Μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πραγματοποίησε η προηγούμενη διοίκηση της εταιρίας λίγο πριν παραδώσει τα ηνία στην ιταλική κοινοπραξία Ferrovie Dello StatoItaliane S.p.A (ιταλικοί σιδηρόδρομοι) που από τις 15 Σεπτεμβρίου έχει αναλάβει τις τύχες των ελληνικών σιδηροδρόμων.
Ρεπορτάζ: Στέλιος Νίκας
Δείτε το ρεπορτάζ στο βίντεο:
Πιο συγκεκριμένα η προηγούμενη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προέβη σε αλλαγές στις εκπτωτικές πολιτικές αυξάνοντας έτσι κατακόρυφα τις τιμές των εισιτηρίων. Έτσι λοιπόν η έκπτωση του 25% προβλέπεται πλέον σε νέους έως 24 ετών (αντί των 26 ετών). Για το φοιτητικό – πολυτέκνων χορηγείται έκπτωση 50%(αντί του 62.5%) ενώ για τα παιδιά ηλικίας 4 έως 12 ετών δεν προβλέπεται επιπλέον έκπτωση επανόδου πέραν της έκπτωσης 50% που ήδη δικαιούται. Οι αμαξοστοιχίες 590- 591(Καλαμπάκα) οι οποίες εξυπηρετούν κυρίως φοιτητές και ευπαθείς κοινωνικές ομάδες έχουν πλέον ίδιες τιμές με τον προαστιακό. Ένα άλλο προνόμιο που καταργείται είναι ότι στα δρομολόγια που πραγματοποιούνται με αμαξοστοιχία Intercity καθώς και στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Φλώρινα δεν υφίσταται ανοικτή επιστροφή.
Εφόσον ζητηθεί από τον επιβάτη εισιτήριο επανόδου πρέπει να ορίζεται η ημερομηνία και η ώρα επιστροφής πράγμα που καθιστά δύσκολο την έκδοση εισιτηρίου μετά επιστροφής και έτσι ο επιβάτης να απωλέσει την σχετική έκπτωση. Όσον αφορά τις προεκδόσεις εισιτηρίων καταργήθηκε η έκπτωση του 20% όταν το εισιτήριο εκδίδεται 48 ώρες πριν την αναχώρηση. Τώρα για να δοθεί η συγκεκριμένη έκπτωση πρέπει να εκδοθεί το εισιτήριο 2 μήνες πριν πράγμα ανέφικτο για τις περισσότερες των περιπτώσεων. Οικογενειακές κάρτες και άλλα προνόμια αποτελούν παρελθόν και μετά τη λήξη τους δεν ανανεώνονται ενώ καταργείται και η έκπτωση του 10% για τις εκδόσεις εισιτηρίων μέσω Internet.
Αντίστοιχα τα εισιτήρια για την διαδρομή Αθήνα –Θεσσαλονίκη μετάεπιστροφής με το ΚΤΕΛ στοιχίζουν σήμερα 58 ευρώ ενώ η ίδια διαδρομή αν κάποιος εκμεταλλευθεί τις μεγάλες προσφορές των αεροπορικών εταιριών ειδικά τους χειμερινούς μήνες θα πληρώσει γύρω στα 60 ευρώ. Μετά τις αναπροσαρμογές στις εκπτωτικές πολιτικές με τις αμαξοστοιχίεςIntercity το εισιτήριο Αθήνα – Θεσσαλονίκη μετά επιστροφής κοστίζει 72 ευρώ αντί 59. Έτσι λοιπόν η χρήση των ελληνικών σιδηροδρόμων καθίσταται πλέον ακριβή για το επιβατικό κοινό καθώς χάνει τον χαρακτήρα του φθηνού και προσιτού μέσου για τους περισσότερους από εμάς.
Κάποιοι αποφάσισαν να δώσουν μία μεγάλη προίκα στην Ιταλική κοινοπραξία για να μπορέσει να πραγματοποιήσει τις επενδύσεις των 500.000.000 ευρώ που υποσχέθηκε στην Ελληνική Κυβέρνηση. Το περίεργο της όλης υπόθεσης είναι ότι τις επενδύσεις αυτές θα κληθεί να πληρώσει ο χρήστης των Ελληνικών Σιδηροδρόμων.