Ομιλία του βουλευτή Σερρών Κωνσταντίνου Μπούμπα

Για την αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός του ρυθμιστικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας του υπαίθριου εμπορίου, ρυθμίσεις για την άσκηση ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων και την απλούστευση πλαισίου δραστηριοτήτων στην εκπαίδευση, βελτιώσεις στην επιμελητηριακή νομοθεσία και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ)

Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κατ’ αρχάς να πω είναι πολύ θλιβερό βέβαια να βλέπεις το έδρανο άδειο μετά τον χαμό της Φώφης Γεννηματά. Εκφράζουμε τα συλλυπητήριά μας. Το δίδαγμα είναι ότι όλοι είμαστε πρόσκαιροι σε αυτόν τον μάταιο κόσμο, οπότε καλό θα είναι να βάλουμε ένα λιθαράκι και στην πολιτική ζωή του τόπου για το καλό του αύριο, για το καλό των παιδιών μας. Ας είναι ελαφρύ το χώμα που σκεπάζει τη Φώφη Γεννηματά. Αιωνία της η μνήμη! Αυτές οι στιγμές είναι δύσκολες για όλο το πολιτικό φάσμα.

Ως προς το συζητούμενο νομοσχέδιο, όταν καταθέσαμε σχετική επίκαιρη, κύριε Υπουργέ, στις αρχές Φεβρουαρίου ως Ελληνική Λύση, μας λέγατε να μην σας απαγορεύσουμε να συσκέπτεσθε. Βεβαίως και να συσκέπτεσθε. Λέγατε ότι δεν είναι καν σχέδιο νόμου τότε. Εμείς επιμείναμε ως Ελληνική Λύση και στις αρχές Φεβρουαρίου καταθέσαμε την επίκαιρη ερώτηση, γιατί ξέραμε το τι ακολουθεί, το τι έρχεται. Συναντηθήκατε πολλάκις με τους μικροπωλητές, με τους παραγωγούς, το ξανασυζητήσατε, το ζυμώσατε, δημιουργήσατε αντιδράσεις. Δεν είναι κακό, αλλά οι πολλές συναντήσεις γιατί; Δεν ξέρω. Δεν ήταν ξεκάθαρο το κλίμα; Μετράει το αποτέλεσμα.

Αυτό που λέμε εμείς ως Ελληνική Λύση είναι ότι είμαστε κάθετα αντίθετοι διότι με μαθηματική ακρίβεια θα αφανιστεί ο αγρότης παραγωγός. Και θα ήθελα τη δική σας επιχειρηματολογία για να μου πείτε ότι θα συμβεί κάτι διαφορετικό. Όσον αφορά την επίκαιρη ερώτηση που καταθέσαμε ως Ελληνική Λύση τον Φεβρουάριο, γιατί αφουγκραζόμασταν την αγωνία των παραγωγών και των μικροπωλητών, επαληθευόμαστε ως προς ποιο σημείο; Το μόνο που άλλαξε είναι ο φορέας διαχείρισης, οι πλειστηριασμοί και η φορολογική εν πάση περιπτώσει ενημερότητα για να δούμε ποιος έχει το μεγάλο εισόδημα. Κατά τα άλλα, όλα τα υπόλοιπα είναι ίδια.

Όσον αφορά το πώς θα προκηρύσσονται οι θέσεις, προσπαθείτε να χρυσώσετε το χάπι και από μία φορά τον χρόνο το κάνατε δύο φορές. Και θα περιμένει ο άλλος πότε θα δημιουργηθεί κενή θέση. Σε συνέντευξή σας που διάβασα τελευταία είπατε ότι δεν έχει τη μοριοδότηση, δεν χάνει τη θέση του, αλλά πάει σε άλλη λαϊκή αγορά. Μα χάνει έτσι την έννοιά της, τη φιλοσοφία της, τον σκοπό και τον στόχο η λαϊκή αγορά. Η λαϊκή αγορά -το ξέρετε πολύ καλά, έχετε και την εμπειρία- βασίζεται στη διαπροσωπική σχέση πωλητή και καταναλωτή. Χτίζεται αυτή η διαπροσωπική σχέση σε μία λαϊκή συνάθροιση, όπως είναι η λαϊκή αγορά, στην εκκλησία του δήμου, στο λαϊκό αυτό πανηγύρι, που θα χάσει την ουσία και τη σημασία του.

