Ευχαριστώ πολύ κυρία Πρόεδρε.Κοιτάξτε το είπα και την άλλη φορά, για να μην μακρηγορώ,δεν θέλω να επαναλαμβάνομαι, έχουμε βεβαίως ως Ελληνική Λύση τους δικούς μας ενδοιασμούς κυρίως σε ότι αφορά το θέμα της ανάδειξης του πολιτισμού.
Να πω ότι αυτό που είχατε πει και την άλλη φορά, κυρία Πρόεδρε, ότι τριάντα δύο αναφορές γίνονται για την Ανατολική Μακεδονία η θέση μας είναι ότι από τη στιγμή που το διοικητικό μοντέλο -αυτή τη στιγμή- της αυτοδιοίκησης, του Καλλικράτη κρίνει ως ενιαία την περιφέρεια για να προλάβουμε -θα το έλεγα εγώ-αντιδράσεις από πλευράς εμπόρων, βιομηχανικών επιμελητηρίων, αγροτικών συλλόγων, αλλά και των ίδιων των περιφερειών,καλό θα ήταν να το δούμε ενιαία.
Είναιαναπόσπαστο κομμάτι που σίγουρα η Θράκη που είναι και το αντικείμενο της Επιτροπής μας είναι ο πυρήνας, αλλά δεν μπορούμε να αφήσουμε απ’ έξω τους δύο δορυφόρους, τη Δράμα και την Καβάλα. Άρα, λοιπόν, εκ των πραγμάτων επί του διοικητικού μοντέλου το πώς ακριβώς θα βγαίνουν αποφάσεις από το Περιφερειακό Συμβούλιο εφόσον η Περιφέρεια είναι Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης πρέπει να συμπεριληφθούν και αυτοί οι δύο νομοί με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους.
Το δεύτερο κομμάτι που είναι προς τη σωστή κατεύθυνση είναι ο πρωτογενής τομέας και κυρίως οι νέοι αγρότες. Αυτό που θα ήθελα να πω είναι να δώσουμε μία έμφαση και με τον κύριο Καιρίδη που βγήκε αυτό το πόρισμα και με τους άλλους φορείς. ΚυρίαΠρόεδρε, σίγουρα οι νέοι αγρότες θεωρούνται μέχρι 40 ετών εκ του νόμου. Άρα, σε αυτούς πρέπει να δώσουμε τα εχέγγυα να μείνουν στην περιοχή γιατί είναι οι μελλοντικοί μόνιμοι κάτοικοι του γεωγραφικού διαμερίσματος της Θράκης.
Μετις νέες καλλιέργειες που πρέπει να αναπτύξουν και μέσω ενός ΕΣΠΑ το οποίο θα δώσει μεγάλη βαρύτητα στον τομέα της αγροδιατροφής και κυρίως στο μεταποιητικό στάδιο. Θα θέλαμε μια καλύτερη συνεργασία πιο στενούς δεσμούς -το είπα και την άλλη φορά και ως Ελληνική Λύση το λέμε- με τα εμποροβιομηχανικά επιμελητήριαδιότι εκ του σύνεγγυς γνωρίζουν το πρόβλημα. Θαμπορούσαν να παίξουν έναν πιο ουσιαστικό ρόλο καθώς καταγράφουν μέσω του μητρώου επιχειρηματιών και τα ιδιαίτερα προβλήματα που υπάρχουν από επιχειρήσεις.
Γνωρίζουντο λόγο, γιατί στη δεκαετία του ’90, μεγάλες χαλκοβιομηχανίες και όχι μόνο δεν ορθοπόδησαν στην περιοχή ενόψει του ανταγωνισμού. Εδώ, βέβαια,εκφράζουμε τη διαφωνία για αυτό το forum που θα δημιουργηθεί με Βουλγαρία και Τουρκία.Για Εθνικούς λόγους, που τους ξέρετε πολύ καλά και δεν είναι της παρούσης θα λέγαμε ότι πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με την Τουρκία και κυρίως για εθνικούς λόγους και αλλοίωσης γενικότερα -θα λέγαμε- του πληθυσμού με προπαγάνδα η οποία γίνεται. ΗΒουλγαρία καθ’ ότι είναι μέλος χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρέπει να αδράξουμε κάποια προγράμματα όπως υπήρχαν τα διασυνοριακά τύπου interreg όπως το εκμεταλλεύτηκαν κάποιες περιοχές του νομού Έβρου.
Με την Τουρκία όμως τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά, το γνωρίζετε και εμείς,ως Ελληνική Λύση, έχουμε επιφυλάξεις και έχουμε μια αντίθετη άποψη για το πώς πρέπει να συμμετέχει η Τουρκία για πολλούς λόγους και κυρίως εθνικούς.
