Στην τελική ευθεία βρίσκεται η διαμόρφωση των προτάσεων από το υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για να ενταχθεί στην νέα προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ η επιχορήγηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων, προκειμένου να αναπτύξουν τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα.
Σύμφωνα πληροφορίες το πρόγραμμα φιλοδοξεί να ενισχύσει περίπου 150.000 εμπορικές επιχειρήσεις, οι οποίες θα μπορούν να λάβουν επιδοτήσεις που μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις να φτάνουν ακόμη και τα 30.000 ευρώ προκειμένου να κατασκευάσουν e-shops και virtual store. Τα κονδύλια θα προέλθουν από το νέο ΕΣΠΑ, στο πλαίσιο της ψηφιοποίησης των επιχειρήσεων.
Η διαδικασία, σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, θα είναι απλή και χωρίς γραφειοκρατικές αγκυλώσεις, προκειμένου γρήγορα και εύκολα να φτάσουν οι επιδοτήσεις στους αποδέκτες. Ένα πρόγραμμα, που σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων θα συμβάλλει στην στήριξη των επιχειρήσεων, σε μια περίοδο όπου η υγειονομική κρίση, έχει μετατραπεί και σε οικονομική, με χιλιάδες επιχειρήσεις να κινδυνεύουν με «λουκέτο».
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης έχει ήδη δώσει εντολή στον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου Παναγιώτη Σταμπουλίδη να θέσει σε προτεραιότητα την εν λόγω δράση για την νέα προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ και την μετάβαση και στο ψηφιακό κατάστημα (e-shop και virtual store) των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων προκειμένου να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα τους έναντι των μεγάλων εμπορικών ομίλων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού οι ηλεκτρονικές πωλήσεις σημειώνουν σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου οι online πωλήσεις το 2020 αναμένεται να ανέλθουν στα 10,7 δισ. ευρώ, καταγράφοντας εντυπωσιακή αύξηση 3,2 δισ. ευρώ, σε σχέση με το 2019. Η στροφή μάλιστα προς το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί ανάχωμα για τις πωλήσεις πολλών εμπορικών επιχειρήσεων που βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση.