Κυνήγι προσφορών και στροφή στα μεταχειρισμένα το αντίδοτο κατά της ακρίβειας.
Η ακρίβεια που παρατηρείται εδώ και αρκετούς μήνες, συνεχίζει να καλπάζει και πλέον επηρεάζει τους περισσότερους από μας. Νέα έρευνα από το Vendora.gr, την #1 πλατφόρμα αγγελιών στην Ελλάδα, αποκάλυψε μερικές ενδιαφέρουσες πληροφορίες σχετικά με την ακρίβεια στην Ελλάδα, πώς αυτή επηρεάζει τον γενικό πληθυσμό και πώς οι Έλληνες προσπαθούν να καταπολεμήσουν τις επιπτώσεις της ραγδαίας αύξησης των τιμών.
9 στους 10 Έλληνες δηλώνουν ότι ανησυχούν πολύ για την ακρίβεια και πώς επηρεάζει την καθημερινότητά τους. Σχεδόν το 70% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η κατάσταση δεν θα βελτιωθεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, ενώ μόνο 2 στους 10 Έλληνες πιστεύουν ότι θα
δούμε μια μικρή βελτίωση μέσα στα επόμενα ένα ή δύο χρόνια.
Όσον αφορά τα έξοδα των νοικοκυριών και το που παρατηρείται η μεγαλύτερη αύξηση των τιμών, δεν υπήρξε ξεκάθαρος νικητής. Τα καύσιμα, τα τρόφιμα και οι λογαριασμοί ενέργειας μάζεψαν περίπου ισάριθμο ποσοστό απαντήσεων. Για την γενιά Z (ηλικία 18-25) τα τρόφιμα αποτελούν τον μεγαλύτερο πονοκέφαλο, ενώ οι millennials (ηλικία 26-40) απάντησαν ότι οι λογαριασμοί είναι η δαπάνη που είδαν την μεγαλύτερη αύξηση τιμών.
Η ακρίβεια παραμένει εδώ και αρκετό καιρό και απ΄ότι φαίνεται ο μέσος Έλληνας έχει αρχίσει να σκέφτεται πως μπορούν να αντιμετωπιστούν οι αρνητικές επιπτώσεις της. Η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων επεσήμανε ότι το κυνήγι προσφορών και η μείωση της συχνότητας αγορών γενικά, αποτελούν τους κύριους τρόπους για να απορροφηθούν οι αυξήσεις.
Η πώληση αντικειμένων που δεν χρειαζόμαστε πια είναι ένας εύκολος τρόπος
για να βγάλουμε κάποια επιπλέον χρήματα, γνώμη που συμμερίστηκε ένας στους τρεις ερωτηθέντες. Οι περισσότεροι επεσήμαναν ότι ήδη σκέφτονταν να πουλήσουν κάποια αντικείμενα για οικονομικούς λόγους, με την ακρίβεια να αποτελεί το επιπλέον κίνητρο που χρειάζονταν για να κάνουν αυτό το βήμα.
Για τους Έλληνες, η αγορά και πώληση μεταχειρισμένων ανέκαθεν ήταν ταμπού. Ενώ τα φυσικά καταστήματα που πουλάνε μεταχειρισμένα δεν σπανίζουν, λίγοι παραδέχονται ότι όντως ψωνίζουν από αυτά.
Όμως, ο οικονομικός αντίκτυπος της πανδημίας του COVID-19, σε συνδυασμό με την κορύφωση των τιμών της ενέργειας και την ακρίβεια γενικά, έχουν οδηγήσει σε σημαντική αλλαγή στην καταναλωτική συμπεριφορά του μέσου Έλληνα. Η εξοικονόμηση χρημάτων αποτελεί το πιο σημαντικό κίνητρο για αγορές από δεύτερο χέρι, σύμφωνα με 8 στους 10 ερωτηθέντες. Μια ενδιαφέρουσα πληροφορία που προέκυψε είναι το γεγονός ότι πολλοί Έλληνες έχουν κάνει στροφή στα μεταχειρισμένα λόγω των πολλαπλών περιβαλλοντικών οφελών που προκύπτουν από την κυκλική οικονομία γενικά. Τα είδη μόδας, τα αντικείμενα για το σπίτι και τον κήπο αλλά και τα έπιπλα, αναμένεται να φιγουράρουν στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών για αγορά μεταχειρισμένων το επόμενο διάστημα.
Λαμβάνοντας υπόψη την εκτόξευση του ηλεκτρονικού εμπορίου και ειδικά την άνοδο των ιστοσελίδων με αγγελίες ανά τον κόσμο, οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν για το τι θα τους διευκόλυνε να κάνουν περισσότερες διαδικτυακές αγορές μεταχειρισμένων στο μέλλον. Η προστασία του αγοραστή θεωρείται ο πιο σημαντικός παράγοντας, ακολουθούμενη από ένα ασφαλές σύστημα πληρωμών και μια σαφή πολιτική επιστροφής χρημάτων. Η νέα υπηρεσία που ξεκίνησε από την Vendora πέρυσι, η “Αγορά μέσω Vendora”, είναι η απάντηση στις ανάγκες των Ελλήνων καταναλωτών. Η νέα αυτή υπηρεσία προστατεύει τόσο τους αγοραστές όσο και τους πωλητές και δίνει λύση στα παραπάνω προβλήματα. Οι αγοραστές γνωρίζουν ότι θα λάβουν το αντικείμενό τους ή θα πάρουν τα λεφτά τους πίσω. Από την άλλη, οι πωλητές μπορούν να κάνουν δωρεάν χρήση της υπηρεσίας αυτής και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους