Συναδέλφισσα, συνάδελφε
Σε καλωσορίζουμε και σου ευχόμαστε καλή δύναμη, τώρα που αναλαμβάνεις υπηρεσία.
Για μια ακόμα χρονιά, παρ’ όλες τις αντίξοες συνθήκες θα δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό ώστε να προσφέρουμε στους μαθητές μας όσα περισσότερα μπορούμε για την ολοκληρωμένη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους.
Από την πρώτη μέρα ερχόμαστε σε επαφή με τα σωματεία μας, τις επιτροπές αναπληρωτών, όπου λειτουργούν, τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ, έτσι ώστε η τοποθέτησή μας να γίνει με βάση την επιλογή μας και τη σειρά μοριοδότησής μας, προλαμβάνοντας αυθαιρεσίες της υπηρεσίας, αν τυχόν υπάρξουν.
Παλεύουμε για ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης!
Απαιτούμε από την κυβέρνηση:
• Παραχώρηση δημόσιων κτηρίων για τη στέγασή μας ή μίσθωση και επιδότηση ενοικίου εκεί που δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα.
• Δωρεάν μεταφορά από και προς το σχολείο.
• 50% έκπτωση για τη μεταφορά από και προς τον τόπο διαμονής μας σε όλα τα μέσα.
• Δωρεάν σίτιση.
Τα μέτρα στήριξης των αναπληρωτών, ειδικά από τη στιγμή που το κόστος διαβίωσης γίνεται δυσβάστακτο, δεν είναι πολυτέλεια ούτε «μαξιμαλισμός», όπως μας είπε χαρακτηριστικά η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας! Αποτελούν στοιχειώδεις προϋποθέσεις για να μπορούμε να εγκατασταθούμε σε μια περιοχή μακριά από τον τόπο κατοικίας μας.
Η σκέψη μας είναι στους χιλιάδες συναδέλφους που πάνω από έναν υπολογιστή περιμένουν να μάθουν αν, πού και πότε θα δουλέψουν φέτος, αφού και αυτή η κυβέρνηση δεν υλοποίησε το πάγιο αίτημά μας για κάλυψη της συντριπτικής πλειονότητας των κενών, που είναι ήδη γνωστά από το καλοκαίρι, στην Α φάση. Δε θα επιτρέψουμε ούτε ένας συνάδελφος να μείνει στον αέρα φέτος, καμία απόλυση αναπληρωτή, κανένα κενό ακάλυπτο, κανένας μαθητής χωρίς καθηγητή ή δάσκαλο!
Έχουμε βγάλει πλέον πολύτιμα συμπεράσματα από την πάλη μας όλο το προηγούμενο διάστημα και κυρίως από τις απεργιακές κινητοποιήσεις του Γενάρη ενάντια στο νόμο-έκτρωμα του Γαβρόγλου. Η λύση δε βρίσκεται στην εναλλαγή κυβερνήσεων, είναι ξεκάθαρο ότι η ΝΔ συνεχίζει και στην Παιδεία την πολιτική που υλοποίησε ο ΣΥΡΙΖΑ. Η κοινή τους στάση απέναντι στο καθεστώς ομηρείας που ζούμε τόσα χρόνια και στο δίκαιο αίτημά μας για μονιμοποίηση όλων, στην αξιολόγηση, στην κουτσουρεμένη Δίχρονη Προσχολική Αγωγή, στη συγκρότηση ολιγομελών τμημάτων, στο Νέο Λύκειο είναι χαρακτηριστική.
Η λύση δε βρίσκεται ούτε στις πλειοψηφίες των Ομοσπονδιών μας, αφού έδειξαν με τη στάση τους ότι δεν μπορούν και δε θέλουν να οργανώσουν την πάλη, αλλά ούτε και στις διάφορες ομάδες που λειτουργούν στο χώρο των αναπληρωτών, οι οποίες απέχουν από τις κινητοποιήσεις και περιορίζουν τη δράση τους σε διάφορες συναντήσεις με υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου, υπερασπιζόμενοι τα ατομικά τους συμφέροντα, με βάση την υποπερίπτωση στην οποία ανήκουν.
Η λύση βρίσκεται στην οργανωμένη δράση μας μέσα από τα σωματεία, τις επιτροπές αγώνα, την ενίσχυση των δυνάμεων της ΑΣΕ, που με τη στάση της στα σωματεία έχει δείξει ότι μπορεί να συμβάλει καθοριστικά ώστε να οργανωθεί η πάλη μας και να ενταθεί η αγωνιστική διεκδίκηση των δίκαιων αιτημάτων μας.
Διεκδικούμε αταλάντευτα εδώ και τώρα:
• Μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα για όλους! Μονιμοποίηση εδώ και τώρα όλων των συναδέλφων συμβασιούχων – αναπληρωτών. Καμία απόλυση!
• Μόνιμους διορισμούς των 33.000, τουλάχιστον, εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων που εργάστηκαν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση για να καλυφθούν οι στοιχειώδεις ανάγκες των σχολείων!
• Κατάργηση του ν. 4598/2019 για το νέο σύστημα «διορισμών και προσλήψεων», δηλαδή απολύσεων αναπληρωτών.
• Εξίσωση των δικαιωμάτων τους με των μονίμων και μέτρα στήριξής τους όσο παραμένουν αναπληρωτές, για να έχουν μία αξιοπρεπή διαβίωση (σίτιση, στέγαση, μετακίνηση). Δωδεκάμηνες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας για όλους τους αναπληρωτές.
• Μείωση αριθμού μαθητών ανά τάξη, επαναφορά του υπεύθυνου δασκάλου στο Ολοήμερο, 15 μαθητές ανά τμήμα για Νηπιαγωγεία και 20 στις υπόλοιπες τάξεις Δημοτικού και Γυμνασίου, ως 15 ανά κατεύθυνση και 10 ανά εργαστήριο.
• Κάλυψη όλων των αιτήσεων για Παράλληλη Στήριξη με έναν εκπαιδευτικό ανά παιδί. Λειτουργία παντού από την έναρξη της σχολικής χρονιάς των αναγκαίων Ειδικών Σχολείων, Τμημάτων Ένταξης και Τάξεων Υποδοχής και έναρξη αμέσως της Ενισχυτικής Διδασκαλίας και της ΠΔΣ.