ΘΕΜΑ: «Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ετήσιας διάρκειας, για την εκτέλεση εργασιών συνήθους συντήρησης, στο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. Μαλιακός – Κλειδί.»
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΗΜΑΘΙΑΣ
Α. Έχοντας υπόψη:
- Τις διατάξεις του άρθρου 52 Ν.2696/99 «Περί Κυρώσεως του Κ.Ο.Κ.», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει,
- Τις διατάξεις του άρθρου 17§3 του Ν.3212/03 «Άδεια δόμησης, πολεοδομικές και άλλες διατάξεις θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων»,
- Το υπ’ αριθμ. AMSA_ΥΡ_5080 από 10-12-2020 έγγραφο της «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.»,
- Το υπ’ αριθμ. ΛΕ/ΜΚ/00/12/24/141690 από 28-12-2020 έγγραφο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών/ Γεν. Γραμματεία Υποδομών/Διεύθυνση Δ17,
- Το υπ’ αριθμ. 4842/20/2742131 από 15-12-2020 έγγραφο του Τμήματος Τροχαίας Βέροιας,
- Την υπ’ αριθμ. 4847/20/2842195 από 30-12-2020 Αναφορά – Πρόταση Αστυνομικού Τμήματος Αλεξάνδρειας, με την οποία συνηγορεί στην έκδοση της παρούσας, στο τμήμα τοπικής του αρμοδιότητας, παράπλευρων οδών και κάτω διαβάσεων του Αυτοκινητόδρομου Π.Α.Θ.Ε.,
- Το υπ’ αριθμ. 94388 από 07-01-2021 έγγραφο-έγκριση της «ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΣ Α.Ε.»,
- Το υπ’ αριθμ. 4842/21/56596 από 08-01-2021 έγγραφο του Τροχαίας Βέροιας,
- Η από 08-01-2021 αλληλογραφία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με την «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.»,
- Το υπ’ αριθμ. 94568 από 13-01-2021 έγγραφο-έγκριση της «ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΣ Α.Ε.»,
- Την υπ’ αριθμ. 4842/21/94676 από 14-01-2021 Αναφορά – Πρόταση Τμήματος Τροχαίας Βέροιας, με την οποία συνηγορεί στην έκδοση της παρούσας, στο τμήμα της Εγνατίας Οδού, τοπικής του αρμοδιότητας,
και
Β. Αποβλέποντας στην ομαλή και ασφαλή διεξαγωγή της οδικής κυκλοφορίας, την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων και για ιδιαίτερους λόγους ασφαλείας, λόγω τακτικών εργασιών, ετήσιας διάρκειας, συνήθους συντήρησης στον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε. «Μαλιακός – Κλειδί»,
Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ο Υ Μ Ε
Άρθρο 1ο
Α. Στο τμήμα της Εγνατίας Οδού, από χ/θ 286,000 έως χ/θ 288,500 (Α/Κ Κλειδίου), κατεύθυνση από Βέροια προς Αθήνα:
- Την τοπική στένωση οδοστρώματος (όταν το εναπομείναν πλάτος κυκλοφορίας είναι τουλάχιστον 3,5 μέτρα) στον κλάδο εισόδου προς Π.Α.Θ.Ε. του Α/Κ Κλειδίου, καθημερινά από ανατολή έως δύση ηλίου.
- Τον αποκλεισμό του κλάδου εισόδου προς Π.Α.Θ.Ε. του Α/Κ Κλειδίου, με ταυτόχρονη εκτροπή της κυκλοφορίας μέσω εναλλακτικής διαδρομής, καθημερινά από ανατολή έως δύση ηλίου.
