Η πολιτική επικοινωνία έγινε εργαλείο του Ερντογάν κατά την επίσκεψή του στη Ν. Υόρκη, την ίδια ώρα που οι προκλήσεις του προς την Ελλάδα από βήματος ΟΗΕ, πέρασαν σε υπερβατική μορφή… Ο Τούρκος πρόεδρος οργάνωσε την επίσκεψή του στην Νέα Υόρκη, με αφορμή την συνέλευση του ΟΗΕ, ως μεγάλη καμπάνια δημοσίων σχέσεων, με στόχο να αλλάξει την εικόνα της Τουρκίας στο Κογκρέσο και να επιτύχει την αγορά των «απαγορευμένων» αλλά πολύτιμων για εκείνον F-16. Η καμπάνια εξελίσσεται σε τρία επίπεδα, σύμφωνα με το K Report:
Η «soft» πλευρά: Περιλάμβανε μια σκηνοθετημένη βόλτα στο Central Park και «τυχαίες» συνομιλίες με Αμερικανούς πολίτες. Συνάντησε πολίτες που τυχαία βρέθηκαν σε παγκάκι δίπλα του, συνάντησε ραβίνο, συνάντησε τυχαία πάντα, θαυμαστές της πολιτικής του στο Ουκρανικό.
Η «στρατηγική» όψη: Περιλάμβανε μια συνέντευξη στο PBS (εδώ), όπου δήλωσε ότι ο Πούτιν (τον οποίο συνάντησε πριν λίγες ημέρες) είναι έτοιμος για ειρήνη στην Ουκρανία, αποδοκίμασε για πρώτη φορά την εισβολή («καμιά εισβολή δεν είναι δικαιολογημένη») και τάχθηκε υπέρ της επιστροφής στην Ουκρανία των εδαφών που κατέχει ο ρωσικός στρατός, περιλαμβανομένης της Κριμαίας .
Η πιο «σκληρή» όψη: Είναι μια άγρια επίθεση κατά της Ελλάδας από το βήμα του ΟΗΕ (εδώ) με κατηγορίες για «τυραννία» της Ελλάδας στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, «φυλακίσεις μεταναστών σε στρατόπεδα συγκέντρωσης», «καταπίεση των Τουρκοκυπρίων και της τουρκικής μειονότητας» μέχρι και για δολοφονίες παιδιών από το ελληνικό λιμενικό στο Αιγαίο (η τελευταία κατηγορία συνοδεύτηκε από επίδειξη φωτογραφιών).
Η επιχείρηση «γοητείας» του Τούρκου προέδρου στην Νέα Υόρκη κατέστη αναγκαία, καθώς είχε προηγηθεί η άρση του αμερικανικού εμπάργκο όπλων στην Κύπρο, που ήταν πλήγμα στο γόητρο του Ερντογάν και έδωσε στην αντιπολίτευση το πάτημα να επιτεθεί, χαρακτηρίζοντάς την εξωτερική πολιτική του σημερινού προέδρου φιάσκο και χρεωκοπία.