Η ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υπουργό Επικρατείας Άκη Σκέρτσο

Η ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υπουργό Επικρατείας και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Άκη Σκέρτσο

Αθήνα, 27 Απριλίου 2023

 

Η ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Τύπου

από τον Υπουργό Επικρατείας

και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Άκη Σκέρτσο

 

Καλημέρα σε όλες και όλους.

Χρειάστηκαν μόλις πέντε ημέρες από την προκήρυξη των εκλογών για να καταρρεύσουν τα φληναφήματα περί προοδευτικής διακυβέρνησης και να φανεί τελικά ότι οι θιασώτες της απλής αναλογικής και των -έτσι χωρίς πρόγραμμα- κυβερνήσεων συνεργασίας είναι απλώς θιασώτες της ακυβερνησίας και της παραλυσίας. Παρακολουθούμε όλες αυτές τις μέρες μια Βαβέλ, ένα θέατρο του παραλόγου, το οποίο αναδεικνύει γιατί είναι επικίνδυνο να πάμε  στην κάλπη της 21ης Μαΐου με χαλαρή ψήφο.

Από τη μια βλέπουμε τον κ. Τσίπρα και τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, μετά την αρχική αφωνία τους για το «σχέδιο Δήμητρα» του πιθανού παλιού -νέου εταίρου τους Γιάνη Βαρουφάκη, να εφευρίσκουν από 24ωρο σε 24ωρο και ένα καινούργιο μοντέλο για την «προοδευτική διακυβέρνηση»: πότε την βαφτίζουν «Κυβέρνηση των ηττημένων», την άλλη μέρα «Κυβέρνηση των νικητών», την ονειρεύονται με τον Βαρουφάκη και το σχέδιο Δήμητρα-δραχμή ή χωρίς τον Βαρουφάκη αλλά με την ανοχή του, άλλοτε την θέλουν με το ΠΑΣΟΚ ή με τη στήριξη του ΠΑΣΟΚ ή και με την ανοχή του ΚΚΕ που ζητάει ασύντακτη έξοδο από την Ε.Ε. και ταυτόχρονα  εντίμως χαρακτηρίζει όλο αυτό το αλαλούμ περί προοδευτικής διακυβέρνησης με μια λέξη: «μούφα».

Από την άλλη βλέπουμε τον αρχηγό του ΠΑΣΟΚ να θέτει ως «κόκκινη» απαράβατη γραμμή τη μη συνεργασία με τον κ. Μητσοτάκη, τον κ. Τσίπρα και τον κ. Βαρουφάκη και να υπονοεί ουσιαστικά ότι κατάλληλος για την πρωθυπουργία είναι μόνο ο αρχηγός του τρίτου κόμματος ή κάποιος «άγνωστος Χ» που θα προκύψει από παρασκηνιακά μαγειρέματα. Αυτά δεν είναι σοβαρά πράγματα.

Από τις 20 χώρες της Ε.Ε. που έχουν κυβερνήσεις συνεργασίας, στις 17 Πρωθυπουργός είναι ο αρχηγός του πρώτου κόμματος και στις άλλες τρεις οι αρχηγοί είτε του δεύτερου είτε του τρίτου κόμματος. Ας μας πει ξεκάθαρα τουλάχιστον ο κ. Ανδρουλάκης ότι σύμφωνα με τη λογική του μόνο ο αρχηγός του τρίτου κόμματος επιτρέπεται τελικά να γίνει Πρωθυπουργός στη χώρα μας.

Με άλλα λόγια το αφήγημα περί προοδευτικής κυβέρνησης συνεργασίας κατέρρευσε πριν καλά -καλά αρχίσει η προεκλογική περίοδος. Φανταστείτε τα κόμματα αυτά να έπρεπε να συνεννοηθούν σε συνθήκες πραγματικής διακυβέρνησης όταν δεν μπορούν τώρα να τα βρουν ή μάλλον δεν ξέρουν καν τι θέλουν! Πόσο γρήγορα θα τιναζόταν στον αέρα μια τέτοια σύμπραξη! Και  τι θα σήμαινε αυτή η Βαβέλ για τη χώρα!

Το οικονομικό πρόγραμμα που παρουσίασε ο ΣΥΡΙΖΑ -κάτι σαν Θεσσαλονίκη Νο2-  έχει κοστολογηθεί από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους στα 46 δισ. ευρώ στην τετραετία. Αυτό σημαίνει ότι, αν δεν σκοπεύουν -όπως ισχυρίζονται- να αυξήσουν φόρους, τότε αυτομάτως θα μας θέσουν σε διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος και ξανά εποπτείας από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς. Δηλαδή νέα μνημόνια.

Με το οικονομικό πρόγραμμα των 46 δισ. ευρώ, αλλά και την κρατικοποίηση τραπεζών και εταιρειών ενέργειας που εξήγγειλε χθες ο κ. Σταθάκης, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει καν ανάγκη το σχέδιο «Δήμητρα» για να τινάξει την οικονομία στον αέρα και να αποχαιρετήσουμε και την επενδυτική βαθμίδα, αλλά και τη δημοσιονομική μας ανεξαρτησία ξανά.  Οι ιδέες του κ. Βαρουφάκη βρίσκονται ήδη μέσα στο κόμμα και το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ χωρίς τον κ. Βαρουφάκη.

Κρατικοποίηση της Εθνικής Τράπεζας σημαίνει ξανά σύγκρουση με την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ευρωσύστημα και παραβίαση των όρων του τρίτου μνημονίου- του επαχθέστερου -που οι ίδιοι υπέγραψαν!  Και ενώ δεν έχουμε πάρει ακόμα επενδυτική βαθμίδα και στηριζόμαστε σε waivers σε εξαιρέσεις δηλαδή του Δ.Σ. της Ε.Κ.Τ. για το επιλέξιμο των ελληνικών ομολόγων! Είναι μια Βαρουφάκεια πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ με τεράστιο κόστος που κλείνει οριστικά την πόρτα της επενδυτικής βαθμίδας και βάζει σε νέες περιπέτειες τη χώρα.