Β. Στο τμήμα της Εγνατίας Οδού, από χ/θ 286,000 έως χ/θ 288,500 (Α/Κ Κλειδίου), κατεύθυνση από Βέροια προς Θεσ/νίκη :
- Τον τοπικό αποκλεισμό της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ), καθημερινά καθ’ όλο το 24ωρο, και
- Τον εναλλάξ τοπικό αποκλεισμό της αριστερής μόνο ή της δεξιάς μόνο λωρίδας κυκλοφορίας, καθημερινά καθ’ όλο το 24ωρο,
Γ. Στο τμήμα της Εγνατίας Οδού, από χ/θ 274,500 έως χ/θ 276,000, κατεύθυνση από Βέροια προς Θες/νίκη:
- τον τοπικό αποκλεισμό της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ), καθημερινά καθ’ όλο το 24ωρο, σε περιπτώσεις εγκατάστασης εργοταξιακής πληροφοριακής σήμανσης,
- Τον αποκλεισμό της δεξιάς μόνο λωρίδας κυκλοφορίας, καθημερινά καθ’ όλο το 24ωρο, σε περιπτώσεις εγκατάστασης εργοταξιακής πληροφοριακής σήμανσης,
Δ. Στο τμήμα της Εγνατίας Οδού, από χ/θ 288,500 (Α/Κ Κλειδίου) έως χ/θ 276,200 (Α/Κ Νησελίου), κατεύθυνση από Θεσ/νίκη προς Βέροια:
- Τον τοπικό αποκλεισμό της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ), καθημερινά καθ’ όλο το 24ωρο, σε περιπτώσεις εγκατάστασης εργοταξιακής πληροφοριακής σήμανσης και
- Τον αποκλεισμό της δεξιάς μόνο λωρίδας κυκλοφορίας, καθημερινά καθ’ όλο το 24ωρο, σε περιπτώσεις εγκατάστασης εργοταξιακής πληροφοριακής σήμανσης,
Ε. Στα τμήματα παράπλευρων οδών & κάτω διαβάσεων Αυτοκινητόδρομου Αθήνας – Θεσσαλονίκης:
- Την τοπική στένωση οδοστρώματος (όταν το εναπομείναν πλάτος κυκλοφορίας είναι τουλάχιστον 5,50 μ.) ή εναλλακτικά, τον εναλλάξ τοπικό αποκλεισμό της λωρίδας κυκλοφορίας της μίας κατεύθυνσης, με ταυτόχρονη εκ περιτροπής κυκλοφορία των οχημάτων των δύο ρευμάτων από τη λωρίδα κυκλοφορίας της άλλης κατεύθυνσης, καθημερινά από την ανατολή έως τη δύση του ηλίου, στο ακόλουθο τμήμα των παράπλευρων οδών του αυτοκινητόδρομου:
Παράπλευρη Οδός | Οδικό Τμήμα | Χ/θ επί του αυτοκινητόδρομου | ||
Από | Έως | Αρχή | Τέλος | |
Δυτική | Χ.Θ. 471+000 | Χ.Θ. 469+800 (Γέφυρα Αλιάκμονα) | 471+000 | 469+800 |
- Την τοπική στένωση οδοστρώματος (όταν το εναπομείναν πλάτος κυκλοφορίας είναι τουλάχιστον 5,50 μ.) ή εναλλακτικά, τον εναλλάξ τοπικό αποκλεισμό της λωρίδας κυκλοφορίας της μίας κατεύθυνσης, με ταυτόχρονη εκ περιτροπής κυκλοφορία των οχημάτων των δύο ρευμάτων από τη λωρίδα κυκλοφορίας της άλλης κατεύθυνσης, καθημερινά από την ανατολή έως τη δύση του ηλίου, στην ακόλουθη κάτω διάβαση του αυτοκινητόδρομου:
Τύπος Διάβασης | Οδικό Τμήμα | Χ/Θ επί του αυτοκινητοδρόμου |
Κάτω διάβαση | Σύνδεση παράπλευρων οδών | 470+510 |
- Τον αποκλεισμό της παραπάνω κάτω διάβασης (εκτός των ορίων του ΚΕΠ), με ταυτόχρονη εκτροπή της κυκλοφορίας μέσω εναλλακτικών διαδρομών από τις εκατέρωθεν άνω και κάτω διαβάσεις του αυτοκινητόδρομου, καθημερινά από ανατολή έως δύση ηλίου.
Άρθρο 2ο
Α. Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από την έκδοσή της έως την 31/12/2021, εξαιρουμένων των περιόδων:
- από 12/03/2021 έως 16/03/2021
- από 24/03/2021 έως 28/03/2021,
- από 29/04/2021 έως 05/05/2021,
- από 18/06/2021 έως 22/06/2021,
- από 13/08/2021 έως 16/08/2021,
- από 27/10/2021 έως 31/10/2021,
- από 23/12/2021 έως 31/12/2021,
- καθώς και όλα τα Σαββατοκύριακα της καλοκαιρινής περιόδου από 19/06/2021 έως και 05/09/2021.
- Γίνεται μνεία ότι οι ακριβείς ημερομηνίες εκτέλεσης των εργασιών θα ορίζονται, κατά περίπτωση, από την «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.», λαμβάνοντας υπόψη τις κυκλοφοριακές συνθήκες την περίοδο εκτέλεσης των εργασιών και εφαρμόζοντας όλα όσα αναλυτικά αναφέρονται στο ανωτέρω με α/α 3 σχετικό έγγραφο.
