Η στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας στους κινητήρες βενζίνης είναι μια από τις σημαντικότερες εξελίξεις των τελευταίων χρόνων.
Οι βενζινοκινητήρες παίρνουν την θέση των πετρελαιοκινητήρων σε πολλές κατηγορίες αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά, μετά την αναβάθμιση των χαρακτηριστικών τους και την πρόοδο που σημειώθηκε στον περιορισμό των επικίνδυνων ρύπων.
Οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων επενδύουν στην εξέλιξη των κινητήρων βενζίνης και αναπτύσσουν τεχνικές για να συνδυαστούν με ηλεκτρικούς κινητήρες, έτσι ώστε να δημιουργηθούν ισχυρότερες διατάξεις υβριδικής τεχνολογίας.
Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo, κατασκεύασε ένα μοτέρ βενζίνης 1.500 κ.εκ., το οποίο αποδίδει 152 ίππους. Εξοπλίζει και το S60, στην έκδοση T3 1.5. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο το οποίο περιλαμβάνεται στο στάνταρ εξοπλισμό.
Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας έχει εξελιχθεί από τη Volvo και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο στο Σέβντε της Σουηδίας. Ανήκει στην οικογένεια Drive-E, των νέων τεχνολογικά προηγμένων κινητήριων συστημάτων της σουηδικής μάρκας. Εκτός από την υψηλή ισχύ παράγει και μεγάλη ποσότητα ροπής η οποία αγγίζει τα 25,5 χλγμ. Η ροπή αποδίδεται σε ευρύ πεδίο απο τις 2.800 – 6.700 σ.α.λ.
Το εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει paddles στο τιμόνι, σειριακή λειτουργία και sport λειτουργία. Όταν ενεργοποιηθεί το sport πρόγραμμα οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται σε υψηλότερο επίπεδο στροφών. Επίσης, με επιλογή μέσω κουμπιού στην κεντρική κονσόλα, είναι δυνατή η λειτουργία ECO+ κατά την οποία το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων εκτελεί τις αλλαγές σε χαμηλότερες στροφές, με στόχο τη μέγιστη οικονομία καυσίμου. Κατά την ECO+ λειτουργία, όταν το αυτοκίνητο κινείται χωρίς να πατάει ο οδηγός το πεντάλ του γκαζιού, το κιβώτιο αποσυμπλέκεται και οι στροφές του κινητήρα μειώνονται έως λίγο πάνω από το ρελαντί, για ακόμα μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου.
Ο συνδυασμός του συγκεκριμένου κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο, προσδίδει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,6’’ και τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα. Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι 5,8 λίτρα/100 χλμ.
Σπύρος Ρέκκας