Από την πρώτη στιγμή δημιουργήσαμε ένα «στρατηγείο» αντιμετώπισης της πρωτοφανούς κρίσης που πλήττει και τη χώρα μας και θέσαμε σε άμεση εφαρμογή τον σχεδιασμό μας για την υγειονομική, κοινωνική και οικονομική θωράκιση του δήμου μας.
Τρεις ήταν οι φάσεις αντίδρασης μας σχεδιάζοντας και υλοποιώντας την ασπίδα μας στην πανδημία του κορονοϊού. Στην αρχή όλα τα ζητήματα της πρόληψης σε σχέση με το δημόσιο χώρο, τους δημότες, το προσωπικό του Δήμου και τις διαδικασίες των υπηρεσιών και της λειτουργίας τους σε σχέση με την εξυπηρέτηση του κοινού. Στη συνέχεια το επόμενο βήμα του σχεδιασμού μας είχε να κάνει με την μέριμνα όλων όσων έχουν πληγεί και θα πληγούν από την νέα κατάσταση που ζούμε και θα ζήσουμε το ερχόμενο διάστημα. H υγειονομική θωράκιση του Δήμου είναι το επόμενο σημαντικό βήμα που ήδη σχεδιάζουμε και θα υλοποιήσουμε την επόμενη περίοδο.
Η πρώτη μας λοιπόν προτεραιότητα ήταν να κλείσουμε τους δημόσιους χώρους όπως το δημοτικό πάρκο της Νάουσας, το άλσος του Αγίου Νικολάου, τις παιδικές χαρές, τις αθλητικές εγκαταστάσεις για να συμβάλλουμε στην αποφυγή συγχρωτισμού των πολιτών. Επίσης, εστιάσαμε στην επιμελή απολύμανση όλων των δημοτικών κτιρίων, εφοδιάσαμε άμεσα το προσωπικό μας με μάσκες, γάντια και αντισηπτικά, δίνοντας παράλληλα μεγάλη βαρύτητα στον τομέα της καθαριότητας.
Προχωρήσαμε άμεσα στην ψηφιακή αναβάθμιση όλων των υπηρεσιών του δήμου για να διαφυλάξουμε την απρόσκοπτη και ομαλή λειτουργία τους. Καθιερώσαμε, λοιπόν, το ηλεκτρονικό κέντρο διαχείρισης αιτημάτων πολιτών «Φιλώτα». Πρόκειται για ένα από τα πιο καινοτόμα ψηφιακά συστήματα στην χώρα μας, μέσω του οποίου πραγματοποιείται η διεκπεραίωση κάθε μορφής αιτημάτων των δημοτών. Έτσι δίνεται η δυνατότητα σε όλους να αποφεύγουν την αυτοπρόσωπη παρουσία τους στις υπηρεσίες του δήμου για να επιλύσουν ζητήματα της καθημερινότητας τους.
Στον σταδιακό ψηφιακό μετασχηματισμό του δήμου μας αναμένεται να συμβάλει σημαντικά και το Πληροφοριακό Σύστημα Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Εγγράφων «ΙΡΙΔΑ» του υπουργείου Εσωτερικών, το οποίο πρόσφατα θέσαμε σε λειτουργία με στόχο την ταχύτερη και πιο αποτελεσματική λειτουργία των υπηρεσιών μας.
Ο δεύτερος άξονας του στρατηγικού μας σχεδιασμού ήταν αυτός της κοινωνικής μέριμνας και της αλληλεγγύης. Ενισχύσαμε, το πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι» με παροχή υπηρεσιών ειδών πρώτης ανάγκης και υπηρεσιών (τρόφιμα, φάρμακα, πιστοποιητικά κ.ά) σε ευπαθείς ομάδες, οργανώσαμε συσσίτιο για τους συμπολίτες μας, που ανήκουν ή βρέθηκαν στα αδύναμα κοινωνικά στρώματα αυτό το διάστημα και δώσαμε την δυνατότητα ψυχολογικής υποστήριξης σε όσους το έχουν ανάγκη.
Παρά τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο δήμος μας, πήραμε την γενναία απόφαση να στηρίξουμε τις επιχειρήσεις που έχουν πληγεί, με την απαλλαγή τους για διάστημα δύο μηνών και για όσο χρειαστεί από τις υποχρεώσεις τους προς τον δήμο για τα τραπεζοκαθίσματα και ταυτόχρονα μειώσαμε για δύο μήνες κατά 50% τα δημοτικά τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού για τις επιχειρήσεις.
Επιπλέον, δημιουργήσαμε μια πιλοτική και καινοτόμα ηλεκτρονική εφαρμογή για την σίτιση και την φροντίδα των αδέσποτων ζώων, που δίνει την δυνατότητα σε όλους τους δημότες να συμπράξουν.
Η ανταπόκριση των δημοτών και των εθελοντών στο κάλεσμα της δημοτικής αρχής να συνδράμουμε όλοι μαζί είναι συγκινητική. Στις κρίσεις, όπως αυτήν που βιώνουμε σήμερα, εμείς ως κοινωνία προσφεύγουμε στο «κράτα με να σε κρατώ» ενισχύοντας τον εθελοντισμό και τις δράσεις κοινωνικής αλληλεγγύης, αφήνοντας στο περιθώριο συμπεριφορές που παραπέμπουν στο «πάτα με να σε πατώ».
Η τοπική αυτοδιοίκηση καλείται να σηκώσει μεγάλο βάρος στην μάχη για την προστασία από την πανδημία του κορονοϊού και στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων που αυτή επιφέρει στις τοπικές κοινωνίες. Στον Δήμο Νάουσας εργαζόμαστε για την επόμενη μέρα και επικεντρώνουμε την προσπάθειά μας στην δημιουργία δομών και υπηρεσιών, που θα συμβάλλουν ουσιαστικά και μετά από την πρωτόγνωρη αυτή κρίση, στην βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας της ζωής των δημοτών μας.
Ακολουθεί το link της σχετικής δημοσίευσης: