Η νέα Αεροπορία Στρατού – ο σχεδιασμός της επόμενης 15ετίας για την επιχειρησιακή αναβάθμιση της

Του Λεωνίδα Σ. Μπλαβέρη  lsblaveris@gmail.com

Η νέα Αεροπορία Στρατού – Τι περιλαμβάνει ο σχεδιασμός της επόμενης 15ετίας για την επιχειρησιακή αναβάθμιση της

 

Τον πλήρη σχεδιασμό της Αεροπορίας Στρατού για την επόμενη 15ετία, δηλαδή μέχρι το 2030, αποκαλύπτουν αποκλειστικώς τα “ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ”.Ο σχεδιασμός αυτός “διαχειρίζεται το σήμερα, σχεδιάζει το αύριο και οραματίζεται το μέλλον”, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά υψηλόβαθμη στρατιωτική πηγή, στην οποία θέσαμε προς επιβεβαίωση τις πληροφορίες, και, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει ελικόπτερα NH-90, CH-47SD Chinook, Kiowa, αλλά και Μη Επανδρωμένα Αεροπορικά Οχήματα (UAV)! Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά.

hel c

Λίγο πριν από τα Χριστούγεννα του 2015, επανεκκίνησε με απόφαση του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Πάνου Καμμένου, το πρόγραμμα παραλαβής από την Αεροπορία Στρατού των μεταφορικών ελικοπτέρων NH-90, που τόσο πολλά είχε “ακούσει” από τον ίδιο τον υπουργό και ήταν η βασική αίτια της αποστρατείας ενός αρχηγού ΓΕΣ, του στρατηγού Χρίστου Μανωλά. Οι δύο πλευρές ήλθαν σε συμφωνία κυρίως με βάση τις νέες προτάσεις του ΥΠΕΘΑ, οπότε και λίαν συντόμως αναμένεται να υπογραφεί η “5η τροποποίηση” της αρχικής σύμβασης. Έως τώρα έχουν παραληφθεί 11 από τα 20 ελικόπτερα της αρχικής συμφωνίας, ενώ τα επόμενα τέσσερα αναμένεται να παραληφθούν εντός του μηνός, με πρώτο εξ αυτών και 12° στη σειρά το πρώτο από τα τέσσερα NH-90 SPEOPS (“Ειδικών Επιχειρήσεων”), που τόσο πολύ αναμένουν οι επίλεκτες Μονάδες Ειδικών Επιχειρήσεων και των τριών Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων. Η επανεκκίνηση έγινε αφού διαχωρίστηκαν το νομικό σκέλος και όσα θα διεκδικηθούν στα δικαστήρια από τους Γάλλους και αφορά πλέον την υλοποίηση της συμβάσεως.

Συντήρηση

Στις αρχές Φεβρουαρίου, επιτροπή του ΓΕΣ θα μεταβεί στις ΗΠΑ για να επιλέξει τα 15 CH-47SD Chinook που ζητήθηκαν από τους Αμερικάνους. Η επιλογή αυτή θα γίνει ανάμεσα απο τα ελικόπτερα της Αμερικάνικής Εθνοφρουράς, που έχουν πολύ λιγότερες ώρες και πολύ λιγότερη καταπόνηση από ο,τι τα αντίστοιχα της Αεροπορίας του Αμερικάνικου Στρατού, που απορρίφθηκαν. Τα προς επιλογή ελικόπτερα έχουν “γράψει” το καθένα από 1000 έως 3000 ώρες πτήσεως έκαστο, ενώ όλα έχουν υποστεί και εργοστασιακού επιπέδου συντήρηση μετά το 2007, όπως ακριβώς ζήτησε η ελληνική πλευρά από τους Αμερικανούς. Τον Απρίλιο αναμένεται να φτάσουν, όλα μαζί, τα πρώτα 10 από τα εγκριθέντα 15 ελικόπτερα Chinook και θα ακολουθήσουν περί το τέλος του χρόνου και τα υπόλοιπα πέντε, καθώς για αυτά αναμένεται, για τυπικούς λόγους, συμπληρωματική έγκριση απο το ΚΥΣΕΑ. Αξίζει να σημειωθεί, όπως μας έλεγε κορυφαία στρατιωτική πηγή, ότι το συνολικό κόστος του συγκεκριμένου προγράμματος για 15 ελικόπτερα Chinook είναι 120 εκατ. δολάρια από τα οποία τα 37 εκατ. αφορούν τα ελικόπτερα και τα υπόλοιπα 73 εκατ. το κόστος ανταλλακτικών και υποστηρίξεως για δύο Τάγματα Ελικοπτέρων Αεροπορίας Στρατού (ΤΕΑΣ), που θα δημιουργηθούν εκτός του υπάρχοντος – συνολικώς, δηλαδή, τρία ΤΕΑΣ με Chinook.

Από πλευρά επιχειρησιακής σχεδιάσεως, η συγκρότηση τριών ΤΕΑΣ με Chinook θα επιτρέψει την κατανομή τους σε τρεις κύριες βάσεις της Αεροπορίας Στρατού (Αλεξάνδρεια Ημαθίας ή Στεφανοβίκειο, Πάχη Μεγάρων και Ηράκλειο Κρήτης), καλύπτοντας ισάριθμους τομείς του ελληνικού αμυντικού συστήματος (Θράκη/Μακεδονία, Κεντρικό Αιγαίο,Δωδεκάνησα), είτε σε δύο βασικά σημεία (Κεντρικό Αιγαίο, Δωδεκάνησα), με δυνατότητα άμεσης μεταστάθμευσης σε τρίτο (Θράκη), αν απαιτηθεί.

Διαβάστε περισσότερα στο >>>>Προέλαση

Προηγούμενο άρθροΕστία Ρουμλουκιωτών Αλεξάνδρειας: Κοπή πίτας
Επόμενο άρθροΑ΄ ΕΚΑΣΚΕΜ (13η αγ.): Αποτελέσματα