ΟΜΙΛΙΑ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΣΕΡΡΩΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΜΠΟΥΜΠΑ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ σχέδιο νόμου του Υπουργού Επικρατείας: «Εθνική Αρχή Προσβασιμότητας, Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής και Τεχνοηθικής».
Σήμερα πάμε να ψηφίσουμε λοιπόν μία Αρχή και δύο Επιτροπές, για μία ακόμη φορά ανεξάρτητες αρχές και δεν ξέρουμε πόσο θα πληρώσει το μάρμαρο ο ελληνικός λαός. Σε ό,τι αφορά την προσβασιμότητα για τα άτομα με αναπηρία, εμείς ως Ελληνική Λύση είχαμε προτείνει να υπάρχει μητρώο και ευτυχώς εισακουστήκαμε και η πρότασή μας έγινε αποδεκτή και από την κ. Αλεξοπούλου τότε, τη Βουλευτή μας, όπου επιτέλους έχουμε ένα μητρώο για να ξέρουμε ακριβώς και ποια θα είναι η κάρτα αναπηρίας, για να μπορούν αυτά τα άτομα, και με την πρόταση τη δικιά μας, της Ελληνικής Λύσης, να κοινωνικοποιηθούν.
Είναι αδιανόητο, όμως, σήμερα να μιλάμε για ανθρώπινα δικαιώματα και να μην ξέρουμε πόσοι άστεγοι υπάρχουν στην Ελλάδα, που ψάχνουν απεγνωσμένα να επιβιώσουν στους κάδους απορριμμάτων. Γιατί το λέω αυτό; Διότι το Σύνταγμα ορίζει και την ελευθερία-δικαίωμα του ανθρώπου στη στέγη και στην τροφή. Είναι αδιανόητο λοιπόν να μην γνωρίζουμε πόσους αστέγους έχουμε και προτρέπουμε ως Ελληνική Λύση να κάνετε ένα μητρώο αστέγων, να ξέρουμε πόσοι είναι οι άστεγοι Έλληνες στους δρόμους και στα παγκάκια.
Μιλάτε για τη βιοηθική, έναν όρο που θεσπίστηκε το 1971 για να μπορούν οι θετικές επιστήμες να είναι στην υπηρεσία των κοινωνικών αξιών. Τι να την κάνεις την τεχνοηθική και τη βιοηθική, όταν δεν υπηρετεί τον άνθρωπο; Άρα εκεί λοιπόν πρέπει να βάλουμε φραγμούς, γιατί ο άνθρωπος δεν είναι πειραματόζωο. Όταν σας λέμε στην Ελληνική Λύση ότι το σώμα και η ψυχή είναι του ανθρώπου και για το θέμα των εμβολίων άλλα μας λέτε. Να, λοιπόν, εδώ που έρχεται το ατομικό δικαίωμα, η προστασία του ίδιου του ανθρώπου απέναντι σε πειράματα γενικότερα, μετά και από τη δίκη της Νυρεμβέργης το 1947, από τα ειδεχθέστατα εγκλήματα των Ναζί. Εκεί θεσπίστηκαν στην ιστορία τα ανθρώπινα δικαιώματα, τα οποία είναι αναπαλλοτρίωτα. Έτσι λέει το Σύνταγμα. Δεν υπάρχει απαλλοτρίωση των θεμελιωδών δικαιωμάτων του ατόμου και αυτό πρέπει να σεβαστούμε.
Μιλάμε τελευταία περί ηθικής. Εδώ έρχεται ο μεγάλος Ζαν Ζακ Ρουσσώ, ο οποίος έλεγε ένα διαχρονικό ρητό, που πρέπει και στις μέρες μας να το ξαναθυμηθούμε: Όταν κάποιος δεν μπορεί να διακρίνει την ηθική με την πολιτική, δεν κατανοεί ούτε τη μία έννοια ούτε την άλλη. Εδώ τώρα τι γίνεται; Αντί να έχουμε παραίτηση απευθείας για να μπορέσει να διαλευκανθεί μια υπόθεση, είναι αυτό που λέει ο κόσμος έξω, στην πιάτσα –για να το πω απλά- «Τη γραβάτα να φοβάσαι». Συμβαίνει όχι απλά και στα καλύτερα σπίτια, αλλά συνήθως εκεί συμβαίνει, στα καλύτερα σπίτια, στην ηθική που πρέπει να τη διαφυλάξουμε, γιατί αυτό είναι το πρότυπο που δημιουργούμε. Πού; Σε ένα Υπουργείο Πολιτισμού, που γαλουχεί χαρακτήρες και δίνει πρότυπα.