Από την άλλη έχουμε έχουμε σε αντιδιαστολή το Πρόγραμμα Διακυβέρνησης της επόμενης τετραετίας 2023-2027 που παρουσίασε χθές ο Πρωθυπουργός -ένα πρόγραμμα για το οποίο είμαστε περήφανοι διότι χαρακτηρίζεται από δυο λέξεις -την φιλοδοξία και τη στοχοθεσία – για να γίνουμε όλοι συλλογικά και ατομικά καλύτεροι ώστε έως το 2027 και το 2030 η χώρα να έχει συγκλίνει ακόμη περισσότερο με την Ευρώπη σε μισθούς, επενδύσεις, στη λειτουργία του κράτους υγεία και παιδεία. Ένα σχέδιο που είναι καλά μελετημένο, σωστά σχεδιασμένο και με ακρίβεια κοστολογημένο με εξασφαλισμένους πόρους -ευρωπαϊκούς, εθνικούς- δημόσιους.

Δεν υπερβαίνει σωρευτικά τα 8-9 δισ. την τετραετία, είναι όλα τα μέτρα του ενταγμένα στο μεσοπρόθεσμο σχέδιο δημοσιονομικής πολιτικής που έχει συζητηθεί και συμφωνηθεί με την Κομισιόν και γι’ αυτό και υπηρετεί τον τριπλό στόχο:

-Της κατάκτησης της επενδυτικής βαθμίδας εντός του 2023,

– της δημοσιονομικής υπευθυνότητας

– το βασικότερο στόχο της δυναμικής και βιώσιμης ανάκαμψης της οικονομίας και των εισοδημάτων.

Αφορά κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα, γιατί αυτό το πρόγραμμα είναι προϊόν της διαρκούς μας επαφής με την κοινωνία. Γι αυτό λέμε ότι η μόνη καθαρή πρόταση διακυβέρνησης είναι αυτή που έχει διατυπώσει από τη αρχή ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Μια πρόταση που δεν διαταράσσει τη δυναμική πορεία ανάκαμψης της οικονομίας και των εισοδημάτων.

Αυτοδύναμη Κυβέρνηση -ενός κόμματος αλλά όχι ενός χρώματος- που έχει  συγκεκριμένο πρόγραμμα- ώστε να συνεχίσει η χώρα στον δρόμο της σιγουριάς, της σταθερότητας και της προόδου, μακριά από τα φαντάσματα του χθες. Γιατί εμπνέει σιγουριά η δική μας πρόταση; Διότι πολύ απλά όσα είπαμε το 2019, τα κάναμε. Τον Ιούλιο του 2019 με τη Συμφωνία Αλήθειας είχαμε δεσμευτεί για λιγότερους φόρους, περισσότερες νέες δουλειές, για ταχύτερους ρυθμούς ανάπτυξης και καλύτερο εισόδημα. Το πράξαμε.

Υποσχεθήκαμε να αντιμετωπίσουμε το Μεταναστευτικό και να ενισχύσουμε την Εθνική μας Άμυνα. Και το πετύχαμε! Μάλιστα κάναμε πολλά περισσότερα. Έτσι, το 2023 βρήκε την Ελλάδα να είναι σε καλύτερη θέση οικονομικά, κοινωνικά, σε επίπεδο ανισοτήτων και κοινωνικής συνοχής από ό,τι ήταν το 2019 και  το 2015.

Παρά τις διαδοχικές μέγα-κρίσεις (υγειονομική, προσφυγική, ενεργειακή) που ανέκυψαν σχεδόν αμέσως μετά την  εκλογή αυτής της Κυβέρνησης,  η χώρα όχι απλώς στάθηκε στα πόδια της, αλλά καταγράφει αυτά τα 4 χρόνια σημαντικότερους ρυθμούς ανάπτυξης από την υπόλοιπη Ευρώπη

Θα ήθελα να θυμίσω στο σημείο αυτό συνοπτικά ορισμένες από τις δεσμεύσεις που τηρήσαμε. Είναι πάρα πολλές, θα μνημονεύσω τις πιο εμβληματικές.

 

Το είπαμε-Το κάναμε

Slide 2

ΛΙΓΟΤΕΡΟΙ ΦΟΡΟΙ- ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ
ΤΟ ΕΙΠΑΜΕ

 

Ø Λιγότεροι φόροι – περισσότερο εισόδημα- δικαιότερη φορολογία

 

Ø Σταδιακή μείωση εισφορών σε κύρια σύνταξη κατά 4-5%

 

Ø Μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 30% εντός διετίας για όλους τους ιδιοκτήτες

 

Ø Κατώτατος μισθός 730 ευρώ σε μία τριετία

 

ΤΟ ΚΑΝΑΜΕ

 

Ø 68 μέτρα φοροελάφρυνσης και εισοδηματικής στήριξης

 

Ø Μείωση ασφαλιστικών εισφορών κατά 4,4%

 

Ø Μείωση ΕΝΦΙΑ 34% εντός διετίας

 

 

Ø Κατώτατος μισθός 780 ευρώ στην τετραετία / αύξηση 20% από τα 650 ευρώ

 

Slide 3

 ΙΣΧΥΡΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ –  ΝΕΕΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ
ΤΟ ΕΙΠΑΜΕ

 

Ø Πολλές νέες καλοπληρωμένες δουλειές

Ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και προσέλκυση επενδύσεων

 

Ø Ισχυρή ανάπτυξη με επενδύσεις

 

 

Ø Κίνητρα για νέες επενδύσεις

 

ΤΟ ΚΑΝΑΜΕ

 

Ø Μείωση ανεργίας κατά 6 μονάδες.

