Επισκεπτόμενος το κατάστημα των Ελληνικών Ταχυδρομείων στον Κόκκινο Μύλο των Αχαρνών, το οποίο κλείνει οριστικά όπως και άλλα 140 καταστήματα σε όλη τη χώρα, εκ των 620 που βρίσκονταν έως σήμερα σε επιχειρησιακή λειτουργία, ο Βουλευτής Α’ Ανατολικής Αττικής του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. και Τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Καραμέρος σε δήλωσή του επισήμανε πως δεν πρόκειται για σχέδιο εκσυγχρονισμού και αναδιοργάνωσης αλλά για πλήρη διάλυση που προκαλεί η διαχειριστική ανικανότητα των κυβερνώντων.
Ο βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης επικαλέστηκε την ερώτηση που κατέθεσε τον περασμένο Ιούλιο στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου με θέμα την κακοδιαχείριση των ΕΛΤΑ και το λουκέτο σε καταστήματα σε όλη τη χώρα για την οποία δεν έλαβε καμία ουσιαστική απάντηση από το αρμόδιο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Έγγραφο απάντησης 33312 ΕΙ 2023), το οποίο μάλιστα επικαλείται τον καθολικό ρόλο των Ελληνικών Ταχυδρομείων ως φορέα παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών προς τους πολίτες σε μόνιμη βάση και σε προσιτές τιμές την ώρα που διαλύει το δίκτυο των καταστημάτων.
Όπως κατέθεσε στην κοινοβουλευτική του ερώτηση ο κ. Καραμέρος, το έργο της κυβέρνησης για τα ΕΛ.ΤΑ. συμπυκνώνεται στην κακοδιαχείριση και τις απευθείας αναθέσεις που απαξιώνουν την ταχυδρομική υπηρεσία ενός εμβληματικού Οργανισμού για τη χώρα με μεγάλη χρησιμότητα και για χρηματοοικονομικές συναλλαγές, με την παράλληλη μετατροπή του σε πεδίο ρουσφετολογικών εξυπηρετήσεων και πρόσληψης εκτός νομικού πλαισίου, υψηλά αμοιβόμενων στελεχών (golden boys). «Θυμάστε το σκάνδαλο με το γαλάζιο βουλευτή Πάτση και τις 27 απευθείας αναθέσεις ενός εκατομμυρίου ευρώ;» είπε δεικτικά σήμερα, έξω από το κατάστημα του Κόκκινου Μύλου.
Η σημερινή εικόνα ενός αποδεκατισμένου δικτύου των Ελληνικών Ταχυδρομείων και των εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών που αδυνατούν να εξυπηρετηθούν από το δημόσιο ταχυδρομικό φορέα της χώρας είναι ανεπίτρεπτη, αδικαιολόγητη και αντίκειται στο Ν.4053/2012 και στην καταστατική του αρχή και αποστολή για την «παροχή καθολικών και προσβάσιμων υπηρεσιών σε όλη την Ελλάδα» εξαιτίας της οποίας λαμβάνει, όπως ορθώς επισημαίνει το ίδιο, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης εκ μέρους της Πολιτείας, το ύψος του ετήσιου καθαρού κόστους καθολικής υπηρεσίας που καθορίζεται από την Ε.Ε.Τ.Τ.. Στοιχείο που επισημαίνεται στην ερώτηση του κ. Καραμέρου (Αρ.πρ. 104/17-07-2023) και με το οποίο γνωστοποιούνταν πως το ελληνικό Δημόσιο κατέβαλλε στις 09.05.2023 προκαταβολή επιπλέον 15 εκατομμυρίων ευρώ, από το συνολικό ποσό της τακτικής αποζημίωσης για το 2023. Υπογραμμίζεται παράλληλα, ότι το 2020 το Υπουργείο Οικονομικών μετά από διαπραγματεύσεις με την ΕΕ διέθεσε 280 εκατομμύρια ευρώ από χρήματα των Ελλήνων φορολογούμενων πολιτών για τη διάσωση των ΕΛΤΑ, χρήματα που εξανεμίστηκαν χωρίς να επιτευχθεί ο στόχος της διάσωσής τους.
Η κυβέρνηση λοιπόν να σταματήσει να υποκρίνεται ότι δεν τρέχει τίποτα, οφείλει να απολογηθεί για την καταστροφική της ανεπάρκεια στη διοίκηση των ΕΛ.ΤΑ. και να εγκαταλείψει τη ψευδο-ρητορική περί εκσυγχρονισμού και αναδιοργάνωσης, την ώρα που μπαίνει λουκέτο στο ένα μετά το άλλο ταχυδρομικό κατάστημα της χώρας. Επίσης, οφείλει να τερματίσει τις πολιτικές αδιαφάνειας σε έναν εθνικό Οργανισμό που χειρίζεται μέχρι σήμερα με όρους ιδιοτέλειας και κομματοκρατίας και να φροντίσει την εξυγίανση των Ταχυδρομείων με ανοιχτό και ενισχυμένο το δίκτυο καταστημάτων και με ανθρώπινο δυναμικό που θα είναι αριθμητικά ικανό να προσφέρει τις σημαντικές του υπηρεσίες στον ελληνικό λαό.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. θα συνεχίσει το επόμενο χρονικό διάστημα να ασκεί το αντιπολιτευτικό του καθήκον για να κρατηθεί όρθιος και αξιόμαχος ένας δημόσιος οργανισμός στα πλαίσια των υπολοίπων ευρωπαϊκών χωρών. Καλούμε δε τόσο το αρμόδιο Υπουργείο, όσο και τη Διοίκηση των ΕΛ.ΤΑ. να παρέχουν ενημέρωση σχετικά με το πλάνο που επικαλούνταν δημοσίως λίγο χρονικό διάστημα νωρίτερα, ο Διευθύνων σύμβουλος κ. Γρηγόρης Σκλήκας το οποίο σύμφωνα με τον ίδιο καταρτίστηκε με εξωτερικό σύμβουλο με γνώμονα την ανταγωνιστική παρουσία του Οργανισμού στην αγορά των ταχυδρομικών υπηρεσιών.
