Τα ελληνικά φρούτα «σαρώνουν» τις αγορές του κόσμου – Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας

Οι εξαγωγές φρούτων και λαχανικών παρουσιάζουν  μεγάλη ανάπτυξη τα χρόνια της οικονομικής κρίσης.

Δημήτρης Χριστούλιας
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Δημήτρης Χριστούλιας

Όπως προκύπτει από στοιχεία του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής και Διακίνησης Φρούτων, Λαχανικών και χυμών Incofruit Hellas από το 2009 έως το 2018 οι εξαγωγές φρούτων και λαχανικών, νωπών και μεταποιημένων αυξήθηκαν κατά 49,6% σε αξία και 55,3% σε ποσότητες. Σύμφωνα με τον ειδικό σύμβουλος της Incofruit Hellas Γιώργο Πολυχρονάκη οι εξαγωγές οπωροκηπευτικών αυξήθηκαν την τελευταία δεκαετία διότι είναι απολύτως προσαρμοσμένες στις επικρατούσες συνθήκες ανταγωνισμού ,αλλά διαθέτουν και το πλεονέκτημα ότι τα χαρακτηριστικά πολλών εκ των εξαγομένων προϊόντων υπερτερούν.

Παράγονται σε ένα περιβάλλον που είναι ακόμη καθαρό κάτω από τον μεσογειακό ήλιο και η ποιότητά τους είναι υψηλή, η διατροφική τους αξία είναι επίσης υψηλή, είναι ελεγμένα και πιστοποιημένα με το κατάλληλο μέγεθος, χρώμα, γεύση και φρεσκάδα και ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερα αυξημένες αξιώσεις του απαιτητικού καταναλωτή για  καλή εμφάνιση,  ομοιογενές χρώμα, χωρίς ελαττώματα, αλλά  και με θρεπτικά και υγιεινά οργανοληπτικά  χαρακτηριστικά».

Μάλιστα είναι αξιοσημείωτο ότι το 2018 οι εξαγωγές φρούτων και λαχανικών ανήλθαν στα 2,071 δισ. ευρώ και οι εισαγωγές στα 825,4 εκατ. ευρώ με το εμπορικό πλεόνασμα να ανέρχεται στο 1,246 δισ. ευρώ , αντισταθμίζοντας πλήρως το εμπορικό έλλειμμα που καταγράφεται στην κατηγορία κρεάτων και γαλακτοκομικών προϊόντων συνολικούς ύψους 1,232 δισ. ευρώ.

 Καλύτεροι πελάτες οι Ευρωπαίοι 

Οι περισσότερες εξαγωγές κατευθύνθηκαν στην Ρουμανία, την Βουλγαρία, την Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ολλανδία. Η Ελλάδα εξάγει μια ευρεία κλίμακα φρούτων εγχώριων προϊόντων όπως πορτοκάλια, καρπούζια, ακτινίδια, μανταρίνια και επιτραπέζια σταφύλια. Συνολικά, σύμφωνα με τον Γιώργο Πολυχρονάκη «από το σύνολο των εξαγωγών φρούτων και λαχανικών που πραγματοποιήθηκαν το 2018 το 68% κατευθύνθηκε σε ευρωπαϊκές χώρες και το 32% σε τρίτες χώρες ενώ το 2017 το 78% των προϊόντων οδηγήθηκαν σε ευρωπαϊκές χώρες και το 22% σε τρίτες. Στοιχεία που καταδεικνύουν ότι τα ελληνικά φρούτα και λαχανικά ανοίγουν νέες αγορές και ήδη βρίσκονται σε αρκετές αγορές όπως της Αιγύπτου, του Ισραήλ και άλλων χωρών της Μέσης και Νοτιοανατολικής Ασίας».

Προηγούμενο άρθροΠανελλήνιος μαθητικός διαγωνισμός διαφημιστικού σποτ της Ελληνικής Καρδιολογικής Εταιρείας
Επόμενο άρθροΤο σημερινό πρόγραμμα του Πρωθυπουργού στην Κρήτη
Δημοσιογράφος REALnews Οικονομικό ρεπορτάζ