Σχολιασμοί της τρέχουσαν επικαιρότητας
Α. Novartis
Είναι πρωτοφανή αυτά που συμβαίνουν. Δεν μπορεί να γίνεται ανεκτό σε ένα Κράτος Δικαίου εν ενεργεία υπουργός να απειλεί ονομαστικά εισαγγελείς και ανακριτές επειδή δεν λειτουργούν καθ’ υπαγόρευση του, και ο πρωθυπουργός να τον καλύπτει. Δεν μπορεί ένας υπουργός να δικάζει, να καταδικάζει και ταυτόχρονα να καταγγέλλει τη Δικαιοσύνη επειδή δεν ευθυγραμμίζεται με τις επιθυμίες του. Ούτε μπορεί να γίνει ανεκτό σε ένα Κράτος Δικαίου να χαρακτηρίζεται από την Δικαιοσύνη προστατευόμενος μάρτυρας πρόσωπο που βαρύνεται με κατηγορίες, ενώ ο νόμος ρητά το απαγορεύει.
Το Κράτος Δικαίου στην Ελλάδα βρίσκεται υπό απειλή. Και είναι ανάγκη να διαφυλαχθεί το κύρος και την αξιοπιστία των θεσμών του πολιτεύματος. Ταυτόχρονα, η ΝΔ καλεί τους επικεφαλής όλων των δημοκρατικών δυνάμεων της χώρας να αποτρέψουν από κοινού την επιχειρούμενη θεσμική εκτροπή, την οποία πλέον και οι ίδιοι οι δικαστές επισημαίνουν. Είναι βέβαιο ότι οι δικαστικοί λειτουργοί θα υψώσουν ανάστημα υπερασπιζόμενοι το κύρος και την ανεξαρτησία της Ελληνικής Δικαιοσύνης.
Η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων -όπως και η ΝΔ- έκανε λόγο για θεσμική εκτροπή καταγγέλλοντας δημοσίως την κυβέρνηση, γεγονός που δεν έχει προηγούμενο στην Μεταπολίτευση. Αντί, λοιπόν, να υπεκφεύγει ας απαντήσει ο κ. Τσίπρας στους Έλληνες που βλέπουνε χρόνια τώρα την παρέα του Μαξίμου να επιχειρεί να χτίσει ένα παραδικαστικό κύκλωμα που επιχειρεί να χειραγωγήσει τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης. Ο κ. Τσίπρας λοιπόν αντί να κρύβεται ας δώσει επιτέλους απαντήσεις στις συγκεκριμένες καταγγελίες της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων την οποία προφανώς δεν μπορεί να ελέγξει. Διότι όσο κρύβεται απλά επιβεβαιώνει ότι έχει αναθέσει τη διακυβέρνηση του τόπου στον ανεκδιήγητο Παύλο Πολάκη.
Πέρα από τις καταγγελίες για εκτροπή, υπάρχει σοβαρό ζήτημα σε ό,τι αφορά το περιβάλλον στο οποίο εξελίσσεται αυτή η υπόθεση, της NOVARTIS. Ο κ. Πολάκης δίνει στη δημοσιότητα ονόματα δικαστικών λειτουργών των οποίων δεν του αρέσει ο τρόπος με τον οποίον ενεργούν. Μιλάει για μάρτυρες που θα λαλήσουν, ή δεν θα λαλήσουν αναλόγως με τις διαθέσεις του. Δικάζει και καταδικάζει. Και, όπως, φαίνεται, όλα αυτά αντανακλούν, απευθείας, χωρίς μεσολαβητές, στο Μέγαρο Μαξίμου και τον κ. Τσίπρα. Ο κ. Πολάκης είναι το είδωλο του κ. Τσίπρα στον καθρέφτη. Ό,τι συμβαίνει, λοιπόν, σήμερα, αντανακλά απευθείας στο Μαξίμου.