Κάνατε οι τελευταίες κυβερνήσεις τα μεγάλα πολυκαταστήματα, τα μεγάλα εμπορικά κέντρα. Ποιο ήταν το αποτέλεσμα; Έχει εξαφανιστεί ο μανάβης, ο ψαράς, ο κρεοπώλης. Μέχρι και ηλεκτρικές συσκευές και ρούχα πωλούν τα πολυκαταστήματα και τα μεγάλα σούπερ μάρκετ. Τα κάναμε όλα συγκέντρωση γενικότερα εξουσιών του εμπορίου. Χάνεται η ουσία.

Και λέω εγώ τώρα: Ποιος είναι ο σκοπός και ο ρόλος της λαϊκής αγοράς; Να προστατευτεί  ο παραγωγός. Πώς προστατεύεται; Λέτε να πουλήσει το 50% βάσει δηλώσεων ΟΣΔΕ. Ακούω  παραγωγό να λέει ότι βγάζει σαράντα τόνους μήλα τον χρόνο. Είναι δυνατόν να πουλήσει τους είκοσι τόνους μήλα στη λαϊκή αγορά; Δεν συνάδει. Αν χτυπηθεί από μια θεομηνία ή έχει ελαιόλαδο και το δώσει με συσκευασία ή βρει μια ευκαιρία, τι να κάνουμε; Να τον αποτρέψουμε;

 Κύριε Υπουργέ, επειδή είστε ιστορικός θα σας πω κάτι που νομίζω ότι το ξέρετε, αλλιώς ψάξτε το: Το 1929 δημιουργούνται οι λαϊκές αγορές επί Ελευθερίου Βενιζέλου. Είναι υπουργός ο Παναγιώτης Βουρλούμης και δήμαρχος της Αθήνας ο Σταύρος Πάτσης. Γίνεται το «έλα να δεις» με τους μεσάζοντες. Προσπαθούν να τους πείσουν να κατέβουν στη λαϊκή αγορά για να φύγουν οι μεσάζοντες οι οποίοι ρουφούν το αίμα του λαού, το αίμα του αγρότη, το αίμα του παραγωγού. Πείθονται. Ξεκινάει ο θεσμός των λαϊκών αγορών. Το 1931 δημιουργείται το Ταμείο Λαϊκών Αγορών. Ποιο είναι αυτό; Αυτό που ζητάνε και σήμερα οι άνθρωποι, να δημιουργηθεί ένας φορέας προκειμένου οι ίδιοι να λένε την άποψή τους. Στο άρθρο 5. Τι λένε οι άνθρωποι; Να έχουμε και εμείς λόγο, να έχουμε και εμείς άποψη, να δημιουργηθεί ένα Ταμείο Λαϊκών Αγορών ή μια Διεύθυνση Λαϊκών Αγορών.

Η επιστολή που έστειλε χθες ο κ. Τζιτζικώστας και κ. Πατούλης αυτό λένε, ότι είναι αδύνατο να ορθοποδήσουν οι λαϊκές αγορές κατ’ αυτόν τον τρόπο. Είναι αδύνατο. Πρέπει να δημιουργηθεί νομικό πρόσωπο όπου θα συμμετέχουν και οι ίδιοι οι παραγωγοί και οι μικροπωλητές και πολλά άλλα τα οποία χρήζουν τουλάχιστον διευκρίνισης. Λέτε να μπούμε -να τρέχει ο άλλος το πρωί- στην πλατφόρμα «e-Καταναλωτής».

