Μια γέφυρα μήκους 300 μέτρων, που για χρόνια αποτελούσε πάγιο αίτημα, ξεκίνησε ήδη να κατασκευάζεται νοτιοδυτικά της πόλης των Σερρών, ενώνοντας δυο κοίτες του ποταμού Στρυμόνα και αναμένεται τα επόμενα χρόνια να βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων, συντομεύοντας κατά πολύ τις μετακινήσεις τους.
Η γέφυρα αυτή, όπως τονίζουν κάτοικοι και φορείς, θα βγάλει από την απομόνωση δυο μεγάλες γεωγραφικές περιοχές της Π.Ε. Σερρών, ενώνοντας την επαρχία της Βισαλτίας με της Φυλλίδας, ενώ παράλληλα θα συντομεύσει την επικοινωνία της περιοχής της Μαυροθάλασσας με την πόλη των Σερρών, αφού η πρόσβαση σε αυτήν θα μπορεί πλέον να γίνεται και μέσω του δρόμου Σερρών – Μεσοράχης – Αμφίπολης.
Ο υπεύθυνος της κατασκευάστριας εταιρείας, Ντένης Αγραφιώτης και ο αντιπεριφερειάρχης Σερρών, Παναγιώτης Σπυρόπουλος, ξενάγησαν τους εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης στο εργοτάξιο κατασκευής του έργου, που βρίσκεται λίγα χιλιόμετρα έξω από το χωριό Θολός Σερρών. Παρουσιάζοντας την πορεία εξέλιξης των εργασιών, τόνισαν και οι δυο πως αυτές προχωρούν με ικανοποιητικό ρυθμό και βρίσκονται εντός του χρονοδιαγράμματος.
Η σύμβαση του έργου υπογράφηκε τον Ιούλιο του 2022 και είναι προϋπολογισμού 14 εκατ. ευρώ, ενώ η διάρκεια του έργου ορίστηκε στα 2,5 χρόνια (30 μήνες) από την υπογραφή της σύμβασης. Όπως τόνισαν και οι δυο, πρόκειται για μια σημαντική γέφυρα που γίνεται στο χωρίς ζεύξη μεγάλο τμήμα του Στρυμόνα, από τη γέφυρα της Πεπονιάς μέχρι τη γέφυρα Αμφίπολης στις εκβολές του ποταμού. Η γέφυρα αυτή, όπως σημείωσαν, θα δώσει τη δυνατότητα επικοινωνίας σε δυο μεγάλα τμήματα του νομού εκατέρωθεν του ποταμού.
Σε δηλώσεις του, ο κ. Αγραφιώτης χαρακτήρισε το έργο ιδιαίτερα δύσκολο λόγω των γεωλογικών συνθηκών αλλά σπουδαίο και σημαντικό για ολόκληρη την Π.Ε. Σερρών. «Το εργοτάξιο», συμπλήρωσε, «είναι σε πλήρη ανάπτυξη και μέχρι σήμερα έχει κατασκευαστεί το ακρόβαθρο, ενώ κατασκευάζονται παράλληλα τα 4 από τα 6 μεσόβαθρα. Ολοκληρώθηκε η κατασκευή του δαπέδου στη βαθιά κοίτη, όπου γίνονται χαλικοπάσσαλοι. Το έργο είναι δύσκολο λόγω του υπεδάφους, αφού οι εργασίες γίνονται στην παλαιά αποξηραμένη λίμνη του Αχινού (αποξηράθηκε το 1930). Οι σχετικές εργασίες γίνονται στον πυθμένα της λίμνης και για τον λόγο αυτό, το 75% του προϋπολογισμού του έργου αφορά στη θεμελίωσή του. Συναντήσαμε διάφορα προβλήματα κατά την πορεία εξέλιξης των εργασιών, τα οποία επιλύθηκαν σε συνεργασία με την υπηρεσία. Εντοπίστηκαν θύλακες αερίου μη υγροποιημένοι κατά την κατασκευή των φρεατοπασσάλων και θραύση εδάφους. Αυτή τη στιγμή, το έργο είναι σε ποσοστό εργασιών γύρω στο 50%. Η γέφυρα θα ολοκληρωθεί στο τέλος της επόμενης χρονιάς (2025)».
Ο κ. Αγραφιώτης ανέφερε ακόμη πως η γέφυρα βρίσκεται σε νευραλγικό σημείο καθώς διασταυρώνεται με την περιοχή Δραβήσκου – Μύρκινου, Θολού, Νέας Πέτρας και Γαζώρου και ουσιαστικά οδηγεί στους δύο οδικούς άξονες, Σερρών – Δράμας και Δράμας – Αμφίπολης.
Π. Σπυρόπουλος: «Θα αλλάξει την όψη των Σερρών»
Ο αντιπεριφερειάρχης Σερρών, Παναγιώτης Σπυρόπουλος, σε δηλώσεις του εμφανίστηκε ικανοποιημένος για την πρόοδο των εργασιών καθώς, όπως είπε, το έργο θα αλλάξει την περιοχή, αφού αφορά το μισό νομό.
«Από τον Γάζωρο μέχρι τη γέφυρα του Στρυμόνα, στο ύψος του Λιονταριού της Αμφίπολης (έξω από τα Νέα Κερδύλλια) δεν υπήρχε η δυνατότητα επικοινωνίας Δραβήσκου – Μαυροθάλλασας. Το έργο προχωρά εντός χρονοδιαγράμματος, οι τεχνικές κατασκευής είναι δύσκολες και οι άνθρωποι που έχουν αναλάβει να το κατασκευάσουν είναι αυτοί που έπρεπε να είναι και τους ευχαριστώ. Η συνεργασία μας είναι εξαιρετική, το μεγαλύτερο μέρος του έργου υλοποιείται κάτω από τη γη. Αυτό που γίνεται είναι εξαιρετικό και θα αποτελέσει αργότερα αντικείμενο εργασίας για πολλούς φοιτητές, όσον αφορά στην κατασκευή γεφυρών. Είναι μία μεγάλη γέφυρα, ίσως η μεγαλύτερη στον Νομό, θα αλλάξει πολλά στην οικονομική και κοινωνική ζωή του τόπου μας».
ΑΠΕ-ΜΠΕ