Οι εκπτώσεις δεν έφεραν την άνοιξη στην αγορά – Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας

Νέα επιδείνωση σημείωσαν οι πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων, σε ποσοστό 20,2 % κατά μέσο όρο, κατά τη διάρκεια της χειμερινής εκπτωτικής περιόδου, που ολοκληρώθηκε χθες, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, σύμφωνα με έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπόρίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ).

Δημήτρης Χριστούλιας
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος Δημήτρης Χριστούλιας δημοσιογράφος της REALnews

Ειδικότερα, το 83% των εμπόρων δήλωσε ότι ο τζίρος τους μειώθηκε το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου, το 13% ότι κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα και μόλις το 4% ότι αυξήθηκαν. Μία στις τέσσερις επιχειρήσεις πραγματοποίησαν χαμηλότερες πωλήσεις τις σε ποσοστό άνω του 40%, άλλο ένα 25% είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται σε ποσοστό από 11% έως 20%, περίπου μία στις πέντε είχαν μείωση στις πωλήσεις από 21% έως 40%, ενώ το 10% των καταστηματαρχών είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται σε ποσοστό της τάξης του 10%. Μεγαλύτερες πιέσεις δέχονται οι επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών μικρότερο από 30.000 ευρώ, αφού το 35% αυτών είχαν πτώση των πωλήσεων άνω του 40% ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τις επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών το 2016 άνω των 30.000 ευρώ είναι 19%.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΣΕΕ Βασίλη Κορκίδη «οι καθυστερήσεις στο κλείσιμο της δεύτερης αξιολόγησης, η επιβολή νέων δυσβάστακτων φορολογικών και ασφαλιστικών βαρών και η γενικότερη μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, οδήγησαν σε νέα πτώση τις πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων».

Σημειώνεται ότι μία στις δύο επιχειρήσεις επέλεξε να διαμορφώσει το ποσοστό των εκπτώσεων μεταξύ 21% και 40%, μία στις τέσσερις μεταξύ 41% και 50%.

Σε έλευση πτώση η ένδυση

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΣΕΕ το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου εκτιμάται ότι οι πωλήσεις στα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης μειώθηκαν κατά 210 εκατ. ευρώ, φτάνοντας τα 830 εκατ. ευρώ φέτος από 1,040 δισ. ευρώ πέρυσι.

Μάλιστα η σωρευτική υποχώρηση του κύκλου εργασιών στα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης από το 2009 έως και το 2017 φτάνει το 53,1%, με τις απώλειες να φτάνουν τα 780 εκατ. ευρώ. Την πτώση των πωλήσεων στην εγχώρια αγορά καταδεικνύουν και τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, σύμφωνα με τα οποία ο δείκτης κύκλου εργασιών στο λιανικό εμπόριο τον Δεκέμβριο του 2016 μειώθηκε κατά 1,3% σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2015. Σημειώνεται δε ότι ο δείκτης όγκο στο λιανικό εμπόριο μειώθηκε σε ετήσια βάση κατά 5,2% στα πολυκαταστήματα, 6,2% στην κατηγορία τρόφιμα, ποτά και καπνός, 4,9% στα φαρμακευτικά και στα καλλυντικά, 2,3% στην ένδυση και την υπόδηση και 3,3% στα καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων.

Προηγούμενο άρθροΑν κερδίζαμε το τζόκερ, σύντροφε… – Γράφει ο Θάνος Τζήμερος
Επόμενο άρθροΟ Γιάννης Καφάτος σχολιάζει την επικαιρότητα που μερικές φορές είναι από μόνη της επιθεωρησιακό νούμερο. (και όταν δεν είναι την κάνει!)
Δημοσιογράφος REALnews Οικονομικό ρεπορτάζ