Ρεκόρ απασχόλησης 11ετίας με 4,1 εκ. θέσεις εργασίας

 

Ø Βελτίωση επιχειρηματικού περιβάλλοντος κατά 16 θέσεις, σύμφωνα με το Economist Intel. Unit

 

Ø Αυξήσαμε κατά 114% τις άμεσες ξένες επενδύσεις στα €7,2 δισ., το υψηλότερο 10ετίας.

 

Slide 4

ΠΑΙΔΕΙΑ – ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ
ΤΟ ΕΙΠΑΜΕ

 

Ø Νέα προγράμματα σπουδών

 

Ø Πρόσληψη 4.500 εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής

 

Ø Καθιέρωση επιδόματος 2.000 € για κάθε παιδί, αύξηση αφορολόγητου κατά 1.000 € για κάθε παιδί

ΤΟ ΚΑΝΑΜΕ

 

Ø Πλήρης μεταρρύθμιση εκπαιδευτικού συστήματος όλων των βαθμίδων

Ø Πρόσληψη 24.700 εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής

 

Ø Υλοποιήθηκαν

 

Slide 5

ΦΥΛΑΞΗ ΣΥΝΟΡΩΝ – ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ- ΑΣΦΑΛΕΙΑ  
ΤΟ ΕΙΠΑΜΕ

 

Ø Φύλαξη των συνόρων και Αντιμετώπιση του Μεταναστευτικού.  Σύγχρονα τεχνικά μέσα, χερσαίες και θαλάσσιες περιπολίες, κλειστά κέντρα προσωρινής πρώτης υποδοχής και φιλοξενίας και γρήγορες διαδικασίες για τη χορήγηση ασύλου

 

 

Ø Αναδιοργάνωση πολιτικής προστασίας.

Ø

Ø Λειτουργία Συστήματος Έγκαιρης Προειδοποίησης 112

 

Ø Ενίσχυση περιπολιών

 

 

ΤΟ ΚΑΝΑΜΕ

 

Ø Συνολικά διαμένοντες στο τέλος 2022 16.000 από 91.000 στο τέλος 2019. Μείωση δομών από 121 σε 33.

Μείωση μεταναστευτικών ροών από 875.000 το 2015 σε 17.000 το 2022.

Κατασκευή φράχτη στον Έβρο και πρόσληψη 1.950 συνοριοφυλάκων. Επιτάχυνση διαδικασιών, μείωση εκκρεμών αιτήσεων ασύλου κατά 81%.

Ø Λειτουργία Εθνικού Μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας,

Ø Σε λειτουργία το «112»

 

Ø Επιπλέον 1.000 αστυνομικοί σε πεζές περιπολίες και 1.500 Ειδικοί φρουροί.

 

     

Slide 6

ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΥΠΟΔΟΜΕΣ – ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – ΠΡΩΤΟΓΕΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ
ΤΟ ΕΙΠΑΜΕ

 

Ø Δημιουργία κεντρικού portal πληροφοριών συναλλασσομένων με το Δημόσιο

 

 

 

Ø Ολοκλήρωση του Ε65, του Πάτρα Πύργος και του ΒΟΑ Κρήτης

 

Ø Προστασία του περιβάλλοντος και βιώσιμη ανάπτυξη

 

 

 

Ø Κίνητρα για τη σύσταση νέων συνεργατικών σχημάτων

 

 

 

ΤΟ ΚΑΝΑΜΕ

 

Ø Λειτουργία gov.gr, με 1500+ παρεχόμενες υπηρεσίες και 315 εκ.συναλλαγές.

Εμβολιαστικό πρόγραμμα, προληπτικές εξετάσεις, άυλη συνταγογράφηση

 

Ø Παράδοση τμημάτων του Ε65, σε εξέλιξη τα υπόλοιπα έργα.

 

Ø Κατάρτιση στρατηγικής μετάβασης σε οικονομία μηδενικών ρύπων.

7η παγκοσμίως στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ

 

Ø Αναμόρφωση λειτουργίας Αγροτικών Συνεταιρισμών και φορολογικός συντελεστής 10% για τα συνεταιριστικά σχήματα

Έχουμε πλήρη επίγνωση ότι η Ελλάδα έχει ακόμη πολύ δρόμο για να συγκλίνει με το ευρωπαϊκό κεκτημένο. Χρειάζεται άλματα για να γίνει μια οικονομία με αξιοπρεπείς μισθούς, μια κοινωνία με ίσες ευκαιρίες εργασίας και ίδια δικαιώματα για όλες και όλους ανεξαιρέτως, με αξιοπρεπείς υπηρεσίες υγείας, με προσιτή στέγη ιδίως για τη νέα γενιά, με ταχύτερη ανταπόκριση της Δικαιοσύνης στα ζητήματα της κοινωνίας και της οικονομίας. Όλα αυτά λοιπόν αποτελούν τις προτεραιότητες και κορυφαίους προγραμματικούς μας στόχους για την επόμενη τετραετία 2023-2027.

 

Slide 7

ΟΙ δεσμεύσεις μας για μια Ελλάδα Παραγωγική, Κοινωνική , Ψηφιακή και Πράσινη, Δίκαιη και Ισχυρή.

Slide 8-9

 

ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ

Ø  Κατώτατος μισθός €950 και μέσος μισθός €1.500 μέχρι το τέλος 2027

Ø  Αύξηση συντάξεων 3-4% από το 2024, αύξηση μισθών δημοσίων υπαλλήλων μείωση ασφαλιστικών εισφορών 1% μέχρι το 2027

Ø  Κατάργηση τέλους επιτηδεύματος σταδιακά έως το 2027, φόρου συγκέντρωσης κεφαλαίων και  φόρου χρηµατιστηριακών συναλλαγών .

