Οι πρόσφατες εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης επιβεβαιώνουν τις χειρότερες προβλέψεις μας και δυστυχώς τη συνέχιση της διάλυσης του εκπαιδευτικού μας συστήματος από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ .
Πιο συγκεκριμένα:
► Στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το πόρισμα Παρασκευόπουλου, η ετήσια έκθεση της ΑΔΙΠ και η έναρξη της διαβούλευσης του σχεδίου νόμου «Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο κ.ά. διατάξεις» καταδεικνύουν όχι μόνο την έλλειψη στρατηγικής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά και πόσο επικίνδυνες μπορεί να είναι οι ιδεοληψίες της κυβέρνησης. Το πόρισμα Παρασκευόπουλου είναι χειρότερο και από το Νόμο Παρασκευόπουλου Τα πανεπιστήμια της χώρας έχουν ανάγκη από ουσιαστική στήριξη για την προσαρμογή τους στον τρόπο λειτουργίας και διοίκησης των καλύτερων ευρωπαϊκών πανεπιστημίων. Οι κενολογίες του «πορίσματος» Παρασκευόπουλου αποτελούν μνημείο αγκυλώσεων και απόδειξη της έλλειψης κυβερνητικής πολιτικής σε θέματα ασφάλειας των πολιτών και υπεράσπισης της δημόσιας περιουσίας. Τα προβλήματα του ελληνικού πανεπιστημίου απαιτούν λύσεις και όχι ατέρμονη «επιτροπολογία».
Με την ετήσια έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής για τη Διασφάλιση και Πιστοποίηση της Ποιότητας (ΑΔΙΠ) απλώς επιβεβαιώνεται ότι όσο κυριαρχούν οι πειραματισμοί και οι ιδεοληψίες στο χώρο της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης η ποιότητα θα συνεχίζει να υποβαθμίζεται. Δεν είναι άλλωστε τυχαίος ο παραγκωνισμός της ΑΔΙΠ από την ηγεσία του Υπουργείου. Η ΑΔΙΠ ενοχλεί γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θέλει καμία αξιολόγηση.
Το Υπουργείο Παιδείας όμως συνεχίζει , προχωρά σε μια νέα σειρά συγχωνεύσεων Πανεπιστημίων με ΤΕΙ, αυτή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, του ΕΚΠΑ , του Γεωπονικού και του ΤΕΙ Θεσσαλίας . Έχουμε διατυπώσει πολλές φορές τη θέση μας υπέρ του ενιαίου χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας (Πανεπιστημίων, ΤΕΙ και Ερευνητικών Κέντρων) αλλά αυτό θα πρέπει να γίνει με ακαδημαϊκά κριτήρια και να είναι ενταγμένο σε έναν εθνικό, εκπαιδευτικό και αναπτυξιακό σχεδιασμό. Η άκριτη κατάργηση του τεχνολογικού χώρου της ανώτατης εκπαίδευσης, με μόνο στόχο τοπικές και συντεχνιακές τακτοποιήσεις, θα βλάψει πρωτίστως την ίδια την ανάπτυξη της χώρας . Ενώ η δημιουργία ερευνητικών κέντρων – που δεν εντάσσονται στο θεσμικό πλαίσιο αυτών που ανήκουν στη Γενική Γραμματεία Έρευνας Τεχνολογίας – δημιουργεί επικαλύψεις με τον υπάρχοντα ερευνητικό ιστό.
Το Υπουργείο Παιδείας παραβλέπει την ΑΔΙΠ, την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ), τις δικές μας απόψεις, τις απόψεις των άλλων κομμάτων αλλά ακόμα και του ΤΕΙ Θεσσαλίας με το οποίο υποτίθεται ότι είχε συμφωνήσει. Καλούμε τον Υπουργό Παιδείας να προχωρήσει άμεσα σε απόσυρση του σχεδίου νόμου και να σταματήσει την τακτική αυτή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
► Στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, η περιβόητη «κανονικότητα» που σύμφωνα με το Υπουργείο χαρακτήρισε την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς εξελίσσεται σε φιάσκο μιας και δεν υπάρχει τομέας που να μην πλήττεται. Στα Επαγγελματικά Λύκεια καταργήθηκαν ή συγχωνεύτηκαν τομείς, ειδικότητες και πολλά ολιγομελή τμήματα ενώ το νέο ηλεκτρονικό σύστημα εγγραφών ταλαιπώρησε γονείς και μαθητές. Στα Εσπερινά Λύκεια η μείωση της διάρκειας τους σε τρία έτη, χωρίς αναμόρφωση προγραμμάτων σπουδών και ωρολογίου προγράμματος, θα θέσει σε αμφισβήτηση την ισοτιμία των τίτλων τους. Υπάρχουν χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών στην γενική εκπαίδευση, στα τμήματα ένταξης, στις παράλληλες στηρίξεις για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (1 εκπαιδευτικός για κάθε 4 παιδιά ) και στις Τάξεις Υποδοχής για τα μεταναστόπουλα . Ως παρηγοριά στον άρρωστο παραμένουν για τέταρτη χρονιά οι εξαγγελίες για μόνιμους διορισμούς.
► Τέλος ολοκληρώνονται αυτές τις μέρες οι επιλογές των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου με την επιλογή και των Οργανωτικών Συντονιστών ΠΕΚΕΣ. Είναι ξεκάθαρο πλέον και στον πιο αφελή ότι ο νόμος για την Αναδιοργάνωση των Δομών της Εκπαίδευσης που ψηφίστηκε με την διαδικασία του επείγοντος επεδίωκε εκτός από την κατάργηση του θεσμού του Σχολικού Συμβούλου, τον εξοβελισμό προσώπων με διαφορετική πολιτική άποψη και την προώθηση ημετέρων. Και ο πιο καλόπιστος πλέον θεωρεί ότι τα λεγόμενα από πλευράς του Υπουργείου περί συναίνεσης και συνεννόησης είναι παραπλανητικά και έωλα. Ήδη τα προβλήματα στα σχολεία είναι υπαρκτά και η κατάσταση θα επιδεινωθεί το προσεχές χρονικό διάστημα .
Το Υπουργείο Παιδείας συστηματικά αποφεύγει τον εθνικό και συγκροτημένο διάλογο και δεν ενδιαφέρεται για ουσιαστική συνεννόηση στον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας . Αντιμετωπίζει τη διαφορετική άποψη ως μίασμα. Δημιουργεί κλίμα έντασης , αντιπαλότητας και αναστάτωσης και στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης .
Πρέπει να γνωρίζουν όλοι ότι η βλάβη στην εκπαίδευση είναι μεγάλη και δεν αναστρέφεται εύκολα.
Καλούμε τον Υπουργό Παιδείας να αναλογιστεί τις τεράστιες ευθύνες του.