Καραμέρος: «Η φωτιά στον ΗΣΑΠ στη Νερατζιώτισσα και η ανασφάλεια που προκαλεί η κυβέρνηση Μητσοτάκη»

Με αφορμή την πυρκαγιά που προκλήθηκε σε βαγόνι  από βλάστηση στο δίκτυο του ΗΣΑΠ (Γραμμή 1) κοντά στον σταθμό της Νερατζιώτισσας, ο Βουλευτής Α’ Ανατολικής Αττικής και Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Το περιστατικό στη Νερατζιώτισσα είναι μια ακόμα απόδειξη της διάλυσης των δημοσίων συγκοινωνιών. Η κρίση ανασφάλειας που προκαλεί με την ανεπάρκεια της η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν είναι πλέον πρόβλημα μόνο της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης μετά τον διορισμό του Περιφερειάρχη Τζιτζικώστα  ως Επιτρόπου Βιώσιμων Μεταφορών παράλληλα με την κ. Ελίζα Βόζενμπεργκ που επίσης ανέλαβε πρόεδρος της αρμόδιας επιτροπής. Αναρωτιόμαστε με τέτοια κατάρρευση τις ελληνικές συγκοινωνίες πόσα ίχνη μετά από αυτά των Τεμπών θα κληθούν να καλύψουν αλλά και πώς θα ανταποκριθούν στις ανάγκες για βιώσιμες μεταφορές στην Ευρώπη.

Εκτεθειμένος για άλλη μία φορά και ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών κ. Σταϊκούρας καθώς οι εξαγγελίες του στην επιτροπή παραγωγής και εμπορίου στη βουλή για τις συγκοινωνίες  χάθηκαν στους καπνούς της πυρκαγιάς στην Νερατζιώτισσα όπου οι επιβάτες αναγκάστηκαν να περπατάνε δίπλα και ανάμεσα στις ηλεκτροφόρες γραμμές.

Η κακή συντήρηση, η έλλειψη προσωπικού στις διάφορες κρίσιμες ειδικότητες, όπως αυτή του βοηθού της αμαξοστοιχίας που θα μπορούσε να συνδράμει καταλυτικά στην ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού έργου, αστικού και υπεραστικού κοστίζουν στους Έλληνες πολίτες.

Μετά την τραγωδία των Τεμπών η κατάσταση αντί να βελτιώνεται γίνεται όλο και χειρότερη με πρόσφατα τα περιστατικά στο σιδηροδρομικό κέντρο Αχαρνών αλλά και τις Αφίδνες. ΗΣΑΠ και και ΣΤΑΣΥ σε συνεργασία με τις δημόσιες αρχές πρέπει να εργαστούν για την τήρηση των κανόνων ασφαλείας, την πιστή παρακολούθηση των διαδικασιών, στην κατεύθυνση ενός σχεδίου ασφαλείας που πρέπει να είναι πιστοποιημένο και διαρκώς επικαιροποιημένο.

Οφείλουμε να συμπαρασταθούμε στους εργαζόμενους που κάνουν μεγάλη προσπάθεια καθημερινά για να μπορούν οι επιβάτες να χρησιμοποιούν τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο με ασφάλεια.

Οι εργαζόμενοι εγκαίρως έχουν καταγγείλει εκπτώσεις στην κατάσταση του τροχαίου υλικού, γεγονός που θέτει ζητήματα ασφάλειας για το προσωπικό και το επιβατικό κοινό, όπως αποτυπώνεται σε πολλές ανακοινώσεις των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, με πιο πρόσφατη αυτή στα τέλη Μαΐου 2024  όπου οι εργαζόμενοι στον ΗΣΑΠ κάνουν λόγο για χαλασμένα συστήματα εξαερισμού, ληγμένους πυροσβεστήρες αλλά και έλλειψη ελέγχων πυρασφάλειας.

Στην προσπάθεια βελτίωσης της συνολικής εικόνας του μεταφορικού έργου είναι κρίσιμο λοιπόν να ερευνώνται τέτοια περιστατικά και να δίδονται οι επιχειρησιακές απαντήσεις, όχι να κρύβονται κάτω από το χαλί τα όποια λάθη και παραλείψεις.

Αν πρόκειται για κακή συντήρηση, αν δηλαδή υπήρξε ανεπάρκεια στις υποχρεώσεις κάποιου εργολάβου καθαρισμού που έχει συμπράξει με την εταιρεία, θα πρέπει να εντοπιστεί και να αποδοθούν οι ευθύνες. Ανάλογα και δυσκολότερα περιστατικά ενδεχόμενα να προέκυπταν μετά από κάποια έντονη κακοκαιρία ή φυσική καταστροφή.

Αναμένουμε τις απαντήσεις του αρμόδιου Υφυπουργού Μεταφορών κ. Οικονόμου προκειμένου να ενημερωθούμε όλοι για τα πλήρη αίτια της φωτιάς την Τέταρτη 25/9 στη Νερατζιώτισσα, η οποία θα μπορούσε να αποβεί μοιραία για τη ζωή των επιβατών.

Προηγούμενο άρθρο4E Ημερίδα με θέμα «Τιμώντας τα 30 έτη της πυραμίδας της Μεσογειακής Διατροφής»
Επόμενο άρθροΑ.Σ. ΑμεΑ Ν. Ημαθίας ΑΙΓΕΣ ΒΕΡΓΙΝΑ: Ευρωπαϊκή εβδομάδα αθλητισμού