Ø  Αύξηση αφορολόγητου κατά €.1.000 σε οικογένειες με παιδιά από το 2024

Ø  Μείωση τεκμηρίων διαβίωσης κατά 30% μεσοσταθμικά

Ø  Μείωση ανεργίας στο 8%

Ø  Μέση ετήσια ανάπτυξη 3%, μείωση Δημοσίου Χρέους στο 140% του ΑΕΠ το 2027

Ø  Αύξηση επενδύσεων κατά 70%

Ø  Αύξηση εξαγωγών στο 60% και μεταποίησης στο 15% του ΑΕΠ

Ø  Ολοκλήρωση  10 εμβληματικών έργων υποδομής εθνικής εμβέλειας

Ø  2.300 έργα κρίσιμων υποδομών

Ø  Εφαρμογή ψηφιακής κάρτας εργασίας για όλους τους εργαζόμενους

Ø  12µηνη τουριστική περίοδος και δηµόσια έσοδα 30 δις. € ετησίως

Ø  Η Ελλάδα µεταξύ των 10 καλύτερων χωρών παγκοσµίως στην εφοδιαστική αλυσίδα

 

Slide 10-11

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ

 

Ø  Ψηφιακός μετασχηματισμός της Υγείας

Ø  Δωρεάν προσωπικός γιατρός και επέκταση προγράμματος προληπτικών εξετάσεων

Ø  Πρόσληψη 10.000 νέων νοσηλευτών

Ø Ø  Ανακαίνιση-εκσυγχρονισμός 80 νοσοκομείων και 156 κέντρων υγείας, δημιουργία 315 μονάδων τηλεϊατρικής, 25 κέντρων αποκατάστασης, 311 δομών ψυχικής υγείας

Ø  Προσιτή στέγη για νέους με το πρόγραμμα απόκτησης «Σπίτι μου» €1,8 δις για χαμηλότοκα δάνεια  και το πρόγραμμα διάθεσης «Κοινωνικής Κατοικίας» με την ανέγερση 2.500 νέων και την ανακαίνιση 4.000 κενών και ανέγερσης φοιτητικών εστιών στέγασης 8.500 φοιτητών.

Ø  Πανελλαδική εφαρμογή  των πολιτικών φύλαξης και απασχόλησης νηπίων και παιδιών

Ø  Διεύρυνση εφαρμογής ολοήμερου σχολείου, αύξηση πρότυπων και πειραματικών σχολείων σε 150,  αναβάθμιση επαγγελματικών λυκείων, ενίσχυση θεσμού μαθητείας, Ίδρυση Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Τεχνών.

 

 

 Slide 12

 

ΨΗΦΙΑΚΗ ΚΑΙ ΠΡΑΣΙΝΗ  ΕΛΛΑΔΑ

 

Ø Πλήρης Ηλεκτρονική διακίνηση δεδομένων μεταξύ υπηρεσιών Δημοσίου έως το 2025

Ø Πλήρης ψηφιοποίηση Κεντρικών Αρχείων του Κράτους

Ø 90% των δημόσιων υπηρεσιών μέσω gov.gr

Ø Οπτική ίνα σε όλα τα κτίρια και 5G στο 94% της χώρας

 

 

Slide 13

 

ΠΡΑΣΙΝΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΛΛΑΔΑ

 

Ø 80% ηλεκτροπαραγωγής από ΑΠΕ

Ø 20% νέων οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών ρύπων  έως το 2027

Ø 45 υπερσύγχρονες μονάδες επεξεργασίας αποβλήτων

Ø Ολοκληρωμένο πρόγραμμα προστασίας δασών

Ø Πρόγραμμα GR-ECO Islands – Προώθηση ενεργειακής αυτονομίας και κυκλικής οικονομίας στα νησιά

 

Slide 14-15

ΔΙΚΑΙΗ ΕΛΛΑΔΑ

 

Ø  Χρόνος απονομής δικαιοσύνης στον ευρωπαϊκό μ.ο (500 μέρες), Ψηφιακή Στρατηγική και Νέος Δικαστικός Χάρτης για την Δικαιοσύνη

Ø  Συνταγματική Αναθεώρηση

Ø  Ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση : Διορισμός, στοχοθεσία,  αξιολόγηση, ανταμοιβή δημοσίων υπαλλήλων και διοικήσεων δημόσιων οργανισμών

Ø  Ηλεκτρονική κάρτα εργασίας στο Δημόσιο

Ø  8% αύξηση του ΕΕΕ και των κοινωνικών επιδομάτων

Ø  Επέκταση του θεσμού του Προσωπικού Βοηθού

Ø  Καταπολέμηση της έμφυλης & ενδοοικογενειακής βίας και υποδιπλασιασμός του έμφυλου μισθολογικού χάσματος

Ø  Καταπολέμηση κάθε μορφής κακοποίησης των παιδιών

Ø  Εθνική Στρατηγική για τους ΛΟΑΤΚΙ

Ø  Νέα Κεντρική Αρχή Προμηθειών

 

Slide 16-17

ΙΣΧΥΡΗ ΕΛΛΑΔΑ

 

Ø  Ενίσχυση διεθνούς θέσης με διεθνείς συμμαχίες και ενεργητική συμμετοχή

Ø  Θωράκιση συνόρων, ολοκλήρωση Φράχτη στον Έβρο έως το 2025

Ø  Αξιοποίηση τεχνολογιών αιχμής για την αναχαίτιση νέων απειλών

Ø  Πλήρης ανάπτυξη νέου εξοπλιστικού προγράμματος ύψους €11,5 δισ.