Ως προς το άρθρο 41 παράγραφος 2 μου λέγατε την άλλη φορά: «Ανερυθρίαστα το λέτε αυτό; Ότι είναι χαμηλού πνευματικού επιπέδου;». Άλλο παιδεία, άλλο εκπαίδευση. Παιδεία έχουν οι άνθρωποι και θα σου δώσουν τις καλύτερες συμβουλές άνθρωποι στη λαϊκή γιατί έχουν ζυμωθεί στο πανεπιστήμιο της ζωής. Έχουν εμπειρία, είναι σοφοί, αλλά δεν έχει την εκπαίδευση ένας 50, 55, 60 χρονών να τρέχει με το λάπτοπ. Πρέπει να πάρει και το γιο του μαζί ή να πάρει τηλέφωνο να του δίνει οδηγίες πώς θα βάλει τις τιμές και τις ποσότητες στη λαϊκή αγορά.

Και ρωτώ: Είδατε ποτέ στη λαϊκή αγορά όσο περνάει η ώρα οι τιμές να ανεβαίνουν; Πάντα παίρνουν την κατιούσα. Διότι αυτό γίνεται στις λαϊκές αγορές. Ποια είναι η διαφορά τώρα του παραγωγού-αγρότη; Ο άνθρωπος δεν πουλάει κάτι συν ΦΠΑ συν κέρδος, όμως αποδίδει ΦΠΑ. Πουλάει για τα προς το ζην το αγγουράκι, το μαρουλάκι, τη ντομάτα του, αποδίδει όμως ΦΠΑ σε ό,τι αφορά τη χαρτοσακούλα που θα βάλει, τη νάιλον που καταργείται, σε ό,τι αφορά το πετρέλαιο που θα κινηθεί. Άρα, λοιπόν, είναι μια κατάσταση διαφορετική στη λαϊκή αγορά από τον απευθείας παραγωγό.

Το θέμα, κύριοι, είναι ότι δεν γίνεται συζήτηση πώς με τη Συνθήκη ΓΚΑΤΤ που έχουμε υπογράψει εδώ και χρόνια θα προστατευθούν οι καταναλωτές από την αθρόα εισαγωγή που θα γίνεται, διαταράσσοντας το εμπορικό ισοζύγιο. Θα βλέπουμε πάλι μαϊντανό Μαλαισίας, θα βλέπουμε πατάτες Τουρκίας, Αιγύπτου, Τανζανίας, Μαδαγασκάρης ή δεν ξέρω από πού. Για αυτό κανείς δεν μιλάει, αλλά εδώ υπάρχει απτό παράδειγμα.

Η συγκέντρωση που γίνεται, όπως έγινε στα εμπορικά κέντρα, διαλύει επαγγέλματα, τα εξανεμίζει.

Λέτε τώρα για μοριοδότηση στον πτυχιούχο. Η δουλειά είναι ιερό πράγμα. Έχω κάνει ουκ ολίγες δουλειές και εγώ, όπως φαντάζομαι οι περισσότεροι, για βιοποριστικούς λόγους. Όμως, έτσι θα πείσουμε τον πτυχιούχο full brain που έφυγε στο εξωτερικό, «γύρνα πίσω να δουλέψεις μικροπωλητής στις λαϊκές αγορές»; Δεν είναι κακό, αλλά άλλο είναι το όνειρό του στο επίσταμαι που έχει εξειδικευτεί. Δεν τον φέρνουμε με αυτά τα μόρια, δεκαπέντε μόρια ο πτυχιούχος πανεπιστημίου, πέντε μόρια ο απόφοιτος λυκείου και αν δεν συγκεντρώσει τα μόρια, τον πετάμε στη διπλανή αγορά και άντε να δημιουργήσει ένα καινούργιο πελατολόγιο. Διότι τον πελάτη εύκολα τον βρίσκεις, δύσκολα τον κρατάς.

