Κ. Πιερρακάκης: Θέλουμε το σύνολο των αλληλεπιδράσεων των πολιτών και των επιχειρήσεων με το κράτος να πραγματοποιούνται ψηφιακά

«Η συμπλήρωση τριών ετών από τη λειτουργία του gov.gr αποτελεί για εμάς στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μια εξαιρετική ευκαιρία να μιλήσουμε αναλυτικά για το νέο πρόσωπο του κράτους.

Είναι μια ευκαιρία όχι μόνο να παρουσιάσουμε τις ψηφιακές υπηρεσίες που υλοποιήσαμε, αλλά να αναλύσουμε τη φιλοσοφία, τη δομή και τα επόμενα βήματα του ψηφιακού κράτους» δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης με αφορμή τη συμπλήρωση της τριετούς λειτουργίας του gov.gr.

Όπως επισημαίνει «το gov.gr ήταν και παραμένει μια ομαδική δουλειά. Αποτελεί προϊόν συνεργασίας μεταξύ υπουργείων και κρατικών φορέων, αλλά και αποτέλεσμα της σύμπραξης στελεχών του Δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα. Ομαδική υπόθεση θα είναι και η παρουσίασή του». Αναφερόμενος μάλιστα στην εκδήλωση που έχει οργανώσει το υπουργείο για την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου τονίζει ότι «στα διάφορα πάνελ της εκδήλωσης θα έχουμε την ευκαιρία να ακούσουμε ορισμένους από τους ‘αφανείς ήρωες’ αυτής της καθημερινής προσπάθειας».

Ο υπουργός υπογραμμίζει ότι «η πρόοδος που έχουμε ήδη καταγράψει αποτυπώνεται τόσο στην καθημερινότητα όλων των πολιτών, όσο και στους αριθμούς. Ο τριπλασιασμός των ψηφιακών υπηρεσιών – από τις 501 σε πάνω από 1.500 – έχει παράξει σχεδόν εκατονταπλάσιες ψηφιακές συναλλαγές με το Δημόσιο. Και ακριβώς αυτή η εκθετική αύξηση από τα 8,8 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές το 2018 στα 772 εκατομμύρια του 2022 μεταφράζεται σε πάνω από 100 ουρές που γλιτώνει κάθε χρόνο κατά μέσο όρο ένας πολίτης.
Ωστόσο, η εκδήλωσή μας δεν θέλουμε να λειτουργήσει απλά σαν ένας απολογισμός, αλλά φιλοδοξούμε να αποτελέσει μια εικόνα από το προσεχές μέλλον – πώς, δηλαδή, οραματιζόμαστε το gov.gr στην τελική του εκδοχή. Ο στόχος μας είναι οριοθετημένος: θέλουμε στο τέλος της επόμενης τετραετίας το σύνολο των αλληλεπιδράσεων των πολιτών και των επιχειρήσεων με το κράτος να πραγματοποιούνται ψηφιακά».

Καταλήγει μάλιστα λέγοντας ότι «μέσα από την εμπειρία που έχουμε αποκομίσει και με την αξιοποίηση όλων των εργαλείων που αναπτύξαμε την πρώτη μας τετραετία, είμαστε πεπεισμένοι ότι ο στόχος αυτός είναι απόλυτα εφικτός. Εξάλλου, η μεγάλη ανταπόκριση των πολιτών σε κάθε νέα ψηφιακή υπηρεσία που υλοποιούμε αποτελεί για εμάς το μεγαλύτερο κίνητρο για να συνεχίσουμε ψηφιακά, βελτιώνοντας κάθε πτυχή της καθημερινότητάς τους».

Υπενθυμίζεται ότι το gov.gr άρχισε τη λειτουργία του με 501 υπηρεσίες και έχει φτάσει στις 1.514. Οι πολίτες πλέον μπορούν να βρούνε τη δημοσία υπηρεσία που θέλουν εύκολα και γρήγορα χωρίς κόπο.
Στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη διατίθενται 11 κατηγορίες μεταξύ των οποίων πολίτης και καθημερινότητα, γεωργία και κτηνοτροφία, δικαιοσύνη, εκπαίδευση, επιχειρηματική δραστηριότητα, περιουσία και φορολογία, εργασία και ασφάλιση, οικογένεια, πολιτισμός και αθλητισμός, υγεία πρόνοια, στράτευση. Φιλοξενεί όλες τις ψηφιακές υπηρεσίες των υπουργείων, φορέων, οργανισμών, ανεξάρτητων αρχών και περιφερειών του Δημοσίου, που παρέχονται ήδη μέσω διαδικτύου.

Να αναφερθεί ότι οι επίκαιρες αναζητήσεις στο gov.gr αφορούν στην έναρξη ατομικής επιχείρησης που μπορεί να γίνει ψηφιακά, χωρίς να χρειαστεί ο ενδιαφερόμενος να κάνει προεγγραφή στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) και στον Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (eΕΦΚΑ), στη μεταβίβαση οχήματος ιδιωτικής χρήσης, σύμφωνα με την οποία μπορεί να γίνει πλήρως ψηφιακά διαδικασία μεταβίβασης της κυριότητας του οχήματος, χωρίς να χρειαστεί φυσική παρουσία σε καμία υπηρεσία του δημοσίου, στην θυρίδα πολίτη, δηλαδή σε ένα ψηφιακό γραμματοκιβώτιο όπου ο πολίτης μπορεί βρει έγγραφα που εξέδωσε online στη πύλη ή έγγραφα που εξέδωσε σε δεύτερο χρόνο από φορέα μέσω της πύλης.

Να προστεθεί ότι υπάρχει και η δυνατότητα αποθήκευσης ψηφιακών εγγράφων, όπως η ταυτότητα, το δίπλωμα οδήγησης, κάρτα αναπηρίας, ανεργίας στο gov.gr wallet. Τα ψηφιακά έγγραφα που μπορούν να αποθηκευτούν στο κινητό τηλέφωνο εκδίδονται μέσω του gov.gr είναι πλήρως ισάξια με τα έγχαρτα έγγραφα, για κάθε νόμιμη χρήση εντός της ελληνικής επικράτειας.

Οι νέες υπηρεσίες τον Ιανουάριο 2023
Το Ιανουάριο του 2023 προστέθηκαν εννιά ακόμη υπηρεσίες. Συγκεκριμένα:
Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων
• Καταγγελία καταναλωτή
• Υπαγωγή επενδυτικού σχεδίου στον Ν. 4887/2022 για την επιχειρηματικότητα 360

Υπουργείο Εσωτερικών
• Πορεία υπόθεσης κτήσης ιθαγένειας
Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας
• Πρόγραμμα επιδότησης ηλεκτρικού ταξί – Πράσινα ταξί
Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ)
• Έναρξη ατομικής επιχείρησης
Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.Υ.Π.Α.)
• Εφάπαξ χρηματική παροχή 300Euro για μακροχρόνια (άνω των 5 ετών) ανέργους
Ηλεκτρονικός Εθνικός Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ)
• Απονομή σύνταξης ομογενών
• Εξωιδρυματικό επίδομα παραπληγίας
• Προσυνταξιοδοτική βεβαίωση

ΑΠΕ-ΜΠΕ
Προηγούμενο άρθροΘεσσαλονίκη: Εθελοντές ίδρυσαν Κοινωνικό Ογκολογικό Φαρμακείο για άπορους και ανασφάλιστους καρκινοπαθείς
Επόμενο άρθροΕΙΔΙΚΟ ΘΕΜΑ: Όταν η Ρόδος ισοπεδώθηκε από τον σεισμό