Ø  Οργανωτική αναδιάρθρωση της ΕΛΑΣ, αποδέσμευση 5.000 αστυνομικών από υπηρεσίες γραφείου

Ø  Ανασχεδιασμός και ενίσχυση Πυροσβεστικού Σώματος

Ø  Μέση ετήσια αύξηση 15% των επαναπατριζόμενων μεταναστών, ελεγχόμενη  μετάκληση εποχικών εργατών στο πλαίσιο διμερών συμφωνιών

Ø  Ενίσχυση λογοδοσίας και αντιμετώπισης αστυνομικής αυθαιρεσίας, εφοδιασμός με κάμερες

 

Με εγγύηση όσα έγιναν, με διαπιστευτήριο δηλαδή το σύνθημα μας «το είπαμε, το κάναμε» διεκδικούμε εκ νέου την εμπιστοσύνη των πολιτών στις -επαναλαμβάνω- πολύ κρίσιμες εκλογές της 21η Μαΐου που δεν δικαιολογείται χαλαρή ψήφος

Ως προς το πρόγραμμα του Πρωθυπουργού.

Σήμερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέπτεται την Καβάλα, την Κομοτηνή και την Ξάνθη που θα μιλήσει το βράδυ.

Αύριο Παρασκευή, το πρωί ο Πρωθυπουργός θα ανακοινώσει το ψηφοδέλτιο Επικρατείας της Νέας Δημοκρατίας και θα συναντηθεί με όλους τους υποψηφίους. Το απόγευμα θα μεταβεί στους Δελφούς όπου στο πλαίσιο του φετινού Οικονομικού Φόρουμ θα έχει μια συζήτηση με τον Διευθυντή ειδήσεων Βόρειας και Νότιας Αμερικής των «Financial Times» Πίτερ Σπίγκελ και το βράδυ θα παρακαθίσει σε δείπνο με ξένους ηγέτες.

Το Σάββατο ο  Πρωθυπουργός θα επισκεφθεί τον Ελαιώνα Άμφισσας όπου υλοποιείται το φιλόδοξο έργο «ξαναφυτεύουμε τους δελφικούς ελαιώνες», το Ευπάλιο, τη Ναύπακτο, το Μεσολόγγι και  το Αγρίνιο.

Και την Κυριακή θα παραχωρήσει συνέντευξη στην εφημερίδα «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ».

Στη διάθεσή σας για τις  ερωτήσεις.

Α. ΚΑΤΖΟΥ: Καλό σας μεσημέρι, Υπουργέ. Θέλω να σας ρωτήσω και να σχολιάσετε όσα είπε για το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας. το πρωί σε τηλεοπτική του συνέντευξη ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Αλέξης Τσίπρας. Είπε ότι ήταν αντιγραφέας του ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Μητσοτάκης και ότι ουσιαστικά, με όλο αυτό το πρόγραμμα που προανήγγειλε ο Πρωθυπουργός προϊδεάζει για «τσουνάμι» πλειστηριασμών αν ξαναβγεί στην εξουσία.

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Αυτό το οποίο βλέπω είναι μία μεγάλη αμηχανία του ΣΥΡΙΖΑ ως προς το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας το οποίο είναι φιλόδοξο, ολοκληρωμένο, ακουμπά όλα τα κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν σήμερα την ελληνική κοινωνία και, αν μου επιτρέπετε, εγώ βλέπω το ακριβώς αντίθετο. Βλέπω τον κ. Τσίπρα να αντιγράφει τον κ. Μητσοτάκη. Έχει υιοθετήσει αυτολεξεί συνθήματα και μηνύματα του κ. Μητσοτάκη, τα οποία χρησιμοποιεί ο ίδιος. Εδώ και μήνες μιλάει για μία Ελλάδα η οποία δεν πρέπει απλά να μείνει στην Ευρώπη, αλλά να γίνει Ευρώπη. Κάνει εμφανίσεις στο Tik Tok παρόμοιες με τις εμφανίσεις του κ. Μητσοτάκη. Προχτές εμφανίστηκε στην Κω και μας είπε πράγματα τα οποία καταψήφισε σε σχέση με το Σύστημα Υγείας πριν από λίγους μήνες και τώρα τα παρουσιάζει σαν δικές του ιδέες. Κάνει αυτό το οποίο λέγεται στη γλώσσα της επικοινωνίας «Mirroring» ο κ. Τσίπρας και βρίσκεται σε αμηχανία.

ΣΠ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, αναρωτιέμαι τι νόημα έχει να μιλάμε για την αύξηση των βασικών μισθών και για 880, 950 όταν σύμφωνα με την έκθεση του ΟΟΣΑ οι πραγματικοί μισθοί μόνο πέρυσι μειώθηκαν κατά 7,4% και οι προβλέψεις και οι προβολές, τουλάχιστον για του χρόνου, κάνουν λόγο ότι ο πληθωρισμός θα τρέχει με ρυθμό υψηλότερο, και σημαντικά υψηλότερο, από ό,τι η αύξηση του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος. Αυτό είναι το ένα.

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Χαίρομαι για την ερώτηση αυτή γιατί είναι μια ευκαιρία να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα για την έκθεση του ΟΟΣΑ.

ΣΠ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Κι ένα συμπληρωματικό. Επειδή γίνεται και για τη φορολογία, δεν έχω ακριβώς τα στοιχεία και είναι και λίγο δύσκολο για την οικονομετρία, αλλά από τον ΣΥΡΙΖΑ λένε ότι η συνολική οικονομική επιβάρυνση με τους έμμεσους φόρους έχει αυξηθεί παρότι, πράγματι, κάνατε κάποιες περιορισμένες μειώσεις φόρων.