Θα ήθελα να τονίσω, κυρία Πρόεδρε, ότι καλό είναι αυτό το παζλ για την ανάδειξη γενικότερα όλων των πολιτιστικών στοιχείων στην περιοχή. Ως Ελληνική Λύση, όμως, για μία ακόμη φορά, μάλιστα το έθεσαως ερώτηση προς τον τότε Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας που συμμετείχε σε μια συνεδρίαση της Επιτροπής -βέβαια αυτό αποτελεί αντικείμενο επιστημονικού πεδίου και από τους επαΐοντες θα αποφασιστεί- ότι πρέπει να αρχίσουμε σιγά σιγά να καλλιεργούμε την πομακική γλώσσα ακόμη και στα σχολεία. Πρέπει να καταλάβουν οι Αχριάνες, οι Πομάκοι ότι δεν έχουν καμία σχέση με τους Τούρκους για να αλλάξει όλο αυτό το στάτους, όλη αυτή η νοοτροπία που υπάρχει στην περιοχή. Αυτό θα δώσει μια διαφορετική ρότα, μια διαφορετική, θα λέγαμε, άνθηση στην περιοχή και εκκίνηση προκειμένου οι επόμενες γενεές να είναι καλύτερα πληροφορημένες, να είναι ενήμερες. Να μην είναι ανενημέρωτοι οι νέοι πομακικήςκαταγωγής. Αυτό θα συμβάλει πάρα πολύ για να αποτινάξουμε μια προπαγάνδα που γίνεται από πλευράς του τουρκικού προξενείου για την αλλοίωση του πληθυσμού ενόψει της μουσουλμανικής μειονότητας που έχουμε στην περιοχή. Άρα, λοιπόν, στους Πομάκουςμια ιδιαίτερη βαρύτητα,όπως, είναι το λαογραφικό μουσείο της Ξάνθης, που μέσα το σχέδιο αυτό αναφέρεται, αλλά θα θέλαμε περισσότερο και σιγά σιγά να μπει ως πομακική γλώσσα με ένα λεξικό, κάτι για το οποίο έγιναν προσπάθειες να γίνει στο παρελθόν. Σιγά σιγά να το καλλιεργήσουμε και γιατί όχι και στο εκπαιδευτικό μας σύστημα όχι η τουρκική, η πομακική βρε αδερφέ, να το πω έτσι απλά, γιατί οι Πομάκοι είναι ένας στυλοβάτης στην περιοχή,είναι τελείως διαφορετικής θρακικής φυλής και πρέπει να μάθουν επιτέλους την ιστορία τους.
Και ένα τελευταίο διότι καταθέσαμε ως Ελληνική Λύση μία επίκαιρη ερώτηση για το θέμα των παλιννοστούντωνΕλληνοποντίων στην περιοχή. Απλά να ενημερώσω ότι η απάντηση από τον Υπουργό τον κ. Βεσυρόπουλοστην επίκαιρη ερώτηση που καταθέσαμε ως Ελληνική Λύση ήταν ότι θα υπάρχουν κάποιες διευκολύνσεις στους ανθρώπους αυτούς, διότι το ελληνικό κράτος δεν ήταν εντάξει, δεν είχαν, δηλαδή, την κρατική αρωγή στα δάνεια πρώτης κατοικίας. Για παράδειγμα σεένα δάνειο 39.000 ευρώ έπρεπε οι 21.000 ευρώ να καλυφθούν από το κράτος. Δεν έγινε αυτό. Μου υποσχέθηκε ο κ. Υπουργός ότι θα έχουν 120 δόσεις. Σε ό,τι αφορά τις διαταγές πληρωμής, γιατί είστε και νομικοί στην αίθουσα, επειδή έχει αλλάξει το νομικό καθεστώς και πάμε σε πλειστηριασμούς, ήδη 400 οικογένειες αυτή τη στιγμή στις Σάπες στη Ροδόπη έχουν σημαντικό πρόβλημα. Μου είπε ότι θα υπάρχει ο εξωδικαστικός συμβιβασμός με το νέο νομοθέτημα της κυβέρνησης προκειμένου να μην δίνουν πολλά χρήματα που δεν μπορούν οι άνθρωποι και αδυνατούν να τα δώσουν στο νομικό κόσμο, δηλαδή,στους δικηγόρους.
Από κει και πέρα,όμως, πρέπει να τονιστεί ότι από πλευράς των περιουσιακών στοιχείων που έχει η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης από το πρώην Ταμείο Υποδοχής Αλλοδαπών Ελλήνων, ότι εδώ δεν έχουμε μια απάντηση και καλό θα ήταν, κυρία Πρόεδρε, να το δείτε και εσείς αυτό το θέμα, διότι υπάρχουν περιουσιακά στοιχεία τα οποία με την κατάργηση του συγκεκριμένου Εθνικού Κέντρου Υποδοχής περιήλθαν στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, δηλαδή, περιήλθαν στο Β΄ βαθμό της αυτοδιοίκησης. Άρα καλό είναι να αξιοποιηθούν αυτά τα περιουσιακά στοιχεία προς όφελος των Ελληνοποντίων προκειμένου να πληρωθούν και κάποιοι ιδιοκτήτες που τους νοίκιαζαν σπίτια και εδώ και δεκαετίες είναι απλήρωτοι.
Όλο αυτό καταλαβαίνετε ότι δημιουργεί μια περιρρέουσα κατάσταση όχι απλά διαμαρτυρίας αλλά και απογοήτευσης στους Ελληνοποντίους και καλό θα ήταν αυτά τα αδέλφια μας τους Ελληνοποντίους , που αποτελούν ακρογωνιαίο λίθο για το ρόλο που θα παίξουν και μελλοντικά γιατί εγκαταστάθηκαν από την πρώην Σοβιετική Ένωση οι άνθρωποι αυτοί από τις αρχές της δεκαετίας του ΄90. Μιλάμε για σπίτια τα οποία δεν είναι βίλες το ξέρετε.
Αυτή ήταν η απάντηση του Υπουργού στην Επίκαιρη ερώτηση που καταθέσαμε ως Ελληνική Λύση και εκείνο που πρέπει να τονίσουμε είναι ότι πρέπει επιτέλους να αξιοποιηθεί στο έπακρο η περιουσία της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Έχουμε κάποιες επιφυλάξεις σε ορισμένα σημεία, κυρία Πρόεδρε. Την άλλη Τρίτη θα σας δώσουμε το τελικό πόρισμα, τα συμπεράσματά μας και τις δικές μας θέσεις.