Χωρίς εκπλήξεις ήταν τα θέματα των Αρχαίων, πολύ απαιτητικά στη Βιολογία και απαιτητικά, μεν, αλλά ευκολότερα από προηγούμενη χρονιά, τα θέματα των Μαθηματικών, κατά τη σημερινή, δεύτερη ημέρα Πανελλαδικών Εξετάσεων των υποψηφίων των ΓΕΛ.
Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά την εξέταση των Αρχαίων Ελληνικών (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), τα θέματα χαρακτηρίζονται σε γενικές γραμμές βατά και κατανοητά, χωρίς να κρύβουν εκπλήξεις. Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Θανάσης Σταυριανόπουλος, φιλόλογος του Κοινωνικού Φροντιστηρίου του δήμου Αγίου Δημητρίου, στο διδαγμένο κείμενο ήταν σχετικά αναμενόμενο να «αντιμετωπίσουν» οι υποψήφιοι τον Αριστοτέλη. «Ίσως περιμέναμε περισσότερο τα Ηθικά Νικομάχεια από τα Πολιτικά, αλλά περιμέναμε Αριστοτέλη», σημείωσε. Όπως είπε, οι ενότητες ήταν εύκολα προσεγγίσιμες, χωρίς κάτι δυσνόητο για τους υποψήφιους. Ειδικότερα για το θέμα Α1β, ο κ. Σταυριανόπουλος σημείωσε ότι αποτέλεσε ενδιαφέρουσα προσέγγιση εξέτασης η επιλογή των εξεταστών, που «ξεφεύγει» από τα συνηθισμένα, χωρίς ωστόσο να αποτελεί κάτι ιδιαίτερα δύσκολο.
Ως προς το αδίδακτο κείμενο, οι υποψήφιοι κλήθηκαν να μεταφράσουν ένα απόσπασμα από τον «Θεάγη» του Πλάτωνα. «Σχετικά εύκολο και κατανοητό» χαρακτήρισε το απόσπασμα ο κ. Σταυριανόπουλος, ωστόσο τόνισε ότι ενείχε δυσκολίες στη μετάφραση, κάτι που αναμένεται να κάνει τη διαφορά στην τελική βαθμολόγηση. Δεδομένου ότι φέτος η μετάφραση βαθμολογείται με περισσότερες μονάδες, από εκεί θα εξαρτηθεί το πόσο θα διαφοροποιηθούν οι τελικές βαθμολογίες των υποψηφίων.
Σχετικά με το μάθημα της Βιολογίας (Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας), τα θέματα χαρακτηρίζονται αρκετά απαιτητικά. «Σε γενικές γραμμές κάλυπταν μεγάλο μέρος -αν όχι ολόκληρη- την ύλη και ήταν, για ακόμα μία χρονιά, για πολύ καλά προετοιμασμένους», ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γρηγόρης Βανδώρος, βιολόγος επίσης στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου Αγ. Δημητρίου. Τα θέματα της ενότητας Α, όπως είπε είχαν βαθμό προοδευτικής δυσκολίας, ενώ η ενότητα Β απαιτούσε πολύ καλή κατανόηση των βασικών αρχών της επιστήμης της Βιολογίας, ενώ οι ενότητες Γ και Δ κάλυπταν σχεδόν όλη την έκταση της ύλης. «Γενικά, τα θέματα απαιτούσαν πολύ καλή προετοιμασία, καλή συνδυαστική σκέψη, καθώς έπρεπε ο υποψήφιος να συνδυάσει και την απομνημόνευση και την αξιολόγηση των δεδομένων, αλλά και καλή διαχείριση χρόνου, προκειμένου να απαντήσει επαρκώς σε όλα τα θέματα».
Τέλος, αναφορικά με τα Μαθηματικά (Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής), τα θέματα, σύμφωνα με τον Χανή Θεοφάνη, μαθηματικό στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου Αγ. Δημητρίου, ήταν ευκολότερα, πιο κατανοητά και χωρίς ακρότητες, σε σχέση με προηγούμενες χρονιές. «Ωστόσο, πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι οι σημερινοί υποψήφιοι είναι μαθητές που στην Α’ λυκείου “αντιμετώπισαν” την πανδημία και έχουν φτάσει με αρκετά βασικά κενά στην Γ’ λυκείου», είπε, «έτσι, τα θέματα ήταν απαιτητικά για μεγάλη μερίδα των υποψηφίων».
«Τα θέματα δεν ξέφυγαν από τη λογική που έχουν τα θέματα τα τελευταία χρόνια. Οι θεωρίες ήταν εύκολα προσεγγίσιμες, ωστόσο έλειπε η διαβάθμιση της δυσκολίας. Γενικά, χρειαζόταν αυξημένη γνώση της θεωρίας και καλή μαθηματική ικανότητα. Τα θέματα Γ4 και Δ3 θα δυσκολέψουν πολύ τους υποψήφιους, ενώ το Δ4 λίγοι θα το γράψουν», επεσήμανε.
Σημειώνεται ότι η επόμενη ημέρα Πανελλαδικών για τους υποψηφίους των ΓΕΛ είναι η Πέμπτη 8 Ιουνίου. Οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στα Λατινικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), τη Χημεία (Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και την Πληροφορική Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
ΑΠΕ - ΜΠΕ