Το ποσό των 191 εκατ. Ευρώ, είναι διαθέσιμο για τους ευρωπαίους αγρότες και τους παραγωγούς που επιθυμούν να προωθήσουν τα προϊόντα διατροφής στο εσωτερικό όσο και εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε σε δελτίο Τύπου:
Τα προγράμματα προώθησης γεωργικών προϊόντων διατροφής στην ΕΕ το 2019 θα επικεντρωθούν κυρίως στις αγορές εκτός ΕΕ με το υψηλότερο αναπτυξιακό δυναμικό.
Στις 14 Νοεμβρίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε το πρόγραμμα εργασίας του 2019 για την πολιτική προώθησης, με 191,6 εκατ. Ευρώ που θα διατεθούν σε επιλεγμένα προγράμματα συγχρηματοδότησης από την ΕΕ. Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση κατά 12,5 εκατομμύρια ευρώ σε σύγκριση με το 2018.
89 εκατομμύρια ευρώ, θα διατεθούν για τις ενέργειες που πραγματοποιούνται σε χώρες με ισχυρή ανάπτυξη, όπως ο Καναδάς, η Κίνα, η Κολομβία, η Ιαπωνία, η Κορέα, το Μεξικό και οι Ηνωμένες Πολιτείες. Ορισμένα από τα κονδύλια θα διατεθούν για την προώθηση συγκεκριμένων προϊόντων, όπως οι επιτραπέζιες ελιές.
Ο Phil Hogan, ευρωπαίος Επίτροπος για τη Γεωργία και την Αγροτική Ανάπτυξη, δήλωσε:
«Η Ευρώπη είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός τροφίμων και ποτών στο κόσμο. Είμαι στην ευχάριστη θέση να πω ότι η εφαρμογή και η μεγαλύτερη προσπάθεια προώθησης το 2019, θα εξασφαλίσει μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση για το θέμα αυτό, τόσο εντός της ΕΕ όσο και σε τρίτες χώρες με υψηλό δυναμικό ανάπτυξης προς όφελος των αγροτών και των παραγωγών γεωργικών προϊόντων διατροφής. Η αύξηση του αριθμού των εμπορικών συμφωνιών μας, σημαίνει περισσότερες ευκαιρίες που μπορεί να ωφελήσουν τους παραγωγούς μας και η Επιτροπή να τους υποστηρίξει πλήρως, βοηθώντας τους να προωθήσουν και να εξάγουν τα προϊόντα τους».
Η χρηματοδότηση εστιάζεται κυρίως στις καμπάνιες που προωθούν σήματα ποιότητας της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των ονομασιών προέλευσης (ΠΟΠ), τις προστατευόμενες γεωγραφικές ενδείξεις (ΠΓΕ) εγγυημένα παραδοσιακά ιδιότυπα προϊόντα (ΕΠΙΠ) και τα βιολογικά προϊόντα. Επιπλέον, μέρος της χρηματοδότησης κατευθύνεται σε συγκεκριμένους τομείς, όπως η βιώσιμη παραγωγή ρυζιού και τα φρούτα και τα λαχανικά. Το τελευταίο επιλέχθηκε ειδικά για την προώθηση της υγιεινής διατροφής μεταξύ των καταναλωτών της ΕΕ.
Οι προσκλήσεις υποβολής προτάσεων για συγκεκριμένες καμπάνιες θα δημοσιευθεί τον Ιανουάριο του 2019. Θα είναι ανοικτή σε ένα ευρύ φάσμα οργανισμών, όπως επαγγελματικές οργανώσεις, οργανώσεις παραγωγών και τις ομάδες τροφίμων που είναι αρμόδιοι για τις δραστηριότητες προώθησης.