Τα 128 Boeing 777 που υπάρχουν σε ολόκληρο τον κόσμο εξοπλισμένα με τον κινητήρα Pratt&Whitney PW4000, ο οποίος ανεφλέγη επάνω από το Κολοράντο σε αεροσκάφος της United Airlines, καθηλώθηκαν στο έδαφος, ανακοίνωσε σήμερα εκπρόσωπος της αμερικανικής αεροναυπηγικής εταιρείας.
Η αμερικανική εταιρεία αεροναυπηγικής «είχε συστήσει» την διακοπή των πτήσεων από χθες το βράδυ. Εκτοτε, οι εταιρείες που χρησιμοποιούν αυτό το μοντέλο αεροσκαφών που φέρουν τον κινητήρα Pratt&Whitney – η αμερικανική United Airlines, οι ιαπωνικές ANA και JAL, καθώς και η κορεατική Asiana Airlines – έχουν ήδη καθηλώσει στο έδαφος τα Boeing 777 που ανήκουν στον στόλο τους, ενώ η αμερικανική ρυθμιστική αρχή, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) ζήτησε την διεξαγωγή επιπλέον επιθεωρήσεων σε αυτού του τύπου τα αεροσκάφη. Η Εθνική Υπηρεσία Μεταφορών και Ασφάλειας των ΗΠΑ διεξάγει έρευνα για το περιστατικό.
«Οσο θα διαρκεί η έρευνα, συνιστούμε την διακοπή των πτήσεων των 69 αεροσκαφών 777 που βρίσκονται σε υπηρεσία και των 59 αεροσκαφών σε στοκ τα οποία είναι εξοπλισμένα με τους κινητήρες Pratt & Whitney 4000-112», αναφερόταν στην χθεσινή ανακοίνωση της Boeing.
Το Boeing 777-220 της United Airlines που είχε μόλις απογειωθεί από το Ντένβερ του Κολοράντο με προορισμό την Χονολουλού στην Χαβάη, μεταφέροντας 231 επιβάτες και 10μελές πλήρωμα, αναγκάσθηκε να επιστρέψει στο αεροδρόμιο αναφέροντας ανάφλεξη του δεξιού κινητήρα.
Το αεροσκάφος πραγματοποίησε επείγουσα προσγείωση στο αεροδρόμιο του Ντένβερ χωρίς να υπάρξουν τραυματισμοί. Κατά την πορεία του προς το αεροδρόμιο, βροχή συντριμμιών, ορισμένα μεγάλου μεγέθους, έπεσαν σε κατοικημένη περιοχή του προαστίου Μπρούμφιλντ του Ντένβερ, χωρίς να υπάρξουν τραυματισμοί, σύμφωνα με τις τοπικές αρχές.
Η εταιρεία Boeing αντιμετώπισε τα τελευταία χρόνια μεγάλα προβλήματα με ένα άλλο από τα μοντέλα της, το 737 MAX. Το αεροσκάφος καθηλώθηκε στο έδαφος από τον Μάρτιο 2019 έπειτα από δύο δυστυχήματα με 346 νεκρούς, της Lion Air στην Ινδονησία τον Οκτώβριο 2018 (189 νεκροί) και της Ethiopian Airlines τον Μάρτιο 2019 (157 νεκροί).
Επειτα από 20 μήνες απαγόρευσης των πτήσεων, μία τροποποίηση του λογισμικού του συστήματος ελέγχου πτήσης και την εφαρμογή νέων πρωτοκόλλων στην εκπαίδευση των πιλότων, το 737 MAX ετέθη και πάλι σε κυκλοφορία.
Η πανδημία Covid-19 και οι καταστροφικές της συνέπειες στις διεθνείς αεροπορικές μεταφορές έχουν προκαλέσει την ακύρωση εκατοντάδων παραγγελιών νέων αεροσκαφών.
ΑΠΕ-ΜΠΕ