Αντί για τη βιοηθική όμως, κύριοι, θα μπορούσαμε εμείς να σας πούμε για τη γεωκτηνοτροφική. Τι θέλω να πω; Φτιάξτε επιτέλους και επιτροπές προς όφελος των μεροκαματιάρηδων Ελλήνων, για να μπορούν επιτέλους οι επιτροπές αυτές να είναι αρωγοί στην αγορά εργασίας. Έτσι θα ξαναφέρουμε τα παιδιά μας από το εξωτερικό. Δεν θα τα φέρουμε με ανεξάρτητες αρχές. Θα τα φέρουμε με ουσιαστικές ενέργειες που πρέπει να γίνουν, για να διευκολύνουμε πραγματικά την εύρεση εργασίας. Όχι ότι δεν χρειάζεται γενικότερα η έρευνα σε επιστημονικό επίπεδο, αλλά εδώ ελλοχεύει ο κίνδυνος για τα γενετικά τροποποιημένα προϊόντα, για το γενετικό υλικό του ανθρώπου. «Πάσα τε επιστήμη, χωριζομένη δικαιοσύνης και της άλλης αρετής, πανουργία τις, και ου σοφία φαίνεται», έλεγε ο Πλάτωνας. Ο Κυριάκος Βελόπουλος, να τον θυμίσω πάλι για τον Πρόεδρο, μιλούσε πριν χρόνια για τη MONSANTO, για τις τροποποιημένες εταιρείες, που έχουν σχέση, κύριοι, με τη βιοηθική. Διότι αν χάσουμε τον άνθρωπο από την τεχνολογία που εξελίσσεται, τότε η τεχνολογία θα είναι σε βάρος του ανθρώπου. Διακυβεύει και καταστρατηγεί προσωπικότητες, οντότητες και αυτά τα θεμελιώδη συνταγματικά δικαιώματα, που πρέπει να είναι αναπαλλοτρίωτα.
Τώρα πάλι φωτογραφικές προσλήψεις. Όταν δημιουργείς ανοιχτή πρόσκληση, χωρίς κρεοντισμό στην επιλογή, δηλαδή προσωποκεντρικά να αποφασίζει μόνο ο Πρωθυπουργός, ο οποίος τώρα θέλει να φέρει για να ανεβάσει, λέει, το «λιβέλο», το πολιτιστικό επίπεδο στη Βουλή, οι Ερινύες δεν είναι το ίδιο, η συνείδηση και οι τύψεις συνειδήσεως που έχουμε για επιλογή προσώπων. Πάλι φωτογραφικές διατάξεις για το πώς θα προσλαμβάνονται τα μέλη της Αρχής για την προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία και τις δύο Επιτροπές για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και για τη βιοηθική και για την τεχνοηθική που λέτε; Ανοιχτός διαγωνισμός και να πάει στη Βουλή, να ανοίξει η βεντάλια.
Ακούστε, αν μιλάμε για ηθική και ανθρώπινα δικαιώματα, δεν είναι ηθικό και καταστρατηγούνται τα ανθρώπινα δικαιώματα όταν καθυστερούμε σήμερα τους γέροντες να πάρουν σύνταξη και δεν έχουν πού την κεφαλήν κλίναι, όταν παίρνει ο κόσμος τηλέφωνα στα ασφαλιστικά ταμεία και δεν απαντούν, τα τηλέφωνα είναι νεκρά, όταν δεν τους εντάσσεις στα βαρέα και ανθυγιεινά, όταν αυτή τη στιγμή δεν λειτουργούν μηχανήματα στα νοσοκομεία και τον αναγκάζεις να πάει κάπου αλλού, στα ιδιωτικά κέντρα, αυτή είναι καταπάτηση ανθρώπινων, κοινωνικών δικαιωμάτων. Όταν διαλύονται οι οικογένειες για επαγγελματικούς λόγους, είναι –εντό εισαγωγικών- «ανήθικο». Γι’ αυτό πρέπει αυτήν τη στιγμή να προστατέψουμε γενικότερα την κοινωνία.
