
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ:
Σκοπός του 5ου Πανελλήνιου Παιδαγωγικού Συνεδρίου Ημαθίας είναι να παρουσιαστούν οι παιδαγωγικές και διδακτικές προσεγγίσεις, που στοχεύουν στην προαγωγή γνώσεων και δεξιοτήτων στη νεότερη γενιά, αναγκαίων για τη συνεχή μάθηση σε έναν οικουμενικά και ψηφιακά διασυνδεδεμένο κόσμο, που
μεταβάλλεται διαρκώς.
ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ:
Σε Εκπαιδευτικούς της Α/θμιας Εκπαίδευσης (δασκάλους, νηπιαγωγούς, εκπ/κούς ειδικοτήτων)
Σε Στελέχη της Εκπαίδευσης
Σε Ερευνητές και Επιστήμονες (υποψήφιους διδάκτορες, μεταπτυχιακούς κ.λπ.)
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ:
2.STEAM & Project-Based Learning
Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική, Τέχνες, Μαθηματικά στην εκπαίδευση (Science, Technology,
Engineering, Arts, Mathematics in Education)
Μάθηση μέσω Σχεδίων Εργασίας
Ευρωπαϊκά προγράμματα (etwinning, Erasmus+)
1. Δεξιότητες Μάθησης, Leanring by design (4Cs)
Κριτική σκέψη & επίλυση προβλημάτων (critical thinking)
Επικοινωνία: πολυτροπική, ψηφιακή, προφορική, γραπτή (communication)
Συνεργασία και κοινωνικές δεξιότητες (collaboration)
Δημιουργικότητα και καινοτόμος σκέψη (creativity)
3.Ψηφιακές Δεξιότητες
Γραμματισμός στα μέσα και στην πληροφορία (Media and Information Literacy – MIL)
Πολυτροπική επικοινωνία και συνεργασία σε ψηφιακά περιβάλλοντα
Δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου
Ασφάλεια και ευ ζην στον ψηφιακό κόσμο
4.Δεξιότητες ΤΝ – AI Literacy
Κατανόηση βασικών αρχών ΤΝ
Αξιολόγηση και κριτική χρήση εργαλείων ΤΝ στην εκπαίδευση
Δημιουργία περιεχομένου με εργαλεία ΤΝ
Αξιοποίηση της ΤΝ από μαθητές
Ηθική, ασφάλεια και υπεύθυνη χρήση ΤΝ
5.Ενεργός Πολιτειότητα
Προώθηση των Παγκόσμιων Στόχων του ΟΗΕ
6. Δεξιότητες Ζωής
Αυτονομία, πρωτοβουλία και αυτορρύθμιση
Διαπολιτισμικές δεξιότητες, συμπερίληψη και σεβασμός στη διαφορετικότητα
Ανθεκτικότητα και προσαρμοστικότητα
Αναλυτική σκέψη και λήψη αποφάσεων
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ:
1.Πλήρη Άρθρα – Εισηγήσεις: 3000-4000 λέξεις (εκτός των βιβλιογραφικών αναφορών). Αφορούν σε
ολοκληρωμένες εργασίες (διδακτικές προτάσεις, παιδαγωγικές προσεγγίσεις, διδακτικές μεθόδους,
διδακτική αξιοποίηση των δυνατοτήτων των ψηφιακών μέσων, διδακτικά εργαλεία, εκπαιδευτικό υλικό
και τρόπους αξιοποίησής τους στην προώθηση των διαφόρων ειδών γραμματισμού, εκπαιδευτικές
δράσεις κ.ά.). Για τη συμπερίληψή της στα πρακτικά του συνεδρίου, η εργασία θα πρέπει να παρουσιαστεί
στο συνέδριο από έναν τουλάχιστον εκ των συγγραφέων της.
2.Αναρτημένες Ανακοινώσεις (posters): 1500-1600 λέξεις (συμπεριλαμβανομένων και των
βιβλιογραφικών αναφορών). Οι αναρτημένες ανακοινώσεις εκτυπώνονται από τους εισηγητές/τριες και
παραμένουν αναρτημένες στον χώρο διεξαγωγής του συνεδρίου στη διάρκεια των εργασιών. Οι
εισηγητές/τριες μπορούν να βρίσκονται εκεί, προκειμένου να απαντούν σε ερωτήσεις των
ενδιαφερομένων.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 24 & 25 Απριλίου 2026
Έναρξη υποβολής εισηγήσεων: 20 Σεπτεμβρίου 2025
Καταληκτική ημερομηνία υποβολής εισηγήσεων: 31 Ιανουαρίου 2026
Ενημέρωση αποδοχής εισηγήσεων: 28 Φεβρουαρίου 2026
Υποβολή αναθεωρημένων εισηγήσεων: 20 Μαρτίου 2026
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
Οι εισηγητές/τριες πρέπει να αποστείλουν τις εργασίες τους έως την καταληκτική ημερομηνία
υποβολής εργασιών στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Συνεδρίου: pdconf@dipe.ima.sch.gr, σύμφωνα
με το πρότυπο που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Συνεδρίου.
Στους συμμετέχοντες θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης. Η παρακολούθηση του Συνεδρίου είναι
ελεύθερη.
Με την ολοκλήρωση του Συνεδρίου, οι εισηγήσεις θα δημοσιευθούν στα πρακτικά του Συνεδρίου (με
ISΒN).
Παιγνιώδης μάθηση και δημιουργικά εργαστήρια
Καινοτόμα μαθησιακά περιβάλλοντα (π.χ. υπαίθρια μάθηση)
Συμμετοχή σε διεθνή, περιφερειακά και τοπικά θεματικά δίκτυα
Συνεργασία σχολείου, οικογένειας και κοινότητας
7.Συστήματα Υποστήριξης Μάθησης στον 21ο αιώνα
1ηΑνακοίνωση_5οΠαν-Συν-Ημαθίας