Το e-Καταναλωτής πού υπάρχει; Πείτε μου. Έχω ψάξει σε όλες τις λαϊκές αγορές του πλανήτη γη. Στον Καναδά, όπου υπάρχει υπαίθρια λαϊκή αγορά και έλεγα και στον Υφυπουργό, τον κ. Παπαθανάση, που έχει κάνει μεταπτυχιακό εκεί, ότι εκεί απαγορεύονται και τα αλκοολούχα ποτά; Στη Βαρκελώνη, προάστιο του Παρισιού, Γερμανία; Πείτε μου πού ισχύει.

Την άλλη φορά σας που σας το έλεγα, απαντήσατε ότι έχουν άλλα εισοδηματικά κριτήρια εκεί και άλλο κύκλο εργασιών οι Γάλλοι, οι οποίοι Γάλλοι τι κάνουν; Προστατεύουν τα τοπικά αγροτικά προϊόντα και δίνουν φοροαπαλλαγές της τάξεως του 0,20% μέχρι και εισόδημα 43.000 ευρώ. Άλλο το βιοτικό επίπεδο να το δεχθώ εν μέρει, αλλά τους δίνουν και τα εχέγγυα, τα κίνητρα για να παραμείνει η λαϊκή αγορά ως έχει, να μη χάσει τη φιλοσοφία της, αυτή τη διαπροσωπική σχέση.

Διότι η λαϊκή αγορά -πρέπει να το καταλάβουμε όλοι- είναι ένας «Προκρούστης» κοινωνικών προβλημάτων. Εκεί θα πεις τον πόνο σου, τη χαρά σου, θα μιλήσεις μαζί με τον παραγωγό που τον ξέρεις για μια ολάκερη ζωή.

Δεν είναι απλώς ένα εμπορικό κέντρο στο οποίο θέλετε κύριε Υπουργέ, κύριε Γεωργιάδη, να το μετατρέψετε, διότι θα χάσει την ουσία του. Με αυτά τα                        e-Καταναλωτής και τρέξε με τα λάπτοπ, τους υπολογιστές θα γίνει ένα ηλεκτρονικό μελλοντικά -θα το δείτε- εμπορικό δημοπρατήριο με προϊόντα εισαγωγής και θα εξαφανίσει τον μικρό αγρότη-παραγωγό. Διότι η ουσία είναι αυτή, να προστατευτεί ο παραγωγός. Πώς να προστατευθεί; Θα κρατηθεί το 50%-50%, η ισορροπία ανάμεσα στον παραγωγό και στον πωλητή, στον μικροπωλητή- αυτή είναι η ουσία και η σημασία- βιοτεχνικών ειδών.

Να σας πω τώρα για το επιτελικό κράτος. Τι έχετε κάνει; Έχετε υποβαθμίσει το δημοτικό συμβούλιο ως Κυβέρνηση. Δίνετε a priori εξουσίες στην Οικονομική Επιτροπή, η οποία Οικονομική Επιτροπή κρίνει ποια θέματα θα έρθουν στο δημοτικό συμβούλιο. Και ρωτώ εγώ, διότι η διαχείριση θα είναι στους δήμους: Δεν ελλοχεύει ο κίνδυνος να ανοίξει η πόρτα σε ιδιωτικούς φορείς διαχείρισης και μέσω μιας επιτροπής να μην έρχεται καν το θέμα αυτό χωροθέτησης λαϊκής αγοράς στους δήμους;

Όχι ότι οι δήμοι δεν έχουν κάνει λάθη. Εδώ μόνο για φοροεισπρακτικό λόγο έχουν κάποιες λαϊκές αγορές. Ούτε τουαλέτες δεν υπάρχουν. Δεν είναι μια διάκριση για τα δύο μητροπολιτικά κέντρα Αθηνών και Θεσσαλονίκης, όπου δίνετε τη δυνατότητα στην Περιφέρεια, ενώ στις υπόλοιπες λαϊκές να έχει τη διαχείριση η τοπική αυτοδιοίκηση του α΄ βαθμού. Είναι μια διάκριση.

