Γονείς-Εκπαιδευτικοί σε ΣΥΝΑΓΕΡΜΟ!
Σχέδια αποδόμησης της ειδικής αγωγής με «εξοικονόμηση προσωπικού» στις δομές της ειδικής εκπαίδευσης
Το συγκροτημένο σχέδιο που «πετσοκόβει» τα κενά βρίσκεται σε πλήρη εφαρμογή αυτές τις μέρες από το ΥΠΑΙΘ και την κυβέρνηση της ΝΔ. Σειρά πήρε και η Ειδική Αγωγή με την «εξοικονόμηση προσωπικού» (ειδικοί παιδαγωγοί, ΕΒΠ και σχολικοί νοσηλευτές). Μετά την απαράδεκτη εγκύκλιο υπηρεσιακών μεταβολών-τοποθετήσεων, οι Διευθύνσεις και τα δοτά υπηρεσιακά συμβούλια σε εντεταλμένη υπηρεσία, μετά από προφορική οδηγία, βάζουν πλαφόν τους 2 εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης ανά σχολική μονάδα, ομαδοποιούν τις ανάγκες σε σχολικούς νοσηλευτές και ΕΒΠ.
Το ΥΠΑΙΘ και η Κεραμέως, ζητά να πουν ψέματα και να εξαφανίσουν από ολόκληρη τη χώρα χιλιάδες εγκρίσεις των ΚΕΣΥ, οδηγώντας έτσι σε ακύρωση και των ίδιων των ΚΕΣΥ, χιλιάδες παιδιά με αυτισμό, σύνδρομα Down, Williams, νοητική στέρηση, κινητικές αναπηρίες κ.λπ., οδηγώντας στην απόγνωση χιλιάδες οικογένειες, εκπαιδευτικούς, σχολεία, με σκοπό να γίνουν πελάτες στις ιδιωτικές δομές ειδικής αγωγής! Απαιτεί να ΜΗ δηλωθούν όλα τα κενά παραβιάζοντας ολόκληρη τη νομοθεσία και φυσικά την επιστήμη και τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα.
« Δεν πρόκειται για μειωμένες προσλήψεις απλά, ΑΛΛΑ
για εξαφάνιση εντελώς των κενών που αντιστοιχούν σε ανάγκες»
Η αντιεκπαιδευτική κυβερνητική πολιτική θυσιάζει την εκπαιδευτική διαδικασία και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο βωμό των περικοπών διευρύνοντας τους κόφτες για προσλήψεις προσωπικού με βάση τις ανάγκες των μαθητών.
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ» ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ.
ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ!
Η κυβέρνηση της ΝΔ υλοποιεί πλήρως το σχέδιο ΕΕ-ΟΟΣΑ για μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού από τις κρατικές δαπάνες και προϋπολογισμό, που οδηγούν στην ιδιωτικοποίηση-εμπορευματοποίηση, με δούρειο ίππο την Ειδική. Αγωγή. Μετά την οδηγία του Γαβρόγλου-ΣΥΡΙΖΑ στις Διευθύνσεις για πλαφόν σε ΕΒΠ και σχολικούς νοσηλευτές (31/8/2018, αρ. πρωτ. 141536/Ε4), η Κεραμέως επεκτείνει την αντιδραστική κατεύθυνση και στις παράλληλες στηρίξεις. Την προσπάθεια περικοπής των παράλληλων στηρίξεων εφάρμοσε και ο ΣΥΡΙΖΑ, παρότι δηλώνονταν όλα τα κενά, με το μοίρασμα των εκπαιδευτικών σε τρεις και τέσσερις μαθητές, νομοθέτησε την συμπλήρωση ωράριό των εκπαιδευτικών της γενικής αγωγής σε μαθητές που είχαν ανάγκη παράλληλης στήριξης, ενώ δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις μαθητών που υποστηρίζονταν από δύο ή τρεις εκπαιδευτικούς!
Επιμένουν να μετατρέπουν τις ποιοτικές ανάγκες της εκπαίδευσης (δομές, προσωπικό και δικαιώματα), σε αριθμούς μέσα από υπολογιστικές νόρμες, στην κατεύθυνση των περικοπών, χωρίς κανένα παιδαγωγικό κριτήριο, αδιαφορώντας για τις διαγνώσεις και τις αυξημένες ανάγκες των μαθητών μας, ιδιαίτερα μετά από τη διετία τηλ-«εκπαίδευσης».
Με την εφαρμογή του σχεδίου τους, εκατοντάδες μαθητές/τριες με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, μένουν με ελλιπή ή και χωρίς μαθησιακή υποστήριξη τη νέα χρονιά, ενώ αντίστοιχα συνάδελφοι/ισσες που υπηρετούν το Δημόσιο Σχολείο πετιούνται εντελώς εκτός, με τις προσλήψεις αναπληρωτών να φτάνουν στο μισό σε πολλές Διευθύνσεις.
