Στην Ολομέλεια της Βουλής για τη συζήτηση και τη ψήφιση του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων με θέμα: «Εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας και άλλες διατάξεις αναπτυξιακού χαρακτήρα», τοποθετήθηκε ο Βουλευτής Χαλκιδικής και Υπεύθυνος του Τομέα Ανάπτυξης και Επενδύσεων Πάνας Απόστολος.
Ο Βουλευτής αρχικά αναφέρθηκε στο θέμα των παράνομων παρακολουθήσεων, που βαραίνει ξεκάθαρα τον στενό πυρήνα του επιτελικού κράτους και που παρόλες τις τακτικές μετάθεσης ευθυνών της Κυβέρνησης είναι αδύνατον να αντιστραφεί η πραγματικότητα και να παρουσιαστεί ως κανονικότητα, να καθίσταται υπόλογο το θύμα παράνομων παρακολουθήσεων όσο κι αν στελέχη της Κυβέρνησης προσπαθούν. Μάλιστα ο κ. Πάνας επεσήμανε πως πολύ πρόσφατα την ίδια τακτική της μετάθεσης των ευθυνών υιοθέτησε και ο ίδιος ο Υπουργός κ. Γεωργιάδης, μετατοπίζοντας το βάρος της ενεργειακής ακρίβειας στους πολίτες και ζητώντας τους να λάβουν μέτρα για τον δύσκολο χειμώνα, που έρχεται αντί να μειώσει την τιμή της κιλοβατώρας.
Στη συνέχεια ο Βουλευτής κι επί του Νομοσχεδίου τόνισε πως η επίμαχη συμφωνία εξυγίανσης, που θα ορίζει κατά κάποιο τρόπο μέσω των επισήμων οικονομικών στοιχείων τη βιωσιμότητα του σχεδίου δεν έρχεται στην πραγματικότητα ενώπιον της Βουλής. Επομένως θα μπορεί να περιλαμβάνει οποιονδήποτε όρο εκτός από αυτούς που ενδεικτικά μόνο αναφέρονται στο νομοσχέδιο. Παράλληλα υπογράμμισε ενώπιον του Υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων πως Κεντρική θέση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. ήταν και είναι η ολική επαναλειτουργία του Ναυπηγείου με όρους βιωσιμότητας, που θα συμβάλλουν τόσο στην τόνωση της εθνικής οικονομίας και της εθνικής ασφάλειας, όσο και στην ενίσχυση την τοπικής και της εθνικής οικονομίας και της απασχόλησης. «Όμως βιώσιμες συμφωνίες χωρίς καθαρούς λογαριασμούς δε γίνεται.», όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κ. Πάνας, υπογραμμίζοντας παράλληλα πως η ζημιά του Δημοσίου μπορεί να είναι ακόμα μεγαλύτερη από αυτή που θα προβλέπει η συμφωνία, ενώ συμπλήρωσε:
«Δεν έχει γνωστοποιηθεί το επενδυτικό σχέδιο, δε γνωρίζουμε πόσο θα ζημιωθεί το δημόσιο, δεν υπάρχει καμιά εγγύηση υλοποίησης, υπάρχουν πολλές ασάφειες, ενώ παράλληλα στηρίζεται σε θεωρητικά και υποθετικά δεδομένα.
Δεν υπάρχει καμιά εγγύηση για το επενδυτικό σχέδιο, δεν το γνωρίζουμε, καθώς είναι απόρρητο.
Όπως επίσης δε γνωρίζουμε και το πως θα χρηματοδοτηθούν οι επενδύσεις!
Δε θα μπορούσαν τα παραπάνω ερωτήματα, που μας απασχολούν, να απαντηθούν με την ενσωμάτωση ενός παραρτήματος στο Νομοσχέδιο αυτό;
Αυτή τη στιγμή διακυβεύεται το δημόσιο συμφέρον σε ένα κείμενο που έχουμε μπροστά μας, με πολλές αδυναμίες που χρήζουν κατ’ ελάχιστο συγκεκριμένες απαντήσεις, οι οποίες μέχρι στιγμής δεν έχουν δοθεί».
Ως Υπεύθυνος μάλιστα του Τομέα Ανάπτυξης και Επενδύσεων του ΠΑ.ΣΟ.Κ. – Κινήματος Αλλαγής κλείνοντας την τοποθέτησή αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Η χώρα μας χρειάζεται ένα νέο επενδυτικό μοντέλο που δε θα στηρίζεται σε εκβιαστικά δίλλημα take or leave it, χρειάζεται σχέδιο, στρατηγική δημόσιο έλεγχο και αξιολόγηση. Ένα νέο μοντέλο συνολικής διακυβέρνησης, που θα έχει επίκεντρο τις πραγματικές ανάγκες του τόπου μας. Των πολλών και όχι των λίγων.»