Και πάμε τώρα στο επίμαχο άρθρο, που είναι βέβαια η συγκέντρωση εξουσιών σε ό,τι αφορά την ερμηνεία των υπουργικών αποφάσεων. Εκεί είναι το μεγάλο ζουμί. Πώς θα ερμηνεύονται οι υπουργικές αποφάσεις και τι συγκέντρωση εξουσιών μπορεί να έχετε εσείς και όσοι θα σας διαδεχθούν ως Υπουργό; Εσείς, δηλαδή, θα είστε αυτός που θα αποφασίζει για τα είδη που θα πωλούνται στις λαϊκές αγορές, για τους όρους διάθεσης των προϊόντων, σύμφωνα με το άρθρο 53, για τους όρους δραστηριοποίησης; Τι κρεοντική εξουσία είναι αυτή;

Αυτό για μια ακόμη φορά δημιουργεί a priori μια αλαζονική εξουσία στον εκάστοτε Υπουργό. Δεν μιλώ προσωπικά για σας, αλλά και για όσους σας διαδεχθούν στο τιμόνι. Δεν γίνεται. Πρέπει να υπάρχει διαβούλευση και από τη στιγμή που οι άνθρωποι δεν θα είναι σε ένα νομικό πρόσωπο για να μπορέσουν να διαπραγματευτούν κάποια πράγματα, διότι εκ του σύνεγγυς θα ζουν βιοποριστικά, δεν θα εισακούγονται οι μικροπωλητές και οι παραγωγοί.

Τα πρόστιμα είναι εξοντωτικά. Δεν λέω για τις έκνομες ενέργειες. Υπάρχουν έκνομες ενέργειες, αλλά αυτά τα πρόστιμα πραγματικά τους αντιμετωπίζουν σαν τους μεγάλους φοροδιαφυγάδες και στο e-Καταναλωτής τι λένε οι άνθρωποι; Το κάνει το μεγάλο σουπερμάρκετ ή πρέπει να έχει κύκλο εργασιών 90 εκατομμύρια ευρώ για να μπει στην πλατφόρμα e-Καταναλωτής;

Η γυναίκα που πάει το πρωί στη λαϊκή, η μάνα σας, εσείς, η γιαγιά σας, ο παππούς ξέρει τις τιμές και πόσο έχουν τα καρότα και πόσο έχει το σέλινο, γιατί πάει χρόνια και κάνει και τη διαπραγμάτευση. Ξέρει ότι τα τρία ζευγάρια κάλτσες έχουν 3 ευρώ. Αφήνει να περάσει η ώρα, γυρνάει και λέει «δώσ’ τα μου με 2 ευρώ» και ο άλλος, γιατί δεν έκανε σεφτέ, τα δίνει. Έχει, όμως και τη χαρά της η λαϊκή αγορά. Είναι αυτή η λαϊκή συνάθροιση.

Για την ιστορία, επίσης, να θυμίσω ότι είχαμε δύο απόπειρες -ψάξτε το- το 1954 στη Λάρισα και το 1964. Τι προσπάθησαν να κάνουν; Διότι ιστορία διδάσκει, ο ρους της ιστορίας το δείχνει. Πήγαν να τις διαλύσουν. Ποιοι πήγαν να διαλύσουν τις λαϊκές αγορές; Οι μεγάλοι μεσάζοντες; Ποιοι είναι οι μεγάλοι μεσάζοντες σήμερα; Τα πολυκαταστήματα. Όταν αφανίζεται ο όρος «παραγωγός» και γίνεται «επαγγελματίας πωλητής», αυτός ο εκμοντερνισμός, η εμπορευματοποίηση της λαϊκής αλλού παραπέμπει. Και ποιος μου λέει εμένα αν ένα πολυκατάστημα δεν βαφτίσει έναν υπάλληλό του με τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών και ένα μπλοκάκι, να τον κάνει «επαγγελματία πωλητή» -το «παραγωγός» δεν υπάρχει- και να πουλάει νεωτερισμούς από ένα μεγάλο πολυκατάστημα «στρίβειν διά του αρραβώνος» στη λαϊκή; Ποιος το διαφυλάσσει αυτό;

