«Τα τελευταία χρόνια η Μεσσηνία αποτελεί αναμφισβήτητα την ατμομηχανή της Ανάπτυξης για ολόκληρη την Περιφέρεια Πελοποννήσου, με τον τουρισμό να είναι ο ένας από τους δύο κύριους πυλώνες αυτής της πορείας», τόνισε ο βουλευτής Μεσσηνίας Περικλής Μαντάς κατά τη βασική του τοποθέτηση στο Olympia Forum ΙΙΙ που πραγματοποιήθηκε στις 20-22 Οκτωβρίου στο Ζάππειο Μέγαρο και την Αρχαία Ολυμπία.
Ο κ. Μαντάς ως προσκεκλημένος ομιλητής για την “Αναπτυξιακή δυναμική και τις προοπτικές των Περιφερειών”, είχε τη δυνατότητα να τοποθετηθεί σχετικά με τα μεγάλα έργα υποδομών που δρομολογούνται αυτή την περίοδο στη Μεσσηνία και τα οποία αναμένεται να έχουν ιδιαίτερα θετικό αντίκτυπο στην πορεία του τουρισμού τα επόμενα χρόνια. Ειδικότερα ο βουλευτής στάθηκε στη διαδικασία παραχώρησης του Διεθνούς Αεροδρομίου Καλαμάτας “Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος” που έχει ήδη ξεκινήσει, τονίζοντας ότι τα μέχρι στιγμής στοιχεία υποδηλώνουν την ύπαρξη «ιδιαίτερα υψηλού επενδυτικού ενδιαφέροντος», σημειώνοντας επίσης ότι με την επιλογή της παραχώρησης η πολιτεία αφενός αναγνωρίζει την ανάγκη εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου, αφετέρου στηρίζει έμπρακτα και ενισχύει το όραμα και τις προοπτικές των μικρών και μεγάλων τοπικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό τομέα στην περιοχή μας.
Σύμφωνα τον κ. Μαντά, σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές δίνουν επίσης οι επικείμενες αναβαθμίσεις των βασικών οδικών αρτηριών του νομού, με αιχμή του δόρατος τον οδικό άξονα “Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη”, για τον οποίο τόνισε ότι με την υλοποίηση του νέου δρόμου «οι αποστάσεις μικραίνουν ακόμα περισσότερο», καθώς δημιουργείται το απαραίτητο πλαίσιο για την περαιτέρω δυναμική ανάπτυξη ολόκληρης της περιοχής.
Κατά τη δεύτερη τοποθέτησή του ο βουλευτής Μεσσηνίας σημείωσε ότι η πολιτεία οφείλει να συνεχίσει να ενισχύει με έργα υποδομής και τον πρωτογενή τομέα ως τον δεύτερο πυλώνα ανάπτυξης της περιοχής, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «αν την προηγούμενη δεκαετία η πολιτεία είχε μια δικαιολογία λόγω των μνημονίων να μην προχωρήσει στην υλοποίηση σημαντικών αναπτυξιακών υποδομών, σήμερα με το Ταμείο Ανάκαμψης και τα άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία η δικαιολογία αυτή δεν υπάρχει». Ο κ. Μαντάς πραγματοποίησε ειδική αναφορά στην κατασκευή του Μηναγιώτικου φράγματος και στη δημοπράτηση των δικτύων του Φιλιατρινού, ως τα σημαντικότερα αγροτικά έργα υποδομής που δρομολογούνται αυτή την περίοδο, ενώ σημείωσε ότι χρειάζεται να γίνουν περισσότερα όσον αφορά στη στήριξη των ιδιαίτερων και εμβληματικών ελληνικών αγροτικών προϊόντων.
Ειδικά για το τελευταίο σκέλος, ο κ. Μαντάς χαρακτήρισε ως «σημαντικά λάθη» όσα έγιναν το τελευταίο διάστημα στο μέτωπο της κορινθιακής σταφίδας και της ΠΟΠ Ελιά Καλαμάτας, σημειώνοντας ότι οι αποφάσεις που ελήφθησαν δεν ενίσχυσαν αλλά αποδυνάμωσαν τα ελληνικά προϊόντα. Αναφορικά με την ΠΟΠ Ελιά Καλαμάτας, κατά τον βουλευτή χρειάζεται να δημιουργηθεί κλίμα στενότερης και αποτελεσματικότερης συνεργασίας από όλες τις πλευρές και τους φορείς, έτσι ώστε να προασπιστεί καλύτερα η εθνική κατοχύρωση του ονόματος “Καλαμάτα”, αλλά και να θωρακιστεί και να ενδυναμωθεί το προϊόν απέναντι στις διεθνείς απειλές που δέχεται από τρίτες χώρες.