Τις κατηγορίες παροχών και διευκολύνσεων, οι οποίες συνυπολογίζονται στις εκλογικές δαπάνες των συνδυασμών και των υποψήφιων περιφερειακών και δημοτικών συμβούλων κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου των προσεχών αυτοδιοικητικών εκλογών, καθορίζει κοινή υπουργική απόφαση του υπουργού Εσωτερικών Αλέξη Χαρίτση και του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Γιώργου Χουλιαράκη.
Όπως αναφέρεται στην απόφαση, παροχές και διευκολύνσεις, που αποτιμώνται σε χρήμα και συνυπολογίζονται στις εκλογικές δαπάνες των περιφερειακών και δημοτικών συνδυασμών και των υποψήφιων περιφερειακών και δημοτικών συμβούλων, αποτελούν η διάθεση ή παραχώρηση δωρεάν ή με μειωμένο αντάλλαγμα αγαθών και υπηρεσιών που αφορούν:
α) Τη χρήση από τους συνδυασμούς ακινήτων ως εκλογικών κέντρων για όσο χρόνο χρησιμοποιηθούν κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου.
β) Τη χρήση από τους συνδυασμούς αιθουσών ή άλλων κλειστών χώρων χωρητικότητας άνω των πεντακοσίων ατόμων για τη διοργάνωση κάθε είδους εκδηλώσεων.
γ) Την έκδοση εντύπων προεκλογικού περιεχομένου και τα ταχυδρομικά τέλη για την αποστολή τους.
δ) Την καταχώρηση και προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων στον τύπο, τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα καθώς και διαδικτυακούς τόπους και ιστοσελίδες.
ε) Τη χρησιμοποίηση υπηρεσιών που παρέχονται από επιχειρήσεις διαφημίσεων και δημοσίων σχέσεων.
Η αξία των υπηρεσιών αυτών αποτιμάται ως εξής:
α) Το συνολικό μίσθωμα για τη χρήση ακινήτων ως εκλογικών κέντρων καθορίζεται με βάση τον πληθυσμό του ΟΤΑ στο οποίο βρίσκεται το ακίνητο ως ακολούθως: Μέχρι 25.000 κατοίκους η δαπάνη μίσθωσης προσδιορίζεται σε 2.000 ευρώ, από 25.001 έως 50.000 κατοίκους σε 3.000 ευρώ, από 50.001 έως 75.000 κατοίκους σε 5.000 ευρώ, από 75.001 έως 100.000 κατοίκους σε 5.500 ευρώ και με πληθυσμό άνω των 100.000 κατοίκων η δαπάνη μίσθωσης προσδιορίζεται σε 6.000 ευρώ.
β) Τίμημα για την καταχώρηση μηνυμάτων θεωρείται το ποσό που προκύπτει από τον τιμοκατάλογο που υποβλήθηκε από το ραδιοφωνικό ή τηλεοπτικό σταθμό ή από το έντυπο (εφημερίδα ή περιοδικό). Εφόσον έχει καθοριστεί ειδικό τιμολόγιο για τη διαφημιστική καμπάνια των περιφερειακών και δημοτικών συνδυασμών και των υποψηφίων περιφερειακών και δημοτικών συμβούλων στον τύπο ή τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα, λαμβάνονται υπόψη τα ποσά που προκύπτουν από το τιμολόγιο αυτό. Το ίδιο ισχύει και για την τιμολόγηση της προβολής μέσω διαδικτυακών τόπων ή ιστοσελίδων.
ΑΠΕ-ΜΠΕ