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Να ξεκινήσουμε από το τελευταίο γιατί αυτό είναι η επιτομή του οικονομικού αναλφαβητισμού. Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ επέβαλε 7 δισ. πρόσθετους φόρους στους ώμους της ελληνικής μεσαίας τάξης, των εργαζομένων και των επιχειρήσεων. Το γνωρίζουμε πολύ καλά, το ζήσαμε στο πετσί μας. Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας μείωσε 50 φόρους και αφαίρεσε αυτά τα 7 δισ. ευρώ. Τα πρόσθετα έσοδα στα οποία αναφέρεται ο ΣΥΡΙΖΑ είναι τα πρόσθετα έσοδα που έρχονται από την ανάπτυξη της οικονομίας. Έχουμε αύξηση του Α.Ε.Π. της χώρας από το 2019 έως σήμερα κατά 29 δισ. ευρώ. Περιμένετε ότι αυτό δεν θα φέρει πρόσθετα έσοδα; Είναι ανήκουστο αυτό το οποίο ισχυρίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ ως προς την οικονομική και τη φορολογική πολιτική της Κυβέρνησης. Τώρα ως προς την έκθεση του ΟΟΣΑ, στην οποία αναφέρεστε, καλό είναι να πούμε εδώ ότι πρόκειται για μία έκθεση η οποία βγήκε με στοιχεία και με εκτιμήσεις, όχι με πραγματικά δεδομένα τον Νοέμβριο του 2022. Και δεν έχει λάβει υπόψιν της τα εξής: Δεν έχει λάβει υπόψη τα σωρευτικά δεδομένα αύξησης των κατώτατου μισθού του 2022 και του 2023 κατά 20%, διότι η αύξηση η δεύτερη ήρθε φέτος όπως θυμάστε. Επίσης, δεν έχει λάβει υπόψη τις έκτακτες ενισχύσεις που δόθηκαν κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς, για να μπορέσουμε να στηρίξουμε τα νοικοκυριά στο πλαίσιο της ακρίβειας και του πληθωρισμού. Δεν έχει λάβει υπόψη και κάτι ακόμη: Τις μειώσεις στους φόρους, άρα την αύξηση στο διαθέσιμο εισόδημα. Συνεπώς, γνωρίζουμε πολύ καλά τις πιέσεις που δέχεται το ελληνικό εισόδημα, όπως και το ευρωπαϊκό εισόδημα. Η έκθεση του ΟΟΣΑ λέει ότι από τις 38 χώρες που έχει μελετήσει, στις 35 υπήρξε μείωση εισοδήματος. Δεν είναι η Ελλάδα το πρόβλημα. Είναι ένα ευρωπαϊκό πρόβλημα, ένα διεθνές πρόβλημα ο πληθωρισμός. Όλες οι χώρες έχουν πιεστεί από αυτό τον ιστορικά πρωτοφανή πληθωρισμό. Η Ελλάδα, όμως, έχει καταφέρει να μειώσει τον πληθωρισμό ταχύτερα από τις υπόλοιπες χώρες. Αυτή την στιγμή έχουμε τον πέμπτο χαμηλότερο πληθωρισμό στην Ευρώπη και έχουμε θέσει ως προγραμματικό στόχο να φτάσουμε στο 2%. Και κάτι ακόμα: Συνολικά, επαναλαμβάνω, οι μισθοί έχουν αυξηθεί κατά 20%. Ο πληθωρισμός πράγματι έχει αυξηθεί το 2022 αλλά η πρόβλεψη για το 2023 είναι στο 15%. Άρα, και πάλι οι αυξήσεις που έχουν δοθεί, ειδικά στα ευάλωτα εισοδήματα του κατώτατου μισθού, υπερβαίνουν και υπερκαλύπτουν τον πληθωρισμό. Αυτή είναι η απάντηση.

ΣΠ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Αν μου επιτρέπουν και οι συνάδελφοι, ένα συμπληρωματικό για να κλείσω, γιατί δεν θα έχω κάτι άλλο. Έχω ένα πρόβλημα πάλι, να καταλάβω. Όταν ο Φ.Π.Α. και ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης, αλλά ο Φ.Π.Α. μένει σταθερός, για παράδειγμα στα τρόφιμα, και τα τρόφιμα αυξάνονται κατά 50%, δεν αυξάνεται και η φορολογική επιβάρυνση πάνω στα βασικά είδη διατροφής;

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Προφανώς αυξάνεται. Δεν αμφισβητούμε ότι υπάρχει αύξηση τιμών. Αυτό καταγράφει ο πληθωρισμός, την αύξηση τιμών.

ΑΝΤ. ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, η Νέα Δημοκρατία θα στείλει συμπληρωματικό υπόμνημα στον Άρειο Πάγο, σχετικά με το κόμμα Κασιδιάρη; Και πώς σχολιάζετε αυτό, το οποίο ερμηνεύεται ως ελιγμός του φυλακισμένου Χρυσαυγίτη;

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Η Νέα Δημοκρατία θα κάνει ό,τι είναι αναγκαίο για να κρατήσουμε τις εγκληματικές οργανώσεις έξω από τη Βουλή. Νομοθετήσαμε τις αναγκαίες ρυθμίσεις, θα κριθούν πλέον αυτές οι ρυθμίσεις ως προς τη δυνατότητά τους να κρατήσουν εκτός της Βουλής τους εγκληματίες. Δεν έχω να σχολιάσω κάτι άλλο, οι τακτικισμοί δεν με ενδιαφέρουν, δεν μας αφορούν.

ΣΩΤ. ΜΠΟΤΣΑΡΗΣ: Στην πρωινή του συνέντευξη σήμερα ο κ. Τσίπρας, μεταξύ άλλων, τόνισε «δεν ξέρω για ποιο λόγο ο κ. Βαρουφάκης αβαντάρει τον κ. Μητσοτάκη. Του δίνει τη δυνατότητα να φέρει ξανά στην επιφάνεια ξαναζεσταμένο φαγητό». Δεν ξέρω αν έχετε κάποιο σχόλιο.