Η Νέα Δημοκρατία έχει μιλήσει για σκοτεινές διασυνδέσεις υπουργών της κυβέρνησης από πολύ καιρό. Και είναι εξόφθαλμο πια ότι το Μαξίμου επιχειρεί εδώ και πολύ καιρό να δημιουργήσει ένα παραδικαστικό κύκλωμα για να χειραγωγήσει συγκεκριμένες αποφάσεις. Αυτό άλλωστε αποδεικνύεται από το αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι η εφημερίδα «ντοκουμέντο» του κ. Βαξεβάνη, όργανο της κυβερνητικής προπαγάνδας, είχε προαναγγείλει, πριν από έναν ολόκληρο χρόνο, το περιεχόμενο κατάθεσης προστατευόμενου μάρτυρα πριν καν δοθεί η κατάθεση αυτή στη Δικαιοσύνη. Κάτι ανάλογο έγινε και τώρα και μάλιστα εδώ και δύο μήνες. Συγκεκριμένα: Στις 11/11/2018 η εφημερίδα «ντοκουμέντο» ανέφερε ότι προστατευόμενος μάρτυρας «κινδυνεύει να χάσει την ασυλία του και να βρεθεί κατηγορούμενος για βαρύτατα κακουργήματα διότι απέκρυψε από τους εισαγγελείς σημαντικά στοιχεία που αφορούν στη διακίνηση μαύρου χρήματος προς πολιτικά πρόσωπα». Ουσιαστικά η εφημερίδα μετέφερε απειλή προς το μάρτυρα ότι θα βρεθεί κατηγορούμενος αν δεν κατονομάσει πολιτικά πρόσωπα. Δύο μήνες μετά έγινε αυτό που ανέφερε το «ντοκουμέντο». Ποιος λοιπόν διοχέτευσε τις πληροφορίες αυτές και για ποιο σκοπό; Και πώς είναι δυνατόν μια εφημερίδα να γνωρίζει πιθανές επιλογές της Δικαιοσύνης που είναι απόρρητες και προφανώς μη προσβάσιμες στην προδικαστική διαδικασία;
Β. Συμφωνία των Πρεσπών
Το Πρωτόκολλο ένταξης των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ απορρέει από τη Συμφωνία των Πρεσπών ως αναπόσπαστο τμήμα της. Η κύρωσή του συνιστά βασική πρόβλεψη της Συμφωνίας και σηματοδοτεί την ολοκλήρωσή της. Συγκεκριμένα στο άρθρο 2. παρ. 1 η Συμφωνία των Πρεσπών ορίζει ότι η Ελλάδα «συμφωνεί να μην αντιταχθεί στην υποψηφιότητα ή την ένταξη του γειτονικού μας κράτους, με το νέο του όνομα, σε διεθνείς οργανισμούς στους οποίους είναι μέλος η Ελλάδα», όπως το ΝΑΤΟ. Από τη στιγμή δηλαδή που θα κυρωθεί η επιζήμια Συμφωνία των Πρεσπών, η Ελλάδα ΔΕΣΜΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΑ να αποδεχθεί την ένταξή των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ. Επομένως ψηφίζοντας η κυβέρνηση την κύρωση της Συμφωνίας των Πρεσπών συναινεί με ουσιαστικό και αμετάκλητο τρόπο στην ένταξη των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ. Η παρεπόμενη λοιπόν ψήφιση του Πρωτοκόλλου, είναι μια εντελώς τυπική διαδικασία, που υπαγορεύεται ρητά και κατηγορηματικά από την ίδια τη Συμφωνία των Πρεσπών.
Η ΝΔ πάντα ήθελε την ένταξη των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ. Αλλά με την απαράβατη προϋπόθεση ότι θα υπάρξει προηγουμένως λύση που θα ικανοποιεί την εθνική θέση, πράγμα που δυστυχώς δεν συμβαίνει με τη Συμφωνία των Πρεσπών η οποία χαρίζει στα Σκόπια δήθεν “μακεδονική” εθνότητα και γλώσσα. Αυτό άλλωστε έλεγε και η απόφαση του Βουκουρεστίου. «Πρώτα λύση και μετά ένταξη». Η ΝΔ δεν θα επικυρώσει καθ’ οιονδήποτε τρόπο μια επιζήμια Συμφωνία για την Ελλάδα.