Γι’ αυτό λέμε ότι η λαϊκή είναι ιερό πράγμα και το ξέρετε. Μη χαλάμε τον παραδοσιακό χαρακτήρα. Ακόμη και αυτή η χαρά που ξεκινάει ο άλλος να πάει και να πει ότι «την προηγούμενη εβδομάδα τόσο είχε τις ντομάτες, να δω πόσο τις έχει σήμερα» και αυτό είναι ένα κοντράστ συναισθημάτων που αλλάζει την ψυχολογία. Ουαί και αλίμονο αν χαθεί ο παραδοσιακός χαρακτήρας μιας λαϊκής αγοράς υπέρ του μικρού.

Δίνετε μια παράταση πέντε ετών για τις άδειες, αλλά δεν είναι η πανάκεια. Η πανάκεια θα ήταν να κατοχυρώσετε τον μικρό αγρότη, που προσπαθεί μέσω δηλώσεων ο ΟΣΔΕ, αλλά εκεί δεν είναι ποσότητα, αλλά είναι καλλιέργεια. Του λέτε ότι 50% με το στανιό πούλα, αλλιώς τι; Δεν γίνεται έτσι. Διαφυλάσσεις τον χαρακτήρα, βάζεις μέσα παραγωγούς-αγρότες. Το τονίζουμε και ως Ελληνική Λύση, υπερθεματίζουμε σε αυτό, διότι πρέπει τον πρωτογενή τομέα να τον στηρίξουμε. Και βγαίνουν κάποιοι περίεργοι τελευταία πριν ακόμη νομοθετήσουμε και τους λένε: Θέλετε να εγγραφείτε να γίνετε επαγγελματίες; Έκνομη ενέργεια, έξω από τον νομοθετικό κύκλο του Κοινοβουλίου. Εκμεταλλεύονται την κατάσταση για να τους κάνουν επαγγελματίες.

Και τους λέτε, κύριε Υπουργέ, ότι θα πάρουν λεφτά και από το Εθνικό Σχέδιο Περιφερειακής Ανάπτυξης, όπως λέγεται πλέον το ΕΣΠΑ. Όμως, πρέπει να τους πούμε ότι από φέτος, το 2021 μέχρι το 2027, το ΕΣΠΑ στο Πρόγραμμα «Αγροδιατροφή» και στο Πρόγραμμα «HORIZON EUROPE» χρηματοδοτεί τη μεταποίηση. Γι’ αυτό φωνάζουμε και ως Ελληνική Λύση ότι τα θεραπευτικά βότανα, τα αρωματικά φυτά, τα πάντα πρέπει να τυποποιηθούν. Δεν θα παίρνουν απλώς οι παραγωγοί από το πουθενά χρηματοδότηση μέσω του ΕΣΠΑ. Δεν τους λέτε την αλήθεια. Αγροδιατροφή είναι, μεταποιητικό στάδιο.

Αυτοί θα πάρουν λεφτά από το ΕΣΠΑ, δεν θα πάρει ο άλλος που βγάζει τα οπωρολαχανικά του χωρίς τυποποίηση. Δεν μπορεί να του δώσει το ΕΣΠΑ στο πρόγραμμα αγροδιατροφής, όπως υπάρχει ένα άλλο πρόγραμμα με ταμιευτήρες του βρόχινου νερού. Άντε να δούμε τι θα κάνουν.

