτογραφίες:

P1020371 P1020372 P1020373 P1020374 P1020375 P1020376 P1020377 P1020378 P1020379 P1020380 P1020381 P1020382 P1020383 P1020384 P1020385 P1020386 P1020387 P1020388 P1020389 P1020390 P1020391 P1020392 P1020393 P1020394 P1020395 P1020396 P1020397 P1020398 P1020399 P1020400 P1020401 P1020402 P1020403 P1020405 P1020406 P1020407 P1020408 P1020409 P1020410 P1020411 P1020412 P1020413 P1020414 P1020415 P1020416 P1020417 P1020418 P1020419 P1020420 P1020421 P1020422 P1020423 P1020424 P1020425 P1020426 P1020427 P1020428 P1020429 P1020430 P1020431 P1020432 P1020433 P1020434 P1020435 P1020436 P1020437 P1020438 P1020439 P1020440 P1020441 P1020442 P1020443 P1020444 P1020445 P1020446 P1020447 P1020448 P1020449 P1020450 P1020451 P1020452 P1020453 P1020454 P1020455 P1020456 P1020457 P1020458 P1020459 P1020460 P1020461 P1020462 P1020463 P1020464 P1020465 P1020466 P1020467 P1020468 P1020469 P1020470 P1020471 P1020472 P1020473 P1020474 P1020475 P1020476 P1020477 P1020478 P1020481 P1020486 P1020487 P1020489 P1020491 P1020492 P1020493