Αναλυτικά οι περιοχές, στις οποίες κλείνουν 41 ταχυδρομικά καταστήματα από τις 23 Οκτωβρίου είναι οι εξής: Αντίρριο Αιτωλοακαρνανίας, Βασιλική Λευκάδας, Μαργαρίτι Θεσπρωτίας, Νέα Σεπόλια, Κόκκινος Μύλος Αχαρνών, Νέος Μαρμαράς Χαλκιδικής, Βασιλικά Θεσσαλονίκης, Νέο Φάληρο, Ασπροβάλτα, Πεντάλοφος Κοζάνης, Καρδάμυλα, Ποταμός Κυθήρων, Καλογρέζα, Αγία Βαρβάρα, Αιγάλεω, Επισκοπή Ηρακλείου, Κάντανος Χανίων, Τυμπάκι Ηρακλείου, Παραβόλα Αιτωλοακαρνανίας, Ευηνοχωρι, Αιτωλοακαρνανίας Αυλωνάρι Εύβοιας, Μουρνιές Χανίων, Αγιος Μύρωνας Ηρακλείου, Λουτρά Αιδηψού, Ερμιόνη Αργολίδας, Καλυθιες Ρόδου, Μεθώνη Πυλίας, Νεστόριο Καστοριάς, Μαρμάρι Εύβοιας, Πλαταμώνας Πιερίας, Κοντοβάζαινα Αρκαδίας, Εμπορειό Κυκλάδων, (Θήρα) Αρχάγγελος Ρόδου, Κατάκολο Ηλείας, Νίκαια Λάρισας, Άνω Χώρα Ναυπάκτου, Γραβιά Φωκίδας, Λίνδος Ρόδου, Δερβένι Κορινθίας, Τολό Αργολίδας, Παππάδος Λέσβου.
Έχουν, ήδη, κλείσει τα ταχυδρομικά καταστήματα Παπάγου, Καισαριανής, Βοτανικού (Αθήνα 41), Παιανίας, Βάρκιζας, Νέας Περάμου Αττικής, Διοικητηρίου (Θεσσαλονίκη 13), Λάρισας 2, Αγράφων Ευρυτανίας, Αγίου Νικολάου, Πειραιά, Αγίου Κωνσταντίνου Αιτωλοακαρνανίας, Αμάρυνθου Ευβοίας, Χιλιομοδίου Κορινθίας, Χανίων 2, Φιλώτα Φλώρινας, Προυσού Ευρυτανίας, Πρίνου Καβάλας, Πλατάνου Αιτωλοακαρνανίας, Παραλίας Διστόμου Βοιωτίας, Παναιτώλιου Αιτωλοακαρνανίας, Λεονταρίου Καρδίτσας, Λαμπείας Ηλείας, Λαβάρων Έβρου, Κρόκου Κοζάνης, Κρίκελλου Ευρυτανίας, Κρεμαστής Δωδεκανήσου, Κεχρόκαμπου Καβάλας, Κάτω Ασέας Αρκαδίας,Καράτουλα Ηλείας, Ευπαλίου Φωκίδας, Ερυμάνθειας Αχαίας, Δροσιάς, Δικαίων Έβρου, Διακοπτού Αχαΐας, Γουμένισσας Κιλκίς, Βαρθολομιού Ηλείας, Ασημίου, Ηρακλείου, Αράχωβας Βοιωτίας, Άντισας Λέσβου, Ανατολής Ιωαννίνων, Κοκκινιάς, Καλυβίων Θορικού, Αμφιθέας (Π. Φαλήρου 2), Αγίων Αναργύρων, Αγίας Τριάδας Αργολίδας, Πάτρας 4, Ερυθρών Αττικής, Ελευθέριου Θεσσαλονίκης, Δεριγνύ στην Αθήνα, Αργυρούπολης, Χαριλάου στη Θεσσαλονίκη, Κορυδαλλού, Κοντόπευκου, Κολωνακίου, Κηφισιάς (κέντρο), Κάτω Πατησίων (Αθ. 42), Καμινίων, Καλλιθέας 3, Ευκαρπίας Θεσσαλονίκης, Ελληνορώσων, Βυτίνας Αρκαδία,ς Νοσοκομείου, Ρίου, Παλαίρου Αιτωλοακαρνανίας, Νέας Ιωνίας Βόλου, Νεάπολης Νίκαιας.
Έως το τέλος του 2023 αναμένεται να κλείσουν ακόμη 54 ταχυδρομικά καταστήματα.