Επίσης, αυτό με τις τροπολογίες, αυτό το καμουφλάζ παραλλαγή, αυτό είναι μέθοδος της σουπιάς να φέρνετε κάτι τροπολογίες μέσα σε θέματα που αφορούν λαϊκές, όπως είναι τα ΙΕΚ ή όπως είναι τα Εμποροβιομηχανικά Επιμελητήρια ή αυτό που ετοιμάζετε μεθαύριο στο νομοσχέδιο του Υπουργού κ. Καραμανλή όπου έρχεται τροπολογία, η οποία τι λέει ενόψει της covid; Θα έχουμε ανακύκλωση θέσεων του ιατρικού προσωπικού. Ανοίγουμε πόρτα και για τους γιατρούς και δεν θα γίνουν νέες προσλήψεις. Το ξέρει ο κόσμος αυτό; Έχετε δει, κύριοι συνάδελφοι, την τροπολογία που έρχεται μεθαύριο Τετάρτη χωμένη κι αυτή εκεί μέσα; Έτσι δουλειά δεν γίνεται.

Τα Εμποροβιομηχανικά Επιμελητήρια πρέπει να έχουν έναν άλλο ρόλο και να μην είναι μόνο γνωμοδοτικού – συμβουλευτικού χαρακτήρα. Το επιχειρείν στην περιφέρεια είναι ο συνδετικός κρίκος. Δεν μπορεί να έρχονται τέτοια σημαντικά θέματα, όπως είναι τα ΙΕΚ ή όπως είναι θέματα που άπτονται της κυρίας Κεραμέως και του Υπουργείου Παιδείας ή αυτό με τα Εμποροβιομηχανικά Επιμελητήρια μέσα στις λαϊκές αγορές.

Υπάρχει βέβαια μια σειρά από άρθρα τα οποία έχουμε  τις αντιρρήσεις μας, ήμασταν κάθετοι από τον Φεβρουάριο.

Και για να μην ξεχνιόμαστε, και δεν είναι μομφή, κύριε Υπουργέ, αλλά πολύ φοβάμαι, επειδή οι εισπρακτικές εταιρείες αλωνίζουν, φοβάμαι μη μεθαύριο παίρνει καμιά εισπρακτική εταιρεία στη λαϊκή και λέει στον κόσμο «Πλήρωσες ημερήσιο ανταποδοτικό τέλος; Γιατί χρωστάς δύο μηνιάτικα».

Και να σας θυμίσω ότι εσείς 28 Απριλίου του 2011 μαζί με τον ομοϊδεάτη σας τότε και Υπουργό σήμερα, τον κ. Πλεύρη, στο ΛΑΟΣ, είχατε καταθέσει ερώτηση για τις παραβιάσεις των εισπρακτικών εταιρειών απέναντι στον κόσμο.

Ελπίζω αυτό με τις εισπρακτικές εταιρείες, κύριε Γεωργιάδη, -scripta manent, εδώ είναι η ερώτησή σας και καλά κάνατε τότε- αλλά αυτό τον έλεγχο παρακαλώ με τις εισπρακτικές εταιρείες να παίρνουν τηλέφωνο τον συνταξιούχο ή τον άνεργο και να του λένε «χρωστάς ΔΕΗ 50 ευρώ, πλήρωσέ την», αν πάθει αυτός ο άνθρωπος κάτι, ανεβεί η πίεση, το ζάχαρο, η καρδιά και βρεθεί στο νοσοκομείο, ως αρωγός το κράτος πού  είναι; Με την εισπρακτική που παίρνει μπόνους για τα τηλέφωνα που κάνει σε ώρες οι οποίες δεν έχει κατάλληλες; Εσείς τα καταθέσατε τότε και παρακαλώ να τα τηρήσετε.

 

Προηγούμενο άρθροΝέες δράσεις στην ΠΚΜ για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις και την κυκλική οικονομία στο πλαίσιο του προγράμματος CESME+
Επόμενο άρθροΧαιρετισμός του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην ημερίδα της Διαρκούς Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής με θέμα «Διαχείριση των χρόνιων νοσημάτων και προαγωγή του προσυμπτωματικού ελέγχου μετά την πανδημία COVID-19»