Την εφαρμογή, σύντομα, της αναζήτησης του πιστοποιητικού γέννησης από τις υπηρεσίες και όχι από τους πολίτες, προανήγγειλε ο προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιων Οργανώσεων του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Νικόλαος Μιχαλόπουλος, μιλώντας σε ενημερωτική ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στο Δήμο Θεσσαλονίκης, με στόχο την προώθηση της διοικητικής μεταρρύθμισης στην αυτοδιοίκηση.
«Η σκέψη μας είναι να κυκλοφορεί ως πληροφορία μεταξύ των υπηρεσιών και όχι ως διαδικασία υποβολής από τον πολίτη, όπου του ζητούνε ό,τι χρειάζεται για να εκδώσει μια άδεια, μια βεβαίωση» είπε και πρόσθεσε: «Νομίζω ότι θα περάσει σύντομα σε εφαρμογή. Θέλει το χρόνο του γιατί πρέπει να γίνουν πολλές παρεμβάσεις για να κυκλοφορεί η πληροφορία και όχι το έγγραφο».
Παράλληλα, επισήμανε, εξετάζεται το ίδιο να ισχύει και για άλλα πιστοποιητικά τεχνικά αμετάβλητα, στα οποία δηλαδή δεν αλλάζουν οι πληροφορίες. «Αυτό θα απελευθερώσει ανθρωποώρες ορισμένου όγκου. Υπολογίζουμε ότι είναι πάρα πολλές χιλιάδες οι ανθρωποώρες από τα ΚΕΠ και τα ΚΕΠ θα αναπτύξουν άλλες με τη σειρά τους αρμοδιότητες και λειτουργίες», σημείωσε.
Ενδεικτικά ανέφερε ότι «μόνο τα ΚΕΠ διακινούν σε ένα χρόνο πάνω από ένα εκατομμύριο πιστοποιητικά γέννησης» και παρουσίασε ως καλό παράδειγμα την περίπτωση της διασύνδεσης εβδομήντα ελληνικών νοσοκομείων με το πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Υγείας. «Οι συμβάσεις για τα 70 νοσοκομεία κόστισαν 347.000 ευρώ για κίνηση ασθενών, λογιστήρια, αποθήκες, φάρμακα. Το όφελος σε ένα έτος σε ανθρωποώρες, υπολογισμένο σε ευρώ, είναι 1.650.000 ευρώ. Άρα έχει πολύ μεγάλη σημασία ποιο είναι το όφελος της βελτίωσης» πρόσθεσε.
Κοινό πλαίσιο αξιολόγησης στο Δήμο Θεσσαλονίκης
Παρουσιάζοντας τις λεπτομέρειες για τον τρόπο εφαρμογής του κοινού πλαισίου αξιολόγησης στο Δήμο Θεσσαλονίκης, τόνισε ότι δεν πρόκειται για αξιολόγηση προσωπικού αλλά αξιολόγηση υπηρεσίας με στόχο την εφαρμογή βελτιώσεων. Σημείωσε ότι η διαδικασία έχει ήδη ξεκινήσει για το δήμο, μετά από σχετικό του αίτημα και διευκρίνισε ότι το πλαίσιο αυτό, που συνιστά ένα πανευρωπαϊκό εργαλείο, έχει ήδη εφαρμοστεί στη χώρα μας όχι μόνο σε δήμους αλλά σε διάφορες υπηρεσίες και σε νοσοκομεία, σε διάφορες χρονικές στιγμές. «Δεν γίνεται αποκλειστικά στο Δήμο Θεσσαλονίκης, ούτε είναι κάτι που ο δήμος θα το κάνει για πρώτη φορά. Ο δήμος είχε και στο παρελθόν ξεκινήσει και είχε εφαρμόσει το κοινό πλαίσιο αξιολόγησης και μάλιστα με αξιόλογα αποτελέσματα» πρόσθεσε.
«Με το κοινό πλαίσιο αξιολόγησης ενισχύεται σταδιακά η διαδικασία της διοικητικής ικανότητας», είπε και τόνισε με έμφαση: «Οι μικρές βελτιώσεις φέρνουν τις μεγάλες αλλαγές. Οι μεγάλες αλλαγές φέρνουν τη συντήρηση της παθολογίας».
Για τον τρόπο εφαρμογής του επισήμανε ότι όλοι οι υπάλληλοι μιας υπηρεσίας ή μιας μονάδας θα συμπληρώνουν ένα ερωτηματολόγιο. Συγκεκριμένα θα υπάρχουν μετρήσεις ικανοποίησης του πολίτη, ικανοποίησης του εργαζόμενου, ικανοποίησης των αποτελεσμάτων της υπηρεσίας, των εσωτερικών και εξωτερικών αποτελεσμάτων. «Είναι ζήτημα ημερών τα ερωτηματολόγια που θα κληθείτε να συμπληρώσετε και ο οδηγός -αν δεν έχουμε δυσκολίες ηλεκτρονικής φύσης- να υπάρχουν σε ιστοσελίδα στο υπουργείο και να τα παίρνετε ηλεκτρονικά να τα συμπληρώνετε» τόνισε ο κ. Μιχαλόπουλος απευθυνόμενος στους συμμετέχοντες στην ημερίδα.
Για το έργο της ομάδας που θα είναι υπεύθυνη για την εφαρμογή του κοινού πλαισίου αξιολόγησης, γνωστοποίησε ότι σε αυτό περιλαμβάνονται η συγκέντρωση των ερωτηματολογίων, η συλλογή και ανάλυση δεδομένων, η σύνταξη της αξιολόγησης που θα υποβάλλεται στην ηγεσία, ο προσδιορισμός του πεδίου εφαρμογής του πλαισίου αξιολόγησης και η δημιουργία μέτρων βελτίωσης. Γι’ αυτά τα μέτρα θα πρέπει να έχει κριθεί ότι υπάρχει η ευθύνη εφαρμογής της βελτίωσης και να οριστούν στοιχεία όπως το χρονοδιάγραμμα, ο υπεύθυνος για την υλοποίηση, το κόστος εφαρμογής, το όφελος που θα προκύψει και η βιωσιμότητα του έργου.
Σχετικά με τις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν, διευκρίνισε ότι το ερωτηματολόγιο είναι ερωτηματολόγιο αντίληψης και για τις απαντήσεις δεν θα ζητηθούν περαιτέρω στοιχεία. Είπε ότι είναι εργαλείο αυτοαξιολόγησης, για το οποίο «δεν έρχεται κάποιος τρίτος», έξω από την υπηρεσία. Σχολίασε ότι η ομάδα πρέπει να εξετάσει το αποτέλεσμα που βγαίνει από την επεξεργασία του ερωτηματολογίου και να αναζητήσει εκείνη τα συμπληρωματικά τεκμηριωτικά υλικά για να καταλήξει στον βαθμό αξιολόγησης σε μια κλίμακα από το μηδέν ως το 100. «Αξιολογούνται θετικά οι υπηρεσίες που έχουν καλή αντιστοίχηση προϋπόθεσης –αποτελέσματος» τόνισε και προσέθεσε: «Μην συγχέετε το κοινό πλαίσιο αξιολόγησης με άλλα μοντέλα που κυκλοφορούν που είναι για τον ιδιωτικό τομέα. Το δικό μας είναι πολύ χαμηλά σε σχέση με τα άλλα μοντέλα που υπάρχουν στο εξωτερικό. Είναι ένα εργαλείο χρήσιμο, εύχρηστο και γρήγορης εφαρμογής», επισήμανε.
ΑΠΕ-ΜΠΕ