Η κυβέρνηση δρομολογεί να το πληρώσουν οι Έλληνες πολίτες
– Αποτυχία και στην Ήπειρο. Το δικαστήριο επιδίκασε στην Περιφέρεια (δηλαδή στους πολίτες) 3,3 εκατομμύρια ευρώ
Απεντάσσεται πλήρως χρηματοδοτικά από την Ευρωπαϊκή Ένωση το πολλαπλώς κατηγορούμενο ΣΔΙΤ της Πελοποννήσου. Η εξέλιξη αυτή, οδηγεί την κυβέρνηση να προχωρήσει το έργο μέσα από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Με τα χρήματα του ελληνικού λαού, δηλαδή. Κι ενώ συμβαίνουν αυτά στην Πελοπόννησο, στην Ήπειρο, που έγινε το έργο με την ίδια μέθοδο, η ανάδοχος εταιρία συμφερόντων ΤΕΡΝΑ κέρδισε πρωτόδικα 3,3 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που φυσικά θα πληρώσουν οι πολίτες της Ηπείρου.
Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες από την Ε.Ε., το ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΙΝΗΜΑ ανακοινώνει ότι το κατηγορούμενο ΣΔΙΤ Πελοποννήσου, έχει απενταχθεί οριστικά και αμετάκλητα από ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις. Οι 17 σελίδες που εστάλησαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με πάνω από 120 σημεία – κατηγορίας για το έργο δεν απαντήθηκαν ποτέ. Και όχι μόνον αυτό.
Σύμφωνα, με ασφαλείς πληροφορίες του Πράσινου Κινήματος, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μπουν και υψηλότατα πρόστιμα στο μέλλον για τη μόλυνση του υδροφόρου ορίζοντα και τις συνέπειες που μπορεί να υπάρξουν στη διατροφική αλυσίδα. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση μεταξύ των άλλων, έχουν συζητηθεί και θα αναληφθούν στο άμεσο μέλλον μία σειρά από πρωτοβουλίες για να αντιμετωπιστεί μία πιθανή επερχόμενη επισιτιστική κρίση. Στο πλαίσιο αυτό , όποια έργα ή δράσεις μολύνουν τα τρόφιμα του πρωτογενή τομέα, θα αντιμετωπιστούν πολύ αυστηρά με μεγάλα πρόστιμα και κυρώσεις. Η ευρωομάδα των
«Πρασίνων» μάλιστα επεξεργάζεται να φέρει σχετικό ψήφισμα και στην Ευρωβουλή.
Όπως μπορεί να γίνει αντιληπτό, δεν είναι αποδεκτή από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η χωροθέτηση στη περιοχή Σκάλα Λακωνίας, σε μέρος όπου ο υδροφόρος ορίζοντας έχει 600 εκατομμύρια κυβικά νερού, και στην περιοχή Καλλιρόη Μεσσηνίας, δίπλα σε σεισμικό ρήγμα, όπου έχει πηγάδι , ρέμα και υδροφόρος ορίζοντας που συνδέεται με τις γεωτρήσεις σχεδόν της μισής Μεσσηνίας. Τα στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που έχουν ασχοληθεί με το θέμα, θεωρούν πολύ πιθανόν , αν προχωρήσει το έργο να μολυνθεί ο υδροφόρος ορίζοντας, με αποτέλεσμα να μολυνθούν τα παραγόμενα προϊόντα, είτε από τα ελαιόδενδρα, είτε από τα οπωροφόρα δένδρα κ.τ.λ.. Για ζητήματα, λοιπόν, δημοσίου συμφέροντος, αλλά και για την ανάσχεση του αγώνα για την καταπολέμηση της επισιτιστικής κρίσης, το έργο έτσι όπως έχει σχεδιαστεί και παρουσιαστεί, όχι μόνο δεν θα χρηματοδοτηθεί, αλλά είναι υποψήφιο μελλοντικά και για τεράστια πρόστιμα.
