Για τον παραλογισμό που επικρατεί στην πατρίδα μας λέω και θα λέω ότι «ζούμε στη χώρα που μας έχουν «πείσει» ότι υπογειοποίηση της παραλιακής στην περιοχή Καλλιθέας και Μοσχάτου είναι ο εγκιβωτισμός, δηλαδή τα τσιμεντένια τείχη που έχτισαν και έκλεισαν μέσα τους δύο κομμάτια της παραλιακής.
Σ’ αυτή τη χώρα ζούμε. Εδώ που ανεχόμαστε κάθε τρολιά εις βάρος μας ως «αλήθεια» και δεν υπάρχει το πιτσιρίκι του παραμυθιού να φωνάξει: Ο βασιλιάς είναι γυμνός.
Στην προσωπική μας μούγγα λοιπόν ζούμε την ζωή μας και κάποιοι μπήκαν στο πανεπιστήμιο. Κάποιοι έχουν και παιδιά που μπήκαν στο πανεπιστήμιο. Είμαι και από τα δύο. Είμαι και από τα «τρία» αφού… είμαι από τους κάποιους που μπήκαν στο πανεπιστήμιο και το τελείωσαν αιώνες μετά την είσοδό τους γιατί τότε με βόλευε!
Σήμερα λοιπόν, πτυχιούχος, και μπαμπάς φοιτήτριας άκουσα από την ανήλικη κόρη μου που με πήρε τηλέφωνο: Μπαμπά, ήρθα στη βόνταφον να πάρω το πάσο μου, πλήρωσα 13 ευρώ για το φοιτητικό πακέτο αλλά επειδή είμαι ανήλικη θέλουν τη συναίνεσή σου, να σου δώσω να μιλήσεις με την κυρία…
Από που να την πιάσεις αυτή την κουβέντα για να μπορέσεις να παραμείνεις ψύχραιμος;
Παιδί μου γιατί πήγες σε μια εταιρεία κινητής τηλεφωνίας να πάρεις το πάσο σου; Στο πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στο Βόλο δεν πέρασες; Δεν έχει γραμματεία να σας δώσει το έντυπο του πάσου – που έχεις ήδη ηλεκτρονικώς;
Η ερώτηση φυσικά δεν απευθύνεται στο παιδί. Η ερώτηση σωστά διατυπωμένη έχει ως εξής: Ποιος σκέφτηκε-ενήργησε-έπεισε-και-τι-κέρδισε από όλο αυτό, ώστε όλοι οι φοιτητές της χώρας να μην παίρνουν το δημόσιο έγγραφο, που είναι το πάσο, από το δημόσιο πανεπιστήμιο που πέρασαν αλλά να πρέπει να πηγαίνουν σε μια ιδιωτική εμπορική επιχείρηση για να τους το δώσει και παράλληλα να τους πουλήσει μια υπηρεσία που μπορούν να βρουν και αλλού;
Η ερώτηση είναι προφανώς ρητορική γιατί όποιος έκανε τη συμφωνία θα την έχει κάνει με όλους τους νόμους και τους προφήτες σωστά τηρημένους. Σαν το τσιμέντωμα της παραλιακής.
Η λογική τσαλαπατιέται. Κι εκείνο το φωνακλάδικο πιτσιρίκι που λέει την αλήθεια κάπου θα παίζει κανά ηλεκτρονικό… και σταμάτησε να φωνάζει…!
Και η μούγγα επικρατεί και το «πρόβλημα» που τους καίει είναι οι αιώνιοι φοιτητές.
Να σου πω για την ιστορία πως ένας «αιώνιος» φοιτητής ούτε το πανεπιστήμιο επιβαρύνει, ούτε πάσο με εκπτώσεις έχει μετά από τα προβλεπόμενα χρόνια ούτε τίποτα. Τον εαυτό του δοκιμάζει που γαμήθηκε να μπει σε ένα πανεπιστήμιο και για τους X-Ψ-Ζ λόγους παράτησε μέχρι να του ξανάρθει η όρεξη.
Το πρόβλημα των ΑΕΙ δεν είναι οι αιώνιοι φοιτητές. Το πρόβλημα για όλα μας τα … προβλήματα είναι οι «αιώνιοι» καταπατητές της λογικής και της αλήθειας που μας περιβάλλουν. Και τέλος το πρόβλημα είναι ότι τα προβλήματα μας πολλαπλασιάζονται όσο τα κάνουμε γαργάρα.
Γιάννης Καφάτος