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Είναι προβλήματα της «αριστερής πολυκατοικίας», που δεν θέλω να σχολιάσω.

Μ. ΠΑΠΑΔΑΚΗ: Σχετικά πάλι με το κόμμα Κασιδιάρη, εμμέσως, είδαμε χθες να γίνεται μία έφοδος Χρυσαυγιτών σε μία έκθεση στην Καλαμαριά, ενός καλλιτέχνη από τη Βόρεια Μακεδονία, μια έφοδος, μάλιστα, που παραπέμπει σε άλλες πιο σκοτεινές εποχές. Εάν έχετε κάποιο σχόλιο επ’ αυτού και σε συνδυασμό με την ανακοίνωση της καθόδου του κ. Κασιδιάρη και με τους ελιγμούς που είπε και πριν από λίγο ο συνάδελφος.

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Δεν υπάρχει καμία ανοχή σε λεγόμενα «Τάγματα Εφόδου», καμία ανοχή στην ανομία, καμία ανοχή στον εκφοβισμό των πολιτών.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Η Αντιπολίτευση επιμένει να ζητά τα αστάθμητα στοιχεία των δημοσκοπήσεων και επικαλείται το γεγονός ότι σε καμία άλλη χώρα δεν έχουν πέσει στο παρελθόν τόσο έξω στις έρευνές τους οι εταιρείες, όπως στο δημοψήφισμα, στις εκλογές του 2015 ή ακόμα και στο 2019 στα ποσοστά. Εφόσον η εικόνα είναι ακριβής, γιατί το αρνείστε και, αν θέλετε, για ποιο λόγο απαντάτε εσείς, από την περασμένη ενημέρωση, εξ ονόματος των εταιρειών δημοσκοπήσεων;

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Η Αντιπολίτευση καλά θα κάνει να κοιτάξει τα του οίκου της και να θυμηθεί ότι το 2019 εκείνη έπεσε έξω στις δικές της εκτιμήσεις. Εκτιμούσε ότι θα είναι πρώτο κόμμα, οι δημοσκοπήσεις έλεγαν ότι δεν θα είναι πρώτο κόμμα, ποιος επιβεβαιώθηκε; Οι δημοσκοπήσεις. Άρα, ας είναι λίγο προσεκτικότερη στην αμφισβήτηση επιστημονικών εργαλείων.

ΣΩΤ. ΜΠΟΤΣΑΡΗΣ: Ποιες κινήσεις θα κάνει η Κυβέρνηση, εσείς, η Νέα Δημοκρατία, το χρονικό διάστημα μέχρι τις εκλογές, προκειμένου να προσέλθουν στις κάλπες όσο το δυνατόν περισσότεροι πολίτες και ειδικά οι νέοι, πολλοί εκ των οποίων ήδη εργάζονται σε τουριστικές μονάδες στα νησιά. Επομένως, είναι πολύ δύσκολο να ψηφίσουν

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Εμείς ενθαρρύνουμε κάθε πολίτη να ψηφίσει. Είναι το πιο ιερό και θεμελιώδες δημοκρατικό δικαίωμα και υποχρέωση ταυτόχρονα. Ο καθένας πρέπει, με βάση τη συνείδησή του, να προσέλθει στις κάλπες και να ψηφίσει αυτό το οποίο κρίνει ως την καλύτερη εθνικά ωφέλιμη επιλογή. Από εκεί και πέρα, το είπα και στην περασμένη ενημέρωση, δεν βλέπω κάποιο λόγο να συζητάμε ιδιαίτερα αυτό το θέμα. Δεν είχε απασχολήσει στις περασμένες εκλογές -που, επίσης, ήταν το Καλοκαίρι- η ψήφος των νέων στα τουριστικά καταλύματα και στις τουριστικές περιοχές.

ΑΝΤ. ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ: Ο Πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης κατηγορεί τη Νέα Δημοκρατία ότι κινεί νήματα αποστασίας στο παρασκήνιο και γενικότερα θα ήθελα και ένα σχόλιο για όλα αυτά που ακούγονται για το εσωτερικό, τις αλληλοκαταγγελίες που έχουν μεταξύ τους μέσα στο κόμμα της Ελληνικής Λύσης.

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Δεν θα θέλαμε να σχολιάσουμε εσωτερικά άλλων κομμάτων. Αυτό το οποίο βλέπουμε είναι, επίσης, εκεί μια απόλυτη Βαβέλ. Δεν υπάρχει κανένα πεδίο συνεννόησης της Νέας Δημοκρατίας με την Ελληνική Λύση. Είμαι κατηγορηματικός.

ΣΠ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Καταλαβαίνω να μην θέλετε να σχολιάσετε τα εσωτερικά της αριστερής πολυκατοικίας, αλλά όταν λέει ο κ. Τσίπρας ότι ο κ. Βαρουφάκης είναι «παρτενέρ του κ. Μητσοτάκη», δεν αφορά την αριστερή πολυκατοικία, αφορά τις σχέσεις του κ. Μητσοτάκη με τον κ. Βαρουφάκη και αν έγινε παρτενέρ του.

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Ο κ. Τσίπρας, σε συνέντευξή του στις αρχές Απριλίου, ζήτησε ουσιαστικά τη συνεργασία με τον κ. Βαρουφάκη, αμετανόητος για το δράμα του 2015. Είναι σαν να μην έχει μάθει απολύτως τίποτα. Το να χρεώνει στη Νέα Δημοκρατία τον κ. Βαρουφάκη, είναι τουλάχιστον αστείο. Βασικά, όμως, είναι επικίνδυνο.

