3 δις ευρώ η επένδυση του μετρό-720 εκ. τόκους πληρώνει ο Έλληνας πολίτης
Προτεραιότητα η επέκταση Δυτικά-Τη Δευτέρα σε πλήρη κυκλοφορία η Βενιζέλου
Δεν θα μπουν διόδια στο Flyover-Διασφαλισμένο το έργο για 26 χρόνια
Δεν υπάρχει περίπτωση να το μεταθέσουμε χρονικά
Θα είναι έτοιμο σε 3,5 χρόνια
Κατηγορηματικός ότι το Flyover δεν μπορεί να μετατεθεί χρονικά κι ότι δεν θα μπουν διόδια καθώς το έργο είναι διασφαλισμένο για 26 χρόνια, εμφανίστηκε μιλώντας στη ΒΕΡΓΙΝΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ και στην εκπομπή «Σχολιάζοντας την επικαιρότητα» με το δημοσιογράφο Στέργιο Καλόγηρο, ο υφυπουργός μεταφορών και υποδομών Νίκος Ταχιάος. Σχετικά με το έργο του μετρό ο κ. Ταχιάος αποκάλυψε ότι η επένδυση αγγίζει τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ και ότι είναι προτεραιότητα η επέκταση στα Δυτικά.
Πόσο μας κόστισε το μετρό- Πρόκειται για επένδυση περίπου 3 δις ευρώ
Όπως είπε ο κ. Ταχιάος ο προϋπολογισμός ξέφυγε μόνο στο θέμα των συμπληρωματικών συμβάσεων για τα αρχαιολογικά που φτάνουν περίπου στα 200εκατομμύρια. Όσον αφορά στην κατασκευή του μετρό, «η βασική γραμμή θα φτάσει περίπου στο 1,5 δις» Σε αυτά πρέπει να προστεθούν οι τόκοι που είναι περίπου 720 εκ. ευρώ για δάνεια 600 εκ. τα οποία αποπληρώνονται μέχρι το 2049. Από τους τόκους έχουν πληρωθεί τα μισά μέχρι σήμερα, 360εκ. ευρώ. «Αυτά τα πληρώνει το κράτος, από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Είναι λεφτά του Έλληνα πολίτη» ξεκαθάρισε ο υφυπουργός. Επίσης, υπάρχει και το κόστος για την επέκταση στην Καλαμαριά που «περνάει το μισό δις» ενώ είναι και η προμήθεια των νέων 15 τρένων που θα έρθουν «περίπου 130 εκ. ευρώ» «Έχουμε πάρει περίπου 1 δις ευρώ από την ΕΕ» σημείωσε ο κ. Ταχιάςο. Τα υπόλοιπα τα πληρώνει ο Έλληνας πολίτης. «Επομένως είναι μεγάλη η συμμετοχή του φορολογούμενου στην κατασκευή του μετρό. Πληρώνουμε τόκους χωρίς έσοδα»
Προτεραιότητα η επέκταση Δυτικά –Τη Δευτέρα «ανοίγει» με 2 λωρίδες η Βενιζέλου
Ο κ. Ταχιάος αφού επανέλαβε ότι το Νοέμβριο το μετρό θα παραδοθεί σε πλήρη λειτουργία σημείωσε ότι σύμφωνα με μελέτη που θα παρουσιαστεί το αμέσως επόμενο διάστημα «Η πρώτη προτεραιότητα στην πόλη είναι οι βορειοδυτικές συνοικίες. Όχι το αεροδρόμιο. Ο δήμος που έχει την μεγαλύτερη ανάγκη σήμερα, είναι ο δήμος Ευόσμου, ο πλέον αναπτυσσόμενος της πόλης. Πρώτα θα πάμε κατά μήκος της Λαγκαδά, τον Εύοσμο και θα καλύψουμε τους δήμους Σταυρούπολης, Νεάπολης..» «Το αεροδρόμιο είναι ένα έργο που θα φέρνει βαριά βαριά 1000 επιβάτες την ημέρα» Ο υφυπουργός είπε ακόμη ότι τη Δευτέρα θα δοθεί σε κυκλοφορία στο σύνολό της, η οδός Βενιζέλου. «Φεύγει το εργοτάξιο, θα μείνει μόνο στην πλατεία των καπνεργατών και μπροστά στο παλιό δημαρχείο. Ανοίγει η Βενιζέλου με 2 λωρίδες»
Δεν θα μπουν διόδια στο Flyover-Το έργο θα ολοκληρωθεί σε 3,5 χρόνια
Όσον αφορά στον Flyover ο κ. Ταχιάος επισήμανε ότι «δεν υπάρχει τρόπος ούτε χώρος για να μπουν διόδια» σημειώνοντας ότι υπάρχουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις. Παράλληλα ο υφυπουργός ξεκαθάρισε αυτό που εξήγησε και στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Στέλιο Αγγελούδη κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης που είχαν νωρίτερα μαζί με άλλους υπουργούς, ότι «δεν υπάρχει περίπτωση να μεταθέσουμε το έργο χρονικά» και πως ό,τι έχει γίνει είναι «μη αναστρέψιμο». Ο κ. Ταχιάος είπε επίσης ότι το έργο θα ολοκληρωθεί σε 3,5 χρόνια και μόνο υπό την αίρεση των δικαστηρίων μπορεί αυτό να αλλάξει σημειώνοντας ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν δύο προσφυγές. Υπεραμύνθηκε ωστόσο του γρήγορου ρυθμού με τον οποίο «τρέχει» το έργο τονίζοντας ότι υπάρχει «απόλυτη κατασκευαστική επάρκεια των εταιρειών» οι οποίες όπως διευκρίνισε είναι μεγάλες πανελλήνιες εταιρείες που οι επικεφαλής τους ωστόσο «είναι Θεσσαλονικείς» καθώς και ότι η εξέλιξή του παρακολουθείται από τις Τράπεζες.