Η κυβέρνηση, είναι ενήμερη για αυτές τις εξελίξεις και έχει ήδη δρομολογήσει την ένταξη του συγκεκριμένου έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Ένα έργο 140 εκατομμυρίων ευρώ, όπου το συνολικό κόστος που θα κληθούν να πληρώσουν οι Έλληνες πολίτες είναι περίπου 65 εκατομμύρια ευρώ. Υπάρχει όμως ένα μέγιστο ζήτημα πολιτικής ηθικής. Γιατί να χρυσοπληρώσουν οι Έλληνες πολίτες, ένα έργο το οποίο είναι κατηγορούμενο από την Ε.Ε. σε ένα κείμενο 17 σελίδων, με πάνω από 120 σημεία κατηγορίας; Ποιος νομιμοποιείται πολιτικά να προχωρήσει ένα τέτοιο έργο;
Την ίδια ώρα που συμβαίνουν αυτά στην Πελοπόννησο, σε μία άλλη περιοχή της Ελλάδας, στην Ήπειρο όπου το αντίστοιχο ΣΔΙΤ έχει ολοκληρωθεί, η ανάδοχος εταιρία κέρδισε πρωτόδικα περίπου 3,3 εκατομμύρια ευρώ (και μάλιστα έντοκα), τα οποία ζητά από την Περιφέρεια Ηπείρου, δηλαδή από τους πολίτες. Τι κοινό έχουν τα δύο αυτά ΣΔΙΤ; Και τα δύο τα ξεκίνησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- Οικολόγων Πράσινων και τα συνέχισε με τυμπανοκρουσίες η κυβέρνηση της Ν.Δ. Μάλιστα στην Ήπειρο, τον Σεπτέμβριο του 2019, ο σημερινός πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης το είχε χαρακτηρίσει έργο που είναι παράδειγμα προς μίμηση. Ίσως γιατί η ανάδοχος εταιρία είναι συμφερόντων ΤΕΡΝΑ, σημαντικό ποσοστό μετοχών της οποίας έχει ο πατέρας, της συζύγου, του Υπουργού Επικρατείας κ. Γεραπετρίτη. Έργα με τέτοιες εγγυημένες ποσότητες (και κέρδη) για τους ιδιώτες, δεν συνηθίζονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση…
Το Πράσινο Κίνημα, είναι το μοναδικό κόμμα που αντιτάχθηκε στα δύο αυτά έργα από την αρχή. Τεχνοκρατικά και πολιτικά δομημένα έχουμε εξηγήσει πολλαπλώς τη διαφωνία μας. Πρόκειται για έργα που είναι στην αντίθετη φιλοσοφία με τη διαλογή στην πηγή, επανάκτηση, επαναχρησιμοποίηση και που κατά την άποψη μας είναι υπερκοστολογημένα.
Πρώτα οι Συριζαίοι και οι Οικολόγοι Πράσινοι που ήταν στην τότε συγκυβέρνηση και έπειτα οι σημερινοί Νεοδημοκράτες του Μαξίμου , μας λοιδόρησαν για τον αγώνα που κάναμε. Ήρθε το πλήρωμα του χρόνου και οι εξελίξεις μας επιβεβαιώνουν πλήρως. Θα συνεχίσουμε να είμαστε δίπλα στους ενεργούς πολίτες και στις συλλογικότητες που αντιδρούν και αγωνίζονται.
Για το συγκεκριμένο θέμα, ο συμπρόεδρος του Πράσινου Κινήματος Κώστας Καλογράνης δήλωσε τα εξής: «Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν χρηματοδοτεί κατηγορούμενα έργα, που δεν θέλουν να θεραπεύσουν τις κατηγορίες τους. Είναι απαράδεκτο τέτοια έργα να τα πληρώνουν οι Έλληνες πολίτες από το υστέρημά τους. Το Πράσινο Κίνημα, στις επόμενες εκλογές, που θα πραγματοποιηθούν με το σύστημα της απλής αναλογικής, όποτε και αν γίνουν, θα συνεχίσει να δίνει τις μάχες του μέσα από τη Βουλή, ως Κοινοβουλευτικό κόμμα. Και τότε τίποτα δεν θα είναι το ίδιο, για τα καθεστωτικά συστημικά κόμματα που κυβερνούν…»