Α. Α. Αλεξοπούλου | Ερώτηση κοινοβουλευτικού ελέγχου: “Αποκλεισμός των Βορείων προαστίων Αθηνών από την επέκταση του Μετρό (Γραμμή 4)”

ΕΡΩΤΗΣΗ

Της:  Αναστασίας – Αικατερίνης Αλεξοπούλου, Βουλευτού Β1΄ Βορείου Τομέα Αθηνών

Προς: Τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

ΘΕΜΑ: «Αποκλεισμός των Βορείων προαστίων Αθηνών από την επέκταση του Μετρό (Γραμμή 4)»

Κύριε Υπουργέ,

Σύμφωνα με τη Γενική περιγραφή της υπό κατασκευή Γραμμής 4 (σε σχήμα πετάλου – “U”) του Μετρό Αθηνών: “Το τρέχον Σχέδιο Ανάπτυξης Γραμμών Μετρό Αθήνας περιλαμβάνει τη Γραμμή 4, του Μετρό, Άλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμός-Φάρος-Μαρούσι, με τις επεκτάσεις της (α) προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη και (β) προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό.

Η Γραμμή 4, σχήματος «U», αποτελείται από 2 σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας, έχει συνολικό μήκος 38,2 χλμ., περιλαμβάνει 35 συνολικά σταθμούς και αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα, Α, Β, Γ, Δ και Ε:

Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,8 χλμ. και 15 σταθμούς) Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ. και 8 σταθμούς) Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ. και 3 σταθμούς) Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ. και 6 σταθμούς) Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ. και 3 σταθμούς)” (βλ. επίσημη ιστοσελίδα της “Αττικό Μετρό Α.Ε.”, https://www.ametro.gr/?page_id=8444).

Εκ των ανωτέρω, βλέπουμε ότι η νέα γραμμή έχει ως στόχο να καλύψει πυκνοκατοικημένες περιοχές των Αθηνών, που δεν διαθέτουν ιδιαίτερα τακτική συγκοινωνία, όπως π.χ. το Γαλάτσι και το Παγκράτι, με σημαντικές και πολυσύχναστες εγκαταστάσεις (νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, φυσικά και πολιτιστικά αξιοθέατα κλπ.). Είναι όμως σημαντικό, ταυτόχρονα, με την κάλυψη των ανωτέρω περιοχών από τη νέα γραμμή του Μετρό, να εξεταστεί η επέκτασή του και προς περιοχές που ανήκουν στα Βόρεια προάστια των Αθηνών, με στόχο την δημιουργία νέων σταθμών, που να εξυπηρετούν τους κατοίκους.

Ειδικότερα, κρίνοντας με βάση, τόσο τα πληθυσμιακά κριτήρια, όσο και τον αριθμό των κατά τόπους εγκαταστάσεων, είναι οπωσδήποτε αναγκαία η επέκταση του Μετρό και προς τις περιοχές της Νέας Φιλαδέλφειας, της Νέας Ιωνίας και του Ηρακλείου Αττικής, καθώς και άλλες όμορες, οι οποίες είναι εξίσου συμπυκνωμένες πληθυσμιακά, ενώ, τα περισσότερα σημεία τους δεν έχουν κατάλληλη πρόσβαση σε συγκοινωνιακά Μέσα.

Είναι σαφές ότι, με μία παρόμοια μελλοντική επέκταση μπορεί να επιτευχθεί η επιδιωκόμενη αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας σε μεγάλες οδικές αρτηρίες των περιοχών αυτών, το δε Μετρό Αθηνών θα είναι ακόμη πιο ολοκληρωμένο, εξυπηρετώντας, σε καθημερινή βάση, δεκάδες χιλιάδες νέους επιβάτες.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Ποια είναι η βάσιμη αιτία αποκλεισμού των περισσοτέρων Δήμων των Βορείων προαστίων Αθηνών από την κατασκευή της νέας Γραμμής 4, του Μετρό, αν και κρίνεται απαραίτητη η επέκτασή του και προς αυτές, έχοντας υπ’ όψη την τοπική ανθρωπογεωγραφία (πληθυσμός, χωροθέτηση, φυσικό περιβάλλον);
  2. Προτίθεσθε να επανασχεδιάσετε, σε προσεχή χρόνο, την Γραμμή 4, του Μετρό Αθηνών, επεκτείνοντάς την και προς τις περιοχές των Δήμων της Νέας Φιλαδέλφειας-Νέας Χαλκηδόνας, της Νέας Ιωνίας και του Ηρακλείου, όπως και στους όμορους αυτών Δήμους των Βορείων προαστίων των Αθηνών;

Η ερωτώσα βουλευτής

Αναστασία – Αικατερίνη Αλεξοπούλου

Προηγούμενο άρθροΣ. Καλαφάτης: “Μονόδρομος η στήριξη της πολύτεκνης οικογένειας”
Επόμενο άρθροΔημήτριος Μιχαηλίδης: “Κλιματική Κρίση, COP26 & εμείς …”