Γ. Κυβέρνηση ανοχής
Πρόκειται για την πρώτη κυβερνητική κολοτούμπα του 2019. Ο ίδιος, άλλωστε, ο κ. Τζανακόπουλος, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις τον περασμένο Ιούνιο, δήλωνε κατηγορηματικά ότι η κυβέρνηση έχει την πλειοψηφία, όχι μόνο για την κύρωση της Συμφωνίας των Πρεσπών, αλλά και για νέα ψήφο εμπιστοσύνης. Βεβαίωνε, μάλιστα κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, ότι «και θα ζητήσουμε και θα πάρουμε ψήφο εμπιστοσύνης». Όταν, μάλιστα, ξαναρωτήθηκε τόνιζε επί λέξει ότι «εφόσον τεθεί οποιοδήποτε θέμα αμφισβήτησης του κοινοβουλίου από τον οποιοδήποτε στην ελληνική κυβέρνηση, τότε ο πρωθυπουργός θα ζητήσει και θα λάβει ψήφο εμπιστοσύνης».
Δηλώνοντας τώρα ότι θα συνεχίσει ως κυβέρνηση ανοχής, ο κ. Τζανακόπουλος αναιρεί όσα έλεγε πριν λίγους μήνες και ομολογεί επί της ουσίας ότι η κυβέρνηση θα χάσει τη δεδηλωμένη. Για να διαπιστωθεί κοινοβουλευτική ανοχή σε μια κυβέρνηση αυτή οφείλει εκ των πραγμάτων να ζητήσει ψήφο εμπιστοσύνης, ώστε να λάβει έστω την ψήφο της πλειοψηφίας των παρόντων βουλευτών για να συνεχίσει να κυβερνά μέσω της ανοχής της βουλής, όπως ορίζει το Σύνταγμα. Μια κυβέρνηση ανοχής προφανώς μπορεί να υπάρξει μόνο προσωρινά για να αποφευχθεί η ακυβερνησία και να οδηγήσει το ταχύτερο δυνατόν τον τόπο σε εκλογές. Δεν μπορεί μια κυβέρνηση που δεν έχει τη δεδηλωμένη να παίρνει αποφάσεις και να δεσμεύει τη χώρα όχι μόνον για μείζονες αλλά ούτε για ήσσονος σημασίας αποφάσεις. Μια κυβέρνηση ανοχής με απλά λόγια δεν έχει καμία πολιτική νομιμοποίηση να παραμένει στην εξουσία σε τόσο κρίσιμες περιστάσεις για τη χώρα. Κάτι τέτοιο, άλλωστε, δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ στη Μεταπολίτευση. Θα πρόκειται για μια θεσμικά πρωτοφανή κατάσταση, την οποία δεν αντέχει ο τόπος. Θα είναι, όμως, και άλλη μια απόδειξη της πραγματικής σχέσης του ΣΥΡΙΖΑ με τη Δημοκρατία, αλλά και έσχατη γελοιοποίηση της «πρώτης φοράς αριστερά».
Από την ώρα που οι υπουργοί του κ. Καμμένου και ο κ. Καμμένος φύγουν από την Κυβέρνηση ο κ. Τσίπρας έχει δύο επιλογές: Η μία είναι να πάει στη Βουλή και να ζητήσει ψήφο εμπιστοσύνης όπως βεβαίωνε μέχρι πρόσφατα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος για να οδηγήσει τη χώρα σε εκλογές. Η άλλη είναι να παραιτηθεί αμέσως ώστε να δρομολογηθούν και πάλι οι διαδικασίες για εκλογές. Κυβέρνηση μειοψηφίας στην Ελλάδα από τη μεταπολίτευση και μετά δεν υπήρξε. Και δεν θα έχει καμία πολιτική νομιμοποίηση ο κ. Τσίπρας να συνεχίσει να κυβερνά με Κυβέρνηση ανοχής. Δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ κάτι τέτοιο και δεν μπορεί να υπάρξει και τώρα. Δεν είναι δυνατό να σέρνεται η χώρα για να κρατήσουν τις βουλευτικές τους έδρες και τις υπουργικές τους καρέκλες για μερικούς μήνες ακόμη ο κ. Τσίπρας και η παρέα του. Ο τόπος χρειάζεται εκλογές. Για να ξεκαθαρίσει το τοπίο, να διαλυθεί η τοξική ατμόσφαιρα και να υπάρξει Κυβέρνηση που θα έχει πλειοψηφία και πολιτική νομιμοποίηση. Από την ώρα που θα αποχωρήσουν οι ΑΝΕΛ, η Κυβέρνηση δεν θα έχει ούτε πλειοψηφία, ούτε πολιτική νομιμοποίηση. Όσο πιο γρήγορα φύγουν, τόση λιγότερη ζημιά στον τόπο θα προξενήσουν.