Κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του νέου Toyota RAV 4 στην Ισπανία, ανακοινώθηκαν οι νέες τεχνολογίες σε θέματα ασφάλειας, άνεσης και καθημερνής πρακτικότητας.
Όπως τόνισαν τα στελέχη της μάρκας, από το 2015 που η ιαπωνική εταιρεία λάνσαρε το Toyota Safety Sense, έχει δεσμευτεί στον εκδημοκρατισμό προηγμένων τεχνολογιών ασφάλειας για πάνω από δέκα εκατομμύρια οχήματα σε όλο τον κόσμο.
Τα συστήματα τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας του Toyota Safety Sense παρέχουν αποτελεσματικούς τρόπους αποφυγής ή μείωσης των επιπτώσεων ενός ατυχήματος, προειδοποιώντας τον οδηγό, προετοιμάζοντας τα συστήματα ασφαλείας για βέλτιστη λειτουργία και, αν χρειαστεί ενεργοποιώντας την αυτόματη υποβοήθηση πέδησης ή διεύθυνσης.
Έχοντας δεσμευτεί στη δημιουργία μιας κοινωνίας με ασφαλείς μεταφορές και στοχεύοντας σε μηδενικά τροχαία ατυχήματα και τραυματισμούς, η Toyota συνέχισε την εξέλιξη του Toyota Safety Sense για να βελτιώσει και να αναβαθμίσει τη λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας της.
Ανακοινώθηκε ότι η δεύτερη γενιά Toyota Safety Sense κάνει ντεμπούτο στη πέμπτη γενιά RAV4 και προσφέρεται στάνταρ, σε όλες τις εκδόσεις του SUV.
Αξίζει να τονισθεί ότι υιοθετείται τώρα κάμερα ενός φακού και ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος. Η απόδοση και των δύο συστημάτων έχει αυξηθεί για καλύτερο εντοπισμό κινδύνων και βελτιωμένη λειτουργικότητα. Η μονάδα έχει μικρότερο μέγεθος, κάτι που διευρύνει το οπτικό πεδίο του οδηγού.
Η δεύτερη γενιά Toyota Safety Sense περιλαμβάνει αναβαθμισμένες εκδόσεις των Pre-Collision System with Pedestrian Detection (PCS w/PD), intelligent Adaptive Cruise Control (iACC), Lane Departure Alert with Steering Assist (LDA w/SA), Road Sign Assist (RSA) και Automatic High Beam (AHB). Επιπλέον λανσάρει ένα νέο Lane Tracing Assist (LTA), που παρέχει πιο προηγμένη οδηγική υποστήριξη.
Η λειτουργικότητα του Pre-Collision System (PCS w/PD) έχει επεκταθεί καθώς μπορεί τώρα, εκτός από οχήματα να ανιχνεύει και πεζούς στο δρόμο σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού αλλά και στο φως της ημέρας. Μπορεί επίσης να αναγνωρίζει ποδήλατα στην πορεία του οχήματος, σε ταχύτητες μεταξύ 10 και 80 χλμ./ώρα, όσο διαρκεί το φως της ημέρας.
Σε ό,τι αφορά τα οχήματα, το σύστημα μπορεί να διακρίνει κίνδυνο επικείμενης σύγκρουσης σε ταχύτητες από μηδέν έως 180 χλμ./ώρα. Εάν υπολογίσει κίνδυνο σύγκρουσης, θα προειδοποιήσει τον οδηγό και θα προετοιμάσει τα φρένα (Pre-Crash Brake Assist) για μέγιστη ισχύ ακινητοποίησης. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει, θα ενεργοποιήσει το Autonomous Emergency Braking, που μπορεί να μειώσει την ταχύτητα του οχήματος έως 40 χλμ./ώρα, ακόμα και να το σταματήσει, για να αποτρέψει μία σύγκρουση.
Το νέο intelligent Adaptive Cruise Control (iACC) μπορεί επίσης να συνεργάζεται με το σύστημα Road Sign Assist. Όταν το αυτοκίνητο ταξιδεύει με μία σταθερή, προκαθορισμένη ταχύτητα, το iACC μπορεί να αναγνωρίζει νέα όρια ταχύτητας σε βασικούς δρόμους και να επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόζει την ταχύτητα εντός του ορίου, με τους διακόπτες στο τιμόνι.
Το Road Sign Assist (RSA) έχει αναβαθμιστεί με την έννοια ότι μπορεί να αναγνωρίζει μεγαλύτερη γκάμα προειδοποιήσεων οδικών σημάτων και εντολών, παρουσιάζοντας τις πληροφορίες στην οθόνη πολλαπλών πληροφοριών του οδηγού.
Το Toyota Safety Sense του RAV4 περιλαμβάνει μία νέα λειτουργία Lane Tracing Assist (LTA), που προσφέρει ένα επίπεδο αυτοματοποιημένης οδηγικής υποστήριξης. Το LTA παρακολουθεί τις διαγραμμίσεις στον αυτοκινητόδρομο και σε βασικές οδούς και εφαρμόζει υποβοήθηση διεύθυνσης για να συγκρατήσει το όχημα στο κέντρο της λωρίδας, σε ταχύτητες πάνω από 50 km/h. Αυτό μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο σύγκρουσης και το άγχος του οδηγού όταν διανύει πολλά χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο.
Το Adaptive Cruise Control και το Lane Tracing Assist συνεργάζονται σε συνθήκες αργής κυκλοφορίας με συχνά σταμάτα/ξεκίνα, παρακολουθώντας το προπορευόμενο όχημα στην ίδια λωρίδα κυκλοφορίας, διατηρώντας μία ασφαλή απόσταση και ταχύτητα, φρενάροντας το αυτοκίνητο όταν χρειάζεται και επανεκκινώντας το ομαλά σύμφωνα με τη ροή της κυκλοφορίας. Αυτό μπορεί να ανακουφίσει τον οδηγό από το υπερβολικό στρες σε συνθήκες αργής κυκλοφορίας και να μειώσει σημαντικά το ενδεχόμενο των συνηθισμένων συγκρούσεων με χαμηλή ταχύτητα.
Το Lane Departure Alert with Steering Assist (LDA w/SA) έχει επίσης βελτιωθεί για να μπορεί να αναγνωρίζει τα όρια του δρόμου στις ευθείες, όταν δεν υπάρχει σαφής διαγράμμιση. Εάν το σύστημα δυσκολεύεται ή αδυνατεί να εντοπίσει διαγραμμίσεις λωρίδων, για παράδειγμα σε πυκνή κυκλοφορία, θα παρακολουθεί την πορεία του προπορευόμενου οχήματος, μέσω εμπρός κάμερας και ραντάρ. Επίσης, σε συνδυασμό με το LTA, εκτελεί διορθωτικό ελιγμό διεύθυνσης εάν ανιχνευτεί απομάκρυνση του οχήματος από τη λωρίδα, χωρίς πρόθεση του οδηγού.
ΑΠΕ-ΜΠΕ