Νάντια Γιαννακοπούλου: “Να δοθούν απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα για την τραγωδία

ΝΑΝΤΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ: “NΑ ΔΟΘΟΥΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΑΓΩΔΙΑ, ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΝΔ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΥΡΙΖΑ”

Στη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης με θέμα την «Αναδιάταξη περιφερειών και αποκέντρωση αρμοδιοτήτων των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων, οργάνωση της τηλεματικής συνεδρίασης, μετατροπή μεταβατικών εδρών και ίδρυση δικαστικών γραφείων τηλεματικής», τοποθετήθηκε η ειδικής αγορήτρια του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Νάντια Γιαννακοπούλου.

Η ειδική αγορήτρια του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, στην εισαγωγή της ομιλίας της αναφέρθηκε στην ανείπωτη τραγωδία των Τεμπών που βύθισε στο πένθος όλη την χώρα. Συγκεκριμένα η κα. Γιαννακοπούλου τόνισε:

«Νομίζω ότι είναι για όλους μας μια συγκλονιστική στιγμή και υπάρχει ένα μεγάλο γιατί. Πως είναι δυνατόν εν έτει 2023 να κρέμονται τόσες ανθρώπινες ζωές από το λάθος ενός ανθρώπου που βρέθηκε σε μια θέση, χωρίς να φαίνεται να έχει επαρκή εξειδίκευση, μόνος του, χωρίς να έχει μεγάλη εμπειρία σε αυτή τη θέση. Υπάρχουν πάρα πολλά ερωτηματικά.

Είναι αδιανόητο το 2023 δύο τρένα να είναι στην ίδια ράγα και να συγκρούονται μεταξύ τους. Άρα, τι έφταιξε, ποιος έφταιξε, ποια ήταν τα λάθη που συνέβησαν, ποιοι είναι οι υπεύθυνοι, τι συνέβη ακριβώς. Αυτά πρέπει να το μάθουμε μέχρι κεραίας και βεβαίως υπάρχουν ευθύνες πολιτικών προσώπων. Αυτό δεν μπορεί να ξανασυμβεί, πρέπει να μάθουμε ολόκληρη την αλήθεια.

Είναι ηθική, ανθρώπινη, πολιτική αναγκαιότητα να απαντηθούν όλα τα ερωτήματα. Είναι υποχρέωση την οποία έχουμε απέναντι στην κοινωνία και στα παιδιά μας.

Αυτά είναι πρωτοφανή πράγματα. Να υπάρχει μια σύμβαση από το 2014, ύψους 41 εκατ. ευρώ για να έχουμε τηλεδιοίκηση, φωτοσήμανση σε όλο το δίκτυο Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Να έχουν περάσει δύο κυβερνήσεις. Να έχει πάρει επτά παρατάσεις αυτή η σύμβαση από το 2016 και μετά! Μάλιστα, επί Νέας Δημοκρατίας, αυτή η σύμβαση προικοδοτείται και με 13 εκατ. ευρώ, δηλαδή 54 εκατ. ευρώ σύνολο. Μιλάμε ότι πέρασαν 10 ολόκληρα χρόνια.

Είναι αυτονόητο και αποτελεί χρέος μας η αναζήτηση της αλήθειας και η απόδοση δικαίου, μέσα από μια πραγματικά Ανεξάρτητη Επιτροπή Διερεύνησης και κυρίως το έργο της Δικαιοσύνης.

Προκύπτουν επομένως σοβαρά ερωτηματικά για τις μεγάλες ευθύνες που υπάρχουν, και αφορούν στην Κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά και ευθύνες που αφορούν στην προηγούμενη Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Για ολιγωρίες και καθυστερήσεις στα έργα, αλλά και για τις ελλείψεις προσωπικού.

Η κοινωνία πρέπει να μάθει όλη την αλήθεια. Πρέπει να απονεμηθούν ευθύνες προς κάθε κατεύθυνση. Κανένας δεν μπορεί να μείνει στο απυρόβλητο. Τα δε μέτρα για την ασφάλεια των μεταφορών πρέπει να είναι άμεσα και στην βάση ενός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος! Η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής, δεν μπορεί, παρά να αποτελεί την ύψιστη προτεραιότητα, σε όλους τους τομείς μεταφορών και ο σιδηρόδρομος πρέπει να λειτουργήσει ξανά με ασφάλεια.»

Κλείνοντας και σχετικά με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο η κα. Γιαννακοπούλου επισήμανε:

«Στεκόμαστε θετικά σε οτιδήποτε μπορεί να επιλύσει προβλήματα, έστω και μερικώς. Και μακάρι, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σε αυτή την Αίθουσα να μπορούσαμε να συνεννοηθούμε σε πολλά περισσότερα θέματα, σε πολλά περισσότερα ζητήματα, γιατί νομίζω ότι µε αυτόν τον τρόπο θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε ακόμη περισσότερο την αξιοπιστία του πολιτικού συστήματος, την αξιοπιστία όλων µας.

Να μπορέσουμε να υπερβούμε τους εαυτούς μας και πάνω στα σοβαρά θέματα που ταλανίζουν τη χώρα μας να μπορέσουμε να βρούμε ευρύτερες συναινέσεις αντί να τα βλέπουμε ως πεδίο μικροκομματικής αντιπαράθεσης.

Αν το κάναμε αυτό, τότε χρόνιες παθογένειες της χώρας μας θα είχαν λυθεί και ίσως, ίσως να μην θρηνούσαμε σήμερα 57 ανθρώπινες ψυχές.

Προηγούμενο άρθροΆγγελος Τόλκας: Άμεση αντίδραση για τους αγρότες της Ημαθίας.
Επόμενο άρθροΝίκος Χαρ. Ασημακόπουλος: “Η συμβολή των Σουλιωτών στην Επανάσταση του 1821”