Συνέντευξη του Υπουργού Επικρατείας και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Δημήτρη Τζανακόπουλου, στον ρ/σ «ALPHA 989»

Συνέντευξη του Υπουργού Επικρατείας και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Δημήτρη Τζανακόπουλου, στον ρ/σ «ALPHA 989»  και την δημοσιογράφο Γιάννα Παπαδάκου

 ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Να καλημερίσουμε τον κ. Τζανακόπουλο. Κύριε Υπουργέ, θέλω να σας ρωτήσω για την ένταση που βλέπω ότι επικρατεί μαθαίνοντας το τι ειπώθηκε τις πρώτες ώρες αυτής της συζήτησης σήμερα, η οποία να θυμίζουμε στον κόσμο τι αφορά, αυτή η συζήτηση, κύριε Τζανακόπουλε. Έχει μπερδευτεί λίγο ο κόσμος. Επιστρέφει ο φάκελος…

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Η διαδικασία έχει ως εξής: σύμφωνα με τον αρ. 157 του Κανονισμού, αλλά και το αρ. 86 του Συντάγματος, όταν υπάρχει εμπλοκή ή εν πάση περιπτώσει, υπάρχει αναφορά σε οποιαδήποτε δικογραφία, σε πρόσωπο Υπουργού ή Πρωθυπουργού, τούτο αναγκάζει τις εισαγγελικές αρχές να το διαβιβάσουν αμελλητί το φάκελο στο Κοινοβούλιο. Από εκεί και πέρα, το Κοινοβούλιο, εφόσον υπάρξει πρόταση από τουλάχιστον 30 βουλευτές, συγκροτείται σε ολομέλεια για να αποφασίσει αν και κατά πόσο θα δημιουργηθεί Επιτροπή Προκαταρκτικής Εξέτασης, η οποία θα εξετάσει το φάκελο και μετά την ολοκλήρωση των εργασιών της επιτροπής προκαταρκτικής εξέτασης, το Κοινοβούλιο πάλι συνέρχεται σε ολομέλεια για να επικυρώσει ή να μην επικυρώσει την πρόταση πορίσματος της Επιτροπής Προκαταρκτικής Εξέτασης. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, την οποία αντιμετωπίζουμε εδώ έχουμε μία ιδιαιτερότητα. Ποια είναι η ιδιαιτερότητα; Ότι υπάρχουν κάποια αδικήματα, τα οποία υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του νόμου περί ευθύνης Υπουργών. Υπάρχουν, όμως, και κάποια άλλα αδικήματα, για τα οποία σύμφωνα με τη νομική εκτίμηση της Επιτροπής Προκαταρκτικής Εξέτασης, αλλά και σύμφωνα με προηγούμενη σχετική νομολογία του Ανώτατου Δικαστηρίου, δεν υπάγονται στο νόμο περί ευθύνης Υπουργών. Επομένως, η Επιτροπή Προκαταρκτικής Εξέτασης, αυτό το οποίο αποφάσισε στο πόρισμά της είναι ότι δεν έχει την αρμοδιότητα να ασκήσει ποινικές διώξεις, αλλά αντιθέτως, αυτή η αρμοδιότητα ανήκει στην τακτική δικαιοσύνη. Συγκεκριμένα, τούτο αφορά και το αδίκημα της δωροδοκίας – δωροληψίας, αλλά και το αδίκημα του ξεπλύματος, της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες ενέργειες. Επομένως, αυτή τη στιγμή η ολομέλεια συνεδριάζει για να συζητήσει το σχετικό πόρισμα της Επιτροπής Προκαταρκτικής Εξέτασης, να πει αν και κατά πόσο η Επιτροπή…

ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Θα στηθούν κάλπες;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Βεβαίως θα στηθούν κάλπες. Δεν υπάρχει διαφορετικός τρόπος.

ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Δέκα; Όσες ήταν την προηγούμενη φορά;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δέκα, βεβαίως. Διότι στην περίπτωση αυτή έχουμε μία διαδικασία, η οποία προσομοιάζει με την διαδικασία της τακτικής ποινικής δικαιοσύνης. Επομένως, η ψηφοφορία πρέπει να είναι εξατομικευμένη. Πρέπει να αφορά συγκεκριμένα πρόσωπα και δεν αφορά, όπως στις περιπτώσεις της Εξεταστικής Επιτροπής Διερεύνησης των Πραγμάτων.

ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Εκτός απροόπτου, επομένως, το αναμενόμενο αποτέλεσμα είναι ότι δεν πρέπει να παραπεμφθούν σε Ειδικό Δικαστήριο και πρέπει να πάνε στη Δικαιοσύνη, αυτό δεν είναι;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ακριβώς. Αυτή είναι η πορεία την οποία ακολούθησε το ελληνικό Κοινοβούλιο με κάποιες διαφοροποιήσεις, γιατί μέχρι τότε δεν υπήρχε η σχετική νομολογία του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου, στην υπόθεση Τσοχατζόπουλου, η οποία τελικά κατέληξε…

ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Μια απόφαση είναι βέβαια. Η απόφαση με νούμερο ένα, μάλλον.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ακριβώς. Του Συμβουλίου του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου, διότι συγκροτήθηκε σε Συμβούλιο τότε το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο. Εν πάση περιπτώσει, μη μπλέκουμε τώρα με τις νομικές λεπτομέρειες. Και η δεύτερη σχετική απόφαση αφορούσε τον κύριο Παπαντωνίου, όπου όπως θα θυμάστε συγκροτήθηκε Επιτροπή Προκαταρκτικής Εξέτασης. Αποφάσισε ότι είναι αναρμόδια να συνεχίσει και να ασκήσει την ποινική δίωξη και ο φάκελος επαναπέμφθηκε στην τακτική Δικαιοσύνη, η οποία ξεκίνησε τη διαδικασία της κύριας ανάκρισης, που από όσο γνωρίζουμε βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη.

ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Κύριε Τζανακόπουλε, για να πάμε τώρα σε αυτά που λέει η αντιπολίτευση. Η αντιπολίτευση σας λέει ότι ενώ ξέρατε από την αρχή ότι είναι παραγεγραμμένα αυτά τα αδικήματα…

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Όχι, δεν είναι παραγεγραμμένα τα αδικήματα.

ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Κατάλαβα τι λέτε και θα μου πείτε τί υιοθέτησε η πλειοψηφία της Επιτροπής. Σας λέει, λοιπόν, ενώ ξέρατε ότι αυτά τα αδικήματα δεν θα μπορούσαν να πάνε στο Ειδικό Δικαστήριο, επομένως, γιατί συγκροτήθηκε η Επιτροπή; Σας λένε ότι αυτό έγινε για πολιτικούς λόγους.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Όχι, βεβαίως.

ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Και στη συνέχεια γιατί κάνετε όλη αυτή τη συζήτηση; Σας λένε ότι η σημερινή συζήτηση, ουσιαστικά, είναι μια υπόθεση –καλά, λένε για σκευωρία και όλα αυτά που λένε- αλλά, ουσιαστικά, ότι το κάνετε ας πούμε για να δημιουργήσετε πολιτικές εντυπώσεις.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν ισχύει σε καμία περίπτωση αυτό, κυρία Παπαδάκου. Τόσο στην περίπτωση Τσοχατζόπουλου όσο και στην περίπτωση Παπαντωνίου, ακολουθήθηκε ακριβώς η ίδια διαδικασία. Από τη στιγμή που ένας φάκελος δικογραφίας διαβιβάζεται στη Βουλή, υπάρχουν δύο τρόποι αντιμετώπισης του φακέλου. Ο ένας είναι η αδράνεια του Κοινοβουλίου, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι δεν προχωράει η ποινική διερεύνηση της υπόθεσης. Αν θυμάστε, αυτό είναι που ζήτησε ο κύριος Βενιζέλος. Δηλαδή, το ελληνικό Κοινοβούλιο να αδρανήσει. Να μην υπάρξουν, δηλαδή, 30 βουλευτές, οι οποίοι θα ζητήσουν τη συγκρότηση Επιτροπής Προκαταρκτικής Εξέτασης, η οποία είναι και η μοναδική αρμόδια να αποφασίσει για την πορεία του φακέλου. Επομένως, ένας τρόπος, λοιπόν, να δράσει το Κοινοβούλιο είναι δια της παραλείψεως, δια της αδρανείας. Να μην κάνει τίποτα. Η δεύτερη δυνατότητα που έχει το Κοινοβούλιο είναι να συγκροτήσει Επιτροπή Προκαταρκτικής Εξέτασης, η Επιτροπή Προκαταρκτικής Εξέτασης να αποφασίσει ότι είναι αναρμόδια.

ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Αυτό που γίνεται τώρα, δηλαδή.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Τι σημαίνει ότι είναι αναρμόδια η Επιτροπή της Βουλής; Σημαίνει ότι τα αδικήματα που περιγράφονται στη δικογραφία δεν υπάγονται στο νόμο περί ευθύνης υπουργών. Τι θα πει δεν υπάγονται στο νόμο περί ευθύνης υπουργών;

ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Δεν μπορεί να γίνει Ειδικό Δικαστήριο.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ότι δεν είναι παραγεγραμμένα. Δεν είναι παραγεγραμμένα. Γιατί δεν υπάγονται στο νόμο περί ευθύνης υπουργών; Για το λόγο του ότι τελούνται όχι κατά την άσκηση των καθηκόντων Υπουργού, αλλά τελούνται ανεξάρτητα από τα καθήκοντα του Υπουργού. Πράγμα το οποίο σημαίνει ότι, πρώτον, υπάγονται στην κανονική…

ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Η Επιτροπή ακολούθησε την άποψη Παυλόπουλου, επομένως…

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ακούστε με κύριε Παπαδάκου γιατί είναι πολύπλοκα νομικά ζητήματα, τα οποία η αντιπολίτευση χρησιμοποιεί, εκμεταλλεύεται, παραποιεί, παραγνωρίζει, παραπληροφορώντας τον κόσμο, προσπαθώντας να δημιουργήσει μία αίσθηση ότι εδώ υπερβαίνεται το θεσμικό πλαίσιο, εντός του οποίου θα έπρεπε να λειτουργούμε. Και πρέπει να είμαστε πάρα πολύ συγκεκριμένοι. Λέει, λοιπόν, η Επιτροπή Προκαταρκτικής Εξέτασης, επειδή τα εγκλήματα που περιγράφονται στη συγκεκριμένη δικογραφία, βεβαίως θα αποδειχθεί στην πορεία της δικαστικής διερεύνησης αν και κατά πόσο έχουν διαπραχθεί. Αυτό είναι διαφορετικό ζήτημα. Σε κάθε περίπτωση, όμως, δεν έχουν τελεστεί κατά την άσκηση των καθηκόντων του Υπουργού. Άρα, δεν υπάγονται στο νόμο περί ευθύνης υπουργών, δεν είναι παραγεγραμμένα. Υπάγονται στην τακτική ποινική διαδικασία που σημαίνει ότι υπάγονται και στην κανονική διάρκεια παραγραφής.

 

ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Για να είμαστε και πιο πρακτικοί, για να καταλάβει και ο κόσμος πιο καλά.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Είναι απολύτως πρακτικά αυτά που σας λέω.

ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Αυτό σημαίνει, επειδή είστε και νομικός, ότι η ελληνική Δικαιοσύνη, η εισαγγελία κατά της Διαφθοράς στην παρούσα φάση και η ανάκριση, όμως, όπου έχει πάει μια κατηγορία για τον κύριο Φρουζή, αυτό σημαίνει ότι μπορεί να εξετάσει και το αδίκημα της παθητικής δωροδοκίας; Ανοίγει, δηλαδή, δρόμος για το αν δόθηκαν μίζες σε πολιτικά πρόσωπα, για να το πω λιανά, να το καταλάβει ο κόσμος;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Σύμφωνα με το πόρισμα της Επιτροπής Προκαταρκτικής Εξέτασης, αλλά και σύμφωνα με την κυρίαρχη άποψη στη νομική θεωρία, στην ποινική θεωρία, το αδίκημα της δωροδοκίας δεν τελείται κατά την άσκηση των καθηκόντων του υπουργού. Πράγμα το οποίο σημαίνει ότι δεν υπάγεται στη σύντομη αποσβεστική προθεσμία του άρθρου 86, παρ. 3 του Συντάγματος, πρώτον. Και δεύτερον, σημαίνει ότι την αρμοδιότητα για τη δικαστική διερεύνηση έχει η τακτική Δικαιοσύνη. Δηλαδή, η εισαγγελία Διαφθοράς και από εκεί και πέρα, ο ανακριτής.

ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Και του αδικήματος του εγκλήματος της παθητικής δωροδοκίας, επομένως. Έτσι;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Αυτή είναι η άποψη, τόσο της Επιτροπής Προκαταρκτικής Εξέτασης, όσο και η κυρίαρχη άποψη στη νομική θεωρία.

ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Η οποία θα συζητηθεί, βέβαια, και αυτό θα γίνεται υποθέτω παράλληλα με την έρευνα που κάνει, έτσι κι αλλιώς, η εισαγγελία κατά της Διαφθοράς…

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Έχει τη δυνατότητα να κρίνει μόνο του, να κρίνει χωρίς καμία απολύτως δέσμευση, καθώς, όπως γνωρίζετε, ισχύει ο λεγόμενος παρεμπίπτων έλεγχος

ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Για να ολοκληρώσουμε τον κύκλο Novartis, θέλω να σας ρωτήσω κάτι ακόμα: Είχαμε την αρχειοθέτηση της μήνυσης του πρώην Πρωθυπουργού, κ. Σαμαρά και είχαμε μια δήλωση…

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Αυτονοήτως.

ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Πάντως, αρχειοθετήθηκε από τον κύριο Αγγελή, τον αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, πλέον. Είχαμε και μια δήλωση στη συνέχεια του κ. Σαμαρά, ο οποίος μίλησε και για το ότι μπορεί αυτός ο φάκελος να ανασυρθεί. Τώρα, αυτό, εγώ μαθαίνω από δικαστικούς κύκλους, εισαγγελικούς κύκλους, ότι ο χώρος αυτός το εξέλαβαν και ως ένα είδος απειλής, ας πούμε. Τι λέτε εσείς; Κάντε μου ένα σχόλιο γι’ αυτή τη δήλωση.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ:  Να σας πω το εξής: Αν γινόταν μια παρόμοια δήλωση από οποιοδήποτε στέλεχος της σημερινής κυβέρνησης, σήμερα, περίπου 15 πρωτοσέλιδα και 50 ιστοσελίδες θα είχαν ως πρώτο θέμα μια απαράδεκτη κυβερνητική παρέμβαση στη λειτουργία της Δικαιοσύνης. Ο κ. Σαμαράς, βεβαίως, δικαιούται να λέει ό,τι νομίζει. Αυτό που είναι το βέβαιο είναι ότι η απόφαση της ελληνικής Δικαιοσύνης, αυτή τη στιγμή, είναι να αρχειοθετήσει αυτή την υπόθεση. Όπως σας είπα και προηγουμένως, αυτονοήτως, καθώς επρόκειτο για –αν διαβάσει κανείς, κιόλας, τη μήνυση που έχει υποβάλει ο κ. Σαμαράς- επρόκειτο για ένα παραληρηματικό κείμενο, όπου περιέγραφε διάφορες συνωμοσίες, σκευωρίες εναντίον του προσώπου του.

ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Μα, αυτή είναι και η θέση συνολικά του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης και άλλων κομμάτων, όπως του Κινήματος Αλλαγής. Και η κυρία Γεννηματά για σκευωρία μιλάει.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Όταν αυτή η θέση αρχίσει και εξειδικεύεται, τότε αναδεικνύεται και το πραγματικό παραληρηματικό κείμενο.

ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Επειδή έχει σχέση και με τον Πρωθυπουργό και θέλω να σας ρωτήσω ευθέως.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Καμία σχέση δεν έχει με τον Πρωθυπουργό.

ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Όχι, άλλο λέω.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Έχει σχέση με τον Πρωθυπουργό, σύμφωνα με τα παραληρήματα του κ. Σαμαρά.

ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Η μήνυση που υποβλήθηκε, κατηγορούσε ως ηθικούς αυτουργούς τον κύριο Παπαγγελόπουλο και τον κ. Τσίπρα. Τώρα, θέλω να σας ρωτήσω την άποψή σας σε σχέση με αυτό που είπε ο κ. Βορίδης ότι ξεχωριστά αυτό έπρεπε να κριθεί από τη Βουλή, επειδή εκείνοι είναι πολιτικά πρόσωπα. Ποια είναι η δική σας νομική άποψη;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ας καταθέσουν 30 βουλευτές της Ν.Δ. πρόταση για τη σύσταση Επιτροπής Προκαταρκτικής Εξέτασης, η οποία θα συζητήσει, εν πάση περιπτώσει, τις κατηγορίες αυτές. Εγώ νομίζω ότι θα προσφέρουν άφθονο γέλιο, εφόσον προχωρήσουν σε μια τέτοια κίνηση.

ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Πάμε, τώρα, στο θέμα του Σκοπιανού. Είμαστε την επομένη των δηλώσεων του κ. Τσίπρα, μετά της πολύωρης συνάντησής του με τον κ. Ζάεφ, ο ίδιος το είπε, μέχρι τα ξημερώματα, θέλω να σας ρωτήσω: Ποια είναι η δική σας η πρόβλεψη, εάν όντως μέσα στον Ιούνιο, όπως όλα τα γερμανικά Μέσα σήμερα γράφουν, θα έχουμε λύση. Τι λέτε εσείς; Είμαστε κοντά;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν πρόκειται να προεξοφλήσω την κατάληξη των συνεχιζόμενων, ούτως ή άλλως, διαπραγματεύσεων. Το βέβαιον είναι ότι πολιτική βούληση υπάρχει. Ωστόσο, όπως είπε και ο Πρωθυπουργός, έχουμε ακόμη αρκετή απόσταση να διανύσουμε μέχρι να καταλήξουμε σε μια αμοιβαία αποδεκτή συμφωνία. Τα πράγματα στις διαπραγματεύσεις έτσι λειτουργούν. Δεν μπορεί να προδιαγράψεις την ευτυχή τους κατάληξη. Μπορείς να δουλέψεις, βεβαίως, προς αυτή την κατεύθυνση. Και αυτό, σας διαβεβαιώνω, ότι κάνει η ελληνική κυβέρνηση, με αίσθημα ευθύνης για την επίλυση ενός ζητήματος που ταλαιπωρεί τη χώρα μας, αλλά και την ευρύτερη περιοχή για πάνω από μια 30ετία.

ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Βλέπω εδώ ότι το όνομα –τα sites το γράφουν- το οποίο πρότεινε ο κ. Ζάεφ, πρέπει να σας ρωτήσω, είναι Μακεδονία του Ίλιντεν, Ilindenska Makedonia, κάπως έτσι.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Πολλά ονόματα έχουν πέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Αυτή τη στιγμή, δεν μπορώ να πω κάτι περισσότερο. Όλα αυτά, αφορούν το ουσιαστικό περιεχόμενο της διαπραγμάτευσης, που θα πρέπει όλοι να σεβαστούμε ότι δεν μπορεί να γίνεται αντικείμενο δημόσιων συζητήσεων. Σας ξαναλέω ότι πολλά ονόματα έχουν πέσει στο τραπέζι. Αυτή τη στιγμή, δεν έχουμε ακόμη καταλήξει σε κάτι.

ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Χθες, υπήρξε μια αιφνιδιαστική τοποθέτηση των δύο στρατιωτικών μας στην Πρεσβεία μας στην Τουρκία. Πιστεύετε ότι αυτό θα βοηθήσει; Όλοι είπαν ότι είναι καλή κίνηση, νομίζω ότι και η αντιπολίτευση το αποδέχθηκε. Θα βοηθήσει στο να απεμπλακούν αυτοί οι δύο άνθρωποι που κρατούνται εκεί παρανόμως, όπως λένε οι περισσότεροι και στο εξωτερικό, από τις τουρκικές αρχές; Τι εκτιμάτε;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Όπως έχουμε πει πολλάκις στο παρελθόν, εμείς εξαντλούμε όλα τα νομικά, πολιτικά και διπλωματικά εργαλεία, τα οποία έχουμε, για να βοηθήσουμε, να συνδράμουμε, να επιτύχουμε, εν πάση περιπτώσει, την όσο το δυνατόν ταχύτερη απελευθέρωση των δύο στρατιωτικών μας. Και αυτή η κίνηση, νομίζω ότι εντάσσεται ακριβώς στο πλαίσιο των ενεργειών. Θα δούμε ποιο θα είναι το αποτέλεσμά της. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που πρέπει να επιμείνουμε είναι ότι δεν παραιτούμαστε από μια πολύ μεγάλη προσπάθεια που κάνουμε για τη διευθέτηση αυτής της υπόθεσης όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Να τελειώσω με εκλογές.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Το αγαπημένο δημοσιογραφικό θέμα.

ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Δεν είναι μόνο δημοσιογραφικό. Βλέπουμε, κάθε μέρα, δημοσκοπήσεις…

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Απολύτως αποκλειστικά δημοσιογραφικό.

ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Βλέπουμε δημοσκοπήσεις, έχουμε λιγάκι τρελαθεί βέβαια, με τα αποτελέσματα. Πάντως, δείχνουν μια μεγάλη διαφορά μεταξύ της Ν.Δ. και του ΣΥΡΙΖΑ οι δημοσκοπήσεις που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, με μεγάλες αποκλίσεις, δεν λέω όχι. Είναι λίγο τρομακτικό όλο αυτό.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Αυτό νομίζω ότι είναι χαρακτηριστικό της αξιοπιστίας αυτού του εργαλείου. Εμείς δεν κάνουμε πολιτική με βάση τις δημοσκοπήσεις. Εμείς κάνουμε πολιτική με βάση το συμφέρον της χώρας. Εμείς κάνουμε πολιτική με βάση τους στόχους που έχουμε καθορίσει ως ελληνική κυβέρνηση. Δηλαδή, να επιτύχουμε την καθαρή έξοδο από το πρόγραμμα τον Αύγουστο του 2018 και στη συνέχεια, να επιταχύνουμε την προσπάθεια για την ανασυγκρότηση της ελληνικής οικονομίας και την επανοικοδόμηση ή, αν θέλετε, και για πρώτη φορά οικοδόμηση ενός ισχυρού κοινωνικού κράτους. Με αυτούς τους βασικούς πυλώνες καθορίζουμε την πολιτική μας και δεν μπαίνουμε στη λογική του σχολιασμού δημοσκοπήσεων ή σε μια γενικευμένη εκλογολογία, η οποία κατά τη γνώμη μου είναι το ύστατο καταφύγιο του πολιτικά ηττημένου.

ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Είναι εύλογο μετά τον Αύγουστο να αρχίσει μια τέτοια συζήτηση πάντως; Άκουσα τον κ. Παππά, ο οποίος δεν το απέκλεισε.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Τι εννοείτε «συζήτηση»;

ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Για τον χρόνο των εκλογών. Αυτό εννοώ.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ:  Ο Πρωθυπουργός έχει πει με πολύ σαφή τρόπο ότι δεν τίθεται θέμα πρόωρων εκλογών, ότι αντιθέτως η κυβέρνηση θα εξαντλήσει την τετραετία. Και νομίζω ότι σε αυτή τη δήλωση πρέπει να μείνουμε.

ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ: Σας ευχαριστώ πολύ.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Να είστε καλά.

Προηγούμενο άρθροΤο σημερινό πρόγραμμα του Πρωθυπουργού
Επόμενο άρθροΠαρέμβαση του υφυπουργού εξωτερικών Τέρενς Κουίκ για τους δυο Έλληνες στρατιωτικούς στην εαρινή συνοδό κορυφής του συμβουλίου της Ευρώπης