Η ευθύνη… της εταιρικής ευθύνης – Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας

Η προσφορά σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, η προστασία του περιβάλλοντος, η εκπαίδευση των εργαζομένων και η ασφάλεια των καταναλωτών αποτελούν για τις περισσότερες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά.

dimitris christoulias
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος Δημήτρης Χριστούλιας δημοσιογράφος της REALnews

Πλέον, η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (ΕΚΕ) αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής που χαράσσουν οι επιχειρήσεις.  Οι δράσεις της αναπτύσσονται σε δύο μεγάλους άξονες: στις δράσεις που αφορούν στο εσωτερικό της επιχείρησης και εστιάζουν σε ενέργειες για τη βελτίωση των συνθηκών στους εργαζομένους τους και σε αυτές που αφορούν στο εξωτερικό περιβάλλον, δηλαδή την κοινωνία στην οποία δραστηριοποιούνται.

Στην Ελλάδα, οι επιχειρήσεις σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες μελέτες στο πλαίσιο της ΕΚΕ επενδύουν περί τα 55 εκατ. ευρώ ετησίως. Είναι χαρακτηριστικό πως το περίπου 70% των εταιρειών διατήρησαν το 2015, παρά την κρίση, τις δαπάνες τους για ενέργειες ΕΚΕ σε σταθερά επίπεδα, ενώ το σχεδόν 20% τις αύξησε. Για το προσεχές μέλλον, το 83% των εταιρειών σκοπεύουν να διατηρήσουν τον προϋπολογισμό τους στα ίδια επίπεδα και ένα ποσοστό της τάξεως του 17% να τον αυξήσει, όπως τονίζει πρόσφατη έρευνα του Centre for Sustainability and Excellence.

Η σημασία που δίνουν πλέον οι ελληνικοί επιχειρηματικοί όμιλοι στην ΕΚΕ γίνεται εμφανής και από το ότι έχουν συστήσει ολόκληρες εξειδικευμένες ομάδες και τμήματα που ασχολούνται με το συγκεκριμένο αντικείμενο.

Αναπτύσσουν δράσεις που σχετίζονται με τη στήριξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, με την προστασία του περιβάλλοντος, την υποστήριξη και την παροχή κινήτρων για την ενίσχυση της νεανικής επιχειρηματικότητας, διοργανώνουν ενημερωτικές εκδηλώσεις, σεμινάρια, επιστημονικές ημερίδες, αθλητικά φεστιβάλ, που τονώνουν τις τέχνες και τον πολιτισμό μέσα από μια σειρά πρωτοβουλιών. Τώρα βρισκόμαστε στο κρίσιμο σημείο στο οποίο πρέπει να πάμε την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη ένα βήμα πιο πέρα. Να περάσουμε από το «τι δίνεις» στο «ποιος είσαι»: ποιες είναι οι αξίες σου και πως τις κάνεις πράξη στην επιχειρηματική στρατηγική, στην καθημερινή λειτουργία και στις σχέσεις της με τους κοινωνικούς εταίρους.

Θα πρέπει να δώσουμε έμφαση στο επίπεδο της εταιρικής ακεραιότητας, της διαφάνειας, της λογοδοσίας, της ανοιχτής επικοινωνίας και της συνεργασίας, με όλους όσοι εμπλέκονται, επηρεάζουν και επηρεάζονται από τη λειτουργία της επιχείρησης. Θα πρέπει να αναδείξουμε το στρατηγικό ρόλο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στην προσπάθεια για την ανάκαμψη της χώρας και τη διαμόρφωση των συνθηκών της επόμενης ημέρας.

Προηγούμενο άρθροΣαν περιοδεύον μπουλούκι… – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
Επόμενο άρθροΠλατύ: H Αστερούπολη ανάβει το χριστουγεννιάτικο δένδρο της στις 17 Δεκεμβρίου
Δημοσιογράφος REALnews Οικονομικό ρεπορτάζ