Σημαντική άνοδο σε ποσοστό της τάξης του 18% παρουσιάζουν οι πωλήσεις στις υπαίθριες αγορές και στα ηλεκτρονικά καταστήματα τον Μάρτιο, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), από τα οποία προκύπτει ότι ο συνολικός κύκλος εργασιών στο λιανικό εμπόριο αυξήθηκε κατά 0,3%, μέσα σε έναν χρόνο.
Την ίδια στιγμή, νέα επιδείνωση εμφανίζουν οι πωλήσεις στα καταστήματα με είδη διατροφής και στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων, δηλαδή στα σούπερ μάρκετ σε ποσοστό 3,8% και 2,5% αντίστοιχα. Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ καταδεικνύουν την στροφή των Ελλήνων σε αγορές που μπορούν να βρουν φθηνότερα προϊόντα, όπως είναι οι λαϊκές αγορές, στην προσπάθειά τους να περιορίσουν τις δαπάνες εξαιτίας της συρρίκνωσης των εισοδημάτων τους.
Στον αντίποδα, τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ πιστοποιούν για άλλη μια φορά την παρατεταμένη καθίζηση των πωλήσεων στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Σε μηνιαία βάση, δηλαδή τον Μάρτιο έναντι του Φεβρουαρίου, οι πωλήσεις εκτός καταστημάτων αυξήθηκαν κατά 2,2% ενώ για άλλον έναν μήνα μειώθηκε η κατανάλωση στα καταστήματα τροφίμων. Ειδικότερα, πτώση 5,2% σημείωσαν μέσα σε ε΄ναν μήνα οι πωλήσεις στα καταστήματα με είδη διατροφής και 4,7% στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στους υπόλοιπους κλάδους του λιανεμπορίου, σε ετήσια βάση, σημείωσαν αύξηση οι πωλήσεις κατά 9,2% στα καύσιμα και τα λιπαντικά αυτοκινήτων, 3,2% στα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, 5,9% στα καταστήματα επίπλων, ηλεκτρικών και οικιακού εξοπλισμού και 3,8% στα καταστήματα με βιβλία και χαρτικά. Μείωση 11,2% εμφάνισαν οι πωλήσεις στα καταστήματα τροφίμων, ποτών και καπνού και 2,8% στα φαρμακευτικά και στα καλλυντικά.