- Επιπρόσθετα, η «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.» υποχρεούται σε έγγραφη ενημέρωση των κατά τόπους Τμημάτων Τροχαίας, σε εύλογο χρονικό διάστημα πριν την έναρξη των εργασιών για το είδος του αποκλεισμού, το είδος των εργασιών, το μήκος αποκλεισμού, τις εφαρμοζόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και τη χρονική διάρκειά τους.
Β. Κατά τη διάρκεια των ανωτέρω εργασιών, η εργοταξιακή σήμανση καθώς και τα μέτρα ασφάλειας που θα εφαρμόζονται, θα είναι σύμφωνα με τα συνημμένα σχέδια, τα οποία αναφέρονται στη διαδικασία AMSA – OM – OPR – OP -002 – ΣΗΜΑΝΣΗ ΕΡΓΩΝ του Εγχειριδίου Λειτουργίας της εταιρείας «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.», ενώ στις περιπτώσεις που δεν καλύπτονται από το Εγχειρίδιο Λειτουργίας, θα είναι βασισμένα στις Προδιαγραφές και Οδηγίες Σήμανσης Εκτελούμενων Έργων των Οδηγιών Μελετών Οδικών Έργων (ΟΜΟΕ – ΣΕΕΟ), σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων (ΔΜΕΟ/Ο/613/16-02-2011, ΦΕΚ 905, τ.Β΄ 20-05-2011), σήμανση η οποία εγκρίθηκε ως κατάλληλη προς εφαρμογή για τις ανωτέρω εργασίες και από την «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.».
- Η ανωτέρω έγκριση της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.». υφίσταται υπό την προϋπόθεση της έγκαιρης έγγραφης ενημέρωσης αυτής, για τον καλύτερο δυνατό συντονισμό κατά την τοποθέτηση και την άρση του εν λόγω εξοπλισμού της σήμανσης, από την «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.».
Γ. Η εγκεκριμένη σήμανση θα τοποθετείται και θα απομακρύνεται από τον ανάδοχο του έργου της «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.», με μέριμνα της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.»., εντός εδαφικής της αρμοδιότητας.
Δ. Επιπλέον, σύμφωνα με ανωτέρω α/α 3 σχετικό έγγραφο, θα εγκατασταθεί κατάλληλη εργοταξιακή πληροφοριακή σήμανση, επί του οδικού δικτύου της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.», με αναγραφόμενους προορισμούς, (κιτρινόμαυρου πλαισίου με αναγραφές ΑΘΗΝΑ και ΚΑΤΕΡΙΝΗ), η οποία θα παραμένει καλυμμένη εφόσον δε χρήζει λόγος εκτροπής της κυκλοφορίας και θα αποκαλύπτεται από την «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΕ», η οποία και θα συντηρεί την εν λόγω σήμανση, σε περίπτωση που απαιτηθεί έκτακτος αποκλεισμός της κυκλοφορίας του κλάδου προς Αθήνα, στο τμήμα του εν λόγω αυτοκινητοδρόμου, από τον Α/Κ Κλειδίου έως τον Α/Κ Ν. Αγαθούπολης – Μεθώνης, λόγω των εργασιών συντήρησης της Γέφυρας του ποταμού Αλιάκμονα. Ανωτέρω σήμανση εγκρίθηκε ως κατάλληλη προς εφαρμογή για τις ανωτέρω εργασίες και από την «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.» και θα τοποθετηθεί στις κάτωθι χιλιομετρικές θέσεις:
Α) χ.θ. 275+500 της Εγνατία οδού με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη,
Β) χ.θ. 276+000 της Εγνατία οδού με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη, Γ) χ.θ. 276+500 της Εγνατία οδού με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη.
Άρθρο 3ο
Οι παραβάτες της παρούσης διώκονται και τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 4, 5, 52, 103 και 104 του Ν.2696/1999 «Περί κυρώσεως του Κ.Ο.Κ.», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
Άρθρο 4ο
Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει με την δημοσίευσή της, σύμφωνα με το αρθ. 109 του Κ.Ο.Κ., την ανάρτησή της στο διαδίκτυο σύμφωνα με το Άρθρο 4 του Ν.3861/2010 και την τοποθέτηση της σχετικής σήμανσης και θα ισχύει έως την αποκατάσταση της οδού, τα δε οριζόμενα από αυτή μέτρα ισχύουν από την τοποθέτηση των σχετικών πινακίδων σήμανσης, εκτός εάν κατά το χρόνο ισχύς των παραπάνω μέτρων, η κυκλοφορία ρυθμίζεται με τροχονόμους.
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
Διονύσιος ΚΟΥΓΚΑΣ