Στο διάβολο η καινοτομία… – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Όποιος παρακολούθησε τη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής κι Εμπορίου της Βουλής, είχε άλλη μια ευκαιρία να κατανοήσει πλήρως τους λόγους που στη χώρα μας εξοβελίζεται κάθε καινοτομία που προάγει το επιχειρείν.

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Στην επιτροπή της Βουλής, συζητήθηκε μεταξύ άλλων το θέμα της νέας εταιρείας ταξί, της Beat, η οποία με την ποιότητα των υπηρεσιών της (ακρίβεια διαδρομής, καθαριότητα αυτοκινήτων, ευπρεπέστατη συμπεριφορά οδηγών, wifi και δυνατότητα κλήσης από τον πελάτη με μια εφαρμογή από το κινητό του τηλέφωνο με ταυτόχρονη γνώση του κομίστρου) έχει καταστεί κορυφαία εταιρεία σε χρόνο ρεκόρ.

Με αστεία επιχειρήματα, τόσο ο υπουργός Σπίρτζης όσο κι ο συνδικαλιστής των ιδιοκτητών ταξί Λυμπερόπουλος, επιχειρούσαν να στριμώξουν και να μειώσουν τον ιδρυτή της Βeat, Νίκο Δρανδάκη, ίσως τον πλέον επιτυχημένο Έλληνα εμπνευστή κι ιδρυτή νεοφυούς επιχείρησης.

Στην πρώτη τους ατυχή προσπάθεια να εμφανίσουν την καινοτόμο εταιρεία ως μια επιχείρηση με έδρα την Αγγλία που δεν προσφέρει τίποτα στην ελληνική οικονομία, έχασαν τ ’αυγά και τα πασχάλια.

Ο Δρανδάκης, απάντησε αυτό που γνωρίζει κάθε επιχειρηματίας.Ότι η μητρική εταιρεία ιδρύθηκε στο Λονδίνο και σε χρόνο ρεκόρ προχώρησαν όλες οι διαδικασίες της, επειδή αν επιχειρούσε να την ιδρύσει στην Ελλάδα ακόμη θα …περίμενε.

Εν συνεχεία, τον κάλεσαν ν’ απολογηθεί επειδή πληρώνει τους ιδιοκτήτες των ταξί που συνεργάζεται μέσω του εξωτερικού!

Ναι, όπως το ακούτε. Αυτό ρώτησε ο Σπίρτζης.

Όταν με επιχειρήματα και παραδείγματα έλαβε απάντηση για τον τρόπο που λειτουργεί το διεθνές τραπεζικό σύστημα αναφορικά με τις συναλλαγές πιστωτικών καρτών, έδειξε να καταλαβαίνει!!!

Δεν έκανε, βεβαίως το ίδιο ο συνδικαλιστής, που μέσα στη Βουλή και την ανοχή των πάντων απειλούσε με εισαγγελείς με …δαίμονες κι ισχυριζόταν ότι οι πληρωμές των συνεργατών της Beat μέσω πιστωτικών καρτών είναι…. νταλαβέρια μέσω …φορολογικών παραδείσων!!! Τόσα ξέρει, τόσα λέει…

Μέσα σε εχθρικότατο κλίμα για την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα, η πρόεδρος της επιτροπής Σ. Καφαντάρη, βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑκι ο υπουργός Σπίρτζης ρώτησαν τον ιδρυτή της Beat για την έκδοση αποδείξεων από την εταιρεία του κι αν είναι φορολογικά συνεπής.

Κάτι που γνωρίζει όποιος έχει εξυπηρετηθεί. Κι όταν προσκομίστηκαν πλήρη στοιχεία που αποδείκνυαν ότι για κάθε μεσολάβηση της εταιρείας ανάμεσα σε  πελάτη και ταξί εκδίδεται τιμολόγιο, έκαναν πολύ ώρα για να κατανοήσουν τον τρόπο που διεθνώς λειτουργούν οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες εμπορίου κι υπηρεσιών.

Εν συνεχεία, άρχισαν να του λένε ότι η εταιρεία του νοθεύει τον ανταγωνισμό από την επιστροφή –μέσω μπόνους για επόμενη διαδρομή- μέρους του κομίστρου!!!