Καμία αναφορά δεν έγινε, ασχέτως, κύριοι, αν συμφωνείτε ή διαφωνείτε, στον κ. Βαθιώτη. Αυτά που είπε ο πανεπιστημιακός Καθηγητής Βαθιώτης -τον οποίο δεν γνωρίζω- ήταν σε βάθος. Δεν καταστρατηγείται το ανθρώπινο δικαίωμα της ελεύθερης βούλησης και φιλοσοφίας ενός ακαδημαϊκού, ο οποίος διαφωνούσε με όλο αυτό το αντισυνταγματικό που καταπατά τα ανθρώπινα δικαιώματα, κατά τον Καθηγητή Νομικού Ποινικού Δικαίου στο Δημοκρίτειο που παραιτήθηκε από μία ανώνυμη καταγγελία; Αυτό, κύριοι, δεν καταπατά τα ανθρώπινα δικαιώματα μιας προσωπικότητας, ενός ακαδημαϊκού, όπως είναι ο Καθηγητής Βαθιώτης; Γιατί το κάναμε πολιτική γαργάρα; Πού είναι οι πανεπιστημιακοί να πάρουν θέση; Πού είναι οι φοιτητές να πάρουν θέση; Πού είναι ο πολιτικός κόσμος;
Ασχέτως αν διαφωνούμε ή συμφωνούμε, ήταν καταπάτηση ανθρώπινου δικαιωμάτων ακαδημαϊκού καθηγητή στο πανεπιστήμιο, ο οποίος για δεκαέξι συναπτά έτη ήταν καθηγητής Ποινικού Δικαίου. Είναι αυτός που διδάσκει την ατομική ελευθερία, κατά το Σύνταγμα, και τον αναγκάσαμε να παραιτηθεί από μία ανώνυμη καταγγελία, γιατί κατηγορούσε την Κυβέρνηση για αυτό το λεγόμενο «ψηφιακό κλουβί» που ζούμε στις μέρες του lockdown και με την υποχρεωτικότητα του εμβολίου. Γιατί; Δεν μας άρεσαν οι απόψεις του; Τι ήταν; Κανένας τυχαίος; Για δεκαέξι χρόνια που ο Βαθιώτης δίδασκε Ποινικό Δίκαιο ήταν καλός; Σε ό,τι δεν είναι αρεστό, καταπατούμε το δικαίωμα ελεύθερης βούλησης;
Για να πάμε στο άρθρο 13. Έχετε βάλει μέσα για τα ανθρώπινα δικαιώματα ομοφυλόφιλους, Ρομά, λεσβίες, τρανσέξουαλ. Συγγνώμη, η Εκκλησία της Ελλάδος δεν έπρεπε να είναι μέσα; Υπάρχει κάποιος φόβος στην ορθόδοξη Εκκλησία; Δεν μιλάει στα ευλογητάρια για τα ανθρώπινα δικαιώματα; Εκατόν ενενήντα επτά σημεία σε μητροπόλεις στην Ελλάδα κάνουν συσσίτια σε κοινωνικά άπορους και αποκλεισμένους ανθρώπους, σε ανθρώπους που στερούνται τροφής και στέγης. Η Εκκλησία δεν έπρεπε να έχει και αυτή έναν συμβουλευτικό και γνωμοδοτικό χαρακτήρα;
Γιατί αυτός ο φόβος με την ορθόδοξη Εκκλησία που δεν την συμπεριλαμβάνετε, ενώ η ορθοδοξία μιλάει για ανθρώπινα δικαιώματα; Όπου μας συμφέρει στο να σπουδάζει παιδιά, να κάνει ξενώνες για άπορους ανθρώπους…
Έπρεπε να έχει άποψη και η Εκκλησία της Ελλάδος, διότι και στην Επανάσταση που γιορτάζουμε, ο Γρηγόρης δικαίως άναψε τη φλόγα. Θέλω να πω ότι η Εκκλησία, που αυτή τη στιγμή βοηθάει αναξιοπαθούντες, δεν είναι μέσα, κύριοι, στο άρθρο 13! Γιατί;
Σας ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Λινκ με το βίντεο της ομιλίας