Ένα σχολείο για ασθενείς με καρδιαγγειακές παθήσεις σχεδιάζει να θέσει σε λειτουργία τον προσεχή Σεπτέμβριο η Πανεπιστημιακή Γ΄ Καρδιολογική Κλινική του Ιπποκρατείου στοχεύοντας στην αποτελεσματικότερη θεραπεία τους αλλά και στο να δώσει επιστημονικές απαντήσεις σε ερωτήματα που τους απασχολούν.
Τα μαθήματα θα είναι υπό τη μορφή δίωρων ή τρίωρων διαδραστικών σεμιναρίων για κάθε μια από τις κύριες καρδιαγγειακές νόσους όπως πχ η καρδιακή ανεπάρκεια, η κολπική μαρμαρυγή, οι αρρυθμίες, η ισχαιμική καρδιακή νόσος, οι βαλβιδοπάθειες καθώς και άλλες καρδιοπάθειες που σχετίζονται και με τον αιφνίδιο καρδιακό θάνατο και με διαφορετικού τύπου νοσηρότητα και θνητότητα.
Στόχος των διοργανωτών είναι να πραγματοποιηθούν τα μαθήματα ,κατά πάσα πιθανότητα στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, σε επαναλαμβανόμενους κύκλους και να τα παρακολουθούν ομάδες 15-20 ασθενών. Επίσης θα δημιουργηθεί εκπαιδευτικό υλικό σε συνεργασία με τους ασθενείς, το οποίο θα είναι επιστημονικά ορθό και κατανοητό. Η εμπειρία που θα συλλεχθεί θα διαχυθεί στη συνέχεια στο κοινό σε ειδικές προγραμματισμένες ημερίδες.
Για την ενημέρωση των πολιτών σχετικά με τη λειτουργία του σχολείου θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση στις 29 Ιουνίου στις 20:00, στη αίθουσα «Ζέφυρος» στο ξενοδοχείο The MET. Την εκδήλωση διοργανώνει η Γ΄Καρδιολογική Κλινική του Ιπποκρατείου υπό την αιγίδα της Πρυτανείας του ΑΠΘ, της Κοσμητείας της Σχολής Επιστημών Υγείας ΑΠΘ, του Τμήματος Ιατρικής ΑΠΘ και της 4ης ΥΠΕ.
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καρδιολόγος- υπεύθυνος του Ιατρείου Καρδιαγγειακής Πρόληψης και Ψηφιακής Καρδιολογίας της Γ’ Καρδιολογικής Κλινικής, Κώστας Μπακογιάννης , ανέφερε ότι οι καρδιαγγειακές παθήσεις είναι από τις σημαντικότερες αιτίες θανάτου και παρότι υπάρχουν σύγχρονες θεραπευτικές στρατηγικές φαίνεται ότι αυτές δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα .
«Θεωρούμε ότι αυτό βρίσκεται και σε συνάρτηση με τη γνώση των ασθενών αναφορικά με τις παθήσεις αυτές, με την αποτελεσματικότητα και τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να χειρίζονται τη νόσο αλλά και τις θεραπευτικές στρατηγικές στην καθημερινότητά τους . Σε αυτό το πλαίσιο , αναγνωρίζοντας την ανάγκη αυτή και βλέποντας ότι στα ιατρεία του νοσοκομείου ο χρόνος μας είναι περιορισμένος για να εκπαιδεύσουμε τους ασθενείς και να τους δώσουμε τις απαραίτητες πληροφορίες, κρίναμε απαραίτητο να δημιουργήσουμε τον θεσμό του σχολείου για ασθενείς με καρδιαγγειακές παθήσεις» πρόσθεσε ο κ. Μπακογιάννης.
Τα μαθήματα θα ξεκινήσουν πιλοτικά με έναν αριθμό 15-20 ασθενών σε κάθε νοσολογική οντότητα. Οι ασθενείς θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τα επιστημονικά δεδομένα, για τις κύριες καρδιαγγειακές νόσους, για τις θεραπείες που υπάρχουν και τις προσδοκίες που πρέπει να έχουν από αυτές, για το πως πρέπει να λαμβάνονται και γιατί είναι σημαντικές. Επίσης θα δοθούν απαντήσεις σε ερωτήματα όπως: “πώς να ζω με τη νόσο;”, “πόσο μπορώ να ασκούμαι μετά από ένα έμφραγμα ή έχοντας μια αρρυθμία;” “τι άλλο μπορώ να κάνω;” “πώς να διαχειριστώ ψυχολογικά τη νόσο μου;” “τι σημαίνει η πάθησή μου γι αυτούς που ζουν μαζί μου;”
« Ο στόχος είναι να ακούσουμε και εμείς τους ασθενείς και να τους μιλήσουμε σε γλώσσα που να την καταλαβαίνουν γιατί πολλές φορές η ιατρική γλώσσα δεν φτάνει στους ασθενείς με τον τρόπο που εμείς επιθυμούμε. Το σχολείο θα είναι διαδραστικό, δεν θα μιλάμε μόνο εμείς οι γιατροί. Σκοπεύουμε σε πρώτη φάση να ξεκινήσουμε με την καρδιακή ανεπάρκεια που είναι βασική νόσος και στη συνέχεια με την κολπική μαρμαρυγή, με δύο δίωρα ή τρίωρα με τους ασθενείς και στη συνέχεια μία ώρα που θα δουλεύουμε μαζί με τους ασθενείς έτσι ώστε να βγαίνουν μηνύματα χρήσιμα και προς αυτούς και προς το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό» πρόσθεσε ο κ. Μπακογιάννης.
ΑΠΕ-ΜΠΕ / Αγγέλα Φωτοπούλου