Η εικόνα των σχολείων την επόμενη μέρα θα θυμίζει «πίστα συγκρουόμενων», με τους εκπαιδευτικούς να τρέχουν πανικόβλητοι πίσω από ωράρια λάστιχο για να καλύψουν τις ανάγκες των μαθητών, διαλύοντας παράλληλα κάθε εργασιακό κεκτημένο. Κάθε σχολείο που έχει 3, 4, 5, 6, 7 τμήματα με παιδιά με αναπηρίες θα έχει μέχρι δυο εκπαιδευτικούς παράλληλης να μοιράζονται στα τμήματα και στα παιδιά αυτά, ενώ οι επιπλέον ανάγκες σε παράλληλες που θα προκύψουν μετά τη λήξη της προθεσμίας του Οκτωβρίου για νέες αιτήσεις παράλληλης, θα εξαϋλωθούν, δεν θα ληφθούν υπόψιν.
Η απαξιωτική και ασφυκτική αυτή κατάσταση οδηγεί συντεταγμένα στη λύση του ιδιωτικού τομέα, μέσα από ιδιωτικές παράλληλες στηρίξεις, με το βάρος να φαντάζει δυσβάσταχτο-απαγορευτικό για τη λαϊκή οικογένεια.
Είναι επικίνδυνοι. Μετά τη συρρίκνωση του ΕΣΥ και κάθε δημόσιας κοινωνικής υπηρεσίας σε συνέχεια των προηγούμενων κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ/ΠΑΣΟΚ, συνθλίβουν κάθε δικαίωμα στην εκπαίδευση, ιδιαίτερα των μαθητών που έχουν αυξημένες ανάγκες, προς όφελος της κερδοφορίας του κεφαλαίου και σε βάρος των εργατικών συμφερόντων. Ειδικά σε μια περίοδο όπου βασική υποχρέωση θα έπρεπε να είναι η εξασφάλιση στο μέγιστο των μορφωτικών και υγειονομικών συνθηκών, επιλέγουν να χτυπήσουν τη δημόσια εκπαίδευση.
Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν θα το επιτρέψει! Κάθε απόπειρα να θυσιαστούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στον βωμό των δημοσιονομικών δεικτών θα βρει απέναντί του το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα, γονείς και μαθητές!
Κανένας/μιά μαθητής/τρια να μη θυσιαστεί.
Κανένας/μιά εκπαιδευτικός να μην πεταχτεί οριστικά στην ανεργία.
Καταγγέλλουμε το ΥΠΑΙΘ για απόκρυψη των πραγματικών κενών, για υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και παραβίαση των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών σε νηπ/γεία και δημοτικά σχολεία με στέρηση της πλήρους παράλληλης στήριξης που έχουν εγκριθεί από τα ΚΕΣΥ αλλά πλέον και για τους υγειονομικούς κινδύνους που εμπεριέχει η επιλογή αυτή.
Να αποσυρθεί/μην εφαρμοστεί ο κόφτης στις ανάγκες των μαθητών με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Οι ανάγκες μας δεν διαπραγματεύονται.
Να δοθούν ΤΩΡΑ όλα τα κενά και ακόμη περισσότερα για την υπεράσπιση στην πράξη των μορφωτικών αναγκών των μαθητών και των εργασιακών των εκπαιδευτικών. Ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για κάθε μαθητή που χρίζει παράλληλης. Στελέχωση των σχολείων με ΕΒΠ, σχολικούς νοσηλευτές σύμφωνα με τις ανάγκες.
Να πραγματοποιηθούν οι προσλήψεις σε μία φάση, πριν την έναρξη των μαθημάτων, όλων των αναπληρωτών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση σε εκπαιδευτικούς ΕΕΠ και ΕΒΠ όλων των κλάδων και ειδικοτήτων.
Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση ΤΩΡΑ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. ΟΧΙ στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
Κατάργηση του νόμου 4589/19 (προσοντολόγιο). Να προσμετρηθεί όλη η προϋπηρεσία της περσινής και φετινής σχολικής χρονιάς.
Ίδρυση και στελέχωση των δημόσιων δωρεάν δομών διάγνωσης, αξιολόγησης, υποστήριξης, ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και όλων των διαπιστευμένων δημόσιων φορέων για την έκδοση διαγνώσεων (ιατροπαιδαγωγικά κέντρα και δημόσια νοσοκομεία) με το αναγκαίο ΜΟΝΙΜΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ.
Πρώιμη παρέμβαση, ίδρυση ΤΕ σε κάθε σχολείο και νηπιαγωγείο, με απαραίτητο εξοπλισμό και εποπτικό υλικό, στελέχωση των σταθερών δομών με μόνιμο προσωπικό. Δημιουργία και δεύτερου ΤΕ ανάλογα με τις ανάγκες.
Κατάργηση όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων που διαλύουν την ειδική αγωγή και εκπαίδευση.
- Καλούμε σε άμεσες κινητοποιήσεις των ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ σε κάθε Διεύθυνση.
- Μπλοκάρουμε μαχητικά κάθε διαδικασία μέχρι την απόσυρση της οδηγίας.
- Καλούμε τους Συλλόγους, ΕΛΜΕ να οργανώσουν άμεσα παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπ. Παιδείας την Πέμπτη 26/8 στις 10:30 π.μ., πριν από την ανακοίνωση της Α΄ φάσης προσλήψεων αναπληρωτών, στην παραπάνω κατεύθυνση.
- Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να καταγγείλει τη διαδικασία, να καλέσει σε παράσταση διαμαρτυρίας την Πέμπτη 26/8 στις 10:30 π.μ., για τη μη υλοποίηση/απόσυρση της οδηγίας.
Ανυποχώρητος αγώνας για την Παιδεία και την Κοινωνία των αναγκών μας