Μα αυτό είναι μια πανάρχαια μέθοδος και πρακτική του marketing σε όλη την υφήλιο. Εφαρμόζεται παντού, σε super market, αεροπορικές εταιρείες, εμπορικές συναλαγές κλπ.

Αλλά, ο Σπίρτζης δεν το καταλαβαίνει!!!

Δεν καταλαβαίνει ότι το ίδιο το κράτος νοθεύει τον ανταγωνισμό με τις συνεχείς ρυθμίσεις και νομολογίες υπέρ των συντεχνιών.

Τέσσερις ώρες είχαν εκεί τον επιχειρηματία και τον ρωτούσαν αηδίες, υπουργοί και συντεχνιακά απολιθώματα. Με πλήρη άγνοια του ευρωπαϊκού και παγκόσμιου γίγνεσθαι και φοβία προς το νέο.

Αυτόν τον επιχειρηματία που η ιδέα του ήδη μεγαλουργεί στην Κεντρική Ευρώπη και στις ΗΠΑ, όπου κερδίζει όλο και μεγαλύτερα μερίδια αγοράς. Την ώρα που όχι μόνο στη Γαλλία ή στη Γερμανία, αλλά στη μακρινή Κίνα, ο πελάτης μπορεί να πληρώνει τον ταξιτζή με ειδική ηλεκτρονική επαναφορτιζόμενη κάρτα, κοινή για όλα τα μέσα μεταφοράς, στη χώρα μας κοιτάμε να βρούμε τρόπους να είναι το κράτος δυνάστης κάθε καινοτομίας και μεταρρύθμισης.

Συνειδητοποιείτε ότι όλος ο κόσμος προχωράει και εμείς μένουμε πίσω;

Εδώ, η κυβέρνηση προκειμένου να χειραγωγήσει άλλη μια συντεχνία και μερικές εκατοντάδες ψήφους, αρνείται να κατανοήσει ότι η καινοτομία συντρίβει εν τοις πράγμασι και από την ίδια την εξέλιξη της ζωής, τη λογική των ψήφων…

Με τις πλάτες δε του Σπίρτζη, ο συνδικαλιστής Λυμπερόπουλος μόνο απειλεί χωρίς καμιά πρόταση για τον πολύπαθο χώρο των ταξί.

Η μόνη πρόταση είναι να μην αλλάξει τίποτα.

Πολεμούν και προπηλακίζουν την Uber, ετοιμάζονται να κλείσουν την Beat για να υπάρχουν μόνο οι «υπηρεσίες» του … Θύμιου.

Με τα βρόμικα ταξί, με τα πανάκριβα κόμιστρα, τις κατά ριπάς παραβιάσεις του ΚΟΚ  και την αγένεια να βρίσκονται στην ημερησία διάταξη.

Όσο για το αν ζητήσει ο επιβάτης –πελάτης απόδειξη ή καταβολή κομίστρου με πιστωτική κάρτα; Τον κοιτούν ως εξωγήινο ή εχθρό.

Στο διάβολο, λοιπόν κι η Beat και κάθε καινοτομία!

Σιγά μη γίνουμε σαν τους κουτόφραγκους…

 

Προηγούμενο άρθροΡύθμιση οφειλών για ασφαλισμένους τ. ΕΤΑΑ
Επόμενο άρθροΜε ρυθμό χελώνας οι ρυθμίσεις… – Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας
*Ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας («Hellas Special Άφιλτρο», «Ο Γέρος του Βοριά» που αποτελεί τη λαϊκή βιογραφία του Κωνσταντίνου Καραμανλή, «Οι Μύθοι και το Παραμύθι»). Θεωρείται εκ των πρωτεργατών της «ελεύθερης ραδιοφωνίας» και επί χρόνια ασχολήθηκε με την πολιτική αρθρογραφία και ανάλυση σε εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνα και τηλεοπτικούς σταθμούς. Για πολλά χρόνια συνδύασε την εργασία με τα χόμπι του (αθλητισμός) , με την ιδιότητά του ως Γενικός Διευθυντής της εφημερίδας «Sportime» και της «Αθλητικής Ηχούς», ενώ έχει γράψει στίχους σε τραγούδια σημαντικών Ελλήνων δημιουργών και τραγουδιστών.