ΑΜ. ΚΑΝΤΖΟΥ: Θέλετε να μας πείτε πόσο κοστολογείται το νέο οικονομικό πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας; Γιατί ακούμε διάφορα και μια κριτική από το πρωί από το ΣΥΡΙΖΑ και από στελέχη του;

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Το ανέφερα και στη βασική μου εισήγηση. Το πρόγραμμα κοστολογείται από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους στα 8 έως 9 δισ. ευρώ σωρευτικά στην τετραετία. Είναι τοποθετημένο σε μια βάση δημοσιονομικής υπευθυνότητας. Έχουν γίνει οι συνεννοήσεις και οι συμφωνίες με την Κομισιόν και είναι ενταγμένο στο μεσοπρόθεσμο πλαίσιο δημοσιονομικού σχεδιασμού της χώρας. Δεν υπάρχει τίποτα, το οποίο δεν είναι κοστολογημένο και είναι άμεσα υλοποιήσιμο.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Ο κ. Δένδιας, σε συνέντευξή του, υποστήριξε πως δεν έχει καμία σχέση με την εξαγωγή του Predator και επέρριψε ευθύνες στον πρώην Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου κ. Σμυρλή. Υπογράμμισε πως έχει αποχωρήσει από το Υπουργείο Εξωτερικών. Από την άλλη, βλέπουμε τον κ. Σμυρλή στο πλευρό του κ. Μητσοτάκη ως υπεύθυνο για τον προεκλογικό αγώνα. Καλύπτει ο κ. Μητσοτάκης τον κ. Σμυρλή, την ώρα που ακόμα διεξάγεται η Ε.Δ.Ε.;

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Επειδή διεξάγεται η Ε.Δ.Ε. δεν μπορεί να γίνει κανένα σχόλιο μέχρι να ολοκληρωθεί αυτή. Αυτό είναι το σχόλιό μου.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Να προσθέσω και κάτι ακόμα. Επειδή ο κ. Δένδιας είπε πως τον ενόχλησαν, έχει δεχθεί το Μέγαρο Μαξίμου αντίστοιχες οχλήσεις;

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Επαναλαμβάνω: Η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη. Κανένα σχόλιο.

ΑΝΤ. ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ: Σήμερα είναι η πρώτη συνεδρίαση της Διακομματικής. Υπάρχει κάποια διαφοροποίηση της Νέας Δημοκρατίας. για το debate; Δηλαδή, σκέφτεστε να κάνετε και debate μεταξύ των δύο Μητσοτάκη-Τσίπρα;

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Όχι. Και μάλιστα θα καταθέσουμε γραπτό υπόμνημα με τις θέσεις μας για το πώς βλέπουμε τη διενέργεια του debate, αύριο. Ο στόχος είναι η συζήτηση αυτή να γίνει στη Διακομματική τη Δευτέρα. Επιθυμούμε και βλέπουμε τη χρησιμότητα για ένα debate και με τα έξι κόμματα, ώστε να αναδειχθούν οι θέσεις, οι προγραμματικές συγκλίσεις, αλλά και οι αποκλίσεις, σε ένα τραπέζι στο πλαίσιο της κάλπης της απλής αναλογικής. Αυτό είναι το αναγκαίο πολιτικά να γίνει σε αυτή φάση.

ΣΩΤ. ΜΠΟΤΣΑΡΗΣ: Οι οίκοι αξιολόγησης και οι οικονομικοί αναλυτές επισημαίνουν ότι η Ελλάδα μπορεί να μπει στην επενδυτική βαθμίδα τους επόμενους δύο μήνες, δηλαδή τον Μάιο ή τον Ιούνιο. Υπάρχει τέτοια περίπτωση;

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Αν δεν λήξει η πολιτική εκκρεμότητα, θεωρούμε πως δεν υπάρχει αυτή η περίπτωση. Πρέπει να υπάρξει πολιτική σταθερότητα στην Ελλάδα για να προχωρήσουμε στην ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας, από την οποία απέχουμε πάρα πολύ λίγο, με βάση και τις εκθέσεις τους.

ΣΠ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Νομίζω σήμερα ο Εκπρόσωπος ενός κόμματος, του ΜΕΡΑ 25, ο κ. Κλέων Γρηγοριάδης, κατήγγειλε ότι τον απέκλεισαν από συγκεκριμένο κανάλι, το MEGA. Υπάρχει κάποιο σχόλιο από την πλευρά της Κυβέρνησης; Έχουν τη δυνατότητα τα κανάλια να κάνουν τέτοιου είδους αποκλεισμούς εκπροσώπων;

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Δεν μπορώ να σχολιάσω επιλογές των καναλιών. Με βάση τον εκλογικό νόμο, πρέπει τα κανάλια να κάνουν τη σωστή κατανομή της εκπροσώπησης των κομμάτων και κρίνονται από το Ανεξάρτητο Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο γι’ αυτό. Άρα, οι καταγγελίες πρέπει να απευθυνθούν στο Ε.Σ.Ρ..

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κάποιο σχόλιο για τη δήλωση του κ. Ντογιάκου, χθες, ότι εάν γνώριζε πως επίκειται έρευνα της ΑΔΑΕ στην Cosmote θα παρενέβαινε. Μιλάμε για μια παρέμβαση μιας Ανεξάρτητης Αρχής.

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Δεν σχολιάζουμε δηλώσεις της Δικαιοσύνης, ούτε δικαστικές υποθέσεις.

Ευχαριστώ πολύ. Εις το επανιδείν.

Προηγούμενο άρθροΈκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αλεξάνδρειας αύριο Παρασκευή, 28 Απριλίου
Επόμενο άρθροΠρόγραμμα Αγροτικών Ιατρείων Δήμου Αλεξάνδρειας μηνός Μαΐου 2023